Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

En toch dendert dan regelmatig de treindienst volledig uit elkaar. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

En dus ligt het landelijk netwerk met de regelmaat van de klok compleet plat. Logisch natuurlijk.

Edit: Z2N was alwéér eerder.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Komt zojuist een VIRM zesje non-stop door Veenendaal-De Klomp ri. Arnhem, dus kennelijk is niet stakend personeel nog wel aan het werk gezet om materieel naar de juiste plekken te brengen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door fogeltje »

Moet er sowieso niet dagelijks altijd iets rijden om te voorkomen dat wissels vastroesten?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Niet al het personeel staakt, alleen West en Noordwest staken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Propvolle intercity van Zwolle naar Rotterdam; niet eens iedereen kon mee. Ik zit in een stiltecoupé waarin dus de gangpaden ook gevuld waren. Een man belt. Daar spreekt iemand anders hem op aan. Hierna flipt de beller compleet en begint de andere man te bedreigen en vervolgens de rest van de coupé. Verschrikkelijke situatie om in te zitten en ik merkte dat de hele coupé zich doodschrok.

De beller vroeg wie tegen hem wilde vechten, maar iedereen hield zich stil. Hierna is de man enigszins gekalmeerd. Op de ruiten hangt tegenwoordig zo een noodnummer wat je kan appen bij ongewenste situaties. Ik heb het nummer geappt en kwam direct in contact met de meldkamer.

Die heeft vervolgens adequaat gehandeld en aangezien Amersfoort nog best wel een eindje is, stond de V&S ook klaar aldaar. De conductrice die best wel dichtbij bleek te zitten in het hokje van de machinist, kwam gedurende de rit nog langs. De beller verhief zijn stem en kwam weer bedreigend over.

Uiteindelijk allemaal prima afgelopen, maar was wel enorm beduusd erna. Met name voor de 75-jarige man die hem aansprak erg onprettig. Meldkamer werkte echter erg goed. Trein is hierdoor ook 5 minuten te laat vertrokken van Amersfoort.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Ik zit nu in trein 571 vanuit Utrecht richting Zwolle. Vanaf Utrecht was deze al aardig vol en sinds Amersfoort puilt hij echt uit. Sfeer is echter goed hier.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Wat een drukte. Donderdag van Zaandam naar Zwolle gereisd. De Sprinter van Amsterdam naar Amersfoort reed met een solo SNG3. De aansluitende 669 met ICM7 met de nodige staplaatsen. Het zou NS sieren om een goede strategie te bedenken om de omreisroute via Amersfoort goed te faciliteren, aangezien dit nog enkele weken gaat duren.

De 564 reed vanavond ook met ICM7, en ik denk dat die sowieso zitvol zat. De aansluitende 1566 reed met een solo ICM3, met de nodige staplaatsen. De hele dag door reden de 7400 en 800 naar Zaandam (eindpunt vanwege werkzaamheden), en er zat vervolgens een gat van drie kwartier tot de eerste 4000 de rechtstreekse verbinding van Amsterdam Centraal naar Zaandam over nam. De reisplanner adviseerde de Sloterdijk Marathon, maar ik ben maar met de Sprinter naar Lelylaan gegaan en daar overgestapt op de 3300. Onderweg overigens nog twee defecte WC's gehad: daar mag ook best wel wat meer aandacht voor zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Beter kan men inderdaad spoedig de 700/1800 doortrekken naar Amersfoort en daar wellicht doorkoppelen aan de 1500/2000.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Toevallig aanstaande zaterdag ook zo gepland, met de nadruk op toeval want dat is vanwege geplande werkzaamheden.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

Ik zit nu in de 576 (VIRM-4), de bak waar ik in zit was in Assen al zitvol. In Zwolle hebben gewacht op de trein uit Leeuwarden, maar daardoor kregen we wel vijf minuten vertraging. Helaas werd dat nauwelijks ingelopen voor Amersfoort, trein 1578 werd nog omgeroepen door onze conducteur, maar toen we het station binnenreden zag ik enkel nog de achterlichten.... Nu dus maar via Utrecht naar Amsterdam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De 1500 sluit in Amersfoort sowieso al nooit aan op de IC uit Zwolle. Dit weekend is 'ie cross-platform omdat de 1500 wegens werkzaamheden doorrijdt naar Apeldoorn, maar de overstaptijd is alsnog maar 1 minuut.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

De 500 heeft een aankomsttijd van :54 in Amersfoort en dan zou het (mits cross-platform) net moeten kunnen, de 600 heeft een aankomsttijd van :25 en dan is het inderdaad te krap. Andersom is het in beide gevallen 0 minuten vanwege de net wat asymmetrische ligging van de treinen hier.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

Daniel schreef: zo 11 sep 2022, 22:15 De 1500 sluit in Amersfoort sowieso al nooit aan op de IC uit Zwolle. Dit weekend is 'ie cross-platform omdat de 1500 wegens werkzaamheden doorrijdt naar Apeldoorn, maar de overstaptijd is alsnog maar 1 minuut.
Vandaag kwam hij uit de planner, geplande aankomst 576 was 21:54 en vertrek 1578 21:56. Van spoor 6 naar 7.

Uiteindelijk zijn wij via Utrecht naar Amstel gegaan. Nu in de vertraagde 3076 en waarschijnlijk eerder op Weesperplein dan origineel gepland.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend vielen er op Zaandam links en rechts treinen uit vanwege uitgelopen werkzaamheden. Mijn 3325 was niet heel veel drukker. Tussen Sassenheim en Leiden kregen enkele andere reizigers aan de geluiden te horen een NLAlert binnen, vermoedelijk vanwege een brand in een bollenloods in Heemstede.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: zo 11 sep 2022, 22:15 De 1500 sluit in Amersfoort sowieso al nooit aan op de IC uit Zwolle.
Moet de 1500 dan niet een andere tijdsligging krijgen? Hij sluit immers ook al niet aan op de 1600 en 1700.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Hoe dan? Die 1500 keert op Amsterdam Centraal in iets van acht minuten op de 2600. Die 2600 biedt op Almere Centrum weer aansluiting op de 700/1800.
Beul van de blindegeleidelijn
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

De 1500 vormt ook een kwartierdienst met de 1600/11600 tussen Amersfoort Centraal en Hilversum. Als die een andere tijdsligging krijgt wordt het een scheve kwartierdienst wat ook niet ideaal is.
zij/haar/hen/hun
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Ik zou zeggen:

1500
Asd 14:00
Hvs 14:20
Hvs 14:21
Amf 14:33

500/600
Amf 14:35
Zl 15:10


500/600
Zl 14:20
Amf 14:55

1500
Amf 14:57
Hvs 15:09
Hvs 15:10
Asd 15:30

De 1500 zoveel als mogelijk behandelen via spoor 1 en 7 voor de crossplatform en dan eventueel omrijden via Amfs.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Dan kun je haast net zo goed doorrijden, anders sta je zowel in Amersfoort (met het omrijden via Schothorst) als Zwolle een half uur te keren en moet je alsnog treinen met twee HCs inzetten op de 500/600.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Het probleem van de lange kering in Zl is natuurlijk ook op te lossen door de 600 naar Gn te sturen in het pad van de 700, en de tak Zl-Lw als losstaande IC te bedrijven. Die kan dan immers in 6 minuten op zichzelf keren in Zl, met een overstap van 8 minuten op de IC van/naar Amf.

En voor de 1500 zou je in theorie ook een korte kering op Amfs kunnen knutselen, maar als je niet enorm veel met leeg materieel wilt gaan slepen, moet je de verlenging naar Dv dan ook in de daluren overlaten aan de 2000. En de IC Berlijn structureel losleggen. Dat is dus op korte termijn niet haalbaar.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Dan kan je inderdaad net zo goed de 700/1800 naar Amersfoort doorsturen en daar koppelen aan de 1500/2000.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

In de categorie Korte Treinen Kronieken: de 3358 reed vanmiddag met een solo SNG3. Dat leverde ook weer veel staplaatsen op.
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De 666 liep in Ut een lichte vertraging op omdat een man zich tussen de sluitende deuren wierp. De conducteur riep de machinist via de portofoon op om de deuren weer vrij te geven en ging zelf kijken bij de betreffende deur. Ik stond aan het andere uiteinde van het treinstel toe te kijken dus kon het niet goed zien, maar er leek iets uit de trein te vallen toen de deuren weer open gingen, dus ik vermoed dat de man of zijn bagage bekneld is geraakt. Hoe dan ook heeft de conducteur de man uit de trein gesmeten en is er met slechts +2 vertrokken :pos:
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Op zaterdag 8 oktober heeft men weer een nieuwe variant bedacht voor de 700/1800: vanaf Zwolle door naar Amersfoort Schothorst, dan in het pad van de 11600 naar Amsterdam Zuid en vervolgens met +30 verder in het eigen pad naar Den Haag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 163 gasten