Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Heel stilletjes heeft men bij de Kiosk weer informatie op de borden gezet over korting met een eigen beker. Ik heb het vandaag maar eens gevraagd en blijkbaar neemt men eigen bekers dus weer aan, volgende keer maar weer eens uitproberen! *O*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Door een personeelstekort morgen tussen 5:30 en 7:00 geen treinen op de trajecten Utrecht - Arnhem, Utrecht - Rhenen en Barneveld Zuid - Ede-Wageningen, aldus een tweet van ProRail…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Leuk die NS Internationaal App. Heb nu in een half uur al 16 meldingen gekregen met steeds veranderende vertragingen op mijn trein van Noorderkempen naar Breda.

Je zou er bijna van zwartrijden. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Begin vanmiddag was landelijk de reisinformatie stuk. Volgens het bericht van NS alleen op de borden op de stations, maar in Rijden de Treinen kreeg ik ook heel erg incomplete actuele vertrektijden te zien. Alleen via de reisplanner was nog enigszins te achterhalen waar je trein vertrok.

Opvallend afwezig waren ook omroepberichten. Er werd wel omgeroepen dat er een storing was, maar nuttige informatie zoals welke trein op welk perron stond werd totaal niet omgeroepen. Gevolg was dan ook dat er geregeld reizigers in de verkeerde trein zaten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Is ook moeilijk bij een landelijke storing,er moet dan live omgeroepen worden en er zijn zoveel stations.....
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Er zijn toch ook nog wel een zooitje omroepers? Of is dat allemaal wegbezuinigd?

En daarnaast heb je natuurlijk ook genoeg stations waar eigenlijk altijd wel duidelijk is op welk perron welke trein komt *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Daniel schreef: vr 06 aug 2021, 21:34 Opvallend afwezig waren ook omroepberichten. Er werd wel omgeroepen dat er een storing was, maar nuttige informatie zoals welke trein op welk perron stond werd totaal niet omgeroepen. Gevolg was dan ook dat er geregeld reizigers in de verkeerde trein zaten.
Dan hadden ze maar op de vertrekstaten moeten kijken. Daar zijn die dingen immers voor. Omroep is er mijns inziens alleen voor wijzigingen op de normale dienstregeling. Bij een landelijke storing is er geen beginnen aan om alle treinen aan te kondigen via de omroep en als reiziger zou ik daar ook knettergek van worden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Bestaan vertrekstaten nog? Die zijn toch ook grotendeels wegbezuinigd een jaar of wat geleden?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Ze bestaan nog wel, sta er regelmatig naar te kijken als ik me tijdens het wachten verveel. Niet dat ik veel mensen in de weg loop.....
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Zo goed als ieder station heeft minimaal een set vertrekstaten. Op de grotere stations is er wellicht op wat bezuinigd, maar ook daar hangen nog wel meerdere sets.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

In Dordrecht waren dit jaar zelfs met tape de treinen afgeplakt die vanwege corona niet reden :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Vertrekstaten. Wie kijkt daar nog naar?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik kijk er ook steeds minder op want mij onbekende reizen plan ik in de app, maar ik vind vertrekstaten wel handig om te zien wat voor patronen er rijden (bijvoorbeeld dat een bepaalde route tot 20 uur elk kwartier rijdt, of wanneer de laatste is)
Ik doe ook maar wat
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

en-es schreef: za 07 aug 2021, 09:38 Vertrekstaten. Wie kijkt daar nog naar?
Ik. Vooral in het buitenland. Google laat dan voor het buitenland teveel steken vallen. Het is dan ook makkelijker met foto's maken. Dat je alvast wat vooruit kan plannen.
En wat ardan zegt: bekijken van patronen etc.

Zeker in het buitenland, zoals Wallonië, stampen ze een paal de grond in met het Zonenummer en lijnnummer. Slecht internet soms. Zoek het maar uit hoe laat de bus komt. Kennelijk is het Zonenummer belangrijker.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik kijk er alleen naar als tijdverdrijf als ik lang moet wachten op de trein. Met name op de grote Duitse stations.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

Vaak zijn er altijd ergens wel werkzaamheden, waardoor ik al van te voren denk dat ik "vandaag" toch niet op de vertrekstaten aankan. Daar kijk ik net als en-es alleen maar op als tijdverdrijf. Om een overzicht van de tijden op een station te krijgen gebruik ik vooral de DB navigator. Daar kun je op de vertrektijdenlijst ook latere tijdstippen kiezen en bestemmingen selecteren.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

En op mijn meest gebruikte reisroutes weet ik wel van welk spoor de trein vertrekt. Bovendien staan er op de treinen ook displays met de bestemmingen en heeft veel mat ook de mogelijkheid om aan de buitenkant om te roepen waar de trein heen rijdt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Wordt dat laatste wel eens gedaan? :shock:
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ik heb het meegemaakt, omdat de trein die aan het perron stond niet degene was die aangekondigd werd via de CTA.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Dat gebeurt in Breda ook met enige regelmaat, maar ik hoor toch altijd alleen maar schreeuwende conducteurs. Of kan ICR het niet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik weet niet precies wat je van ICR verwacht, maar ik denk te veel. Het zijn rijtuigen tussen de 33 en 41 jaar oud die met veel pijn en moeite hun baantjes trekken. Je moet blij zijn als je er een beetje bijtijds mee thuis komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ik houd niet bij hoe frequent er storingen optreden met ICR. De keren dat ik ermee gereisd heb over de HSL ging het geheel probleemloos.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Soms kom ik zelfs op tijd aan in Antwerpen! :shock:
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik kan me alleen herinneren dat toen ICR nog 1x/dag Mt-Shl reed, dat ik ooit in Weert door de stuurstand geëvacueerd werd omdat de trein uitviel. :') Voor de rest geen problemen gehad met ICR.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Met ICR eigenlijk alleen een keertje kort stilgestaan nabij Breda, dat toen nog in de 3600 reed want de HSL was zelfs nog in aanbouw, vanwege een brandlucht. Maar uiteindelijk konden we gewoon verder.

Daarentegen met ICK juist weer meer meegemaakt, maar dat lag in bijna alle gevallen niet aan het materieel zelf...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten