Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6036
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

huibf schreef: ma 31 okt 2022, 12:57 Denk het niet... 80% wat er rijdt spreekt geen nederlands...
Dat zegt natuurlijk niets over of er wel of niet voldoende bussen geleverd kunnen worden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
April064
Berichten: 700
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

De 5065 vertrok vandaag niet uit Gvc. Ik was op het perron nadat hij zou moeten vertrekken, om 17:08, toen er +5 op de borden stond. Na een tijdje kon er niemand meer in- of uitstappen en werden de lichten in de trein dimmer. De vertraging op de borden werd opgehoogd naar +10. Na een tijdje leek de trein volledig gereset te worden want alle lichten aan de binnen- en buitenkant gingen uit. Dat bleef zo voor een paar minuten tot de dimmere verlichting weer aanging. Na een tijdje gingen de deuren weer open en werd iedereen uit de trein geknikkerd. Toen ik naar mijn trein liep kwam de omroep dat die uitviel.

Was interessant om te volgen, ben ook erg blij dat ik niet met die trein moest. Mijn Britse vriendin die vandaag in Nederland aankwam was erbij dus die had meteen iets interessants op haar eerste dag op het Nederlandse spoor :P.
zij/haar/hen/hun
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

De 3130 is De Klomp gepasseerd zonder te stoppen. Volgens mij is dit het station met de meeste vergissingen, toch?
Michael
Berichten: 11770
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Hensepens schreef: ma 31 okt 2022, 17:03 Tijdje met auto geweest , dus nu pas opgevallen nu ik weer met trein ga. Dmv gebruik van de perron letters wordt aangegeven waar een trein halteerd (Schiphol en Amsterdam Bijlmer nu gezien) op de perronschermen.

Sweet.. werkt hopelijk beter dan het electronisch systeem eerder op Schiphol.

Ps. Eerste ervaring op bijlmer :pos:
Op Utrecht Centraal is dat ook het geval.
April064
Berichten: 700
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Plutona schreef: di 01 nov 2022, 10:10 De 3130 is De Klomp gepasseerd zonder te stoppen. Volgens mij is dit het station met de meeste vergissingen, toch?
Dat was Arnhem Zuid, maar misschien zijn er inmiddels nieuwe statistieken daarover.
zij/haar/hen/hun
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Tussen Swalmen en Roermond rijden er geen treinen door een defecte bovenleiding.
Dit duurt tot ongeveer 19:30 uur.
Tiens, ik wist niet dat de Maaslijn al is geelektrificeerd.

Weet iemand wat hier aan de hand is?
Hensepens
Berichten: 110
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hensepens »

-- deze kan weg --
Laatst gewijzigd door Hensepens op di 01 nov 2022, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hensepens
Berichten: 110
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hensepens »

Michael schreef: di 01 nov 2022, 12:09
Hensepens schreef: ma 31 okt 2022, 17:03 Tijdje met auto geweest , dus nu pas opgevallen nu ik weer met trein ga. Dmv gebruik van de perron letters wordt aangegeven waar een trein halteerd (Schiphol en Amsterdam Bijlmer nu gezien) op de perronschermen.

Sweet.. werkt hopelijk beter dan het electronisch systeem eerder op Schiphol.

Ps. Eerste ervaring op bijlmer :pos:
Op Utrecht Centraal is dat ook het geval.
En ook op Asdz zag ik later. Ik vroeg mij al een tijd geleden af waarin over perron letters bordjes werden op gehangen op een low-budget manier. (Hout) plaatjes met een sticker. Tot nu werden deze merendeel als intern verlicht opgehangen. Maar goed. Het voldoet met deze functie en geeft eindelijk een indicatie WAAR de trein stopt gerelateerd aan zijn lengte.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8864
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

April064 schreef: di 01 nov 2022, 15:32
Plutona schreef: di 01 nov 2022, 10:10 De 3130 is De Klomp gepasseerd zonder te stoppen. Volgens mij is dit het station met de meeste vergissingen, toch?
Dat was Arnhem Zuid, maar misschien zijn er inmiddels nieuwe statistieken daarover.
Arnhem Zuid wordt net als Nijmegen Lent en Elst regelmatig overgeslagen door de 6600 bij vertraging. Daar is meestal geen sprake van een vergissing als de Sprinter in volle vaart voorbij sjeest.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Amersfoort Centraal heeft ook de letters op de TBPs. Op Utrecht Centraal zag ik afgelopen weekend trouwens meerdere varianten: op spoor 18 stonden de letters net wat hoger, terwijl ze op spoor 19 deels over het treintje heen stonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 2059 moest tussen Gouda en Utrecht een stukje langzaam rijden door een aanwijzing van de treindienstleider, en voor Utrecht moest er ook nog even voor iets worden gewacht. Aankomst op Amersfoort Centraal was met +5, waardoor alleen voor de echte sportievelingen de overstap op de t28557 (die met +2 vertrok) haalbaar was. Ik had zodoende de vertraagde Sprinter naar Zwolle, die met +6 reed.
Beul van de blindegeleidelijn
TomSteyl
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TomSteyl »

PHS schreef: di 01 nov 2022, 15:50
Tussen Swalmen en Roermond rijden er geen treinen door een defecte bovenleiding.
Dit duurt tot ongeveer 19:30 uur.
Tiens, ik wist niet dat de Maaslijn al is geelektrificeerd.

Weet iemand wat hier aan de hand is?
Mogelijk bovenleiding naar beneden gekomen op spoor 3 in Roermond?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
KL577
Berichten: 137
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door KL577 »

Plutona schreef: di 01 nov 2022, 10:10 De 3130 is De Klomp gepasseerd zonder te stoppen. Volgens mij is dit het station met de meeste vergissingen, toch?
Er zijn gisteren ook 2 IC's richting Arnhem station Ede-Wageningen op volle snelheid voorbij gereden. Het betreft treinen met vertrektijden 16.34 en 18.34. Ondergetekende zag stomverbaasd de trein van 18.34 aan zich voorbij zoeven....
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Waar zijn ze mee bezig, ja? Een ekte IC station overslaan?
Bemined
Berichten: 5960
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Gewoon oefenen voor de dienstregeling van over 10+ jaar :p
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Door de werkzaamheden is er zowaar best wat volk op station Lage Zwaluwe op dit tijdstip. Om dat te vieren is de lift kapot. *O*
Etienne
Donateur
Berichten: 7950
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanochtend ging het vanaf Gouda lekker filerijdend naar Rotterdam toe; het begon met de 2814 en zowat alles wat daar achter aan kwam reed in de plus. En voor de 4021 met vertraging mocht ook nog een langzame goederentrein, waardoor de aankomst in Rotterdam met +14 was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Leuk, zo'n TSB van 40km/h op de HSL bij Rijpwetering. :') We liepen flink wat vertraging op van zo'n stukje precies midden op de HSL.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

De 3700 rijdt momenteel enkelsporig een uurdienst tussen Deurne en Eindhoven en stopt daarbij ook nog eens op alle tussengelegen stations. *O*
Etienne
Donateur
Berichten: 7950
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanochtend kwam ik met 625 stil te staan bij station Soestduinen nadat de machinist (volgens de omroep) iets had gehoord. Na een klein kwartier zag ik ook op RijdendeTreinen de melding 'defecte bovenleiding' voorbij komen. Evenwel kon de machinist niks vinden en met +23 mochten we weer verder en konden daardoor nog net voor de volgende trein de Veluwelijn over. Aankomst in Zwolle was met +20 op spoor 4 en vlak daarachter kwam de volgende IC dus al richting het noorden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De HC van de 638 die ik later op de dag had bood nog zijn excuses aan voor de smerige trein. Die was van het rangeerterrein gehaald na de eerdere draadbreuk, waar hij eigenlijk stond om schoongemaakt te worden.
Dat zouden ze nu in Rotterdam doen gaf 'ie aan, uitdaging in die 10 minuten keertijd gezien hoe de trein eruit zag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Als het om stel 4097 gaat, deze is in Rotterdam niet in 10 minuten gekeerd op de 649, maar in 160 minuten op de 559.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De HC maakte geen onderscheid tussen de stellen, maar ook het viertje in die trein kon wel een schoonmaker gebruiken. Mogelijk was de 4097 er dan nog erger aan toe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RobertT
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

teun schreef: za 05 nov 2022, 16:51 De 3700 rijdt momenteel enkelsporig een uurdienst tussen Deurne en Eindhoven en stopt daarbij ook nog eens op alle tussengelegen stations. *O*
Bovenleiding problemen,wordt vannacht gerepareerd
waldo79
Berichten: 7654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Er lijken wat problemen met 6655 (Ah - Zlw, vertrek Arnhem Centraal 14.56). Ik zit in de 3655 (Zl - Rsd, vertrek Ah 15.22) en we hikken van Nm erachteraan.

Lijkt alsof er in Ht een inhaalmogelijkheid ontstaat. Sprinter via spoor 6 en intercity via spoor 7.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten