Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6038
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Geldrop 1989/90 thuis aan de muur. En volgens mij moet ik nog een stapel kartonnen vertrekstaten hebben uit diezelfde periode
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Na 16 dagen van werkzaamheden is de TSB van 80 km/uur tussen Lage Zwaluwe en Zevenbergen weg. Daarvoor in de plaats is er een stuk kortere TSB van 90 km/uur ingesteld op het stuk waar de afgelopen twee weken de boel enkele meters diep is afgegraven en opnieuw is opgevuld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Men vertrouwt het kennelijk toch niet helemaal :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Of men laat de bodem voorlopig nog rustig inklinken?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Nou, dat kan nog wel even duren daar. De omgeving Zevenbergen heeft niet de meest stevige bodem van Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

In Amersfoort stopte net de ICM-IV naar Utrecht al heel ruim voor het bakbordje 4, zeker anderhalve baklengte te vroeg. Hij kwam al een beetje laat aan (+5), en we vertrokken dus ook een beetje te laat. Roept de HC net om dat we iets te laat waren vertrokken "omdat reizigers verkeerd op het perron stonden".

Nou, als je al te laat bent, te vroeg stopt, én je net ter plaatse onbekende overstappers uit de 9 rijtuigen lange Pimpel die er tegenover stond mee hebt, dan is de vertraging alles behalve de schuld van de reizigers -0-
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

(A) Komt niet zo professioneel op me over (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Sowieso is het altijd weer een verrassing wat voor treinlengte de 500 / 600 hebben, zelfs voor ervaren reizigers. Soms heeft NS opeens een geniale ingeving en rijdt er een beter passende trein van 8 bakken.
En dan ook gewoon stug de trein op het hele perron aankondigen, ook al is het een los viertje...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

Keolis begint een proef met servicemedewerkers op het station. Op Enschede, Hengelo en Zwolle zal het komende half jaar een servicemedewerker aanwezig zijn, zie: Twitter. Afgelopen woensdag werd het al omgeroepen in de trein bij binnenkomst in Hengelo. Ik vroeg me al af waar het voor was, maar het blijkt dus een proef te zijn.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Suus schreef: ma 09 aug 2021, 08:42 Na 16 dagen van werkzaamheden is de TSB van 80 km/uur tussen Lage Zwaluwe en Zevenbergen weg. Daarvoor in de plaats is er een stuk kortere TSB van 90 km/uur ingesteld op het stuk waar de afgelopen twee weken de boel enkele meters diep is afgegraven en opnieuw is opgevuld.
Welkom bij de onbewaakte overwegen die er nog altijd liggen. Er is een nieuwe TSB vanwege de NABOs daar _O-
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

De kaartautomaat in Bentheim kan geen kaartjes naar Oldenzaal verkopen, dan ben ik toch blij met de mogelijkheid tot digitale verkoop van kaartjes. Voor zover het apparaat het überhaupt deed, want volgens een meisje heeft het ding al een week kuren.

Terug in Hengelo stond er iemand midden op de dag in de fietsenstalling een poging te doen meerdere fietsen te stelen. Toen hij in de gaten kreeg dat ik hem zag en voor hem stond te bellen maakte hij zich gauw uit de voeten. Het signalement is aan de politie doorgegeven, dus mocht er schade zijn aan je fiets die in Hengelo geparkeerd staat bij het station, meld je dan vooral bij de politie. -0-
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Volgens mij heeft Bad Bentheim een kaartautomaat van de Eurobahn en die zou normaal gesproken ook kaartjes naar Oldenzaal moeten verkopen. En anders zitten in de treinen van RB61 ook kaartautomaten. Al moet ik wel zeggen dat die automaten niet erg gebruiks vriendelijk zijn.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Die Automaten in de trein durven €655,- vragen voor een Niedersachsenticket. Daarnaast kun je op die Automaten ook nog het afgeschafte Schönes Wochenende ticket kopen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

cassie127 schreef: ma 09 aug 2021, 23:07 €655,- voor een Niedersachsenticket
Watte? Hebben ze alweer hyperinflatie in Duitsland? :shock:

(Maar serieus, als er al langer kuren zijn met die automaten, waarom zijn ze dan nog niet gerepareerd/vervangen? Het verkopen van kaartjes is toch in het belang van de vervoerder?)
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik vraag me wel af hoe je het voor elkaar krijgt om een Niedersachsen Ticket op de automaat te krijgen met een verkoopprijs van 655 euro _O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ik vraag me nog wel meer af hoe je het voor elkaar krijgt een niet bestaand ticket te blijven verkopen? Lijkt me ook wel iets wat je goed aan kunt vechten mocht je er een boete door krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ook dat ja. Maar zoals gezegd die automaten zijn sowieso vreemd.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef: di 10 aug 2021, 09:43 Ik vraag me nog wel meer af hoe je het voor elkaar krijgt een niet bestaand ticket te blijven verkopen? Lijkt me ook wel iets wat je goed aan kunt vechten mocht je er een boete door krijgen.
Ik heb dat toen ook aan de Eurobahn medewerker gemeld, maar die zei dat het ticket gewoon nog bestaat _O-

Ohja en in de categorie Pics or it didn't happen:
Afbeelding
Die €665,35 zie je voor alle varianten van het ticket. Of het nou één of vijf personen zijn, dat is het bedrag wat de automaat aangeeft.

Afbeelding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Toen ik voor het eerst met het QDL op een zondag reisde vond een conducteur van de HLB dat ook erg ingewikkeld, want het was toch een zondag?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Een week later, weer op dinsdag, werd de t2262 naar Vlissingen andermaal op Leiden Centraal gesplitst.

Deze keer werd daarvoor spoor 8a gebruikt. Wat handig is als je zo min mogelijk instappers voor het achterste stel wil, want dat staat dan zo ongeveer in Voorhout. Wat minder handig is, is dat de t762 naar Den Haag Centraal op spoor 8b stond. Zelfs als het splitsen dus op tijd was afgerond (was het niet) had de t2262 niet op tijd kunnen vertrekken, want je kan niet om 19:15 van spoor 8a richting Den Haag vertrekken als om 19:15 van spoor 8b ook een trein naar Den Haag vertrekt :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De 2070 zie ik zojuist met twee stellen SLT vanaf Utrecht Centraal vertrekken :s
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Zie hoe vaak dit gebeurd (en dus gepland is :Y): https://treinposities.nl/rit_per_station/ut/2070
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Tja, zo vaak ben ik niet op dat tijdstip op Utrecht Centraal... maar precies wat ik dacht ook zie ik nu: 'tis de eerste 2000 in de avond die in Utrecht start (voorgaande komt nog uit Amersfoort) en die keert dus vanaf de 8800 dan.
En een ICM doet rond hetzelfde tijdstip hetzelfde andersom, waarna die de hele avond naar Leiden blijft pendelen gezien de 2000 dan al helemaal niet meer rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Te Utrecht Centraal viel de 2035 me op in de actuele vertrektijden met de vermelding "rijdt niet i.v.m. onbekende reden". Een reden die snel duidelijk werd nadat ik bij aankomst op perron 20/21 voor mijn overstap richting Rotterdam het materieel van de 2035 op spoor 20 aantrof... Dat werd lastig naar Amersfoort rijden zo :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

De 11733 stond even stil bij vertrek uit Utrecht, aldus de treinposities. Met +10 door naar Amf, keert daar op spoor 4a op de 11732. De 633 heeft er niets van gemerkt.

Overigens was de 633 behoorlijk druk met de wat oudere medemensen. Voelt bijna weer aan als de spits.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten