OV-kaartjes aanbiedingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
hauptbahnhof

Re: OV-kaartjes aanbiedingen

Bericht door hauptbahnhof »

Ook als die controleert....
Hij controleert niet alle reizigers tussen alle (grote) stations. Lijkt me stug dat een volle VIRM6 tussen Schiphol en Amsterdam C al gecontroleerd is.
en-es

Bericht door en-es »

Al in het pre-corona tijdperk werd er niet altijd gecontroleerd. En ik kan me niet voorstellen dat dit nu beter is.
Sinds begin maart niet meer met OV gereist
hauptbahnhof

Maar dat hoeft ook niet. Je hebt volgens mij vaak meerdere HC's op de verschillende deeltrajecten op een trein. Als ie niet in zijn vorige trein gecontroleerd heeft en even wat administratie moet doen, kiest hij er wellicht voor om de volgende trein niet te controleren.

Snap nooit zo waarom er hier zo'n poeha wordt gemaakt als een HC niet controleert. Zorg dat jij gewoon je zaken op orde hebt en laat de zaken van anderen voor degenen die daarvoor verantwoordelijk zijn denk ik maar altijd :P
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Mikos schreef: wo 07 okt 2020, 11:35 Door je reis aan te laten melden (die je onderweg ook gewoon aan kunt passen bij wijziging van de plannen) worden de bezettingscijfers een stuk betrouwbaarder en kunnen treinen in de toekomst nog beter op de juiste lengte worden gebracht. Het heeft dus zeker wel een doel.
Tot hoe ver van te voren kun je nog je reis aanmelden of eventueel wijzigen? Stel ik ben onderweg met de trein en ik heb een overstap in Rotterdam gepland, maar aldaar blijk ik een trein eerder te kunnen halen. Mag en kan ik dan nog de geplande rit annuleren en mij aanmelden voor een rit eerder?
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Contacteer:

Bericht door Aking »

hauptbahnhof schreef: wo 07 okt 2020, 12:57 Snap nooit zo waarom er hier zo'n poeha wordt gemaakt als een HC niet controleert. Zorg dat jij gewoon je zaken op orde hebt en laat de zaken van anderen voor degenen die daarvoor verantwoordelijk zijn denk ik maar altijd :P
Het is deel van het takenpakket, en zorgt ook voor een stukje veiligheid/controle. Bijvoorbeeld om mensen uit de eerste klas te bonjouren die daar niets te zoeken hebben of mensen zonder kaartje de trein uit te schoppen. En a dat kan ik zelf ook, maar daar zijn ze dan toch ook weer niet blij mee...

Als ik in een restaurant heerlijk heb gegeten, maar het personeel is niet langsgekomen om te vragen of alles naar wens is en ik misschien nog wat wilde drinken maar staat aan de zijkant te beppen of is niet zichtbaar dan kom ik daar toch niet heel snel nog een keer. Mocht het stervensdruk zijn en ik zie dat (een HC die een servicerondje doet of er is ellende) dan heb ik er al een stuk meer begrip voor.

En dit is uiteraard allemaal in "normaal", ik snap dat je met Corona liever in de cabine zit te sudokuën :trein:

Oh en persoonlijk zal het me allemaal worst wezen uiteraard. Sterker nog, als ik lekker in de eerste klas zit te spacen wil ik niet dat die vermaledijde kondoekoe ineens de knippendale uit komt hangen natuurlijk :roll:
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen
ZO6176

Bericht door ZO6176 »

Maar hoe nauwkeurig moet ik het opgeven? Je hebt iedere 10 minuten een trein vanuit Eindhoven richting Utrecht. De werkelijke aankomsttijd van de bus bepaalt of ik een trein eerder of later haal.
hauptbahnhof

Het is een deel van het takenpakket. Daar heb je 100% gelijk in. Maar als ik met de trein ga, koop ik een vervoersbewijs en ik stap in de trein. Dat vervoeren gebeurt dan sowieso wel, ongeacht of de HC langsloopt of niet. Als diegene echt niet zijn werk doet, dan heeft hij managers die hem daarop kunnen aanspreken. Is niet aan mij als reiziger om te gaan kijken of de HC z'n werk wel goed doet.

Ik merk dat zelfs nu tijdens Corona nog steeds vaak hierover geklaagd word, terwijl het logisch is dat er weinig tot geen controle kan plaatsvinden, vanwege de gevaren maar ook de steeds groter worden agressieprobleem.

Ik betaal gewoon braaf voor mijn reisje maar heb dan juist liever geen HC die mij komt storen als ik een video of filmpje aan het kijken ben in de trein ;)
VIRM

Bericht door VIRM »

En met die agressieproblemen heb je een vicieuze cirkel. Omdat er agressie is, is er meer reden om minder te controleren of minder servicerondjes te doen. Andere reizigers voelen zich onveiliger, handhaving op de mondkapjes is de ‘eigen verantwoordelijkheid’ van de reiziger en iedereen moddert wat aan, terwijl niemand tevreden is behalve de mondkaploze zwartrijder. Welkom in Nederland in 2020.
ZO6176 schreef: wo 07 okt 2020, 08:44 Teveel moeite voor een dagje. Wanneer ik met mijn gezin een dagje weg ga dan wil ik niet van tijd afhankelijk zijn.
Je moet dan in de ochtend om tijdstip x aanwezig zijn. En in de avond terug. Soms weet je niet hoe de dag verloopt. Tevens vind ik ze stevig aan de prijs.
Nu is parkeren ook niet goedkoop. Maar als je met gezin gaat dan is 2x 25 en 2x 7,50 voor 12+ best wel veel.
Ik vond het juist prettig als het ongedwongen kon.
Voorheen betaalde je meer voor de kinderen, maar met dat jongerenkaartje een stuk minder. En ik ben benieuwd of je dat seizoenskaartje gewoon kunt kopen en dan niet kunt registreren. Overigens heb je voor die 25 euro nu ook al een Weekend Vrij.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Bericht door PHS »

Ik heb juist de indruk dat er weer redelijk wat af wordt gecontroleerd, eigenlijk bij iedere reis van boven het uur wel. Het is echt niet meer zo dat je risicoloos gratis kan reizen (mocht je dat überhaupt willen, maar zo zijn sommige mensen helaas).
Milco schreef: di 06 okt 2020, 18:42 Dat valt best mee. Na 9:00 is het eerste vertrek uit Groningen 9:18 waarmee je om 11:57 aankomt in Den Haag. Na de avondspits gaat daar om 18:33 de eerste trein terug naar Groningen, die daar om 21:13 uur arriveert. Dat noem ik niet bepaald " 's avonds laat" en je hebt toch nog 6,5 uur om door Den Haag te banjeren.
Er is natuurlijk ook nog voor- en natransport, en 's avonds zijn de aansluitingen vaak beroerd (als er nog een bus rijdt...).
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Mwa, dat ligt eraan. Je noemt Groningen op als voorbeeld en daar zijn voor zover ik weet ook in de avonduren best goede busverbindingen met een nette frequentie.
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 27-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie