Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die 2020 is inmiddels opgeheven vanwege logistieke beperkingen...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zojuist in de intercity naar Brussel bij aankomst bij Noorderkempen: de conducteur roept eerst in het Nederlands en daarna in het Frans om dat we in Noorderkempen aankomen, om daarna in het Engels te zeggen: “Ladies and gentleman, this is middle of nowhere central station”
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Opmerkelijk vind ik vooral de cross-platform overstap in Woerden op de 2800 voor de verbinding Rotterdam<->Leiden.
De 2800 zit daarvoor aan de 6000 gekoppeld en rijdt nu dus met SLT.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 30755 vertrok vrolijk langzaam met +2 uit Ahp, maar werd net voorbij het station stilgezet. De Mcn: "Dames en heren, helaas ben ik gesommeerd om terug te keren naar Ah. Het spoor naar Wtv is niet vrijgegeven." Goed, dan maar terug. pal voorbij Ahp. In de NSApp (plan uw reis!) vallen ondertussen ook de 30959 en de 30761 uit. Chaos op spoor 6b.
De NSApp geeft echter een mogelijkheid om de 30961 te pakken vanaf spoor 9. Prima, dan daarheen, ben ik die kluwen medereizigers ook kwijt. 5 Minuten later wordt deze spoorgewijzigd naar 6a. Dus lopen. En ja, er eindigt inderdaad een Arriva GTW. Maar de uitstappende reizigers vertellen me meerdere malen dat deze trein niet teruggaat naar Ww. Soit, het zal wel. Ik neem plaats voor dat deze coupé totaal volloopt. Ze jagen me er maar uit.
In de minuten er na neemt een oma met kleinkinderen plaats tegen over me. Ze is sinds 15.00 uur bezig om in Dtc te komen. Vanwege een eerdere aanrijding op het traject Ah-Zv zouden er sowieso geen treinen rijden tot 16.30 uur. Die melding had ik gezien, maar wat heeft dat te maken met een ongeplande kering? De trein stroomt ondertussen vol met medereizigers die de twijfel hebben of ze vervoerd gaan worden. Sommige nemen de kans liever niet, en stranden enigszins vrijwillig. Ook de onduidelijke omroep van de Mcn dat: "het nog niet gelukt is om voorbij Wtv te komen, maar we gaan het proberen." helpt daar niet bij.
Dan wordt het bal. Komen we met z'n allen voorbij Wtv? Het antwoord is ja. Maar op de overwegen richting Zv moet er wel op zicht gereden worden, gezien de rembewegingen. Bij Did houdt de Mcn even stil, waar de schrik weer even toeslaat, maar alles komt goed. De rest van de korte rit gaat het op reguliere snelheid. Uiteindelijk met slechts +31 aangekomen.
De NSApp geeft echter een mogelijkheid om de 30961 te pakken vanaf spoor 9. Prima, dan daarheen, ben ik die kluwen medereizigers ook kwijt. 5 Minuten later wordt deze spoorgewijzigd naar 6a. Dus lopen. En ja, er eindigt inderdaad een Arriva GTW. Maar de uitstappende reizigers vertellen me meerdere malen dat deze trein niet teruggaat naar Ww. Soit, het zal wel. Ik neem plaats voor dat deze coupé totaal volloopt. Ze jagen me er maar uit.
In de minuten er na neemt een oma met kleinkinderen plaats tegen over me. Ze is sinds 15.00 uur bezig om in Dtc te komen. Vanwege een eerdere aanrijding op het traject Ah-Zv zouden er sowieso geen treinen rijden tot 16.30 uur. Die melding had ik gezien, maar wat heeft dat te maken met een ongeplande kering? De trein stroomt ondertussen vol met medereizigers die de twijfel hebben of ze vervoerd gaan worden. Sommige nemen de kans liever niet, en stranden enigszins vrijwillig. Ook de onduidelijke omroep van de Mcn dat: "het nog niet gelukt is om voorbij Wtv te komen, maar we gaan het proberen." helpt daar niet bij.
Dan wordt het bal. Komen we met z'n allen voorbij Wtv? Het antwoord is ja. Maar op de overwegen richting Zv moet er wel op zicht gereden worden, gezien de rembewegingen. Bij Did houdt de Mcn even stil, waar de schrik weer even toeslaat, maar alles komt goed. De rest van de korte rit gaat het op reguliere snelheid. Uiteindelijk met slechts +31 aangekomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Opmerkelijk vind ik vooral de cross-platform overstap in Woerden op de 2800 voor de verbinding Rotterdam<->Leiden.
[/quote]
En dat verklaart ook dat dit weekend dus geen 500/600 bestaat, maar wel een 2800 tussen Rotterdam en Utrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij Rijpwetering zit momenteel een TSB van 40 km/h in het spoor. Daar gaat het idee van een hogesnelheidslijn...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dezelfde oorzaak als waarom er al jaren een TSB zit schat ik in. Problemen met het viaduct.
Meestal ligt de TSB op 160, het is een tijdje 220 geweest, ook 80 en 40 zijn al eerder voorgekomen. Meestal is er 's nachts iets ontdekt en wordt de TSB erin gelegd, waarna het ergens in de nachten erna weer tijdelijk wordt gefixt waardoor de TSB weer terug naar 160 kan.
Men wil in 2023 een tijdelijke meer 'permanente' fix maken, waarmee de TSB naar 200 kan, maar of dat allemaal gaat lukken weet ik niet.
De definitieve oplossing komt pas ergens in 2025 als ik het goed heb.
Meestal ligt de TSB op 160, het is een tijdje 220 geweest, ook 80 en 40 zijn al eerder voorgekomen. Meestal is er 's nachts iets ontdekt en wordt de TSB erin gelegd, waarna het ergens in de nachten erna weer tijdelijk wordt gefixt waardoor de TSB weer terug naar 160 kan.
Men wil in 2023 een tijdelijke meer 'permanente' fix maken, waarmee de TSB naar 200 kan, maar of dat allemaal gaat lukken weet ik niet.
De definitieve oplossing komt pas ergens in 2025 als ik het goed heb.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zeker een viaduct op een geheide fundering dat aansluit op een dijklichaam dat niet van onderheiing is voorzien? Dat is een vrij berucht probleem in het westen van het land, ook bij wegen. Bij de A20 tussen Rotterdam en Gouda is het bijvoorbeeld een reden dat de snelheid nooit naar 130 km/uur is verhoogd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat een drama dat overstappen in Ede Wageningen onderweg van Amersfoort naar Arnhem. Je moet maar weten waar de ingang van spoor 5 is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ga goed voorbereid op reis
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ondanks vertraging toch onofficiele aansluiting gehaald.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ICE105 heeft een vertraging van 55 minuten en rijdt met een enkel treinstel. Gelukkig hoef ik die trein niet te hebben.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door een sein- en wisselstoring rijdt de 2400 niet tussen Leiden en Lelystad. Dat levert een overvolle 3300 op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daarboven komt nog een defecte bovenleiding rond Shl.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, het treinverkeer rond Schiphol is vrij chaotisch. Zo stonden op spoor 3 een Thalys en SNG vlak achter elkaar.
Ik zit nu in de 3100 en ik denk dat ik tot Asb blijf zitten.
Ik zit nu in de 3100 en ik denk dat ik tot Asb blijf zitten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het TVV Venlo-Eindhoven is echt compleet niet berekend op de reizigersstroom buiten de herfstvakantie. Volgens een chauffeur stonden er rond negen uur zo'n 300 mensen op Hm en konden er in elke bus maar een paar reizigers mee omdat deze in Deurne al haast volzaten.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heeft dat niet te maken met het tekort aan buschauffeurs, waardoor er onvoldoende bussen geleverd kunnen worden?
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Denk het niet... 80% wat er rijdt spreekt geen nederlands...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het helpt in deze situatie niet dat er in Brabant twee grote buitendienststellingen tegelijk zijn in tijden van personeelskrapte. De grote buitendienststelling tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe als gevolg van de vervangingsnieuwbouw op station Dordrecht Zuid (als de boel tot aan de sporen gesloopt en herbouwd wordt heet het wat mij betreft geen verbouwing meer) kost ook aardig wat bussen, omdat de snelbussen volgens de reisplanner 4x/uur in een 4/26 interval rijden, met een geplande reistijd van 22 minuten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tijdje met auto geweest , dus nu pas opgevallen nu ik weer met trein ga. Dmv gebruik van de perron letters wordt aangegeven waar een trein halteerd (Schiphol en Amsterdam Bijlmer nu gezien) op de perronschermen.
Sweet.. werkt hopelijk beter dan het electronisch systeem eerder op Schiphol.
Ps. Eerste ervaring op bijlmer
Sweet.. werkt hopelijk beter dan het electronisch systeem eerder op Schiphol.
Ps. Eerste ervaring op bijlmer
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag zou de 3358 vanaf Den Haag Centraal met een solo SNG4 rijden. Aangezien er nog steeds gedoe was tussen Leiden en Schiphol, heb ik maar de 2152 van twintig minuten eerder genomen, die met VIRM8 reed. Op Sloterdijk zag ik dat de 3358 met +11 zou vertrekken... Oeps...
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten