Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Suus schreef: wo 22 mar 2023, 20:19 En we hebben ook nog bevers in Groningen *O*

Die grap kan echt niet! Ik sta te trillen van woede!
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Bemined schreef: wo 22 mar 2023, 21:10 NS is niet zo'n fan van machinisten die moeten uitstappen op een plek waar geen perron is, en met een solo VIRM zit zo'n trein waarschijnlijk dusdanig vol dat de machinist een kwartier nodig heeft om zich door de trein naar de andere kant te begeven. Maar volgens mij moet spoor 2 met wat kleine aanpassingen wel vrij te maken zijn als men accepteert dat de 1100 en 6400 even voor de inrijder blijven wachten.
Het ging over de ICE, niet over VIRM. ;)
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Kritisch stuk over ProRail en de RVO op NU.nl: 'Ondanks waarschuwingen haalde ProRail de dassen niet op tijd weg bij het spoor'
Ondanks waarschuwingen liet ProRail de dassen rondom het Nederlandse spoor hun gang gaan. Stichting Das&Boom waarschuwde vier jaar geleden al voor de oprukkende dieren. "Ze hadden direct moeten ingrijpen. Het is pijnlijk dat dat niet is gebeurd, want nu is het eigenlijk te laat", zegt voorzitter Jaap Dirkmaat tegen NU.nl. Maar ProRail vindt dat de vergunningsaanvraag daarvoor te lang duurt.
Ook de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) laat weten dat ProRail veel eerder al vergunningen had kunnen aanvragen om de das te mogen verplaatsen. ProRail zegt dat wel te hebben gedaan. Zij wijzen juist naar de RVO. "We hebben in december een aanvraag voor een vergunning gedaan. Maar deze is nog steeds niet goedgekeurd", zegt woordvoerder Aldert Baas tegen NU.nl. Toen was de burcht volgens hem nog rustig.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Het zou fijn zijn als de IC's die wél rijden tussen Den Bosch en Amsterdam een beetje op lengte waren. Ik sta nu in een los viertje wat de eerstvolgende trein was na de niet-rijdende 3900... -0-
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Alles voor de reiziger, toch?

-0-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Wat is vooral niet snap, in Ht is voor de 3900 gewoon ruimte op 4a, de 3900 keert er, als de 6000 er niet is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

En als de 6000 er wel is?
(Je bericht is vrij onduidelijk.)
ArrivaBas schreef: wo 22 mar 2023, 14:54 Tenzij NSI en DB Fernverkehr per se niet willen dat de treinstellen op een deel van de route in omgekeerde rijtuigvolgorde rijden, zouden ze de ICE International met behulp van kopmaken vanaf Utrecht Centraal via Rotterdam en Breda kunnen omleiden (even los van de afhankelijkheid van de HSL-Zuid). Dit is af en toe al voorgekomen bij calamiteiten tussen Utrecht en Eindhoven op momenten dat de ICE door werkzaamheden via Venlo reed. Zonder kopmaken zou je ook Utrecht Centraal over moeten slaan, doordat je na Breukelen niet meer rechtsaf kan.
Als je toch niet via Utrecht rijdt, kun je net zo goed via Schiphol rijden en vanaf daar via de HSL naar Breda gaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Nou... ik doel erop, dat de 6000 ook op 4a keert, maar de 3900 daarin niet hindert daarop te kunnen keren.

De 6000 keert er tussen :28 en :33.
De 3900 zou er keren tussen :10 en :18.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

ProRail heeft toestemming gekregen om de dassen bij Molkwerum te verplaatsen:

https://www.nu.nl/binnenland/6256545/pr ... urcht.html
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Roeland »

Da's mooi opgeruimd...
Dionysusnu
Berichten: 481
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Milco schreef: di 21 mar 2023, 20:17 De Arriva nachtrit zal vrijdag dan niet doorgaan gok ik, of mag Arriva-personeel via Tilburg gestuurd worden?
Is inderdaad opgeheven.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

NOS: Dassenburcht spoor Esch wordt weggehaald, eind volgende week weer treinen
ProRail mag de dassen onder het spoor bij Esch gaan verdrijven. De spoorbeheerder heeft daarvoor gisteravond een ontheffing gekregen van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO).

(...)

Als alles goed gaat verwacht ProRail dat er eind volgende week weer treinen kunnen rijden.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Dionysusnu schreef: vr 24 mar 2023, 04:20
Milco schreef: di 21 mar 2023, 20:17 De Arriva nachtrit zal vrijdag dan niet doorgaan gok ik, of mag Arriva-personeel via Tilburg gestuurd worden?
Is inderdaad opgeheven.
Regelt Arriva dan ook alternatief vervoer?
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

DDietzen schreef: di 21 mar 2023, 23:24
Durashift schreef: di 21 mar 2023, 22:42
trolly schreef: di 21 mar 2023, 18:57 Ik vrees voor de dassen dat het economisch belang hier zwaarder zal wegen dan in het noorden.
Ook het maatschappelijk belang én het milieu. Want door de vervangende bussen is de groene stroom van de NS op dat traject ineens verdwenen én komt er een hoop CO2 / Nox emissie erbij door de inzet van vervangende bussen..

(A) ;)
Nee hoor, want sinds 2019 rijden NS-bussen op HVO, wat als een CO2-neutrale brandstof wordt beschouwd. :idea:
(..)
Okay, wist ik niet.

Geloof jij dat alle inzet HVO is geweest, in de afgelopen jaren? Bussen die de tank nog vol hebben zitten en ad-hoc voor een treinstremming ingezet worden.. zal die bus dan niet mogen rijden omdat er fossiele diesel in zit?

Ik denk ook aan de Oost-Europese onderaannemers.. misschien dat ze contractueel tot e.e.a verplicht zijn en wellicht dat een Transvision of Jan de Wit Groep die bussen op een eigen depot (met HVO tankinstallatie) laat tanken / overnachten.. dat borgt al wel het één en ander.

Verders: hebben jullie al eens een elektrisch aangedreven, tvv, bus gespot?
(..)De busvervoerders en NS investeren tijdens het achtjarige contract samen in vervolgstappen op weg naar volledig uitstootvrij busvervoer, door pilots met bijvoorbeeld elektrische- of waterstofbussen. Transvision gaat in de loop van het contract al met een aantal elektrische bussen rijden. (..)
https://www.ns.nl/over-ns/duurzaamheid/ ... afval.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Elektrisch? Zeker wel. Tijdens TVV voor Keolis heeft er eens een YV-BYD een deel van de dag gereden :Y
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb wel een paar keer aardgasbussen als NS TVV gezien, maar dat was voor de huidige contractperiode. :p
Ik denk ook aan de Oost-Europese onderaannemers.. misschien dat ze contractueel tot e.e.a verplicht zijn en wellicht dat een Transvision of Jan de Wit Groep die bussen op een eigen depot (met HVO tankinstallatie) laat tanken / overnachten.. dat borgt al wel het één en ander.
De Poolse en Sloveense bedrijven die afgelopen jaar vaak meereden stallen een deel van hun vloot bij Jan de Wit inderdaad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 657 rijdt alleen tussen Utrecht Centraal en Zwolle "door de inzet van ander materieel". Welk materieel wordt er dan ingezet? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat kan ook best hetzelfde type materieel zijn, maar alleen een ander stel vanaf Zwolle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Maar de trein reed ook al niet tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal. Heeft dat dan ook met ander materieel te maken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het systeem kan schijnbaar niet twee verschillende oorzaken aan voor dezelfde trein.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Meltrain schreef: za 25 mar 2023, 15:25 De 657 rijdt alleen tussen Utrecht Centraal en Zwolle "door de inzet van ander materieel". Welk materieel wordt er dan ingezet? :s
ICM-7 van Utrecht tot Zwolle, DDZ-6 (het voorste stel van trein 757) vanaf Zwolle. Die ICM-en gaan straks weer rijden als trein (300)666 vanaf Zwolle, en vervangen daarin een DDZ-6.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Bedankt. :pos:
Maar kon er daardoor dan niet gereden worden tussen Rotterdam en Utrecht?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Het lijkt erop dat er iets aan de hand was tussen Utrecht en Woerden, trein 8850, 6950 en 650 hebben niet gereden. Het opheffen van 657 zal daar ook wel iets mee te maken hebben gehad. Wat er daar was: geen idee.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Vanwege werkzaamheden rijden de 500 en 600 vanochtend om via de Binckhorstboog en Den Haag HS.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Met stop op laatst genoemde van een minuut of 12 _O_ .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten