Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Bijzonder schouwspel in Roosendaal voor 2222, volgens de app gespoorwijzigd naar 4b, past 12 bakken daar wel, met de mededeling achterste treinstel tot Roosendaal. Trein 2222 rijdt binnen op heel spoor 4, dus iedereen loopt braaf naar voren, maar de MCN tot Vs zegt dat het achterste deel verder gaat, doet de deur dicht om te ontkoppelen in het gezicht van verbaasde licht panikerende reizigers binnen en buiten. Na dit manoeuvre kon iedereen weer vlug instappen en was het vertrek ook weer snel.
Halteren in Rilland-Bath en Krabbendijke was wel binnen 30 seconden gedaan.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Normaal is de zitplaatskans in de treinen die ik neem al bijna 100%, maar vandaag was de keuzemogelijkheid nog iets vergroot: zowel heen als terug een SLT met extra zitplaatsen doordat de grote prullenbakken vervangen waren door klapzittingen. Helaas tijdelijk, want dit stel moest nog een toilet krijgen dus binnenkort kunnen er weer enkele stoelen uitgehaald worden.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Het ging vanochtend niet heel lekker met de IC’s tussen Leiden en Amsterdam Centraal over de Oude Lijn: er reden diverse s2100’s en s2200’s met vertraging. Op Sloterdijk reed de 2216 met +12, maar ik besloot die over te slaan omdat de 2129 die ik wilde hebben daarachter zou komen met +4. Vier minuten na vertrektijd veranderde dit in +2, om daarna snel te veranderen in +14. Vertrek was uiteindelijk met +11, en in Leiden was de vertraging +6.
Overigens had ik vanmiddag vanaf Schiphol de 3358, die met SNG12 reed. Wat zijn de HC-eisen voor de SNG? Moet er bij 12 bakken nog een extra HC bij?
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Vanaf SNG9 dient er met 2 HCs gereden te worden.
3358 is ook gepland met 2 HCs.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond bleef de 3358 vlak na het uitrijden van de Hemtunnel een paar minuten stilstaan. Links uit de middenbuis stoof waarschijnlijk de [serie=Sprinter|2019|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] ons voorbij. Na een paar minuten werden wij in Zaandam binnengenomen op spoor 2, in plaats van 1. Volgens het omroepbericht werd de 3358 in Zaandam opgeheven en zou weer terugkeren richting Schiphol wegens een defecte trein. Na anderhalve minuut langs het perron te hebben gestaan werden de deuren ontgrendeld. Niks gezien op de storingenpagina toen ik even later keek, dus kennelijk was het probleem weer snel opgelost.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Dat was inderdaad geen lange storing.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Vanavond stond bij Bunde een trein van Arriva defect. Trein 865 waar ik inzat stond erachter stil bij Geulle. We kregen te horen dat we terug zouden gaan naar Sittard (tussen Maastricht en Sittard liggen verder geen wissels meer). Nadat de machinist had omgebouwd kregen we te horen dat de defecte trein weg was en we gingen toch naar Maastricht. Dus mocht de machinist weer terug naar de andere kant en met +28 kwamen we in Maastricht aan.

ProRail, vooral blijven saneren...
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Het TVV Btl - Ehv had vanmorgen niets te klagen wat capaciteit betreft: er stonden om 8.05 nog een bus of 20 van allerhande tourboeren te wachten op ritjes. Mijn chauffeuse van Kras klaagde alleen wel dat het bereiken van de achterkant van station Boxtel een hel was, door de zeer tekortschietende verkeersregelaar.
Wat van die paaltjes met zo'n band erin om de mensen u goede banen te leiden, zou ook geen overbodige luxe zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De reis vanmiddag van Den Haag Centraal naar Zwolle ging in plaats van met de geplande rechtstreekse [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] maar met een overstap op Utrecht. Op de terugweg van Zwolle naar Zaandam had ik overigens een crossplatform op Almere zoals gebruikelijk, en een mooie diagonaalplatform op Amsterdam Centraal (van 11b naar 10a), waar ik overigens wel blij mee was! Op Amsterdam Centraal gaf Tante Tuf overigens de ‘all clear’ voor het traject Leiden – Schiphol.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 2212 Amsterdam - Vlissingen werd wegens een defecte trein tussen Dordrecht en Breda opgeheven in Dordrecht...

De 2418 sloot op tijd de deuren, maar vervolgens gingen er nog 50 man door de deur van de conducteur naar binnen. Zo reed de trein alsnog met +2 weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

De bussen van het TVV rijden normaal via de Vughterweg naar station Den Bosch. De chauffeur van de bus waar ik inzat dacht daar anders over: via de Randweg, Magistratenlaan (achter het station langs), Parallelweg, Nelson Mandelalaan, Zandzuigerstraat, Orthenseweg, Brugstraat en de Koninginnelaan kwamen we uit bij het station...

Vanaf de Vughterweg is het 2,4 km naar het station, wij hebben een rondje van 5,9 km gemaakt...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Mooie stad hè? :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chauf21 »

Ja, dat zijn ze verplicht vanuit de gemeente. Er staan ook borden om die route aan te geven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Zijn ook wel meer gemeenten met dat soort bizarre omwegen: in Utrecht ga je met een NS-bus uit de richting Amersfoort de complete ring rond. Of nouja, driekwart ervan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Er stonden nog twee bussen aan het stoplicht en die volgde de Vughterweg.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

De vorige keer dat ik met TVV naar Nijmegen moest mochten we over de nieuwe brug en de Industrieweg. Via de oude brug en de Oranjesingel ben je er zo...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Marc schreef:Er stonden nog twee bussen aan het stoplicht en die volgde de Vughterweg.
Aan de westkant is geen fatsoenlijke ruimte om veilig in en uit te stappen. Het reguliere lijnbusverkeer gebruikt wel de oostkant, maar dat verkeer wordt al met verkeersregelaars toegelaten...
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

De Arriva-TVV-bus Delfzijl-Bedum waar ik in zat sloeg zaterdagochtend Stedum over, dat wel in de dienstregeling stond. Ook wist de chauffeur niet zeker of er wel een aansluitende trein zou zijn (gelukkig was die er wel) en was niet op de hoogte van het verschil tussen busstation en treinstation Appingedam, zodat een aantal passagiers een kwartiertje moesten lopen terwijl ze waarschijnlijk beter in Delfzijl op een streekbus hadden kunnen wachten (ook ruim een kwartier, maar met minder inspanning). Aan de andere kant was de chauffeur zo vriendelijk om in Delfzijl nog even naar het perron te lopen om de reizigers aldaar erop te wijzen dat er geen trein langs zou komen. Informatievoorziening en bewegwijzering op stations en bushaltes waren zo goed als afwezig.

In Groningen ontdekte ik dat Arriva wel prachtige A5-foldertjes van 12 pagina's had gemaakt met de volledig uitgewerkte trein- en busdienstregeling voor 19 en 20 oktober. Beetje overkill als je het mij vraagt. Ik zou de prioriteiten anders hebben gelegd.

Overigens wel jammer van die bussen, nu kon ik het nieuwe traject Roodeschool-Eemshaven niet aftikken. Wel Zuidbroek-Veendam eindelijk eens gedaan, en Sauwerd-Delfzijl dus op de avond ervoor (misschien had ik die laatste in een ver verleden ook al eens gedaan, maar dat wist ik niet meer zeker en het zag er ook niet bekend uit).
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

In Gouda is de IC naar Den Haag Centraal van 21:03 vertraagd. Wat ik dan een vreemd gevolg vind is dat de IC van 21:07 naar Rotterdam Centraal naar spoor 10 wordt gestuurd. Je had beter de IC naar Den Haag Centraal naar spoor 10 kunnen sturen, want nu zitten ze na vertrek in Rotterdam elkaar weer in de weg :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

In Gouda elkaar in de weg, neem ik aan :wink:

Deden ze gisteren beter: Sprinter naar Rotterdam vertraagd op Gouda en daarom die naar Den Haag naar spoor 10 verhuizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Moordrecht aansluiting dus eigenlijk. En nadat de 670 zowat al in de Willemsspoortunnel stond op Rotterdam Centraal stond een medewerker van NS zo hard in de porto te roepen naar de PLP dat die het zonder de porto ook wel kon horen denk ik :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2858 rijdt met 6 bakken ICM. :( De geplande 7 bakken zijn eigenlijk al te weinig, dus nu is het nog erger. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

De 2465 reed met VIRM4. Ook niet echt een succes...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 2154 werd vandaag uitgevoerd met DDZ10, in plaats van het gebruikelijke VIRM. Langs het perron op Den Haag Centraal bleek de trein last te hebben van wat storingen. Het treinpersoneel hield reizigers goed op de hoogte, en uit de omroepberichten begreep ik dat in de achterste cabine ook een aantal machinisten zaten die meehielpen om de storing op te lossen. :pos: Vertrek was uiteindelijk met +7, in Leiden was dat nog +3 en in Haarlem +1.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Zojuist in de 6636 gestapt in Den Bosch, maar de rit verloopt nogal bonkig en er wordt traag gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten