Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Raalte is ook geen geplande pauzeplek voor S&V :wink:
Afstappen kan veel redenen hebben. Vliegende brigades vliegen, dus stappen vaker uit bijvoorbeeld. Soms moeten ze van de trein om op de politie te wachten bijvoorbeeld, of bij storingen springen in Raalte om zo weer terug te kunnen en gewoon op tijd einde dienst te hebben...
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

In Wierden kunnen ze kort keren op de tegentrein. Als dat ze dat in Almelo zouden doen, hebben ze precies 0 minuten, dat lijkt me geen optimale planning.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren drukte een kind per ongeluk op de noodknop van de SNG bij het afrijden van de Hemboog van de 3358. Het duurde ongeveer vijftien a twintig seconden voordat er werd opgenomen, en dat ding maakte in de tussentijd een hoop kabaal.
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

marvinkok schreef:Raalte is ook geen geplande pauzeplek voor S&V :wink:
Afstappen kan veel redenen hebben. Vliegende brigades vliegen, dus stappen vaker uit bijvoorbeeld. Soms moeten ze van de trein om op de politie te wachten bijvoorbeeld, of bij storingen springen in Raalte om zo weer terug te kunnen en gewoon op tijd einde dienst te hebben...
Ja dat snap ik maar vond opvallend dat ik eerst twee S en V in de trein had en er in Wierdeb 1tje werd vervangen door een ander. (Dus kwamen aan met twee en vertrokken met twee maar 1 was dezelfde)
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik heb wel raarder meegemaakt, in 2011 in Zweden. De trein waar ik in zat (Västervik-Hultsfred) vertrok met twee conducteurs. In the middle of nowhere stapte er eentje uit; die ging mee met een enorme touringcar (waarmee je Villa Kakelbont kon bezoeken). Op het eindpunt Hultsfred zouden wij met een bus naar een elandenpark vervoerd worden; komt voor ons drieën die enorme touringcar aangereden met verdorie die conducteur als chauffeur. :lol:
Maar die hele dag was sowieso vreemd...
marvinkok schreef:Vliegende brigades vliegen, dus stappen vaker uit bijvoorbeeld.
Heeft Keolis nu ook al helikopters? :shock: (A)
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

umbusko schreef:
marvinkok schreef:Vliegende brigades vliegen, dus stappen vaker uit bijvoorbeeld.
Heeft Keolis nu ook al helikopters? :shock: (A)
Nooit gezien?

Afbeelding
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

_O- Oké, jij wint! :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De Keolikopter?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

De Twentelwiek.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Suus schreef:Hoera, we staan nu op één week, vijf dagen en 12 uur ellende in de Willemsspoortunnel: https://nieuws.ns.nl/tot-en-met-zondag- ... rotterdam/ :X
En de waarschijnlijke oorzaak is bekend! Piesende en poepende treinreizigers: https://www.rijnmond.nl/nieuws/191725/N ... nreizigers
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Wat een shitreden zeg :mrgreen:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Dan ben ik onderdeel van de oorzaak van het probleem! *O*
Gedupeerden kunnen met mij contact opnemen voor compensatie.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

En waarom bestaan diezelfde problemen dan niet al decennia in de Velserspoortunnel? Materiaalkeuze?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Sowieso rijden daar minder treinen, dus waarschijnlijk ook minder toiletgebruik.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Ontlasting gerelateerde corrosie is weliswaar het mechanisme achter het probleem, maar hoofdoorzaak lijkt me toch dat één van de vier sporen simpelweg is overgeslagen bij het onderhoud.

Mocht dat onvoldoende tot de verbeelding spreken, dan poneer ik hierbij graag de theorie dat de pH-waarde van de urine in de regio Rijnmond aanzienlijk lager ligt dan het Nederlandse gemiddelde.

Stelletje azijnzeikers, daar in Rotjeknor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Ze zeggen in Rotterdam toch altijd: 'Niet lullen, maar pissen'? :P
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Nee, ze zeggen poetsen — maar kennelijk is dat dus gelul.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door playertwo »

diederickx schreef:En waarom bestaan diezelfde problemen dan niet al decennia in de Velserspoortunnel? Materiaalkeuze?
In het artikel wordt gerept over groot onderhoud dat niet is uitgevoerd aan 1 spoor. Overige sporen hebben dat wel gehad. Dat zou natuurlijk een verband kunnen hebben
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Hé! Dat schreef ik gisteren ook!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Wegens de problemen in de Sceptic Tanktunnel bij Rotterdam begon de 971 gisteravond op Rotterdam Centraal, waardoor hij zeker al een kwartier voor het vertrek langs het perron stond. Op Schiphol zou ik overstappen op de 5891; sporen 1 t/m 3 waren kennelijk buiten gebruik, aangezien ik moest overstappen van spoor 4 naar spoor 4. De 9987 gooide echter wat roet in het eten: die kwam Schiphol binnen met +18 op spoor 5, en vertrok met +21. Dit zorgde ervoor dat mijn Sprintertje met +3 binnenkwam (nadat de Thalys was binnengekomen), en met +7 achter de Thalys mocht aanhobbelen. Ik zie dit vaker de laatste tijd op Schiphol: vertraagde treinen die vanaf de HSL komen krijgen voorrang, en het overig treinverkeer heeft dan pech.
Op Sloterdijk liep daardoor mijn overstap op de 2984 in de soep, waardoor ik kon wachten op de 2986. Volgens rijdendetreinen had deze trein bij aankomst in Zaandam +1, dus was de totale vertraging +31.
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Gebeurde gisteren ook met de 2456, die op tijd aankwam in Rtd, maar moest wachten op de +27 rijdende 9695 en daarna op de 1054 die per se op spoor 8 moest uitlopen.

Totale schade voor de 2456 was uiteindelijk +8
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Suus schreef:Hoera, we staan nu op één week, vijf dagen en 12 uur ellende in de Willemsspoortunnel: https://nieuws.ns.nl/tot-en-met-zondag- ... rotterdam/ :X
Hoera. De werkzaamheden zijn uitgelopen. Nieuwe status: één week, zes dagen, twee uur en dertig minuten ellende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Na tien minuten spelen stilgestaan te hebben halverwege Breukelen en Abcoude, vervelend nieuws: verderop is de bovenleiding stuk, we gaan Amsterdam niet meer halen. -o-
Treinpersoneel heeft opdracht gekregen trein om te bouwen en zo meteen weer terug rijden naar Utrecht...

Update: De twee westelijke sporen zijn blijkbaar nog wel bruikbaar, er kwam daar zojuist een sprinter richting Amsterdam voorbij gereden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Ik reed er net langs, zo te zien heeft een VIRM de bovenleiding naar beneden getrokken. Passagiers worden nu geëvacueerd, in Abcoude staat een wegsleeploc te wachten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Een uur geleden liet NS de reizigers van de 6651 behoorlijk schrikken door de trein subiet in Breda op te heffen. De reizigers mochten namelijk zelf uitvinden dat zij terugkeerden naar Tilburg als ze bleven zitten. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten