Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
rikthoff schreef: ↑do 09 jun 2022, 17:34
Dan de trein uit op Ah en uitchecken. Anders krijgen we zometeen weer dat verhaal van terugsteken. 100 Seconden gewacht. En dan inchecken. En het Arriva-paaltje toonde vrolijk een "Overstap".
Tegenwoordig kan je alweer inchecken zodra er een nieuwe minuut op de klok staat.
Dus check je uit om 12:37:57 dan kun je on 12:38:00 alweer inchecken.
Binnen dezelfde minuut werkt niet bij Arriva/Keolis.
Andere optie inchecken bij NS en bij andere paaltje weer uitchecken bij NS en weer inchecken bij Arriva.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bij poortjes kun je na het uitchecken en het passeren direct weer inchecken aan de incheckzijde.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
De 563 mocht het vanmiddag met slechts een losse ICM3 doen. Dat was natuurlijk vragen om een overvolle trein en achterblijvende mensen op Rotterdam Alexander en Gouda.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Iemand enig idee waarom trein 2425 naar Dordrecht pas in Amsterdam Zuid start? Ik zie ‘m regelmatig namelijk in Almere Centrum om exact 6:12 uur, dus volgens mij komt ie gewoon leeg vanaf Lelystad in plaats van met passagiers
Milco schreef: ↑wo 15 jun 2022, 06:14
Iemand enig idee waarom trein 2425 naar Dordrecht pas in Amsterdam Zuid start? Ik zie ‘m regelmatig namelijk in Almere Centrum om exact 6:12 uur, dus volgens mij komt ie gewoon leeg vanaf Lelystad in plaats van met passagiers
Zou kunnen, maar als hij wel met passagiers vanaf Lelystad zou rijden vertrok hij ook om 6:12 uit Almere Centrum. Sterker nog: vanochtend heeft het LM zelfs even stilgestaan in Almere om te wachten tot het 6:12 was terwijl er geen enkele andere trein direct voor reed….
Zonet vertrok de 3134 slechts anderhalve minuut na aankomst op Arnhem Centraal in de richting van Nijmegen. Ik geloof niet dat ik ooit zo'n korte kering heb meegemaakt en ik wist ook niet dat dit überhaupt kon/mocht
Moeten er geen systemen uit en weer aan worden gezet en proeven worden gedaan bij het wisselen van de rijrichting?
---
Overigens hadden de controleurs van Arriva net prijs: van de zes reizigers in de eerste klas kregen er vier een bon. Twee zonder enig vervoersbewijs, en twee met een tweedeklaskaartje. De twee laatsten stonden op en liepen de tweede klas in toen ze de stewards op het perron zagen aanlopen, maar die hadden dat uiteraard gezien
PHS schreef: ↑wo 15 jun 2022, 13:25
Zonet vertrok de 3134 slechts anderhalve minuut na aankomst op Arnhem Centraal in de richting van Nijmegen. Ik geloof niet dat ik ooit zo'n korte kering heb meegemaakt en ik wist ook niet dat dit überhaupt kon/mocht
Er moet bij kopmaken wel een remproef worden gedaan maar dat kan binnen een minuut. Als er al een andere machinist aan de andere kant de trein stond op te wachten en er geen gekke dingen hoeven te worden overgedragen kun je best snel weer weg.
3100 en 3000 hebben op Arnhem in het plan (voor eventuele Bijsturing) altijd een nieuwe machinist waardoor keringen soepeler en sneller kunnen verlopen.
Voorbeeld machinist A rijdt de 3100 Nm - Ah
Machinist B rijdt de 3000 Nm - Ah en gaat na 20 minuten in Ah verder richting Ut met de trein van Machinist A.
Machinist A pakt vervolgens de 3000 die gereden was door Machinist C.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne schreef: ↑di 14 jun 2022, 20:55
De 563 mocht het vanmiddag met slechts een losse ICM3 doen. Dat was natuurlijk vragen om een overvolle trein en achterblijvende mensen op Rotterdam Alexander en Gouda.
Naar mijn idee gebeurt dat op die lijn echt aan de lopende band. Daarom probeer ik hem ook een beetje te mijden tegenwoordig.
Hoe je dat voor elkaar krijgt staat vrij duidelijk in het artikel waarnaar je linkt:
De vrouw kwam vanuit het centrum van Udenhout en reed over de Kreitenmolenstraat richting Oisterwijk. Ze moest uitwijken en raakte daardoor van de weg. Ze reed daarna door een hekwerk en ramde daarbij een elektriciteitskastje. Ze belandde vervolgens midden op het spoor.
Ardan schreef: ↑wo 15 jun 2022, 15:21
Er moet bij kopmaken wel een remproef worden gedaan maar dat kan binnen een minuut. Als er al een andere machinist aan de andere kant de trein stond op te wachten en er geen gekke dingen hoeven te worden overgedragen kun je best snel weer weg.
Is dat zo? Ik meende altijd dat een remproef alleen noodzakelijk was bij het wijzigen van de treinsamenstelling.
Etienne schreef: ↑di 14 jun 2022, 20:55
De 563 mocht het vanmiddag met slechts een losse ICM3 doen. Dat was natuurlijk vragen om een overvolle trein en achterblijvende mensen op Rotterdam Alexander en Gouda.
Naar mijn idee gebeurt dat op die lijn echt aan de lopende band. Daarom probeer ik hem ook een beetje te mijden tegenwoordig.
Probeer de 2800 te plannen, die rijdt sinds deze week met VIRM6, op alle ritten.
Het slechtst wat je dan dus kan treffen in VIRM4 .