Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jelle
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 12:29
Locatie: Twente

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jelle »

Waarom zou je dit willen melden zonder enige context te hebben? Daar bereik je weinig mee.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

PHS schreef: di 25 apr 2023, 17:05 Uit de machinistencabine kwam net een vader met twee jonge kinderen, die blijkbaar een stukje mochten meerijden. Ongetwijfeld aardig bedoeld van de machinist, maar absoluut niet de bedoeling; het zet de veiligheid van reizigers op het spel. Kan ik dit het beste melden bij de NS of de ILT?
Wat zei de machinist toen je vroeg waarom ze mee mochten rijden voorin?
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

PHS schreef: do 13 apr 2023, 10:11 Weet iemand het beleid van de NS rond tatoeages? Het viel mij op dat een conducteur opgestroopte mouwen had (ziet er niet uit, maar dat terzijde), waardoor op beide onderarmen sleeves zichtbaar werden. Mag dat, of had de conducteur lak aan de interne regels?
Eerder ook deze vraag, waar ik echt mijn wenkbrauwen van ga fronsen. Wat voor last heb jij als reiziger ervan dat een conducteur zichtbare tattoeages heeft?
PHS schreef: di 25 apr 2023, 19:03 Dat de machinist wordt verteld dat dit niet mag, dat is alles. Geklikspaan zou ik het overigens niet noemen, deze regel is er niet voor niets.
Ik neem aan dat je drommels goed weet dat als het idd niet mag, het niet bij even vertellen dat het niet mag blijft.

Je weet niet wat er allemaal achter die gesloten deur gebeurt, ook als er geen vader met kinderen mee zijn. Dus nu zie je toevallig iets en wil moord en brand schreeuwen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 26 apr 2023, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog verwijderd
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ovforens »

De magie van ov hobbyisme is mede versterkt door die keren dat ik voorin mocht zitten in de jaren 90 als mijn vader het vroeg.

Zeker wel een stuk of 10x gebeurd.

Hoe het nu is weet ik niet, maar ik ben de machinisten dankbaar dat ze dat gedaan hebben. Tegenwoordig heb je daar youtube voor, dat bestond toen nog niet.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 26 apr 2023, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijke aanval verwijderd
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

De officiële spoorwensdagen moeten nog komen, maar de laatste tijd zijn er al best wat kleine spoorwensdagen in de regio gedaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Zugführer »

Ik heb de disucssie geprobeerd een beetje op te schonen door verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog en persoonlijke aanvallen te verwijderen. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar houd het een beetje netjes. Het lijkt me sowieso een goed idee dit onderwerp verder te laten rusten en on-topic verder te gaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Afbeelding

In Dordrecht kwam ik vanochtend een paartje FLIRT tegen, zowel de variant als geelvin en blauwvin. Behalve de kleur zijn er nog wel een paar verschillen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Ze weten de trein toch met het moment lelijker te maken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Zugführer schreef: wo 26 apr 2023, 08:12 Ik heb de disucssie geprobeerd een beetje op te schonen door verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog en persoonlijke aanvallen te verwijderen. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar houd het een beetje netjes. Het lijkt me sowieso een goed idee dit onderwerp verder te laten rusten en on-topic verder te gaan.
Dank je wel voor het opruimen. Daarbij stoort het me wel, dat een controverse rond het optreden van één persoon gereduceerd wordt tot [aanstootgevend bericht] - [tamme reacties] omdat stevige reacties òf als een persoonlijke aanval op te vatten zijn — waardoor diegene dus niet kan worden aangesproken op zijn gedrag, hoewel de discussie daar nu juist over gaat — of een verwijzing naar een verboden beweging aan de rechterkant van het politieke spectrum bevatten. Daarmee is een weerwoord dus nauwelijks mogelijk, of het wordt ijlings weggemodereerd. Ik zou bijna voorstellen dan maar de hele discussie te verwijderen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bemined
Berichten: 5942
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Een weerwoord kan ook op basis van inhoudelijke argumenten en met wederzijds respect.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sirvinniei »

Zag net een NS flirt voorbij rijden met "Aachen Hbf" op de bestemmingdisplays.
Waarom staat deze tussen de bestemmingen van NS?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Waarschijnlijk zit gewoon alles met een NS-verkorting erin. Stations waar je helemaal niet kunt keren komen ook wel eens op die displays langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Dat klopt inderdaad. De hele stationsdatabase van NS is te selecteren, inclusief de buitenlandse bestemmingen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: wo 26 apr 2023, 08:31 Ze weten de trein toch met het moment lelijker te maken.
Ik vind zelf de gele neus juist mooier, maar ik vind het wel jammer dat je dan aan de zijkant zo'n plotse overgang van Geel naar blauw hebt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Bovendien kun je bijna overal linksrijden in Nederland, dus in theorie kan dat keren zo goed als altijd. (A)
Bemined
Berichten: 5942
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Nee, want op veel haltes is het niet mogelijk om de rijrichting te keren als er een bezetmelding is en sta je dus voor een rood sein als je kopmaakt. Maar het zou in theorie wel een eindpunt voor reizigers kunnen zijn als je vanaf daar als LM rit doorgaat, dus dan heb je de bestemming alsnog nodig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef: do 27 apr 2023, 10:05 Waarschijnlijk zit gewoon alles met een NS-verkorting erin. Stations waar je helemaal niet kunt keren komen ook wel eens op die displays langs.
Er zijn ook wel eens SNG's gespot met Oostenrijkse bestemmingen zoals Wörgl Hbf op de displays tijdens de proefritten. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
rooddolfijn
Berichten: 773
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Laastst nog zag ik een flirt met bestemming Københavns Lufthavn Kastrup :lol:
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Ik zag laatst een SNG met bestemming St. Johann im Pongau. Dat station is volgens mij nog nooit rechtstreeks vanuit Nederland bereikbaar geweest...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Deze wel dan ?
rooddolfijn schreef: do 27 apr 2023, 10:58 Laastst nog zag ik een flirt met bestemming Københavns Lufthavn Kastrup :lol:
rooddolfijn
Berichten: 773
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

De nachttrein (lees: nachtrijtuigen) van tig jaar geleden naar Kopenhagen, stopte die bij het vliegveld?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Lijkt me niet, die luchthaven ligt totaal aan de andere kant van Kopenhagen als waar de trein vandaan kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

St. Johann im Pongau klinkt als een plek waar wel eens een skitrein naar gereden heeft.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten