Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Dat laatste lijkt me het grootste probleem. Kopmaken op spoor 5 of 7 in Utrecht op dat tijdstip lijkt me altijd in te plannen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ging lekker vanavond... met de rechtstreekse IC van Leiden naar Amersfoort leek zo'n mooie praktische verbinding. Echter vielen even na vertrek uit Leiden de motoren van de DDZ uit, uitrollend kwamen we langs het perron van Hoofddorp tot stilstand.
Aldaar stond de Sprinter naar Zwolle op de borden, dus stapten er nog allerlei reizigers in die dachten dat het die trein was.

Na een kwartiertje stilstaan was het probleem met de trein verholpen en werd de rit voortgezet, maar dat duurde niet lang. Op Schiphol stond 'ie namelijk weer een kwartier stil, er moesten namelijk dronken overlast gevende reizigers door de marechaussee uit de trein verwijderd worden.

Zowaar mocht de trein daarna zelfs nog verder naar Amersfoort, waarbij het personeel voor mij dan net iets teveel z'n best deed om vertraging eruit te rijden. Want wat heb ik als reiziger nou weer aan aankomen met +28, liever 2 minuutjes meer dan hoor :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Net als gistermiddag liggen ook vandaag nog alle drie de overwegen tussen Hm en Hmh in storing waardoor de 3500 en 4400 allebei beide kanten op met behoorlijke vertraging rondrijden.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Groeten uit IC145 die met 10 minuten vertraging uit Amersfoort Centraal is vertrokken. Ook is rijtuig 11 geheel afgesloten. Geen bistro en ook geen gereserveerde plaats. Dus nu zit ik in het 1e klasse rijtuig zonder reservering.
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

IC 145 was in Almelo al weer op tijd zo te zien, lang leve de marges. ;)
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Zelfs 4 minuten te vroeg in Bad Bentheim :D
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

-4 in Bad Bentheim, dat zou betekenen dat je er 13 minuten over deed vanuit Hengelo, lijkt mij vrij snel. De digitale info houd t op -2 trouwens, aankomst 13.13 uur.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Zou kunnen, ik dacht dat het 13.12 was bij aankomst.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

De 402 staat vandaag met bijna 1000 minuten vertraging bij aankomst in Ah. Zover ik weet is dat een nieuw record voor de nightjet.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Inmiddels staat hij als opgeheven vanaf Duisburg op treinposities.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

In Zutphen wordt handig gebruik gemaakt van de regionale vervoerdersstaking door de 3600 niet enkelspoors door Zutphen te laten gaan maar de IC's naar Zwolle van spoor 2 te laten vertrekken.
Ik doe ook maar wat
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Alles dat uit Amsterdam Zuid richting Schiphol rijdt heeft zo'n 10 minuten vertraging, of krijgt die vlak voor het binnenrijden van Schiphol. Op spoor 5 van Schiphol staat een IC Direct met de verlichting uit, blijkbaar defect.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Ik heb onderweg van Ut naar Ehv voor de afwisseling eens de 159 tot Ht genomen. Het is hier beduidend rustiger dan in de 863 en 3963, stoelen en rijcomfort zijn natuurlijk veel beter, én ik kan gelijk avondeten aan boord. De vegan Italiaanse pastasalade is best prima.

De Duitse bistrobediende (het betreft een NS-stel dus er is geen Bordrestaurant maar een Bistro) is echter niet om over naar huis te schrijven. Hij probeerde de apfelschorle die ik had besteld constant te verdubbelen ("één voor mij en één voor u"). Één keer is dat nog leuk als een geintje maar na drie keer werd het wel irritant, en ik heb de bon maar goed nagelezen om te zorgen dat 'ie niet alsnog twee stuks had aangeslagen.
Toen ik vervolgens naar het zitgedeelte van het bistrorijtuig liep met mijn eten, werd 'ie boos omdat ik daar volgens hem eerst had moeten gaan zitten alvorens te bestellen. Vreemde regel, heb ik nog nooit meegemaakt in andere ICE's en IC's, en bovendien scheelt het hem een wandeling op en neer als ik zelf naar zijn balie toe kom. Sowieso heeft hij vanuit zijn balie geen zicht op het zitgedeelte, dus ik sluit niet uit dat ik daar lang op hem had kunnen wachten.
Daarna kreeg hij het nog aan de stok met een klant die (in Duits met vet Amerikaans accent) een espresso wilde die wat sterker was dan normaal. Dat heeft die klant vijf keer moeten herhalen omdat de bistrobediende deed alsof 'ie doofstom was (of het niet begreep, maar dat lijkt me sterk want zelfs ik als koffieleek had meteen door wat 'ie bedoelde). Vervolgens sloeg de bediende maar liefst een dubbele prijs aan voor die espresso, wat mij nogal overtrokken leek en de klant ook boos maakte.
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Deze SLT zit in de schunnige grappen-fase. Vanmorgen al "Het volgende station is bu-tt. Bussum Zuid". Even na vertrek aldaar werd Bussum Zuid nogmaals foutloos aangekondigd.
Zojuisr (na een ATB-snelremming vertrek Hvs Spoor 5, ik dacht dat alleen SGM daar last van had) "Deze Sprinter rijdt verder naar Ho's".

Overigens is "deze sprinter" de 5862 naar Hoofddorp noordom die met 18:16+6 uit Hvs vertrok, om de 5760 naar Hoofddorp zuidom met 18:02+15 voor te laten. Zodoende vertrekken er binnen 7mn 3 spr's naar Hfd uit Wp. Ik heb de bus 49 maar genomen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

DDietzen schreef: ma 13 feb 2023, 18:13 Ik heb onderweg van Ut naar Ehv voor de afwisseling eens de 159 tot Ht genomen.
Wat voor trein is dat?
De mouse-over zegt dat het de IC Berlijn is, maar die komt normaliter in Utrecht noch Eindhoven. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Dat moet natuurlijk een ICE zijn. Die worden weer eens omgeleid via Venlo. Met nummers in de serie 150/250.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Die koppelingen met de Somda database werken maar halfbakken.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

DDietzen schreef: ma 13 feb 2023, 18:13

De Duitse bistrobediende (het betreft een NS-stel dus er is geen Bordrestaurant maar een Bistro) is echter niet om over naar huis te schrijven. Hij probeerde de apfelschorle die ik had besteld constant te verdubbelen ("één voor mij en één voor u"). Één keer is dat nog leuk als een geintje maar na drie keer werd het wel irritant, en ik heb de bon maar goed nagelezen om te zorgen dat 'ie niet alsnog twee stuks had aangeslagen.
Toen ik vervolgens naar het zitgedeelte van het bistrorijtuig liep met mijn eten, werd 'ie boos omdat ik daar volgens hem eerst had moeten gaan zitten alvorens te bestellen. Vreemde regel, heb ik nog nooit meegemaakt in andere ICE's en IC's, en bovendien scheelt het hem een wandeling op en neer als ik zelf naar zijn balie toe kom. Sowieso heeft hij vanuit zijn balie geen zicht op het zitgedeelte, dus ik sluit niet uit dat ik daar lang op hem had kunnen wachten.
Het is mij nog nooit opgevallen dat er verschil is in exploitatie van de NS stellen tov de DB stellen ? Afhalen doe je de inderdaad aan de kant waar de hc ruimte is, er zijn daar ook 2 sta-tafels. Wil je in het zitgedeelte aan de andere kant van de keuken zitten dan wordt je inderdaad bediend. In een ICE zijn ook minimaal 2 medewerkers aanwezig in dit rijtuig (zelfs in de IC Berlin al in diverse treinen tussen Hannover en Bentheim 2 medewerkers gezien, beide wel voor afhaal). Wel eens meegemaakt dat er op de ICE maar één medewerker was (ivm uitval personeel) maar dan werd dit keurig aangegeven/omgeroepen en was het zitgedeelte gesloten voor bediening.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

De 1143 is in Gv opgeheven. Waarschijnlijk door een defect, ondanks dat er op de vertrekstaat van Breda staat "rijdt niet vanwege logistieke beperkingen". Alles vanuit Gvc wordt op Gv nu omgeleid via Spoor 1 omdat de trein er nog staat. Wel onhandig, omdat dat spoor nog geen lift heeft, maar er zijn weinig andere opties.
zij/haar/hen/hun
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Om 7:15 kwam door Gouda zowel richting Rotterdam als richting Goverwelle een ICD-stam voorbij razen. Een blik op OVinfo geeft onderstaand weer.

Afbeelding

Gezien er ook een verstoring is tussen Rotterdam en Den Haag lijken mij dit kerende stammen van de 1100 te zijn?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Weet iemand welk spoor tussen Rotterdam en Den Haag precies defect is?
Aangezien (alleen) de 2200 en 5100 nog rijden, kunnen het niet de wissels tussen Delft en Rijswijk zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik zie wat spoorwijzigingen te Schiedam Centrum, dus daar zal wel iets defect zijn gok ik.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Hmm, ik zie het. De treinen naar Den Haag vertrekken van spoor 3 en de treinen vanuit Den Haag vertrekken van spoor 5. :s De 5000 keert op spoor 2.

Ik heb zelf in Delft de 2200 genomen, maar omdat deze al meer dan 5 minuten vertraging had, ben ik op Laa alsnog overgestapt op de 2400.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Het gaat inderdaad over een wissel bij Schiedam volgens Prorail op twitter:
https://twitter.com/ProRail/status/1626 ... gT6Ng&s=19
zij/haar/hen/hun
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Weet iemand toevallig waarom trein 14981 straks pas om 22:53 uur uit Hilversum vertrekt in plaats van de reguliere vertrektijd 22:47?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten