Een Openbaar Vervoersbedrijf is een overheidsbedrijf, zonder goedkeuring kan het niet functioneren en dus zo dom is het niet en techno en bureaucraten zijn lompe en klantonvriendelijke bedrijven, kijk als Vb naar Facebook, NMBS, Amazon om een paar voorbeelden te noemen, enige wat gebeurt hierdoor is dat ze mensen wegjagen van het OV en de Auto in, die ze dan weer willen veranderen in Elektrische rommel waar je nergens mee raakt of snel de fik invliegt omdat het slecht in elkaar gestoken is met goedkope materialen voor grote winsten voor de multinationals, is bij OV niet anders.Ardan schreef: ↑di 17 aug 2021, 16:18 Mijn IC van Zwolle naar Amersfoort is gestrand in Putten. Er is een bijna-aanrijding geweest verderop waarbij een overweg is beschadigd. De HC wist ook niet zo goed wat nu de beste optie was, je mocht uitstappen en wachten, of je mocht mee terug naar Zwolle en het via Flevoland proberen. Ik koos voor uitstappen om een lijnbus te nemen (had niet echt een bepaald reisdoel) maar bij de bushalte kwamen twee dames mopperend aanlopen.
"Typisch weer zo'n overheidsbedrijf met die kutservice, ze gooien je er maar uit en je mag het zelf uitzoeken".
Ik kon zo veel domheid niet aanhoren en ben maar een eind verderop gaan staan.
Edit: ik hoor hier in Putten de nieuwe omroepstem Karin. Klinkt prima, maar het is wel even wennen.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo 29 mei 2013, 13:12
- Locatie: https://www.facebook.com/Johnny755120/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zal tegenwoordig vast wel een of andere Europese regel/norm voor zijn, want ik heb dit ook gezien in nieuwere buitenlandse treinen.
Al zet ik er zelf ook wel eens vraagtekens bij. Ik zat laatst 1e klasse in de RE 42 FLIRT3 tussen Münster en Gelsenkirchen en daar zaten de priority seats direct achter de cabine van de machinist (op het hoge deel) terwijl in dezelfde coupé er ook op het gelijkvloerse deel eerste klas stoelen waren die iets beter bereikbaar zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
SNG 2722 staat in Rad. Aannemelijk voor instructie?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tjonge, wat een zure en/of verzuurde reactie. Wat wil je nou eigenlijk zeggen?Johnny75512 schreef: ↑do 19 aug 2021, 23:15
Een Openbaar Vervoersbedrijf is een overheidsbedrijf, zonder goedkeuring kan het niet functioneren en dus zo dom is het niet en techno en bureaucraten zijn lompe en klantonvriendelijke bedrijven, kijk als Vb naar Facebook, NMBS, Amazon om een paar voorbeelden te noemen, enige wat gebeurt hierdoor is dat ze mensen wegjagen van het OV en de Auto in, die ze dan weer willen veranderen in Elektrische rommel waar je nergens mee raakt of snel de fik invliegt omdat het slecht in elkaar gestoken is met goedkope materialen voor grote winsten voor de multinationals, is bij OV niet anders.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Iets met dikke vingers denk ik. Waarschijnlijk staat die SNG in Roosendaal.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zal ongetwijfeld tbv de 6100 zijn, die vanaf december met SNG gaat rijden op de Zeeuwse lijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein 703558 werd gisteren bij Asb de verkeerde kant op gestuurd en heeft daardoor via Asd naar Shl en Hfd gereden.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1734 is bijzonder krap bemeten. Vanaf Apd is het al passen en meten, vanaf Amf is het echt sardienenvervoer, de balkons staan rammetjevol.
Het materieel? Eén zielige ICM-3 solo, terwijl er meer dan genoeg materieel voorhanden is op een zondagochtend (zeker nu meerdere trajecten verbust zijn).
Daar vind ik wat van.
(En oja, de drukte-indicator in de app heeft het lef om dit een "rustige trein" te noemen.)
Het materieel? Eén zielige ICM-3 solo, terwijl er meer dan genoeg materieel voorhanden is op een zondagochtend (zeker nu meerdere trajecten verbust zijn).
Daar vind ik wat van.
(En oja, de drukte-indicator in de app heeft het lef om dit een "rustige trein" te noemen.)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat komt ook, doordat dit normaliter een ICM7 is.
https://treinposities.nl/ritinfo/20210822/1734
https://treinposities.nl/ritinfo/20210822/1734
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Over die korte treintjes gesproken... het viel me laatst ook op dat je in de druktemelder niet meer kunt aangeven of je moest staan of nog kon zitten. En ook de groen - oranje - rode smilies zijn eruit.
Het is tegenwoordig alleen maar een optie "kon je voldoende afstand houden" met een keuze uit Ja en Nee, terwijl je überhaupt een mondkapje draagt omdat dat afstand houden in het OV niet kan. Zelfs de selectie van de klasse is eruit inmiddels.
Het is tegenwoordig alleen maar een optie "kon je voldoende afstand houden" met een keuze uit Ja en Nee, terwijl je überhaupt een mondkapje draagt omdat dat afstand houden in het OV niet kan. Zelfs de selectie van de klasse is eruit inmiddels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij volletreinen.nl zijn die opties nog wel aanwezig. Al weet ik dat die site niet van NS is dus ze zullen er minder mee doen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die drukte-meter van NS is toch gebaseerd op aanmeldingen van reizigers? Maar als velen zich niet aanmelden dan heb je er niks aan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door het geknutsel aan het spoor bij Geldermalsen krijgen mensen tussen Utrecht en Zuid-Limburg een reisadvies via de Maaslijn. Ik weet niet of het toeval is, maar de trein van 15:33 uit Roermond naar Nijmegen heeft twee stellen en lijkt dus voorbereid op de omreismassa
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat lijkt me dan wel, want normaal wordt niet met dubbele stellen gereden (behalve in de ochtendspits weer). Zeker niet in het weekend.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De dienstuitvoering tussen Ht en Ut is sowieso nogal opmerkelijk vandaag: elk halfuur rijdt de IC uit Mt door tot Gdm, vanaf daar rijdt er een bus naar Htn, waarvandaan er weer sprinters rijden naar Ut.
Vanaf morgen is dan 'gewoon' heel het stuk Ht-Ut verbust, dat is toch net wat klantvriendelijker.
Vanaf morgen is dan 'gewoon' heel het stuk Ht-Ut verbust, dat is toch net wat klantvriendelijker.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De IC naar Heerlen was vanwege die werkzaamheden bij Geldermalsen vandaag maar ingekort tot Sittard - Heerlen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik moest vandaag van Amsterdam naar Hengelo, onhandig nu Deventer - Apeldoorn er uit ligt. Toen bedacht ik me dat ik ook de ICB kon nemen. Kwam voor ons perfect uit, maar door het omrijden via Zwolle en de staking in Duitsland (de trein eindigt in Bad Bentheim) is hij voor andere mensen niet zo praktisch geloof ik. We zijn de enige in het hele rijtuig. Het aantal reizigers in de ICB die om 10:20 Deventer binnen kwam leek ook op twee handen te tellen.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hadden ze dat treinpad dan niet kunnen gebruiken om een alternatieve IC Randstad-Enschede van te maken, waarbij dan in Deventer een aansluitende pendeltrein naar Apeldoorn rijdt en in Hengelo 1x p/2h een aansluitende pendeltrein naar Bad Bentheim?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door werkzaamheden rijden geen treinen vanuit Apeldoorn naar Deventer en Zutphen en v.v.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat spaart dus al een pendeltrein uit
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten