Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Ik vind het meer in het topic over 'Missers in de Reisinformatie' thuishoren. Dit is een maatregel om de reisinformatie te verbeteren, er komt een einde aan een misser die nu al jaren bestaat (de geforceerde eindbestemming "Amsterdam Centraal" terwijl het eigenlijk een doorgaande treinserie is). Aan de dienstregeling verandert niets.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

ICNG maakte vandaag weer z'n proefritje vanaf Den Haag, was vanochtend iets te laat waardoor de 5023 opgehouden werd bij Delft, terugrit ging wel keurig op tijd en kwam om 21:01 langs Delft Campus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

In het voorste (tot Utrecht)/achterste stel van de 638 was het toilet lek, waardoor de halve middenbak onder water stond.
Op Utrecht Centraal kwam iemand dweilen en werd het toilet afgesloten, maar was toch wel verbazingwekkend dat in Rotterdam volgens de TBP juist dat ene stel waarvan het enige toilet defect was terug naar Zwolle zou gaan.
Je zou zeggen dat een van de andere drietjes (hij kwam met 9 bakken aan) geschikter zou zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De airco in treinstel 4056 stond vanochtend dusdanig koud dat je er prima koelkastartikelen in kon bewaren :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Meestal is bij ICM bij dit weer eerder het tegenovergestelde het geval.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Het is met dit soort temperaturen ook niet gezond om de airco koud te zetten. Om het welzijn van de reizigers min of meer te waarborgen verschilt de ideale temperatuur in een voertuig of gebouw hooguit acht graden met de buitentemperatuur.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Teletekst schreef:Druk op station Eindhoven Centraal

Bij station Eindhoven Centraal is het druk. Door werkzaamheden rijden er geen treinen tussen Boxtel en Eindhoven Centraal. Voor de vervangende bussen
staat een lange rij.

Gestrande reizigers zeggen op Twitter dat ze in de hitte al een uur wachten op een bus. NS meldt dat er niet alleen een tekort aan vervangende bussen is, maar ook aan chauffeurs. Mensen worden opgeroepen hun reis uit te stellen als dat mogelijk is.

Op het spoor tussen Eindhoven en Boxtel worden komende tijd door ProRail nieuwe wissels gelegd. Die werkzaamheden duren nog tot 26 augustus.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat wordt een latertje voor de reizigers, Nightjet gestrand op de Betuweroute: https://twitter.com/plgleiderjohan/stat ... 8065992704
Zowaar hebben ze nog wel een werkende ICE gevonden om mee te evacueren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Maarja, waar moet je anders mee evacueren :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Ik zat vanmorgen in de ICD van Breda naar Amsterdam. Tijdens de stop op Rtd ging in 1 van de 1e klas rijtuigen de noodverlichting aan en deed de airco het niet meer. Onderweg tussen Rtd en Shl heeft een (ik gok) monteur (had wel NS kleding aan maar het was geen machinisten uniform ) die in de trein aanwezig was de noodraampjes ontgrendeld zodat we die open konden doen voor ventilatie. In Amsterdam is de trein uit dienst genomen en vervangen door een andere trein.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Suus schreef: za 13 aug 2022, 22:35 Maarja, waar moet je anders mee evacueren :X
Moet je überhaupt evacueren? Die mensen hebben (deels) een bedje gereserveerd en ik heb niet de illusie dat er ander materieel beschikbaar is om die mensen naar Oostenrijk te brengen. Als het om een defecte loc gaat, lijkt het me nuttiger om daar een verse van aan te laten rukken :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De mensen zijn dus geëvacueerd en hopelijk in Arnhem weer ingestapt. Daar is de 421 met 3 uur vertraging en twee locs vertrokken aldus treinposities.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ja, leuk, ik neem morgen ook een nightjet maar gelukkig niet met Nederland als begin- of eindpunt. :mrgreen: (Over de vorige nightjet, ook buiten Nederland, was ik niet zo tevreden. Niet gewekt en geen ontbijt gekregen, ondanks belofte.)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

De nightjets zijn sowieso de minst prettige nachttreinen die ik heb gebruikt, terwijl het ook de duurste zijn... -0-
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef: za 13 aug 2022, 23:57 De mensen zijn dus geëvacueerd en hopelijk in Arnhem weer ingestapt. Daar is de 421 met 3 uur vertraging en twee locs vertrokken aldus treinposities.
Al de tweede keer deze week dat de 421 gestrand is geraakt op/bij de Betuweroute
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Pim-AllianceB95 schreef: za 13 aug 2022, 23:51
Suus schreef: za 13 aug 2022, 22:35 Maarja, waar moet je anders mee evacueren :X
Moet je überhaupt evacueren? Die mensen hebben (deels) een bedje gereserveerd en ik heb niet de illusie dat er ander materieel beschikbaar is om die mensen naar Oostenrijk te brengen. Als het om een defecte loc gaat, lijkt het me nuttiger om daar een verse van aan te laten rukken :P
Bij de temperaturen van dit weekend is ontruimen gewoon noodzakelijk. De airco/ventilatie valt uit in de trein en het wordt een bakoven. Daar kan je niet te lang reizigers laten zitten, dus gaat ProRail ontruimen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat is op zich begrijpelijk, maar toen de evacuatietrein er was moet de zon al wel (zo goed als) onder zijn geweest en de meeste Nightjetbakken hebben volgens mij raampjes die open kunnen. Gaat het dan echt zo hard?
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Ik zit nu in treinstel 9434 op weg van Den Bosch naar Zwolle en ik vind de rit nogal onrustig verlopen: constant optrekken, dan weer een klein stukje afremmen, dan weer optrekken en dan weer afremmen. Ik kan me niet voorstellen dat er op het hele traject een langzamere trein voor zit.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door webguy »

Vraag niet hoe, maar ik kwam vandaag geheel ongepland Arriva Flirts tegen in Saint-Ghislain (België). Een snelle google actie leert dat ze testritten daar aan het doen zijn.

Backstory: wilde goedkope benzine onderweg vanuit Frankrijk naar Nederland dus dook de eerste de beste afrit af en zocht online en goedkoop tankstation. Niet geheel slim gekozen, maar ik kwam langs Station Saint-Ghislain, moest daarna 5 minuten wachten bij de overweg en drie straten verder is station Boussu. Vrouwlief snapte er niks van... Maar de benzine was wel goedkoop!
IIVQ
Berichten: 853
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik zat in de 1774 Hgl-Amf met als reisdoel Dvd waar mijn fiets stond.
Te Apd (gepland vertrek 20:44) werd om 20:49 omgeroepen dat er fietsen onveilig op de balkons stonden en de eigenaars daar wat aan moesten doen. Waarom die oproep er pas 5mn na gepland vertrek moest komen was me wat onduidelijk. Om 20:59 vertrokken we, met +15. Ik had geen zin in een ruim kwartier wachten op Amf, ben dus doorgereisd naar Ut, daar de IC naar Asa en daar weer de spr terug naar Dvd, waar ik om 21:01 aankwam, 21 minuten na de geplande aankomst van 20:40.

Ik blijf het fascinerend vinden dat via Ut en Asa naar Dvd maar 6 minuten langer hoeft te zijn dan via (doorrijden te) Wp.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Intercity 2214 naar Vlissingen is ingekort tot Roosendaal vanwege een onverwacht personeelstekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Inzet van ander materieel. De 3621 is verder gegaan als
302214, de 2214 is gekeerd op de 3630.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Schermen op het station en de conducteur hadden het over personeelsgebrek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Ze hangen er over het algemeen vaak een reden aan die lang niet altijd klopt, dat zien we helaas wel vaker voorkomen bij het uitwisselen van materieel. Vaak heeft zo'n omwisseling als deze een relatie met defecten of onderhoud.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het was toch ook zo dat een wijziging maar één reden kon hebben? Als er dan iets met die trein aan de hand is geweest wat met personeelstekort te maken gehad heeft blijft dat ook hangen.

Vanavond ging m'n reis die op Belgisch grondgebied niet echt lekker liep in Nederland opeens in de negatieve vertraging...
Had door de Belgische vertraging geen tijd meer om in Antwerpen wat te eten te halen, maar zowaar, in Breda kwam de Benelux met -2 binnen. Met het internationale e-ticket de poortjes door (eerst nog een poortje dat 'm niet pakte, tweede poging ging beter). Gauw wat laat avondeten weten te halen, weer ingecheckt (had ik toch al de trein voor uit gemoeten) en vervolgens op dezelfde Benelux kunnen stappen naar Rotterdam. Ideaal die lange keringen :mrgreen:
Op Rotterdam vervolgens een mooie cross-platform overstap op de 2800 die zowaar reed en daarmee in Utrecht de 1700 makkelijk gehaald. Zo werd een reis met bijna +60 opeens een reis met -15 :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten