Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Nederlands of Amerikaans spul?
De VS gaan ook een grote oefening in Oosten houden en al dat materiaal komt via Vlissingen.
Verder zijn er weer meer en meer oefeningen. Veel zijn er in Duitsland waar nog prachtige oefenfebieden liggen waar met "live" munitie geschoten kan worden
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

gpvos schreef: do 19 mei 2022, 08:27 Te Deventer kwam rond 8.15 een goederentrein langs met daarop een aantal legertanks, in de richting Apeldoorn of Zwolle, dus als ze in de richting Oekraïne gingen was het wel met een omweggetje.
Waarschijnlijk om verwarring bij de vijand te veroorzaken. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Die zag ik een maandje geleden ook al de andere kant op rijden. Was voor een oefening ergens, niet naar Oekraïne.
Ja, volgens mij is er sinds begin april een oefening in Noord-Duitsland, ik dacht Bergen-Hohne. Die zou vier weken duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Het ging weer lekker bij NS vanavond.
Ik stond op Amstel. IC naar Maastricht +9, nou vooruit daar kan ik op wachten. Komt de trein aan, stampvolle VIRM-4, daar kon niks meer bij.
Eerstvolgende trein zou volgens de app minstens een half uur later komen, dus ik nam de m'n metro naar Bijlmer om het daar te proberen.

IC naar Venlo had +7 die kon ik nog net halen: maar toen die trein binnenkwam het omroepbericht dat deze opgegeven was. HC op het perron wist niet hoe het nu verder moet, loopt naar de voorkant van de trein en ziet sluitseinen. Op de trein stond de bestemming Rotterdam: "blijkbaar gaan we weer terug".

Een kleine tien minuten later: trein krijgt veilig sein richting Utrecht, HC: stap maar in, waarschijnlijk gaan we de goede kant op. Als we bijna in Utrecht zijn op de omroep de melding dat men ons kwijt was, bijsturing wist niet waar deze trein gebleven was. Trein werd opgeheven in Utrecht. Eind goed al goed: ik kwam met +40 thuis.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik ging mee met de 2200 van 21:35 vanaf Amsterdam Centraal, maar door het ontbreken van een machinist vertrokken we wat later. In Haarlem bleven we ook wat langer staan, omdat er onduidelijkheid was of er wel of geen tweede HC mee moest. :| Uiteindelijk vertrokken we daar met +10.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Suus schreef: do 19 mei 2022, 20:59
Ardan schreef:Die zag ik een maandje geleden ook al de andere kant op rijden. Was voor een oefening ergens, niet naar Oekraïne.
Ja, volgens mij is er sinds begin april een oefening in Noord-Duitsland, ik dacht Bergen-Hohne. Die zou vier weken duren.
Vorige week is er ook al een trein vertrokken vanaf Acht,bij Eindhoven
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Tussen Bunnik en Maarn is er een verstoring in de treindienst door technisch onderzoek.
Die kende ik nog niet. Wat wordt hier met 'technisch onderzoek' bedoeld?
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Vanochtend reed trein s3129 op station Driebergen-Zeist over de sprinter sporen, in plaats van de intercity sporen, zonder te stoppen. Roestrijden zou het wel niet geweest zijn, aangezien er gewoon sprinters rijden van en naar Rhenen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De nachttrein uit Zwitserland gaat morgenochtend echt enorm te laat aankomen in Amsterdam. De trein moest vroeger vertrekken om voor middernacht voorbij Rastatt te zijn, maar nog voor de trein Zwitserland uit is heeft hij +70 opgelopen, en dan moet de trein dus wachten tot Rastatt weer opent na 4 uur ‘s nachts…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

De trein rijdt momenteel nagenoeg op tijd bij Koblenz.
Spoiler: show
Met volgende vertragingen vertrokken:
Basel SBB +60
Basel Bad +57
Freiburg (Breisgau) Hbf +51
Offenburg +38
Baden Baden +28
Karlsruhe Hbf A+26 V0
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Volgens de digitale bronnen op tijd in Arnhem en Utrecht, en +4 in Amsterdam.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Zelfs de 420 is voor haar doen praktisch op tijd de grens over gekomen met +10
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik ben positief verrast :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ik zou graag +300 hebben met zo'n ding. Kan je tenminste uitslapen.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Niet als de trainmanager alsnog op een vaste tijd langskomt voor je ontbijt / het teruggeven van je tickets ;)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Ik denk dat dat afhankelijk is van waar de broodjes komen. In oktober ben ik naar Wenen gegaan en volgens de trein manager waren er niet genoeg broodjes geleverd. Er werd toen geprobeerd extra te leveren. En dat was gelukt want in Wels kwamen de extra broodjes.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

DDietzen schreef: zo 22 mei 2022, 14:59 Niet als de trainmanager alsnog op een vaste tijd langskomt voor je ontbijt / het teruggeven van je tickets ;)
Twee maanden geleden lag ik in een ongeveer 2 uur vertraagde NJ en toen kwam het ontbijt ook later. Omdat ik al rond 7 uur wakker was ben ik er om gaan vragen en toen bracht ie het. Wel de uitleg erbij dat hij mensen langer liet slapen vanwege de vertraging.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Vorige week reisde ik met de 420 naar Utrecht (geplande aankomst 9u30) en werd ik reeds gewekt om 8 uur, terwijl we toen al pakweg +60 aan de broek hadden en pas bij Keulen waren. Vandaar mijn eerdere uitspraak, want ik kan me niet voorstellen dat je planmatig 2,5u voor aankomst al gewekt wordt ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Des noods kan je het de avond ervoor bij de rijtuigbegeleider voorleggen, met een beetje geluk krijg je dan je ontbijt op het naar omstandigheden ideale tijdstip. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Geen idee wat de materieelplanning dit weekend van plan was, maar het was niet veel soeps. De 3964 tussen Utrecht en eindpunt Bijlmer reed met VIRM6, wat aan de krappe kant was met mensen die op de trap zaten. De terugweg reed de 2985 met een solo VIRM4. Bij vertrek uit beginpunt Bijlmer puilde deze trein al uit, met veel staplaatsen in de gangpaden en trapzitters. De twee HC's waren ook niet blij en vroegen zich af wat hier nou was gebeurd. Slechte vertoning van NS.
Beul van de blindegeleidelijn
iamthedutchdude
Berichten: 957
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

NS vertoont de afgelopen weken wel meer bijzondere materieelplanningen: tijdens de werkzaamheden tussen Meppel en Groningen reed de 617 (waar gezien de problemen met de bussen nogal wat reizigers richting Groningen bij zaten) regelmatig met slechts ICM3. Voor de ochtendspits was die inzet sowieso al bijzonder: het was regelmatig de enige trein naar Leeuwarden die in de ochtendspits met ICM3 werd uitgevoerd.

Nu de omreizende reizigers weer uit die trein zijn, besluit NS opeens weer ICM3+3 in te zetten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht was de capaciteit daarentegen wel aardig in orde afgelopen weekend. Zelfs een 1700 met drie stellen getroffen.
Weliswaar was het drukker doordat er minder ICs tussen Gouda en Utrecht reden, maar de treinen die wel reden waren niet overvol ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Gisteren hebben er 2 treinen in de 3600 met VIRM 8 gereden. Treinstel 9510 reed eerst solo rond om er uiteindelijk in Zwolle treinstel 9568 bij te krijgen. Vervolgens is in Roosendaal de 9510 achter gebleven en is de 9568 weer solo naar Zwolle gegaan om daar te combineren met treinstel 9585. En verolgens is treinstel 9568 in Roosendaal weer afgekoppeld. Ik neem aan dat dit zo gedaan is om materieel op de juiste plek te krijgen?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Als je kijkt naar de omloop van de 9568 zie je een B@M omloop ipv ren AD omloop. B@M omlopen zijn vrijwel altijd bijsturingsomlopen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Komende donderdag t/m zondag rijden er geen treinen maar bussen op de trajecten Amersfoort-Utrecht, Soest-Utrecht en Hilversum-Utrecht. Helaas wordt er ook op trajecten nabij minder gereden: treinserie 5700 wordt vervangen door een “28700” die tussen Hoofddorp en Naarden-Bussum in het pad van de 5700 rijdt om vervolgens non-stop naar Hilversum te rijden en af te buigen naar Baarn, Soestdijk en Soest. Treinseries 4900, 14900 en 15600 lijken in zijn geheel niet te rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten