Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die persoon had behoefte aan gezelschap?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Na drie maanden en 1 dag is het eindelijk gebeurd: ik ben weer eens op mijn kaartje gecontroleerd in de trein van NS. In de kop van Noord-Holland dan wel, en door een HC met gelaatsscherm, maar alsnog. _O_
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij mij werd vrijdag door de conductrice mijn OV-chip uit mn hand gegrist zodat zij hem tegen het apparaat kon houden. :') Ze waren ook erg druk met UvBtjes schrijven aan mensen die de ICD-toeslag niet betaald hadden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat lees ik graag :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik kwam gisteren weer een hele reeks HC's met het mondkapje onder de neus tegen, maar het bleef in alle gevallen bij servicerondjes. En een reiziger die net na vertrek uit Utrecht zonder mondkapje betrapt werd, werd er in Gouda uit gezet om een mondkapje te kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Beetje raar dat je een reiziger zonder mondkapje er uit zet terwijl je m zelf onder de neus hebt zitten in plaats van m erover heen. (Terecht trouwens dat de reiziger er één moest gaan kopen hoor, maar geef als hc het goede voorbeeld).
Bij de Deutsche Bahn waren ze de afgelopen week niet zo moeilijk. Reizigers met mondkapje maar niet, of niet goed op mochten gewoon blijven zitten en er werd ook niks van gezegd.
Één conductrice zei zelfs tegen een reiziger dat, als er voldoende afstand was het mondkapje wel af mocht.
Bij de Deutsche Bahn waren ze de afgelopen week niet zo moeilijk. Reizigers met mondkapje maar niet, of niet goed op mochten gewoon blijven zitten en er werd ook niks van gezegd.
Één conductrice zei zelfs tegen een reiziger dat, als er voldoende afstand was het mondkapje wel af mocht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou was dat een HC die 'm wel goed droeg hoor. Ik kwam er weliswaar veel met een alternatieve draagwijze tegen, maar het betrof nou ook weer niet alle HCs.henrivanderweijden schreef:Beetje raar dat je een reiziger zonder mondkapje er uit zet terwijl je m zelf onder de neus hebt zitten in plaats van m erover heen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Probleem in Duitsland is dat een conducteur geen reizigers mag beboeten voor het niet dragen van een gezichtsbedekking. Daar kennen ze niet echt iets als een BOA. Dus moet men hiervoor de politie oproepen.henrivanderweijden schreef: Bij de Deutsche Bahn waren ze de afgelopen week niet zo moeilijk. Reizigers met mondkapje maar niet, of niet goed op mochten gewoon blijven zitten en er werd ook niks van gezegd.
Één conductrice zei zelfs tegen een reiziger dat, als er voldoende afstand was het mondkapje wel af mocht.
Ik heb dat afgelopen vrijdag nog meegemaakt waardoor ik met de RE 6 +26 minuten vertraging heb gekregen doordat we op de politie moesten wachten in Neubeckum, alvorens we onze weg mochten vervolgen richting Minden :(
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heb ook eens een vertraging meegemaakt omdat in Berlin Zoo de politie twee zwartrijders uit de trein moest halen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De laatste keren in Duitsland werd er frequent omgeroepen dat een mondkapje toch echt wel verplicht is in het fernverkehrcassie127 schreef:Probleem in Duitsland is dat een conducteur geen reizigers mag beboeten voor het niet dragen van een gezichtsbedekking. Daar kennen ze niet echt iets als een BOA. Dus moet men hiervoor de politie oproepen.henrivanderweijden schreef: Bij de Deutsche Bahn waren ze de afgelopen week niet zo moeilijk. Reizigers met mondkapje maar niet, of niet goed op mochten gewoon blijven zitten en er werd ook niks van gezegd.
Één conductrice zei zelfs tegen een reiziger dat, als er voldoende afstand was het mondkapje wel af mocht.
Ik heb dat afgelopen vrijdag nog meegemaakt waardoor ik met de RE 6 +26 minuten vertraging heb gekregen doordat we op de politie moesten wachten in Neubeckum, alvorens we onze weg mochten vervolgen richting Minden :(
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat geloof ik graag. Maar als dat niet te handhaven is en een conductrice haar eigen regels opstelt dan heb je er weinig aan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar dat zegt dus niets over of een conducteur ook een reiziger daadwerkelijk mag beboeten voor het niet dragen van gezichtsbescherming (want in Duitsland is een sjaal ook voldoende)Jay20 schreef:De laatste keren in Duitsland werd er frequent omgeroepen dat een mondkapje toch echt wel verplicht is in het fernverkehrcassie127 schreef:Probleem in Duitsland is dat een conducteur geen reizigers mag beboeten voor het niet dragen van een gezichtsbedekking. Daar kennen ze niet echt iets als een BOA. Dus moet men hiervoor de politie oproepen.henrivanderweijden schreef: Bij de Deutsche Bahn waren ze de afgelopen week niet zo moeilijk. Reizigers met mondkapje maar niet, of niet goed op mochten gewoon blijven zitten en er werd ook niks van gezegd.
Één conductrice zei zelfs tegen een reiziger dat, als er voldoende afstand was het mondkapje wel af mocht.
Ik heb dat afgelopen vrijdag nog meegemaakt waardoor ik met de RE 6 +26 minuten vertraging heb gekregen doordat we op de politie moesten wachten in Neubeckum, alvorens we onze weg mochten vervolgen richting Minden :(
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door werkzaamheden rijden de stoptreinen tussen Maastricht en Luik in een aangepaste dienstregeling. De treinen komen in Maastricht aan om -:18 en vertrekken weer om -:42. In de systemen staan deze treinen gewoon gepland met -:13 als aankomsttijd en -:48 als vertrektijd.
Hierdoor vertrekken de treinen met +6 en door de kruising die nu achter Visé ligt (hier wordt alleen spoor 1 gebruikt) krijgt de tegentrein ook +5. De verstoringspagina meldt dit als "spoorproblemen in het buitenland". De treinen naar Maastricht worden steeds aangekondigd met +10.
Hierdoor vertrekken de treinen met +6 en door de kruising die nu achter Visé ligt (hier wordt alleen spoor 1 gebruikt) krijgt de tegentrein ook +5. De verstoringspagina meldt dit als "spoorproblemen in het buitenland". De treinen naar Maastricht worden steeds aangekondigd met +10.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En dat terwijl Mikos het notabene doorgegeven heeft. Zullen ze wel gemist hebben...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Inmiddels hebben ze alle betroffen treinen uit de reisplanner gesloopt. Voor morgen staat er dus vanuit Mt tussen 06:48 en 16:48 geen trein meer in. Dan zal het morgen wel beter gaan... (De werkzaamheden duren niet de hele dag, dus nu rijden ze gewoon normaal.)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In NS Internationaal staan ze wel, en volgens mij zelfs met de juiste tijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Historische dieseltrein opgeknapt: 'Het is een pronkstuk geworden'
Jammer dat hij niet rijwaardig wordt, maar toch leuk dat er eentje behouden is.Na een paar maanden schilderen en klussen is de trein de Blauwe Engel 180 opgeknapt. De historische dieseltrein uit de jaren 50 werd in maart door vrijwilligers van de sloop gered. Nu is de trein klaar om weer gebruikt te worden, dit keer om in te schuilen of uit te rusten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is er natuurlijk al eentje rijvaardig: de DE-II 186 van Transit Oost (voorheen HSA). Verder staat de 179 bij de ZLSM, al hoor je daar eigenlijk nooit wat van. Hij staat iig binnen. En het Spoorwegmuseum heeft nog de rijvaardige DE-I 41.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zeker. Ik vind dat er wel wat zorgvuldiger met rijdend erfgoed omgesprongen mag worden in Nederland.Chrysa schreef:Historische dieseltrein opgeknapt: 'Het is een pronkstuk geworden'
Jammer dat hij niet rijwaardig wordt, maar toch leuk dat er eentje behouden is.Na een paar maanden schilderen en klussen is de trein de Blauwe Engel 180 opgeknapt. De historische dieseltrein uit de jaren 50 werd in maart door vrijwilligers van de sloop gered. Nu is de trein klaar om weer gebruikt te worden, dit keer om in te schuilen of uit te rusten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik las ergens dat ze het stel op lange termijn rijvaardig willen maken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Afgelopen woensdag een ritje met de STAR gemaakt tussen Stadskanaal (enig station waar je mag opstappen vanwege Corona) en Veendam. In Stadskanaal is er een loods met o.a. oude treinen, leuke instructiebordjes voor in de trein en horeca. Er moest van tevoren verplicht worden gereserveerd en er was genoeg afstand tussen de verschillende groepen in mijn rijtuig (mondkapjes waren overigens niet verplicht, omdat het geen OV is). :pos: Het was zeker de moeite waard! De trein ging nooit harder dan 35 kilometer per uur, en als de spoorbaan onderdeel zou worden van de Nedersaksenlijn, kan het denk ik wel een flinke opknapbeurt gebruiken.
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als ze 'm dan rood zouden schilderen, hebben we alle historische kleuren rijvaardig.Lijn 45 schreef:Ik las ergens dat ze het stel op lange termijn rijvaardig willen maken.
Maar die is geeldennistd schreef:Er is er natuurlijk al eentje rijvaardig: de DE-II 186 van Transit Oost (voorheen HSA).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik reed van de week langs station Loenen, en daar stond ook een bordje dat je daar 'door omstandigheden' niet kunt instappen voor VSM-ritten. Je kunt alleen instappen in Beekbergen dan gaat de rit twee keer per dag retour naar Dieren, en ook daar mag je er niet in of uit.VIRM schreef:Afgelopen woensdag een ritje met de STAR gemaakt tussen Stadskanaal (enig station waar je mag opstappen vanwege Corona) en Veendam.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is wel heel onhandig, aangezien dat natuurlijk de plek is waar een OV-reiziger zou willen in- en uitstappen, omdat er een trein komt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, Veendam had mij ook logischer geleken. Maar dat mocht de pret niet drukken. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten