OV-kaartjes aanbiedingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Anne »

Er zijn t/m 15 mei weer voordelige dagkaarten in oost Nederland.
https://www.ervaarhetov.nl/acties/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Frank93 »

EBS organiseert in alle gebieden waar ze actief zijn een autoloze zondag. Je mag komende zondag daarom gratis met alle EBS bussen. Alle info: https://www.ebs-ov.nl/waterland/actueel ... lozezondag
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door zone2000 »

Trein en bus Fryslan voor €7,50

Arcadia OV-dagticket
  • Geldig als dagkaart voor één persoon;
  • Te gebruiken na 9.00 uur op werkdagen, in het weekend en op feestdagen de hele dag;
  • Geldig in alle treinen van Arriva in Fryslân en Groningen;
  • Geldig in alle Arriva stads- en streekbussen in Fryslân (inclusief Qliners 315, 320, 324, 350, 355, 356, lijntaxi’s en buurtbussen) en op de Waddeneilanden;
  • Geldig in de stop- en snelbus van en naar Leer;
  • Niet geldig in de Opstapper in Fryslân (uitgezonderd Paradys pendel);
  • Alleen geldig op de datum zoals vermeld op het e-ticket.
  • 3 kinderen tot en met 11 jaar reizen in de bus gratis mee met een volwassene (18+).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Vanaf 6 mei zijn voor een periode van 5 dagen de Interrail Flexi-passen die doorlopend 1, 2 of 3 maanden geldig zijn met 50% korting te koop, in verband met het 50-jarig bestaan van Interrail. Je kan de passen tot 11 maanden vooraf kopen, dus de ingangsdatum kan uiterlijk in begin april 2023 zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door cassie127 »

Dat is dan wel echt een heel erg goedkoop ticket voor heel Europa :trein:

Heb je toevallig een linkje waar dat precies staat?

Ik zie voor jongeren bijvoorbeeld dat een 1 maand onbeperkt dan net zo duur zal zijn als een 7 dagen pass. Beide 1e klas.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

In de productfiches van NMBS Internationaal: https://public-pf.b-europe.com/nl/Produ ... 7ea14a14a8
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

En ook de papieren versie zie ik. Mooi.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Volgens mij is de link op NMBS-Europe alweer verwijderd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

Toch lijkt het waar: ZSSK meldt het ook.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Volgens mij werkt de link weer op nmbs-europe.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Geldt alleen voor een, twee of drie maanden achterelkaar. Dus niet bijvoorbeeld 7 dagen in een maand.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Suus »

Ja, dat schreef ik al in mijn bericht ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Jef400 »

De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Ik zit nog eens naar de aanbieding van interrail te kijken. Wat mij opvalt: het prijsverschil tussen 1 maand en 2 maanden is erg klein. Maar het prijsverschil tussen 2 en 3 maanden is behoorlijk groot. Dat varieert van 252-274-339 (goedkoopste 2e klasse tarief) tot 447-488-601(duurste 1e klasse tarief).
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door TomSteyl »

Ik heb vanwege het kleine prijsverschil gekozen voor de 2 maanden versie, maar bij het reserveren willen ze een startdatum weten (terwijl er telkens wordt gezegd dat je de pas binnen nu en 11 maanden kunt starten)... Weet iemand hoe dit zit?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door PatrickM »

Volgens mij moet je bij een papieren pas nog steeds een startdatum aangeven, alleen met de mobiele pas kun je later de startdatum bepalen.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Cas »

Inderdaad, alleen een mobiele pas kan je flexibel in laten gaan.
Ik heb alsnog een papieren pas gekozen, maar als je reis maar net binnen de geldigheidsduur valt en de precieze data nog niet vaststaan, zou ik voor een mobiele pas gaan.
請勿靠近車門
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Tom024 »

Goede aanbieding, maar even gebruik van gemaakt voor komend najaar. *O*
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door TomSteyl »

PatrickM schreef: ma 09 mei 2022, 21:21 Volgens mij moet je bij een papieren pas nog steeds een startdatum aangeven, alleen met de mobiele pas kun je later de startdatum bepalen.
De communicatie daarover is vanuit Interrail heel wazig. Toen ik NS International daarover telefonisch raadpleegde waren meerdere medewerkers er ook van overtuigd dat een startdatum invullen niet klopte...

Ik vind de mobiele variant te risicovol om te gebruiken, dan laat ik deze actie maar voorbij gaan.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door en-es »

Ik zou ook voor de papieren pass gaan. Ik lees teveel negatieve verhalen over de mobiele pass.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door DDietzen »

Ik ben net terug van mijn eerste tripje met een mobiele pas en vond 'm juist heel fijn in het gebruik. Meer flexibiliteit met je reizen en reisdagen (ipv dat je aan een reis 'vast zit' als je 'm eenmaal hebt ingevuld), je kunt niet uitgekafferd worden als je pen even uitschiet of hapert bij het invullen van een reisdag (zoals mij gebeurde toen ik reisde met een papieren pas), en in nachttreinen kan de trainmanager je pas niet 'ontvoeren' gedurende de nacht met alle risico's van dien (zoals ze met alle papieren tickets wel doen).

Ik kon inderdaad de startdatum op een moment naar keuze bepalen. Activatieproces ging heel makkelijk. Eigenlijk heb ik nergens problemen mee gehad. Wel zorgen dat de app offline is als je de pas moet tonen voor kaartcontrole, anders gaat 'ie gelijk internet zoeken om de boel te updaten en duurt het lang voor die pas tevoorschijn komt :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door umbusko »

Ik zit nog te twijfelen; het liefst zou ik een papieren pas kopen maar ik weet nog niet wanneer hij in zou moeten gaan. -0-

Hoe werkt het met een mobiele pas als je een bepaalde verbinding niet kunt vinden? (Regionale treinen in Spanje bijvoorbeeld?) Kun je dan handmatig iets toevoegen of heb je gewoon "pech"?
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Cas »

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar volgens de site kan je ook handmatig een reis toevoegen (hier, onder 'What should I do if I can’t find my journey in the planner or station boards?').
請勿靠近車門
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door Chrysa »

Sowieso is de QR-code die je krijgt gewoon een dagkaart, treinpersoneel ziet alleen je naam, geboortedatum en de dag van geldigheid.

Eigenlijk maakt het dus niet uit wat je invult in de app. (A)
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door DDietzen »

Ik heb zelf handmatig een ICE-rit van Emmerich-grens naar Duisburg Hbf in de mobiele pas gezet zodat ik geen outbound reisdag hoefde te verbruiken (aangezien mijn studenten-OV toch geldig tot de grens was). De conducteur die langskwam rond de grens vond dat prima. Verder heb ik geen ervaring met handmatig ritten toevoegen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten