Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SLToilet »

PHS schreef:Toeval bestaat niet zou je zeggen, maar er is nu (weer) een aanrijding tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch, ditmaal ter hoogte van Biezenmortel -o-

De derde aanrijding op dit traject binnen één week.

Bron: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... ch-tilburg
Inmiddels rijdt de 6600 vanuit Den Bosch weer gewoon over het traject, maar het was de afgelopen week knap waardeloos te noemen op dit traject.

Bij het ongeluk bij Udenhout dacht ik nog aan de koekenbakkers die bij Berkel-Enschot in het verleden meermaals de bovenleiding hadden kapotgetrokken met te hoge voertuigen. Zal kijken of ik hier wat meer van terug kan vinden.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
waldo79
Berichten: 7639
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ik weet dat je niet zoveel ophebt met wegverkeer, maar zou je uitspraken als koekenbakkers voor je willen laten. Zolang je de context niet weet waarom incidenten plaatsvinden ervaar ik deze uitspraken als misplaatst :!:

@Mikos: bedankt voor je verheldering evengoed.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Er zit ook nog een verschil tussen communiceren dat er bussen rijden en het daadwerkelijk bussen rijden. Die laatste is vaak eerder, maar die worden dan gebruikt om mensen uit gestrande treinen te halen, of reizigers te vervoeren die nog een vliegtuig, crematie of examen oid moeten halen. Als het busvervoer een beetje stabiel is komt het pas in de reisinformatie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10581
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

waldo79 schreef:Ik weet dat je niet zoveel ophebt met wegverkeer, maar zou je uitspraken als koekenbakkers voor je willen laten. Zolang je de context niet weet waarom incidenten plaatsvinden ervaar ik deze uitspraken als misplaatst :!
Een bestuurder die de wegenverkeerswet overtreedt door met een te hoge lading aan het verkeer deel te nemen, of die een verkeersbord negeert, en daardoor schade veroorzaakt — of mogelijk zelfs mensenlevens in gevaar brengt — komt er met de kwalificatie koekenbakker naar mijn bescheiden mening nog niet zo gek vanaf. Uiteraard kan er sprake zijn van verzachtende omstandigheden, maar in principe zit zo'n mevrouw of meneer volledig fout.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

We leven natuurlijk al een tijdje in snowflake Era, dus woorden als koekenbakker kunnen natuurlijk niet zonder meer gebezigd worden. Dat snap je zelf ook wel knulletje :Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik heb al veel meegemaakt met DB, maar dat ze me met -7 in Ah zouden brengen met crossplatform de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] zodat ik met -11 in Nijmegen ga aankomen na een reis van bijna 13 uur had ik even niet zien aankomen! :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Soms hè, soms blijkt de DB toch enigszins capabel te zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vandaag zo te zien weer hele dag spoorwijzigingen op Den Haag Centraal, met de [serie=Intercity|2020|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2020|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] naar 9 in plaats van 10, en de [serie=Intercity|2020|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]/Intercity Leiden naar 10 in plaats van 9. Hopelijk heeft iemand Tuffy wat citroenlimonade gegeven, want anders wordt zij nog een omroepGollum. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Blijkbaar zijn de gebouwen in Tilburg van inferieure kwaliteit, want ze verliezen onderdelen die daarna op het spoor terecht komen ergens in de nabijheid van Tilburg Universiteit :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door playertwo »

Nou, eigenlijk pal ten westen van station Tilburg. Om precies te zijn bij het eerste viaduct.
Overigens is het een pand dat in gebruik is bij de gemeente
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door playertwo »

Mikos schreef:
playertwo schreef:De [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] werd in verleden vaak als stoptrein ingelegd bij verstoringen, dat kan nu nog steeds zonder noemswaardige problemen,
Richting Roosendaal raak je in Breda de aansluiting op Intercity Direct kwijt en de aansluiting in Roosendaal op de IC naar Vlissingen komt onder druk te staan. Richting Den Bosch (wat in dit geval niet kan) kom je in de knel bij Vught aansluiting met ander treinverkeer en aansluitingen. Dat zijn wel noemenswaardige problemen. Series aan elkaar knopen is ad hoc geen optie; zowel materieel als personeel worden dan een chaos. Er zijn afspraken gemaakt om in dit geval de 6600 te verbussen, met het vele goederenverkeer op de lijn Tilburg-Breda v.v. kun je nu eenmaal niet gemakkelijk een extra kerende treinserie kwijt, daarin moeten keuzes gemaakt worden. Sommige reizigers worden er beter van, sommige minder.
Dank voor je terugkoppeling en inkijk in de beweegredenen. Met mijn voorstel laat ik juist geen trein extra keren in Breda, juist omdat de Brabantroute druk is met niet alleen personenvervoer. Als de 6600 eruit ligt tussen Ht en Bd heb je materieel en personeel vrij. Met 3 extra stops voor de 3600 die toch alleen Rsd - Tb pendelt zal het best kunnen. Aansluiting in Tb is 7 minuten richting Bd, dus 6 minuten eerder weg in Tb richting Tbu (dus in het pad van de 5200) en dat past prima, die dan doorgaat naar Rsd. Vanuit Bd kan je in het pad van de 3600 en kom je uit in het pad van de 5200.
Deze dan wel schrappen op Tb - Tbu vv. Daarmee blijven de aansluitingen in Bd en Rsd bestaan. De problemen met overkruisen bij Vught aansluiting speelt niet bij een verstoring op Tb - Ht
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 943 is vanaf Breda via de HSL gaan rijden (die is al uren dicht wegens harde wind). Ik krijg er de vinger niet achter of het per ongeluk of met opzet is gedaan, maar na een paar minuten bij de oprit stilgestaan te hebben blijft de snelheid van de trein de gehele rit op 80 km/uur hangen.

Om 16:43 bij de Kijfhoek een dubbele Thalys naar België gepasseerd. Blijkbaar is er toch een soort van treindienst over de HSL.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

De verschillende apps hebben het er in ieder geval dat de [serie=Internationale Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] niet stopt op Breda, dus ik hoop toch wel gewoon in Belgistan te komen zometeen :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Nou, heel Nederland hoopt met je hoor kind. *O* Da-haag!
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren werd ik gecontroleerd in de [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] tussen Zaandam en Sloterdijk. Er liep een jongentje mee met de HC.
HC tegen het jongentje: "Deze meneer ziet niet zo goed, want hij heeft een stok. Als ik het kaartje teruggeef, doe ik het tegen zijn hand aan."
:D :D
Beul van de blindegeleidelijn
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Die stagiaires worden steeds jonger :P
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Door een stroomstoring ligt Mt-Mtr en dus ook Mt-Fvs eruit. Om 10.20 zag ik in Mt vanaf het busstation een grijze touringcar van Jacobs Travel vertrekken als stopbus naar Visé. Er staat ook nog een grijze touringcar (VDL) van Het Zuiden leeg op de buffer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Bij Driebergen-Zeist is de treindienst vanmorgen niet zo goed begonnen: de eerste (lege) trein die er passeerde heeft een aanrijding met een achtergebleven afsluitbord gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

En men heeft ook op hetzelfde traject last van een seinstoring :? .
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 1816 reed vanochtend met +4 vanaf Schiphol. De HC had nog gebeld om de aansluiting op de 2216 in Leiden over te laten nemen, en die bleef wachten. Wel waren de twee treinen in Leiden van spoor gewisseld (de 1816 vertrekt meestal van 9b, en niet van 8b), dus moest er nog even tussen Mariahoeve en Laan van NOI naar rechts worden gewisseld. De Mikosin van de 1816 wilde de vertraging graag inlopen, want volgens mij heb ik nog nooit zo kort op Leiden stilgestaan met een IC. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

KM46 schreef:En men heeft ook op hetzelfde traject last van een seinstoring :? .
Foutje, bedankt:
ProRail schreef:Uit onderzoek blijkt nu dat de seinstoring is ontstaan doordat twee kabels in een relaishuisje verkeerd om waren verbonden.
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Op Schiphol vielen vanmiddag de Sprinter naar Amsterdam Centraal van 17:41 en de ICD van 17:53 naar Amsterdam Centraal uit vanwege een eerdere wisselstoring.Reizigers naar Amsterdam Centraal werd geadviseerd de [serie=Sprinter|2020|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 17:45 te nemen, en vervolgens de Sloterdijk marathon te wandelen. NS steunt dus nog steeds het sporten! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Is de NS begonnen aan een controleoffensief? :D

Vandaag liefst vijf keer gecontroleerd, waarvan twee keer door V&S. Op de heenreis één keer vlak voor Amersfoort door de conducteur, vervolgens kort na Amersfoort door V&S en later weer een gewone conducteur tussen Meppel en Hoogeveen. Op de terugreis meteen na het verlaten van Groningen gecontroleerd door de conducteur, vervolgens na Assen door V&S. Kan me niet herinneren zo veel controles te hebben gehad op nog geen 4,5 uur treinen.

Alleen wel spijtig dat meneer en mevrouw V&S na Assen er geen meug in hadden om een UvB te schrijven. Aan de andere kant van het gangpad zat een donkere jongeman die geen Nederlands en nauwelijks Engels sprak, mogelijk een asielzoeker aan zijn overkomen te zien. Had wel een ov-chipkaart, maar had ingecheckt in Amsterdam en daar reisde hij nu vrolijk naar terug, zo werd uiteindelijk duidelijk. Kreeg alleen een waarschuwing dat hij in het vervolg wel uit moest checken op zijn bestemming en vervolgens weer in moet checken voor de terugreis :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Ze zullen wel hun redenen hebben gehad om geen UVB uit te schrijven aan deze jongeman en dat is ook iets tussen hen en de jongeman. Of verwacht je dat ze aan iedere reiziger in de coupé gaan uitleggen waarom ze iets wel of niet doen?

Snap trouwens ook niet wat de huidskleur voor toegevoegde waarde heeft in dit verhaal, maar dat terzijde.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten