Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Bij gebrek aan bussen vanmorgen maar met de trein naar het werk, zal je net zien dat er terwijl ik op weg naar Utrecht was een wisselstoring optrad tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen.
Dus maar weer met dezelfde trein terug naar Amersfoort en het alsnog via de Valleilijn geprobeerd (met meer succes).

Zodoende ook vanaf Ede-Wageningen gefietst, dus moest de OV-fiets daar ook weer terug naartoe vanmiddag. Zal je net zien, had ik vanmiddag de bus terug kunnen pakken staat er een defecte trein waardoor ik niet richting De Klomp kon :p
Was gelukkig nog precies op tijd om de Flirtsmurf te halen... 'tis wat improviseren deze dagen maar uiteindelijk kom je er wel en dat vind ik in deze omstandigheden toch altijd relevanter dan punctualiteit.

En owja, tussen alle losse stelletjes viel de Sprintercity Amersfoort - Apeldoorn met 6 bakken ICM wel op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

In de ovinfo-app zie ik alle sprinters van Weert naar Eindhoven met -3 aangekondigd worden. Mag dit zomaar? Ik dacht dat treinen niet te vroeg mochten vertrekken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Misschien vertrekken ze niet daadwerkelijk met -3?
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Ik weet niet of het bij deze treinen ook het geval is, maar bij een aantal treinen zijn de vertrektijden gewijzigd, waaronder ook een aantal met wat geplande vervroeging. Normaal gesproken worden dan de treinen opgeheven en onder een ander treinnummer ingelegd omdat de borden niet om kunnen gaan met vervroegingen, maar wellicht dat het hier over het hoofd is gezien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Er zijn sowieso ergens trucjes in de systemen gebruikt om treinen er in te krijgen, zag her en der wel meer dingen mis gaan.
Zo zag ik afgelopen maandagmorgen een 7500 in de reisplanner staan die vanaf Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist, Veenendaal-De Klomp én Ede-Wageningen allemaal om 7.51 uur vertrok (tijdstip kan fout zijn, maar in elk geval bij vier stations dezelfde tijd).

En zoals ik al schreef bij de missers in de reisinformatie werd diezelfde 7500 vandaag op de TB7s op De Klomp vermeld als Sprinter naar Ede-Wageningen via Driebergen-Zeist. Dat wordt lastig om met één stel twee verschillende kanten op te gaan :p

Heel veel treinen rijden trouwens ook zonder bestemming op de koersdisplays rond. Een SNG op Veenendaal-De Klomp was vanmiddag de eerste die ik met (correcte) bestemming zag rijden. Leuke gevarieerde serie is dat daarmee trouwens ook: tussen Utrecht en Arnhem rijdt momenteel een mix van Flirt, SNG en SLT.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Het was nog best druk net op Utca030 centraal, er liep toch zeker 20 man rond :shock:

En alle Nederlandse treinen waar ik vandaag in zat reden (nagenoeg) op tijd en ruim (genoeg) bemeten *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik kwam in een coupé van een VIRM terecht met de asbakjes nog in de armleuningen. Het viel me ineens op. Na het recente algehele rookverbod en het verbod van verkoop van rookwaar op de stations kun je je nu haast niet meer voorstellen dat er nog gerookt mocht worden IN de trein :D
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Aking schreef: wo 10 feb 2021, 22:56 Het was nog best druk net op Utca030 centraal, er liep toch zeker 20 man rond :shock:

En alle Nederlandse treinen waar ik vandaag in zat reden (nagenoeg) op tijd en ruim (genoeg) bemeten *O*
Welkom terug in 030! Veel gedoe gehad met controle van een buitenlands treinticket icm de avondklok?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Dankdank! *O*

En nee, ik ben nog geen enkele keer aangesproken en/of gecontroleerd. Al die enkeltjes vanaf Visé heb ik dus voor niets gehaald -0-

Ik heb één keer de vraag van een Kondoekoe gehad wat ik nog in de trein deed "uit interesse", maar verder niks :mrgreen:

Toevallig stond er net een legertje politie bij de flat hier achter, en reed er de hoek daarvoor een door de straat. Maar men toonde totaal geen interesse :')
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Daniel schreef: wo 10 feb 2021, 20:21 Zo zag ik afgelopen maandagmorgen een 7500 in de reisplanner staan die vanaf Utrecht Centraal, Driebergen-Zeist, Veenendaal-De Klomp én Ede-Wageningen allemaal om 7.51 uur vertrok (tijdstip kan fout zijn, maar in elk geval bij vier stations dezelfde tijd).
Was dat gewoon niet een breuk in het tijdruimtecontinuüm?
Ardan schreef: wo 10 feb 2021, 23:01 Ik kwam in een coupé van een VIRM terecht met de asbakjes nog in de armleuningen. Het viel me ineens op. Na het recente algehele rookverbod en het verbod van verkoop van rookwaar op de stations kun je je nu haast niet meer voorstellen dat er nog gerookt mocht worden IN de trein :D
Afbeelding
Toen ik vorige week op Sloterdijk overstapte, was het fijn dat er eindelijk geen vieze rooklucht meer was op de benedenperrons: toen roken nog wel was toegestaan, kon een groot deel van het perron meegenieten van de rooklucht door de slechte plaatsing van de rookzuilen. Fijn dat dit verleden tijd is. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Zojuist een spooktrein op Veenendaal-De Klomp... Een VIRM-IV met Nijmegen op de koersdisplays die in het pad van de 3100 aan kwam en op de tijd van de 3000 vertrok. Maar in de actuele vertrektijden was nergens een IC te zien.

Zie op treinposities wel merkwaardige Sprinters van De Klomp naar De Klomp die bij de ritinfo via Driebergen-Zeist naar Ede-Wageningen en Arnhem rijden :p
Edit: deze bijvoorbeeld
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Door wat klussen op het werk ben ik er vandaag extra vroeg, om 11 uur. Ik zorg altijd dat ik dan nóg een half uurtje eerder ben, dus ik ben keurig op tijd voor de trein van 9:45 op het station. Ja, de reisplanner-check gedaan, uurtje van te voren. Ja, zelfs keurig aangemeld voor de trein.

Eenmaal op het station blijkt heel Zwolle in de puinpoeier te liggen door een sein- en wisselstoring dus mijn trein rijdt niet. Had nog een half uur langer kunnen blijven slapen :cry:
Ik doe ook maar wat
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Al enkele uren heeft Deventer-Apeldoorn last van een overwegstoring. Ben iets voor vijven bij de Laan van Osseveld wezen gucken, daar kwamen een keteltrein en een Pimpel (met Vectron :trein: ) stapvoets en luid tyfonerend over linkerspoor richting Apd over de overweg.

De Fräulein van de bordbistro wuifde uitbundig uit het raam toen ze mij zag, volgens mij heb ik sjans 8-)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Klaasje »

Dan zit er een TOBS in het andere spoor..
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

"Goedenavond beste reizigers, het volgende station is Zutphen, [bla bla eindpunt, bla bla overstappen, bla bla eigendommen], en Ardan ook een fijne avond!"

Dan weet je dat marvinkok weer een dienst op ZHO mocht rijden *O* _O_
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Aangezien het meerendeel van de mensen nu verplicht binnen is kan ik me voorstellen dat er ook niet veel andere reizigers te vinden waren. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Ardan schreef: do 11 feb 2021, 21:02 "Goedenavond beste reizigers, het volgende station is Zutphen, [bla bla eindpunt, bla bla overstappen, bla bla eigendommen], en Ardan ook een fijne avond!"

Dan weet je dat marvinkok weer een dienst op ZHO mocht rijden *O* _O_
:Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De bus-boot-bus-trein-trein-tram reis van Texel naar huis ging volledig vlekkeloos.

De VIRM van Den Helder naar Amsterdam zag er van buiten wel uit alsof deze een paar weken als ploeg op behoorlijk natte akkers had gediend en door de ramen viel ook amper te kijken, maar de trein reed de gehele rit overpunctueel. Bij aankomst in Amsterdam Sloterdijk reed de trein naar Den Helder met twee stellen ICM, dat is toch al enkele jaren een zeer bijzondere inzet boven het Noordzeekanaal.

De IC Direct naar Breda reed niet verder dan Rotterdam, maar daar moest ik toch zijn dus voor mij geen verschil _O- De loc die de trein vanaf Amsterdam zou duwen zag er wel uit alsof deze nog wat sneeuwduinen had meegenomen onderweg naar Amsterdam. In de gekkekoeientunnel heeft de machinist maar liefst drie keer de tyfoon gebruikt, geen idee waar dat nu weer goed voor was..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De laatste geplande ICM-inzet boven het Noordzeekanaal was de IC Enkhuizen - Amsterdam Centraal (eventueel door naar Amersfoort).

De 3066 van eerder vanavond reed Amsterdam Centraal uit met +5, en de daaropvolgende 4000 vertrok ook met vertraging. Als mijn gehoor klopte, hoorde ik een ICE Amsterdam Centraal binnenrijden, dus die zat wellicht in de weg.

Verder hoop ik dat het de medewerkster bij een koffiezaak aan de Ijzijde van Amsterdam Centraal duidelijk was dat een koffie-ophaalbord pal langs een geleidelijn plaatsen toch geen goed idee is. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het setje ICM in de 3000 zag ik vanmorgen rond 10.00 uur ook al bij Veenendaal-De Klomp langskomen, ook niet echt een plek waar je vaak ICM ziet natuurlijk.
Op dat moment ook met de nog zeldzamer bestemming "Ede-Wageningen" op de koersdisplays als gevolg van een verstoring tussen Ede-Wageningen en Arnhem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik sta te vernikkelen in Zutphen, waar de wachtruimte op slot is en mijn trein +20 heeft. "Later vertrek i.v.m. te grote vertraging". Ja mijn bevroren neus!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Is het beneden in de hal ook koud dan?

Edit: ziet nu dat er een uur tussen de berichten zit, dus waarschijnlijk is Ardan nu wel thuis. Hoop ik toch.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Het is nu overal koud :lol: behalve in mijn huisje waar ik nu wel ben :Y
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ardan schreef: vr 12 feb 2021, 22:36te grote vertraging". Ja mijn bevroren neus!
Haal dat apparaat dan ook tussen de deuren uit jong! :evil:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Dus ik kwam eergisteravond marvinkok tegen en we praatten even kort over de winterperikelen op de lijn Zutphen-Oldenzaal. 'Wij konden gewoon rijden, klein beetje opstartproblemen maandag maar verder nergens last van gehad!'
Dat konden we beter even afkloppen denk ik. Gisteren een storing waardoor de treinen alleen Zutphen-Lochem konden rijden, en op dit moment is door weer een storing de lijn geknipt in Goor :') De trein die om 12:23 in Zutphen moest aankomen was ietsje te laat, de HC van de aansluitende IC naar Arnhem smeet de deuren letterlijk voor de neus van de overstappers dicht.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten