Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Johnny75512
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 mei 2013, 13:12
Locatie: https://www.facebook.com/Johnny755120/

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Johnny75512 »

Ardan schreef: di 17 aug 2021, 16:18 Mijn IC van Zwolle naar Amersfoort is gestrand in Putten. Er is een bijna-aanrijding geweest verderop waarbij een overweg is beschadigd. De HC wist ook niet zo goed wat nu de beste optie was, je mocht uitstappen en wachten, of je mocht mee terug naar Zwolle en het via Flevoland proberen. Ik koos voor uitstappen om een lijnbus te nemen (had niet echt een bepaald reisdoel) maar bij de bushalte kwamen twee dames mopperend aanlopen.
"Typisch weer zo'n overheidsbedrijf met die kutservice, ze gooien je er maar uit en je mag het zelf uitzoeken".

Ik kon zo veel domheid niet aanhoren en ben maar een eind verderop gaan staan.

Edit: ik hoor hier in Putten de nieuwe omroepstem Karin. Klinkt prima, maar het is wel even wennen.
Een Openbaar Vervoersbedrijf is een overheidsbedrijf, zonder goedkeuring kan het niet functioneren en dus zo dom is het niet en techno en bureaucraten zijn lompe en klantonvriendelijke bedrijven, kijk als Vb naar Facebook, NMBS, Amazon om een paar voorbeelden te noemen, enige wat gebeurt hierdoor is dat ze mensen wegjagen van het OV en de Auto in, die ze dan weer willen veranderen in Elektrische rommel waar je nergens mee raakt of snel de fik invliegt omdat het slecht in elkaar gestoken is met goedkope materialen voor grote winsten voor de multinationals, is bij OV niet anders.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

ArrivaBas schreef: do 19 aug 2021, 18:33 Maar is zo'n aanzienlijk verschil echt nodig? In de FLIRT is het verschil tussen normale stoelen en de priority seats in mijn optiek nagenoeg verwaarloosbaar.
Zal tegenwoordig vast wel een of andere Europese regel/norm voor zijn, want ik heb dit ook gezien in nieuwere buitenlandse treinen.

Al zet ik er zelf ook wel eens vraagtekens bij. Ik zat laatst 1e klasse in de RE 42 FLIRT3 tussen Münster en Gelsenkirchen en daar zaten de priority seats direct achter de cabine van de machinist (op het hoge deel) terwijl in dezelfde coupé er ook op het gelijkvloerse deel eerste klas stoelen waren die iets beter bereikbaar zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

SNG 2722 staat in Rad. Aannemelijk voor instructie?
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Rad ? :s
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door tsov »

Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Johnny75512 schreef: do 19 aug 2021, 23:15
Een Openbaar Vervoersbedrijf is een overheidsbedrijf, zonder goedkeuring kan het niet functioneren en dus zo dom is het niet en techno en bureaucraten zijn lompe en klantonvriendelijke bedrijven, kijk als Vb naar Facebook, NMBS, Amazon om een paar voorbeelden te noemen, enige wat gebeurt hierdoor is dat ze mensen wegjagen van het OV en de Auto in, die ze dan weer willen veranderen in Elektrische rommel waar je nergens mee raakt of snel de fik invliegt omdat het slecht in elkaar gestoken is met goedkope materialen voor grote winsten voor de multinationals, is bij OV niet anders.
Tjonge, wat een zure en/of verzuurde reactie. Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
F.k.a. Bollenstad
teun
Berichten: 1510
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Kudtns :Y
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

tsov schreef: vr 20 aug 2021, 10:22 Afbeelding
Ow ja, dat rad _O-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

MetroRET schreef: vr 20 aug 2021, 10:09Rad ? :s
Iets met dikke vingers denk ik. Waarschijnlijk staat die SNG in Roosendaal. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Zal ongetwijfeld tbv de 6100 zijn, die vanaf december met SNG gaat rijden op de Zeeuwse lijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

teun schreef: vr 20 aug 2021, 10:44Kudtns :Y
Je vergeet de hesjtek! :Y
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Trein 703558 werd gisteren bij Asb de verkeerde kant op gestuurd en heeft daardoor via Asd naar Shl en Hfd gereden.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De 1734 is bijzonder krap bemeten. Vanaf Apd is het al passen en meten, vanaf Amf is het echt sardienenvervoer, de balkons staan rammetjevol.

Het materieel? Eén zielige ICM-3 solo, terwijl er meer dan genoeg materieel voorhanden is op een zondagochtend (zeker nu meerdere trajecten verbust zijn).

Daar vind ik wat van. :s

(En oja, de drukte-indicator in de app heeft het lef om dit een "rustige trein" te noemen.)
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Dat komt ook, doordat dit normaliter een ICM7 is.
https://treinposities.nl/ritinfo/20210822/1734
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Over die korte treintjes gesproken... het viel me laatst ook op dat je in de druktemelder niet meer kunt aangeven of je moest staan of nog kon zitten. En ook de groen - oranje - rode smilies zijn eruit.

Het is tegenwoordig alleen maar een optie "kon je voldoende afstand houden" met een keuze uit Ja en Nee, terwijl je überhaupt een mondkapje draagt omdat dat afstand houden in het OV niet kan. Zelfs de selectie van de klasse is eruit inmiddels.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Bij volletreinen.nl zijn die opties nog wel aanwezig. Al weet ik dat die site niet van NS is dus ze zullen er minder mee doen. :(
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Die drukte-meter van NS is toch gebaseerd op aanmeldingen van reizigers? Maar als velen zich niet aanmelden dan heb je er niks aan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Door het geknutsel aan het spoor bij Geldermalsen krijgen mensen tussen Utrecht en Zuid-Limburg een reisadvies via de Maaslijn. Ik weet niet of het toeval is, maar de trein van 15:33 uit Roermond naar Nijmegen heeft twee stellen en lijkt dus voorbereid op de omreismassa :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Dat lijkt me dan wel, want normaal wordt niet met dubbele stellen gereden (behalve in de ochtendspits weer). Zeker niet in het weekend.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

De dienstuitvoering tussen Ht en Ut is sowieso nogal opmerkelijk vandaag: elk halfuur rijdt de IC uit Mt door tot Gdm, vanaf daar rijdt er een bus naar Htn, waarvandaan er weer sprinters rijden naar Ut.

Vanaf morgen is dan 'gewoon' heel het stuk Ht-Ut verbust, dat is toch net wat klantvriendelijker.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De IC naar Heerlen was vanwege die werkzaamheden bij Geldermalsen vandaag maar ingekort tot Sittard - Heerlen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

Ik moest vandaag van Amsterdam naar Hengelo, onhandig nu Deventer - Apeldoorn er uit ligt. Toen bedacht ik me dat ik ook de ICB kon nemen. Kwam voor ons perfect uit, maar door het omrijden via Zwolle en de staking in Duitsland (de trein eindigt in Bad Bentheim) is hij voor andere mensen niet zo praktisch geloof ik. We zijn de enige in het hele rijtuig. Het aantal reizigers in de ICB die om 10:20 Deventer binnen kwam leek ook op twee handen te tellen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Hadden ze dat treinpad dan niet kunnen gebruiken om een alternatieve IC Randstad-Enschede van te maken, waarbij dan in Deventer een aansluitende pendeltrein naar Apeldoorn rijdt en in Hengelo 1x p/2h een aansluitende pendeltrein naar Bad Bentheim?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Door werkzaamheden rijden geen treinen vanuit Apeldoorn naar Deventer en Zutphen en v.v. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Dat spaart dus al een pendeltrein uit :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten