Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend reed de 2129 met een solo VIRM4. De HC riep na vertrek uit elk station netjes om dat dit kwam door een defect treinstel, en bood telkens haar excuses aan. :pos:

Vanmiddag vanaf Den haag Centraal de 765 genomen, die volgens de HC door de verstoring bij Utrecht nu met ander materieel reed (de ICM9 was vervangen door DDZ). Na vertrek uit Leiden werd overigens omgeroepen dat zij niet wist of de trein verder zou rijden dan ’t Harde vanwege een seinstoring (volgens mij rijdt de [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] toch niet langs ’t Harde?). Tussen Leiden en Schiphol werd een NL Alert-orkest in de coupe afgespeeld. :mrgreen: Bij Nieuw Vennep ging de snelheid eruit, en via de omroep werd aangegeven dat dit kwam door de drukte op Schiphol / een defecte trein op de HSL. Aankomst op Schiphol was met ongeveer +9. De aansluitende 3360 was ook licht vertraagd, en die liep op tot ongeveer +10 bij aankomst Zaandam.
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

De storing bij 't-Harde had ook betrekking op de lijn naar Kampen Zuid
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dan was het dus een storing bij Hattemerbroek, 't Harde ligt nieteens in de buurt van de Hanzelijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er waren vandaag bijzonder veel verstoringen op het spoor.
Zelf zag ik net voor vertrek vanaf kantoor dat er geen treinen reden tussen Amsterdam en Utrecht, dus besloot ik met de metro naar Duivendrecht te gaan en vanaf daar via Leiden naar huis te gaan.
Omdat ik ook al zag dat de 1856 met een losse ICM-IV reed, besloot ik de 2469 te nemen. De 2467 reed echter met +25 (door de hierboven genoemde storing?), waardoor wij er achteraan hobbelden en we regelmatig in de file stonden. Uiteindelijk arriveerden we met ruim +10 op Rotterdam Centraal.
Maar goed, ik had een zitplaats en in de trein stond de airco aan, dus ik had weinig te klagen. :)
De HC dacht overigens dat hij een DJ was en begon elke omroep met: "Geachte luisteraars...". :lol:
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 24 jun 2019, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Mooi onzijdig / inclusief toch? Het klopt ook nog, want je luistert naar de omroep. :wink:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Gelukkig stopt de 1856 toch al niet te Duivendrecht. ;)
Veel vertragingen komen waarschijnlijk door de storing bij KPN.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Kampen of Koninklijke PTT Nederland?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Milco schreef:Gelukkig stopt de 1856 toch al niet te Duivendrecht. ;)
Nee, maar dat zou wel de trein zijn waar ik, na een kort ritje met de 1656, in beland zou zijn. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

@Meltrain: dan heb je keurig achter mij aan gereisd. Vanwege het ongemak rond Utrecht besloot ik de route via de Merwede-Lingelijn te beproeven vanuit Den Haag. Door de sterk vertraagde 2467 ben ik van begin- tot eindpunt met de 5067 meegereisd. Trein was niet eens overvol en zodoende kon ik in Dordrecht nog de 7269 halen. De omreis zelf kostte geen extra tijd, maar ten opzichte van de reguliere route was ik 47 minuten langer onderweg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De IC van 22:47 is acht minuten te laat vertrokken van Utrecht Centraal (reden voor de vertraging: de opgelopen vertraging onderweg) om vervolgens bijna direct weer tot stilstand te komen op het emplacement vanwege een rood sein. :')

P.s.: Spoor 5 van Utrecht Centraal is geen geweldige plek om je trein te dumpen, gooit de hele dienst naar Amsterdam in de war.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Volgens de Wiki vertrekt er helemaal geen trein om .47 vanaf Utrecht Centraal. :o

Zo klopt je zin trouwens ook al :') :
Suus schreef: P.s.: Spoor 5 van Utrecht Centraal is geen geweldige plek
Meest deprimerende perron van Nederland. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

:48 dan. De 7 en 8 zitten naast elkaar op mijn toetsenbord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Voor wie dinsdagochtend a.s. met de trein mag/moet: dienstregeling kan niet volgens plan opgestart worden. Trein kan dus korter zijn of zelfs uitvallen. Want een deel van het materieel staat niet op de goede plek na alle problemen van maandagmiddag/avond.
De Nederlandse Spoorwegen waarschuwen reizigers voor mogelijke hinder op het spoor vanochtend. Door meerdere storingen op maandagavond staat een deel van de treinen op andere plekken dan gepland. Daardoor kan de dienstregeling straks niet volgens plan worden opgestart. (..)
https://nos.nl/artikel/2290551-ns-mogel ... spits.html

Succes, goede reis. *trein* :wink:
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door mijack1985 »

Meltrain schreef: De HC dacht overigens dat hij een DJ was en begon elke omroep met: "Geachte luisteraars...". :lol:
Kerel, dan zat je in mijn 2469. Ik was de HC vanaf Leiden tot aan Dordrecht. Zijn blijkbaar toch nog mensen die luisteren naar de omroep in de trein. Ik improviseer nog wel eens met omroepen :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

Vandaag gold op Gilze-Rijen en Tilburg Reeshof: als je vroeg genoeg bent kun je er komen. De 6614, met een halfuur vertraging, was de laatste voor de ochtendspits op de genoemde stations en viel bij Den Bosch uit: we hadden geluk dat hij nog reed. Minder fortuinlijke reizigers zullen vandaag wederom (na de zelfmoord van gisteren) de hele ochtendspits iets anders moeten vinden omdat de seinstoring pas rond 9:30 is verholpen (prognose).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Vandaag heb ik een reis gepland van Maastricht naar Schiedam Centrum (en van daar uit per bus verder). Planning was 822-1122-5022, maar door een seinstoring tussen Tilburg en Breda koos ik toch voor de omreisroute via Utrecht. Trein 822 kwam om 08:29 pas binnen in Utrecht, hierdoor had ik nog 4 minuten overstaptijd (van spoor 7 naar 20). Gelukkig is deze overstap goed gegaan. Zometeen in Rotterdam kijken voor de vervolgrit...
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Maurice Hooikammer »

Vanwege de hitte heeft NS zo veel mogelijk DDAR voor de 5600 vandaag op het rangeerterrein laten staan en vervangen door koele DDZ4, DDZ6 en SLT. Als dat dus klaarblijkelijk gewoon mogelijk is, waarom wordt dit dan niet standaard? Gisteren was absoluut onverantwoord: het was in de DDAR boven de 40 graden.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk was het toen niet mogelijk. (A)
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Omdat het materieel simpelweg niet altijd voorhanden is. Er wordt al wel vaker gereden met DDZ en SLT in omlopen van DD-AR op de 5600. Maar als het er niet is, dan houdt het 'gewoon' op.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Dan gaat het ongetwijfeld elders weer knellen aangezien NS niet bepaald riant zit qua materieelstand.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het scheelt natuurlijk wel dat we nu tegen de vakanties aan zitten, dan is het al wat rustiger. De treinen zitten sinds het laatste wijzigingsblad ook al op vakantielengte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend viel het wel mee: de 3023 was ingekort tot een VIRM4 en de 2129 mocht lekker roestrijden bij Halfweg – Zwanenburg.

Op de terugweg was de 2154 overigens ingekort tot een solo VIRM4, volgens de HC omdat de airco in het treinstel dat erbij hoorde kapot was. Vertrek was met +1 uit Den Haag, maar hij beweerde dat dit op tijd was. Op Sloterdijk waren de IC’s richting Enkhuizen en Alkmaar allemaal vertraagd. Ik stapte uiteindelijk in de 856, die met +37 reed. Voor Zaandam werd hij nog voor een rood sein gezet, om vervolgens te worden gespoorwijzigd naar spoor 1.
Beul van de blindegeleidelijn
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Aangekomen in Rotterdam met de 2822 had ik nog precies 2 minuten om over te stappen van spoor 13 naar 9 voor de 2233. Deze vertrok op tijd (met mij erin), waardoor ik in Schiedam 6 minuten had om over te stappen op lijn 711 naar Hoek van Holland. De uiteindelijke vertraging bleef beperkt tot 20 minuten.

Met dit warme weer is het trouwens niet uit te houden in die metrovervangende bussen. Vanochtend viel het nog mee, maar 's middags begon het zweet al te lopen bij het verlaten van Hoek van Holland. De dakluiken stonden wel open, maar dit had weinig effect. Was was ik blij dat ik in Schiedam de bus uit mocht...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het zal niet voor niets zijn dat de RET via alle informatieschermen reizigers adviseert vanwege de mogelijke hitte in de voertuigen voldoende water mee te nemen. Ook in de metro’s met airco is het moeilijk warm, omdat de airco de boel ook maar een bepaald aantal graden kan afkoelen en er vaak en veel deuren open gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Maurice Hooikammer schreef: Gisteren was absoluut onverantwoord: het was in de DDAR boven de 40 graden.
Niet zo aanstellen, nog niet zo lang geleden zat er in geen enkele trein een airco en ook toen werd het weleens 30+ graden in Nederland...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten