Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Waarbij de 2021/2020 iets te enthousiast is gaan rijden met DDZ10.
Bemined
Berichten: 5968
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Die 2020 is inmiddels opgeheven vanwege logistieke beperkingen...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8718
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Zojuist in de intercity naar Brussel bij aankomst bij Noorderkempen: de conducteur roept eerst in het Nederlands en daarna in het Frans om dat we in Noorderkempen aankomen, om daarna in het Engels te zeggen: “Ladies and gentleman, this is middle of nowhere central station” _O- _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12835
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

He ain't lying tho.
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

waldo79 schreef: do 27 okt 2022, 07:31 De komende dagen maakt de 2000 (normaal Gvc - Amf) een toeristische route. Gvc richting Wd, daar kopmaken en dan naar Ledn.
Opmerkelijk vind ik vooral de cross-platform overstap in Woerden op de 2800 voor de verbinding Rotterdam<->Leiden.
De 2800 zit daarvoor aan de 6000 gekoppeld en rijdt nu dus met SLT.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

De 30755 vertrok vrolijk langzaam met +2 uit Ahp, maar werd net voorbij het station stilgezet. De Mcn: "Dames en heren, helaas ben ik gesommeerd om terug te keren naar Ah. Het spoor naar Wtv is niet vrijgegeven." Goed, dan maar terug. pal voorbij Ahp. In de NSApp (plan uw reis!) vallen ondertussen ook de 30959 en de 30761 uit. Chaos op spoor 6b.

De NSApp geeft echter een mogelijkheid om de 30961 te pakken vanaf spoor 9. Prima, dan daarheen, ben ik die kluwen medereizigers ook kwijt. 5 Minuten later wordt deze spoorgewijzigd naar 6a. Dus lopen. En ja, er eindigt inderdaad een Arriva GTW. Maar de uitstappende reizigers vertellen me meerdere malen dat deze trein niet teruggaat naar Ww. Soit, het zal wel. Ik neem plaats voor dat deze coupé totaal volloopt. Ze jagen me er maar uit.

In de minuten er na neemt een oma met kleinkinderen plaats tegen over me. Ze is sinds 15.00 uur bezig om in Dtc te komen. Vanwege een eerdere aanrijding op het traject Ah-Zv zouden er sowieso geen treinen rijden tot 16.30 uur. Die melding had ik gezien, maar wat heeft dat te maken met een ongeplande kering? De trein stroomt ondertussen vol met medereizigers die de twijfel hebben of ze vervoerd gaan worden. Sommige nemen de kans liever niet, en stranden enigszins vrijwillig. Ook de onduidelijke omroep van de Mcn dat: "het nog niet gelukt is om voorbij Wtv te komen, maar we gaan het proberen." helpt daar niet bij.

Dan wordt het bal. Komen we met z'n allen voorbij Wtv? Het antwoord is ja. Maar op de overwegen richting Zv moet er wel op zicht gereden worden, gezien de rembewegingen. Bij Did houdt de Mcn even stil, waar de schrik weer even toeslaat, maar alles komt goed. De rest van de korte rit gaat het op reguliere snelheid. Uiteindelijk met slechts +31 aangekomen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7956
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

reisthijs schreef: do 27 okt 2022, 13:38
Opmerkelijk vind ik vooral de cross-platform overstap in Woerden op de 2800 voor de verbinding Rotterdam<->Leiden.
[/quote]
En dat verklaart ook dat dit weekend dus geen 500/600 bestaat, maar wel een 2800 tussen Rotterdam en Utrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Bij Rijpwetering zit momenteel een TSB van 40 km/h in het spoor. Daar gaat het idee van een hogesnelheidslijn... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Wat is de oorzaak?
Jultar
Berichten: 576
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Dezelfde oorzaak als waarom er al jaren een TSB zit schat ik in. Problemen met het viaduct.
Meestal ligt de TSB op 160, het is een tijdje 220 geweest, ook 80 en 40 zijn al eerder voorgekomen. Meestal is er 's nachts iets ontdekt en wordt de TSB erin gelegd, waarna het ergens in de nachten erna weer tijdelijk wordt gefixt waardoor de TSB weer terug naar 160 kan.
Men wil in 2023 een tijdelijke meer 'permanente' fix maken, waarmee de TSB naar 200 kan, maar of dat allemaal gaat lukken weet ik niet.
De definitieve oplossing komt pas ergens in 2025 als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Zeker een viaduct op een geheide fundering dat aansluit op een dijklichaam dat niet van onderheiing is voorzien? Dat is een vrij berucht probleem in het westen van het land, ook bij wegen. Bij de A20 tussen Rotterdam en Gouda is het bijvoorbeeld een reden dat de snelheid nooit naar 130 km/uur is verhoogd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Wat een drama dat overstappen in Ede Wageningen onderweg van Amersfoort naar Arnhem. Je moet maar weten waar de ingang van spoor 5 is.
TffpaA
Berichten: 3292
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Ga goed voorbereid op reis (A)
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ondanks vertraging toch onofficiele aansluiting gehaald. :trein:
en-es
Berichten: 4492
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

ICE105 heeft een vertraging van 55 minuten en rijdt met een enkel treinstel. Gelukkig hoef ik die trein niet te hebben.
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

De 837 (Asd - Mt) is vrij vol ten zuiden van Ht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21393
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door een sein- en wisselstoring rijdt de 2400 niet tussen Leiden en Lelystad. Dat levert een overvolle 3300 op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Daarboven komt nog een defecte bovenleiding rond Shl.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21393
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ja, het treinverkeer rond Schiphol is vrij chaotisch. Zo stonden op spoor 3 een Thalys en SNG vlak achter elkaar.
Ik zit nu in de 3100 en ik denk dat ik tot Asb blijf zitten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Het TVV Venlo-Eindhoven is echt compleet niet berekend op de reizigersstroom buiten de herfstvakantie. Volgens een chauffeur stonden er rond negen uur zo'n 300 mensen op Hm en konden er in elke bus maar een paar reizigers mee omdat deze in Deurne al haast volzaten.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Heeft dat niet te maken met het tekort aan buschauffeurs, waardoor er onvoldoende bussen geleverd kunnen worden?
huibf
Donateur
Berichten: 4112
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door huibf »

Denk het niet... 80% wat er rijdt spreekt geen nederlands...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8868
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Het helpt in deze situatie niet dat er in Brabant twee grote buitendienststellingen tegelijk zijn in tijden van personeelskrapte. De grote buitendienststelling tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe als gevolg van de vervangingsnieuwbouw op station Dordrecht Zuid (als de boel tot aan de sporen gesloopt en herbouwd wordt heet het wat mij betreft geen verbouwing meer) kost ook aardig wat bussen, omdat de snelbussen volgens de reisplanner 4x/uur in een 4/26 interval rijden, met een geplande reistijd van 22 minuten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hensepens
Berichten: 111
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hensepens »

Tijdje met auto geweest , dus nu pas opgevallen nu ik weer met trein ga. Dmv gebruik van de perron letters wordt aangegeven waar een trein halteerd (Schiphol en Amsterdam Bijlmer nu gezien) op de perronschermen.

Sweet.. werkt hopelijk beter dan het electronisch systeem eerder op Schiphol.

Ps. Eerste ervaring op bijlmer :pos:
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanmiddag zou de 3358 vanaf Den Haag Centraal met een solo SNG4 rijden. Aangezien er nog steeds gedoe was tussen Leiden en Schiphol, heb ik maar de 2152 van twintig minuten eerder genomen, die met VIRM8 reed. Op Sloterdijk zag ik dat de 3358 met +11 zou vertrekken... Oeps...
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten