Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vanmiddag na het wandelen ging ik met de sprinter van Rheden naar Arnhem Centraal. Daar was de ICE naar Amsterdam 10 minuutjes vertraagd, waardoor er opeens een aansluiting was. De ICE kwam 14 minuten te laat aan in Utrecht Centraal, waardoor er een perfecte 4 minuten overbleven voor de overstap naar de IC naar Rotterdam Centraal. Uiteindelijk door deze vertraging een half uur eerder in Rotterdam dan verwacht :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Je hebt nu toch wel bijbetaald aan NS he? (A)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3238
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Suus is zo'n Graag Geziene Gast dat de NS háár bijbetalen :Y
🗣
rooddolfijn
Berichten: 783
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Zo te zien stopt de 2900 extra in Amsterdam Bijlmer, wat is de reden daarvoor?

Edit: verkeerde serie
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Etienne
Donateur
Berichten: 7950
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanmiddag kortstondig een systeemstoring tussen Woerden en Vleuten; dat zorgde ervoor dat er geen 563 en 665 hebben gereden vanuit Rotterdam. In combinatie met het ontbreken van de 2800, was dit toch best gezellig in de 4000 (ook al reed deze met 10 bakken SLT).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

646 heeft bijna een half uur langer dan gepland in Utrecht Centraal gestaan vanwege een medische noodsituatie aan beurs. Is toen blijkbaar toch nog vertrokken naar Gouda waar op de 657 is gekeerd, die dus ook niet uit Rotterdam Centraal is vertrokken.

Al met al niet echt een goede middag en avond voor Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Komen er ook treinen op Rotterdam Beurs? ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Op een livestream van de werkzaamheden bij de Nelson Mandelabrug in Zoetermeer zag ik dat om 11.34 uur een trein (de 6930?) stopte op station Zoetermeer. Er stapte ook iemand uit. Wellicht de conducteur, maar dat kon ik niet zien. Hoe dan ook wel apart...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Niet de conducteur in elk geval. Op deze stream zie ik die uitstapper eerst even om zich heen kijken en vervolgens richting de uitgang lopen terwijl de trein vertrekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Nu je het zegt, inderdaad!
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

De 4000 halteert op Gouda richting Rotterdam op spoor 8, spoor 10 was toch logischer geweest omdat kort ervoor de IC naar Rotterdam op spoor 8 vertrekt en je dus met een krappe opvolging zit en spoor 10 gewoon vrij is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Restantje van de dienstregeling voor uitsnijding neem ik aan, waarin spoor 10 op dat moment nog gebruikt werd door de Sprinter naar Den Haag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ik kan me voorstellen dat men niet voor 2 weken kerstvakantie een andere spooropstelling gaat lopen uitwerken.
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Groeten uit de IC Schiphol-Amersfoort Schothorst van 11.08 die gelukkig genoeg vrije zitplaatsen heeft. Is wel fijn na een vliegreis uit Amerika. Wel zag ik een propvolle sprinter naar Zwolle die uit twee treinstellen bestond.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Van station Haarlem via Bloemendaal, Santpoort Zuid, Santpoort Noord en Driehuis naar station Beverwijk gewandeld.

In Beverwijk vervolgens de sprinter terug richting Haarlem genomen, die reed met twee SLT4. Er stappen redelijk wat mensen in. Ik neem plaats in het achterste stel, in het midden van de trein niet zo heel ver van het toilet. In Beverwijk stapte ook een vrouw in die muziek afspeelt op haar telefoon. Vlak na vertrek besluit ze om naar het toilet te gaan, en doet het op slot.

Af en toe komt er wat geschreeuw uit het toilet wat op zingen moet lijken. Het toilet gaat op een gegeven moment van het slot af. Een meneer begint zich naar loop van tijd aan te ergeren, vindt uiteindelijk de bron van het geluid in het toilet, doet de deur open en vraagt of ze kan ophouden met zingen. Er volgt een woordgemeen waarop de vrouw besluit de politie te bellen. Als ze vindt dat de politie niet snel genoeg actie onderneemt (de trein is ondertussen vertrokken vanaf station Bloemendaal) besluit ze aan de noodrem te trekken. De conducteurs doen er even over om bij de hele situatie te komen en ontmijnen de situatie, waar een andere vrouw de man bijstaat om te bevestigen dat hij niets vreemds heeft gedaan. Uiteindelijk komt de trein 2 minuten te laat aan in Haarlem. Als dit de toon voor de treinreizen dit jaar wordt, wordt het een heel lang jaar.

Oja, en de koffie bij Kiosk is per vandaag 20 cent duurder geworden. Cappuccino kost nu 2,90 ipv 2,70.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13207
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

De hogere prijzen zijn al op 26 december ingegaan, mijn cappuccino was op Tweede Kerstdag duurder dan op de Eerste.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Ik weer eens bij uitzondering op zondag de trein; ik denk dat ik me er nooit niet aan ga ergeren dat er de hele dag een uurdienst met dubbele treinstellen rijdt. :')
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daelea »

Waar erger je je dan aan? Beter dan een uurdienst met te korte treinen toch? En in de meeste gevallen is er voor een dubbel stel SLT/Flirt/SNG geen extra personeel nodig (en voor wat ik me nu kan bedenken, zijn er geen uurdiensten met IC's momenteel).
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Weet iemand de reden voor de TSB tussen Boxtel en Vught?
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stadsbus »

Toestand spoor, over een stuk van 600 meter, beide sporen. Zal wel verzakt zijn oid.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Dank.

Wel vreemd dat dit ook op de Brabantse zandgronden speelt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21371
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Zojuist heb ik mijn eerste treinreis van 2023 gemaakt.
Afgezien van het feit dat de 2400 is ingekort tot Schiphol (en daar gekoppeld is aan de 3500) heb ik geen klachten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Voor mijn gevoel heel lang geleden bij de NS: controle op vervoerbewijzen door een mobiel S&V-team. Dat heb ik sinds de coronacrisis denk ik niet meer meegemaakt.
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Dat is nooit weggeweest, momenteel alleen wat meer op bepaalde overlast trajecten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
henrivanderweijden
Berichten: 742
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

PHS schreef: di 03 jan 2023, 17:10 Voor mijn gevoel heel lang geleden bij de NS: controle op vervoerbewijzen door een mobiel S&V-team. Dat heb ik sinds de coronacrisis denk ik niet meer meegemaakt.
Ik heb zowiezo het idee dat er de laatste tijd weer meer controle is.
Afgelopen zaterdagochtend tussen Klp en Ah leverde dat in de 1e klasse 2 zwartreizigers op en nog 1 in de 2e klasse aan de andere kant van de glazen afscheiding. Verder werd er nog een grijsrijder naar de blauwe stoeltjes gestuurd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten