Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En toch dendert dan regelmatig de treindienst volledig uit elkaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En dus ligt het landelijk netwerk met de regelmaat van de klok compleet plat. Logisch natuurlijk.
Edit: Z2N was alwéér eerder.
Edit: Z2N was alwéér eerder.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Komt zojuist een VIRM zesje non-stop door Veenendaal-De Klomp ri. Arnhem, dus kennelijk is niet stakend personeel nog wel aan het werk gezet om materieel naar de juiste plekken te brengen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Moet er sowieso niet dagelijks altijd iets rijden om te voorkomen dat wissels vastroesten?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet al het personeel staakt, alleen West en Noordwest staken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Propvolle intercity van Zwolle naar Rotterdam; niet eens iedereen kon mee. Ik zit in een stiltecoupé waarin dus de gangpaden ook gevuld waren. Een man belt. Daar spreekt iemand anders hem op aan. Hierna flipt de beller compleet en begint de andere man te bedreigen en vervolgens de rest van de coupé. Verschrikkelijke situatie om in te zitten en ik merkte dat de hele coupé zich doodschrok.
De beller vroeg wie tegen hem wilde vechten, maar iedereen hield zich stil. Hierna is de man enigszins gekalmeerd. Op de ruiten hangt tegenwoordig zo een noodnummer wat je kan appen bij ongewenste situaties. Ik heb het nummer geappt en kwam direct in contact met de meldkamer.
Die heeft vervolgens adequaat gehandeld en aangezien Amersfoort nog best wel een eindje is, stond de V&S ook klaar aldaar. De conductrice die best wel dichtbij bleek te zitten in het hokje van de machinist, kwam gedurende de rit nog langs. De beller verhief zijn stem en kwam weer bedreigend over.
Uiteindelijk allemaal prima afgelopen, maar was wel enorm beduusd erna. Met name voor de 75-jarige man die hem aansprak erg onprettig. Meldkamer werkte echter erg goed. Trein is hierdoor ook 5 minuten te laat vertrokken van Amersfoort.
De beller vroeg wie tegen hem wilde vechten, maar iedereen hield zich stil. Hierna is de man enigszins gekalmeerd. Op de ruiten hangt tegenwoordig zo een noodnummer wat je kan appen bij ongewenste situaties. Ik heb het nummer geappt en kwam direct in contact met de meldkamer.
Die heeft vervolgens adequaat gehandeld en aangezien Amersfoort nog best wel een eindje is, stond de V&S ook klaar aldaar. De conductrice die best wel dichtbij bleek te zitten in het hokje van de machinist, kwam gedurende de rit nog langs. De beller verhief zijn stem en kwam weer bedreigend over.
Uiteindelijk allemaal prima afgelopen, maar was wel enorm beduusd erna. Met name voor de 75-jarige man die hem aansprak erg onprettig. Meldkamer werkte echter erg goed. Trein is hierdoor ook 5 minuten te laat vertrokken van Amersfoort.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zit nu in trein 571 vanuit Utrecht richting Zwolle. Vanaf Utrecht was deze al aardig vol en sinds Amersfoort puilt hij echt uit. Sfeer is echter goed hier.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat een drukte. Donderdag van Zaandam naar Zwolle gereisd. De Sprinter van Amsterdam naar Amersfoort reed met een solo SNG3. De aansluitende 669 met ICM7 met de nodige staplaatsen. Het zou NS sieren om een goede strategie te bedenken om de omreisroute via Amersfoort goed te faciliteren, aangezien dit nog enkele weken gaat duren.
De 564 reed vanavond ook met ICM7, en ik denk dat die sowieso zitvol zat. De aansluitende 1566 reed met een solo ICM3, met de nodige staplaatsen. De hele dag door reden de 7400 en 800 naar Zaandam (eindpunt vanwege werkzaamheden), en er zat vervolgens een gat van drie kwartier tot de eerste 4000 de rechtstreekse verbinding van Amsterdam Centraal naar Zaandam over nam. De reisplanner adviseerde de Sloterdijk Marathon, maar ik ben maar met de Sprinter naar Lelylaan gegaan en daar overgestapt op de 3300. Onderweg overigens nog twee defecte WC's gehad: daar mag ook best wel wat meer aandacht voor zijn.
De 564 reed vanavond ook met ICM7, en ik denk dat die sowieso zitvol zat. De aansluitende 1566 reed met een solo ICM3, met de nodige staplaatsen. De hele dag door reden de 7400 en 800 naar Zaandam (eindpunt vanwege werkzaamheden), en er zat vervolgens een gat van drie kwartier tot de eerste 4000 de rechtstreekse verbinding van Amsterdam Centraal naar Zaandam over nam. De reisplanner adviseerde de Sloterdijk Marathon, maar ik ben maar met de Sprinter naar Lelylaan gegaan en daar overgestapt op de 3300. Onderweg overigens nog twee defecte WC's gehad: daar mag ook best wel wat meer aandacht voor zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toevallig aanstaande zaterdag ook zo gepland, met de nadruk op toeval want dat is vanwege geplande werkzaamheden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zit nu in de 576 (VIRM-4), de bak waar ik in zit was in Assen al zitvol. In Zwolle hebben gewacht op de trein uit Leeuwarden, maar daardoor kregen we wel vijf minuten vertraging. Helaas werd dat nauwelijks ingelopen voor Amersfoort, trein 1578 werd nog omgeroepen door onze conducteur, maar toen we het station binnenreden zag ik enkel nog de achterlichten.... Nu dus maar via Utrecht naar Amsterdam.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1500 sluit in Amersfoort sowieso al nooit aan op de IC uit Zwolle. Dit weekend is 'ie cross-platform omdat de 1500 wegens werkzaamheden doorrijdt naar Apeldoorn, maar de overstaptijd is alsnog maar 1 minuut.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend vielen er op Zaandam links en rechts treinen uit vanwege uitgelopen werkzaamheden. Mijn 3325 was niet heel veel drukker. Tussen Sassenheim en Leiden kregen enkele andere reizigers aan de geluiden te horen een NLAlert binnen, vermoedelijk vanwege een brand in een bollenloods in Heemstede.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Moet de 1500 dan niet een andere tijdsligging krijgen? Hij sluit immers ook al niet aan op de 1600 en 1700.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1500 vormt ook een kwartierdienst met de 1600/11600 tussen Amersfoort Centraal en Hilversum. Als die een andere tijdsligging krijgt wordt het een scheve kwartierdienst wat ook niet ideaal is.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het probleem van de lange kering in Zl is natuurlijk ook op te lossen door de 600 naar Gn te sturen in het pad van de 700, en de tak Zl-Lw als losstaande IC te bedrijven. Die kan dan immers in 6 minuten op zichzelf keren in Zl, met een overstap van 8 minuten op de IC van/naar Amf.
En voor de 1500 zou je in theorie ook een korte kering op Amfs kunnen knutselen, maar als je niet enorm veel met leeg materieel wilt gaan slepen, moet je de verlenging naar Dv dan ook in de daluren overlaten aan de 2000. En de IC Berlijn structureel losleggen. Dat is dus op korte termijn niet haalbaar.
En voor de 1500 zou je in theorie ook een korte kering op Amfs kunnen knutselen, maar als je niet enorm veel met leeg materieel wilt gaan slepen, moet je de verlenging naar Dv dan ook in de daluren overlaten aan de 2000. En de IC Berlijn structureel losleggen. Dat is dus op korte termijn niet haalbaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de categorie Korte Treinen Kronieken: de 3358 reed vanmiddag met een solo SNG3. Dat leverde ook weer veel staplaatsen op.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 666 liep in Ut een lichte vertraging op omdat een man zich tussen de sluitende deuren wierp. De conducteur riep de machinist via de portofoon op om de deuren weer vrij te geven en ging zelf kijken bij de betreffende deur. Ik stond aan het andere uiteinde van het treinstel toe te kijken dus kon het niet goed zien, maar er leek iets uit de trein te vallen toen de deuren weer open gingen, dus ik vermoed dat de man of zijn bagage bekneld is geraakt. Hoe dan ook heeft de conducteur de man uit de trein gesmeten en is er met slechts +2 vertrokken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 163 gasten