Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Jammer dat die niet gewoon als doorgaande trein op de borden en in de reisplanner gezet kon worden. Nu lijkt het alsof je in Utrecht over moet stappen.

En waarom kan die eigenlijk niet gewoon zijn normale stop in Driebergen behouden? Hij staat nu in Utrecht 5 (ri. Arnhem) en 8 (ri. Schiphol) te wachten. 3-5 minuten moet toch meer dan voldoende zijn?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De 703000 overkruist de 3500 in zuidelijke richting en moet daardoor eerder vertrekken, kan hij gelijk beide stops overnemen om in zijn eigen pad terrecht te komen.

Wat men overigens ook had kunnen doen is de 2800 kunnen laten rijden, deze (ook) in Woerden laten stoppen en via spoor 20 en 21 laten doorkoppelen aan de 800 naar Mt (die nu op spoor 21 kopmaakt).

Zou vanuit Ht e.v. een overstap richting Asd e.v. hebben gescheeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef: za 01 mei 2021, 19:03 Jammer dat die niet gewoon als doorgaande trein op de borden en in de reisplanner gezet kon worden. Nu lijkt het alsof je in Utrecht over moet stappen.
In de trein werd wel gewoon omgeroepen dat 'ie door zou rijden richting Arnhem.

Wat de stop in Utrecht wel had kunnen verkorten was wellicht om gewoon in Hilversum te stoppen (zodat er ook een alternatief voor de 4900 was, in dat pad reden nu de omgeleide intercities immers)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

In de avonduren rijdt die intercity Schiphol - Utrecht blijkbaar niet, want dan rijdt de 4900 wel. Wel rijdt hij dan tussen Almere Centrum en Weesp alwaar hij keert op de 5700 naar Utrecht. Geen idee waarom de 14900 dan niet rijdt. Zijn er wellicht ook werkzaamheden aan de Gooiboog?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Shl-Ut rijdt wel, de 4900 rijdt puur om op de 5700 te kunnen keren in Weesp.

Gisteravond reed hij niet vanwege de aanrijding rondom Ndb.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Dat VIRM in de 3600 kachelt wel aardig door. Kwam net in Nm vanuit Ah zowaar met -3 binnenzetten. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik ben vandaag met de trein naar en van kantoor gereisd. Enige bijzonderheid was dat de 5900 richting Dordrecht op tijd reed, dat schijnt de minst punctuele treinserie van het land te zijn geworden :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik zag sprinters vanuit Geldermalsen die tot Utrecht Terwijde rijden. Waarom, en hoe, in hemelsnaam dáár keren? Kon Utrecht C of Woerden/Molenvliet niet?
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

Werkzaamheden Utrecht-Breukelen voor het inschuiven van een tunnel en daarbij aangepaste dienstregeling. O.a. de IC's uit Alkmaar en Enkhuizen reden naar Woerden ten behoeve van de omreizenden.
De 6000 paste daarom niet in Woerden. Tegelijkertijd paste een kering in Utrecht langs het perron ook niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tochjo »

Treinen reden vanaf Utrecht Centraal linkerspoor naar Utrecht Terwijde en keerden daar op spoor 1.
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

In de OV-info app staat dat er wijzigingen in de dienstregeling zijn tussen Uitgeest en Rhenen. Ik kan niet achterhalen wat deze wijzigingen exact zijn, heeft iemand enig idee?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De 7400 rijdt weer tussen Utg en Rhn, ipv de 7300 Bkl-Rhn en 4000 Utg-Bkl(-Rtd)

Dit is 4-7 mei en weer vanaf 17 mei.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Waarom krijg ik bij een reis van Rotterdam naar Apeldoorn het advies om de 600 naar Amersfoort te nemen en daar een kwartier te wachten op de 11700 (die blijkbaar vandaag naar Enschede rijdt)?
Ik dacht dat het kwam omdat de 2800 wegens Corona niet rijdt, maar die blijkt gewoon te rijden. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

11700 naar Es is 5-9 mei gepland ivm de werkzaamheden te Ama (Amf-aansluiting) en daarmee enkelspoor Amf-Stro), waarbij de 1700/11700 is verwisseld met het pad van de 2000 en dus vlak achter de 500/600 zit, ipv achter de 2800.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

En daarbij zijn tussen Den Haag en Utrecht de 2000 en 1700 / 11700 omgewisseld zie ik aan de tijden in de planner.
Zo te zien staat de 1700 daardoor ook een kwartier in Utrecht stil, waardoor je met de 500 / 600 waarschijnlijk net iets sneller bent.

@MetroRET: ik denk dat de aanpassing op Gvc-Ut niks met de aanpassing bij Sto van doen heeft, want de aankomsttijd van de 1700/11700 in Amf lijkt wel normaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Maar dan zou je in Utrecht toch gewoon moeten kunnen overstappen tussen de 2800 en 1700 / 11700?
En rijdt de 1600 dan nu naar Amfs?
MetroRET schreef: vr 07 mei 2021, 07:54 11700 naar Es is 5-9 mei gepland ivm de werkzaamheden te Ama (Amf-aansluiting) en daarmee enkelspoor Amf-Stro), waarbij de 1700/11700 is verwisseld met het pad van de 2000 en dus vlak achter de 500/600 zit, ipv achter de 2800.
Is die omwisseling dan tussen Ut en Amf? Want ik moet in Amersfoort alsnog een kwartier wachten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

De 1600 rijdt net als de 11600 naar Amersfoort Centraal. Naar Amersfoort Schothorst rijden bussen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Door diezelfde werkzaamheden is de 5500 in Baarn aan de 15800 verknoopt, waardoor stations als Soest nu een rechtstreekse verbinding met Hilversum en Amsterdam Centraal hebben.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Er rijdt niets naar Amfs, alleen IC's naar Zwolle rijden er langs en sprinters naar Zwolle beginnen er. De noordelijke sporen direct ten noorden van Amf liggen eruit.
IC's uit Utrecht naar Enschede v.v. staan 10 minuten stil in Amf en vertrekt iets vroeger dan normaal. IC's uit Shl sluiten hier net niet op aan (28 min overstap).
Ben even de serienummers kwijt. Vroeger wist ik dat nog wel uit mijn hoofd :p
Ik doe ook maar wat
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Meltrain schreef: vr 07 mei 2021, 08:13 Maar dan zou je in Utrecht toch gewoon moeten kunnen overstappen tussen de 2800 en 1700 / 11700?
En rijdt de 1600 dan nu naar Amfs?
MetroRET schreef: vr 07 mei 2021, 07:54 11700 naar Es is 5-9 mei gepland ivm de werkzaamheden te Ama (Amf-aansluiting) en daarmee enkelspoor Amf-Stro), waarbij de 1700/11700 is verwisseld met het pad van de 2000 en dus vlak achter de 500/600 zit, ipv achter de 2800.
Is die omwisseling dan tussen Ut en Amf? Want ik moet in Amersfoort alsnog een kwartier wachten.
Die lange overstap in Amersfoort is, doordat de 1700/11700 er dus een lange stop heeft, maar rijdt dus valk voor/achter de 500/600, dus is de reis met die IC dus het kortst, met de 2800 zou je dus overstappen op de 2000 naar Amf.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: vr 07 mei 2021, 08:13 Maar dan zou je in Utrecht toch gewoon moeten kunnen overstappen tussen de 2800 en 1700 / 11700?
Dat kan wel ja, maar dan sta je in Utrecht een kwartier te wachten en in Amersfoort vervolgens weer 10 minuten stil. Efficiënter dus om een IC eerder/later naar Amersfoort te nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Daniel schreef: vr 07 mei 2021, 08:00 @MetroRET: ik denk dat de aanpassing op Gvc-Ut niks met de aanpassing bij Sto van doen heeft, want de aankomsttijd van de 1700/11700 in Amf lijkt wel normaal.
De vertrektijd uit Apeldoorn richting Amersfoort is gelijk, maar de aankomsttijd is wel 8 minuten later. De 1700 is hier dus flink uitgebogen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Doelde alleen dat er door die werkzaamheden bij Amersfoort, tussen de aansluiting en Stroe enkelspoor gereden wordt, mede daardoor de dienstregeling met 8 minuten is uitgebogen en daardoor in het pad van de 2000 van/naar Gvc rijdt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik sta stil met de trein op het viaduct naast mijn huis. Ik kan zowat naar binnen kijken, naar mijn bedje. Een hoop dronken mensen in de trein.

"Beste reizigers, zoals u heeft gemerkt staan wij stil. Dit heeft te maken met een persoon bij het spoor. We hopen dat u begrip heeft voor deze situatie."

Nou. -0- Ben benieuwd.

Edit: politie is ter plekke. Geen idee wat er precies aan de hand is maar verwachting is dat we nu na 20 minuten stilstaan, na toestemming van de politie snel weer doorkunnen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik wilde gisteren van Boxtel naar Rotterdam Centraal. Omdat er een aanrijding was tussen Gilze-Rijen en Breda en een defecte trein tussen Breda-Prinsenbeek en Rotterdam Lombardijen ging de terugreis maar via Utrecht Centraal. Omdat de reisplanner oranje kleurde bij deze treinen voor de zekerheid de reis maar aangemeld. Van de Treinwijzer kreeg ik vervolgens per e-mail het advies om in Utrecht Centraal niet over te stappen op de IC naar Rotterdam, maar om in Utrecht Centraal in de IC naar Dordrecht via Schiphol Airport te blijven zitten. Ik weet niet precies wat dat nu moet oplossen -0-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten