Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Regels zijn regels!!! :Y
Ik doe ook maar wat
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

En de regel van "spreiden" en "zoveel mogelijk afstand houden" dan? :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

DDietzen schreef: vr 15 okt 2021, 13:49 Vandaag uit een leeg Familienabteil van de IC Berlijn gezet omdat ik geen (onderdeel van een) gezin was.
Tenzij ze er ook de Basisregistratie Personen bij hebben gepakt, lijkt me dat een claim die ze niet hard kunnen maken. (A)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

DDietzen schreef: vr 15 okt 2021, 14:17 En de regel van "spreiden" en "zoveel mogelijk afstand houden" dan? :')
Dat zijn slechts adviezen ;-)
DingeZ
Berichten: 454
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

ODRAIL schreef: do 14 okt 2021, 21:04
Aking schreef: do 14 okt 2021, 18:09 Er stond inderdaad iets op spoor 2 (of wat is dat tegenwoordig) in Driebergen-Zeist, in het voorbij zoeven leek dat op DDZ maar het kan ook iets compleet anders zijn geweest :')
DDZ zou heel goed kunnen. Deze stellen worden momenteel getest om ze met ingang van de nieuwe dienstregeling weer te kunnen inzetten.
Dat was de extra ingelegde trein 29100, met 10 bakken VIRM, afkomstig uit de 3052 die te Db was opgeheven.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

De in verband met werkzaamheden ingelegde bus tussen Putten en Amersfoort doet er tussen Nijkerk en Amersfoort op papier zo lang over, dat een reis met de buurtbus via Hoevelaken en aldaar overstappen op de trein sneller is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Is er iets aan de hand bij Woerden?

Vorige week stond mijn 8800 stil richting Leiden, met vertraging tot gevolg en ook nu is dat weer het geval.

Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn, maar toeval bestaat niet zeggen ze (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De trein van 14.35 uit Woerden ri. Leiden toevallig? Viel me sowieso al op dat die via het Sprinter-spoor kwam (en dus al bij Harmelen doorgewisseld via een 40 km/u wissel moet zijn i.p.v. net voor het reguliere vertrekspoor 2).
En dat heeft hij moeten doen i.v.m. een roestrijdende Sprinter naar Uitgeest die de overloop tussen beide IC sporen mocht roestrijden na vertrek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Toen ik vanmiddag een Spoorlangswandeling maakte van Abcoude naar Breukelen passeerde ter hoogte van de brug over de Angstel een Benelux-trein richting Amsterdam waarvan de achterste locomotief niet meewerkte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

SNG-3 in de 3600 leidt tot een voor de vroege zondagochtend ongekend drukke trein -0-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De wat curieuze gewoonte dat elke trein in de s4000 met een SLT10 gereden moet worden mag wel blijven. Heerlijk *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Niet al te lang geleden reden er ook in het weekend losse stellen in die 4000 rond. Maar tussen de zaanstreek en Amsterdam is de bezetting in het weekend sowieso best wel goed, en is een losse SLT sowieso geen goed idee.
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Zojuist op Utrecht Centraal tweemaal een omroep dat ICE 221 "overvol" is, en binnenlandse reizigers worden verwezen naar de 3169. Dát heb ik lang niet horen omroepen! Mooi dat de internationale reizigers de ICE weer weten te vinden :trein:
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

Moah, de voorgaande ICE, de 129, heeft binnen Nederland niet gereden... Met de inhoud van 2 treinen wordt het wel erg vol ;)
Bij twijfel: gebruik beton.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Aha :oops: :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: ma 18 okt 2021, 10:41 Niet al te lang geleden reden er ook in het weekend losse stellen in die 4000 rond. Maar tussen de zaanstreek en Amsterdam is de bezetting in het weekend sowieso best wel goed, en is een losse SLT sowieso geen goed idee.
Vanaf december rijden op de trajecten Uitgeest - Breukelen en Breukelen - Driebergen-Zeist dagelijks (tot 20:00) 4 Sprinters per uur, dus bestaat de kans dat de 4000 weer met losse SLT's gaat rijden.
Mijn ervaring met de 4000 is dat de grootste drukte tussen Bijmer en Woerden is, maar ik reis dan ook vrijwel nooit noordelijker dan Amstel. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Gisteren reed er trouwens ook nog een los SNG-viertje in de 4000, die had ik daar nog niet eerder in gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Gisteren voor het eerst gezien op station Dieren op de display: ''Sprinter rijdt als Intercity''.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Het is te merken dat de wind dit jaar eerder kwam dan de bladval, er zijn weer bomen gevallen, ook tussen Breda en Gilze-Rijen. Normaal pendelt er dan een IC Ehv-Tb, vandaag ook, behalve mijn 1123, vandaag is besloten deze niet van de 1120 in 18 min te laten keren op de 301123, maar er is een 101123 ingelegd met +31. Weet iemand een verklaring?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wannes »

En de uitval in Breda van de IC naar Eindhoven van 09:38 uur zorgt voor een denk ik nog nooit zo volle IC Dordrecht - Eindhoven van zeven minuten later
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De 6631 vond het zó leuk in Ravenstein dat 'ie daar een kwartier is blijven steken. Mijn Sprintercity 3631 mag daar via linkerspoor overheen van de Maasbrug tot vlak voor Oss, maar verandert in Oss wel in een waar sardienenblik omdat er daar dus al een halfuur geen trein richting het Bossche is geweest. :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ik kreeg net Plan-V444 aan de lijn, zegt ie: bij Lombardijen reed net de Berlijntrein langs. En serieus, trein 240 reed aldus treinposities vandaag na Amersfoort via Utrecht en Breda naar Rotterdam. _O_

Overigens is de Nightjet vandaag een nieuw record aan het vestigen, in Ah staat die nu met +444 (+7u24) in de reisinformatie. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Nee dat gaat de mensen het vliegtuig uitkrijgen. :') Ik zag dat voor die nachttrein van GreenCityTrip inmiddels ook reizen zonder hotel te boeken zijn, maar alsnog alleen als "vijfdaagse retourreis" - 's avonds op dag 1 heen en 's avonds op dag 4 terug. ("vijfdaags" :') ) Er zal vast een markt voor zijn, maar persoonlijk kan ik daar echt helemaal niks mee.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Z2N schreef: do 21 okt 2021, 15:56 Ik kreeg net Plan-V444 aan de lijn, zegt ie: bij Lombardijen reed net de Berlijntrein langs. En serieus, trein 240 reed aldus treinposities vandaag na Amersfoort via Utrecht en Breda naar Rotterdam. _O_

Overigens is de Nightjet vandaag een nieuw record aan het vestigen, in Ah staat die nu met +444 (+7u24) in de reisinformatie. :X
Ik vond het al bijzonder dat ie nu in Rotterdam staat.
Op Somda wordt gemeld dat dit gedaan is om Unionsupporters op Rtst af te zetten voor de wedstrijd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

umbusko schreef: do 21 okt 2021, 16:07 Nee dat gaat de mensen het vliegtuig uitkrijgen. :')
Die vliegtuigen vliegen door dezelfde omstandigheden die de vertraging van de NightJet veroorzaken ook te laat. Door schade aan het spoor was er langere tijd geen treinverkeer mogelijk tussen Emmerich en Oberhausen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten