Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4467
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Die persoon had behoefte aan gezelschap?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Na drie maanden en 1 dag is het eindelijk gebeurd: ik ben weer eens op mijn kaartje gecontroleerd in de trein van NS. In de kop van Noord-Holland dan wel, en door een HC met gelaatsscherm, maar alsnog. :shock: _O_
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Bij mij werd vrijdag door de conductrice mijn OV-chip uit mn hand gegrist zodat zij hem tegen het apparaat kon houden. :') Ze waren ook erg druk met UvBtjes schrijven aan mensen die de ICD-toeslag niet betaald hadden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat lees ik graag :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ik kwam gisteren weer een hele reeks HC's met het mondkapje onder de neus tegen, maar het bleef in alle gevallen bij servicerondjes. En een reiziger die net na vertrek uit Utrecht zonder mondkapje betrapt werd, werd er in Gouda uit gezet om een mondkapje te kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Beetje raar dat je een reiziger zonder mondkapje er uit zet terwijl je m zelf onder de neus hebt zitten in plaats van m erover heen. (Terecht trouwens dat de reiziger er één moest gaan kopen hoor, maar geef als hc het goede voorbeeld).

Bij de Deutsche Bahn waren ze de afgelopen week niet zo moeilijk. Reizigers met mondkapje maar niet, of niet goed op mochten gewoon blijven zitten en er werd ook niks van gezegd.
Één conductrice zei zelfs tegen een reiziger dat, als er voldoende afstand was het mondkapje wel af mocht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

henrivanderweijden schreef:Beetje raar dat je een reiziger zonder mondkapje er uit zet terwijl je m zelf onder de neus hebt zitten in plaats van m erover heen.
Nou was dat een HC die 'm wel goed droeg hoor. Ik kwam er weliswaar veel met een alternatieve draagwijze tegen, maar het betrof nou ook weer niet alle HCs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

henrivanderweijden schreef: Bij de Deutsche Bahn waren ze de afgelopen week niet zo moeilijk. Reizigers met mondkapje maar niet, of niet goed op mochten gewoon blijven zitten en er werd ook niks van gezegd.
Één conductrice zei zelfs tegen een reiziger dat, als er voldoende afstand was het mondkapje wel af mocht.
Probleem in Duitsland is dat een conducteur geen reizigers mag beboeten voor het niet dragen van een gezichtsbedekking. Daar kennen ze niet echt iets als een BOA. Dus moet men hiervoor de politie oproepen.

Ik heb dat afgelopen vrijdag nog meegemaakt waardoor ik met de RE 6 +26 minuten vertraging heb gekregen doordat we op de politie moesten wachten in Neubeckum, alvorens we onze weg mochten vervolgen richting Minden :(
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4467
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Heb ook eens een vertraging meegemaakt omdat in Berlin Zoo de politie twee zwartrijders uit de trein moest halen.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jay20 »

cassie127 schreef:
henrivanderweijden schreef: Bij de Deutsche Bahn waren ze de afgelopen week niet zo moeilijk. Reizigers met mondkapje maar niet, of niet goed op mochten gewoon blijven zitten en er werd ook niks van gezegd.
Één conductrice zei zelfs tegen een reiziger dat, als er voldoende afstand was het mondkapje wel af mocht.
Probleem in Duitsland is dat een conducteur geen reizigers mag beboeten voor het niet dragen van een gezichtsbedekking. Daar kennen ze niet echt iets als een BOA. Dus moet men hiervoor de politie oproepen.

Ik heb dat afgelopen vrijdag nog meegemaakt waardoor ik met de RE 6 +26 minuten vertraging heb gekregen doordat we op de politie moesten wachten in Neubeckum, alvorens we onze weg mochten vervolgen richting Minden :(
De laatste keren in Duitsland werd er frequent omgeroepen dat een mondkapje toch echt wel verplicht is in het fernverkehr
en-es
Berichten: 4467
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Dat geloof ik graag. Maar als dat niet te handhaven is en een conductrice haar eigen regels opstelt dan heb je er weinig aan.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Jay20 schreef:
cassie127 schreef:
henrivanderweijden schreef: Bij de Deutsche Bahn waren ze de afgelopen week niet zo moeilijk. Reizigers met mondkapje maar niet, of niet goed op mochten gewoon blijven zitten en er werd ook niks van gezegd.
Één conductrice zei zelfs tegen een reiziger dat, als er voldoende afstand was het mondkapje wel af mocht.
Probleem in Duitsland is dat een conducteur geen reizigers mag beboeten voor het niet dragen van een gezichtsbedekking. Daar kennen ze niet echt iets als een BOA. Dus moet men hiervoor de politie oproepen.

Ik heb dat afgelopen vrijdag nog meegemaakt waardoor ik met de RE 6 +26 minuten vertraging heb gekregen doordat we op de politie moesten wachten in Neubeckum, alvorens we onze weg mochten vervolgen richting Minden :(
De laatste keren in Duitsland werd er frequent omgeroepen dat een mondkapje toch echt wel verplicht is in het fernverkehr
Maar dat zegt dus niets over of een conducteur ook een reiziger daadwerkelijk mag beboeten voor het niet dragen van gezichtsbescherming (want in Duitsland is een sjaal ook voldoende)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Door werkzaamheden rijden de stoptreinen tussen Maastricht en Luik in een aangepaste dienstregeling. De treinen komen in Maastricht aan om -:18 en vertrekken weer om -:42. In de systemen staan deze treinen gewoon gepland met -:13 als aankomsttijd en -:48 als vertrektijd.
Hierdoor vertrekken de treinen met +6 en door de kruising die nu achter Visé ligt (hier wordt alleen spoor 1 gebruikt) krijgt de tegentrein ook +5. De verstoringspagina meldt dit als "spoorproblemen in het buitenland". De treinen naar Maastricht worden steeds aangekondigd met +10.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

En dat terwijl Mikos het notabene doorgegeven heeft. :roll: Zullen ze wel gemist hebben...
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Inmiddels hebben ze alle betroffen treinen uit de reisplanner gesloopt. Voor morgen staat er dus vanuit Mt tussen 06:48 en 16:48 geen trein meer in. :mrgreen: Dan zal het morgen wel beter gaan... (De werkzaamheden duren niet de hele dag, dus nu rijden ze gewoon normaal.)
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

In NS Internationaal staan ze wel, en volgens mij zelfs met de juiste tijden.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Historische dieseltrein opgeknapt: 'Het is een pronkstuk geworden'
Na een paar maanden schilderen en klussen is de trein de Blauwe Engel 180 opgeknapt. De historische dieseltrein uit de jaren 50 werd in maart door vrijwilligers van de sloop gered. Nu is de trein klaar om weer gebruikt te worden, dit keer om in te schuilen of uit te rusten.
Jammer dat hij niet rijwaardig wordt, maar toch leuk dat er eentje behouden is.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Er is er natuurlijk al eentje rijvaardig: de DE-II 186 van Transit Oost (voorheen HSA). Verder staat de 179 bij de ZLSM, al hoor je daar eigenlijk nooit wat van. Hij staat iig binnen. En het Spoorwegmuseum heeft nog de rijvaardige DE-I 41.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Historische dieseltrein opgeknapt: 'Het is een pronkstuk geworden'
Na een paar maanden schilderen en klussen is de trein de Blauwe Engel 180 opgeknapt. De historische dieseltrein uit de jaren 50 werd in maart door vrijwilligers van de sloop gered. Nu is de trein klaar om weer gebruikt te worden, dit keer om in te schuilen of uit te rusten.
Jammer dat hij niet rijwaardig wordt, maar toch leuk dat er eentje behouden is.
Zeker. Ik vind dat er wel wat zorgvuldiger met rijdend erfgoed omgesprongen mag worden in Nederland.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Ik las ergens dat ze het stel op lange termijn rijvaardig willen maken.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Afgelopen woensdag een ritje met de STAR gemaakt tussen Stadskanaal (enig station waar je mag opstappen vanwege Corona) en Veendam. In Stadskanaal is er een loods met o.a. oude treinen, leuke instructiebordjes voor in de trein en horeca. Er moest van tevoren verplicht worden gereserveerd en er was genoeg afstand tussen de verschillende groepen in mijn rijtuig (mondkapjes waren overigens niet verplicht, omdat het geen OV is). :pos: Het was zeker de moeite waard! De trein ging nooit harder dan 35 kilometer per uur, en als de spoorbaan onderdeel zou worden van de Nedersaksenlijn, kan het denk ik wel een flinke opknapbeurt gebruiken.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Lijn 45 schreef:Ik las ergens dat ze het stel op lange termijn rijvaardig willen maken.
Als ze 'm dan rood zouden schilderen, hebben we alle historische kleuren rijvaardig.
dennistd schreef:Er is er natuurlijk al eentje rijvaardig: de DE-II 186 van Transit Oost (voorheen HSA).
Maar die is geel :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

VIRM schreef:Afgelopen woensdag een ritje met de STAR gemaakt tussen Stadskanaal (enig station waar je mag opstappen vanwege Corona) en Veendam.
Ik reed van de week langs station Loenen, en daar stond ook een bordje dat je daar 'door omstandigheden' niet kunt instappen voor VSM-ritten. Je kunt alleen instappen in Beekbergen dan gaat de rit twee keer per dag retour naar Dieren, en ook daar mag je er niet in of uit.
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Dat is wel heel onhandig, aangezien dat natuurlijk de plek is waar een OV-reiziger zou willen in- en uitstappen, omdat er een trein komt.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ja, Veendam had mij ook logischer geleken. Maar dat mocht de pret niet drukken. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten