Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Joey
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Joey »

Groeten vanaf rit 722 die met ICM9 rijdt, en waar in mijn bak tussen Meppel en Zwolle maar 4 mensen zitten, inclusief mezelf en inclusief de conductrice die hier ook maar een plekje heeft gepakt.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ik ben in Zwolle in diezelfde 722 gestapt. Wel leuk overigens dat die wegens de gewijzigde route de 600 inhaalt op Zwolle. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Dionysusnu
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

MetroRET schreef: di 13 jun 2023, 21:38 https://www.ns.nl/stationsinformatie/zb ... trektijden
https://www.ns.nl/stationsinformatie/ld ... trektijden
Nou, ik zie hier toch echt Utrecht Centraal nog als "eindbestemming" vermeld worden.
Ik meld het een beetje laat, maar inmiddels is het ook in deze info doorgekoppeld.
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ik zie inderdaad op de vertrektijden van Ht nu ook Leiden Centraal als eindbestemming.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 4622 vertrok met +8 uit Zwolle. Gelukkig heeft mijn 722 e er weinig last van gehad: die had +2 bij binnenkomt en vertrek, maar kennelijk is de 4622 succesvol bij Oostvaarders ingehaald in plaats van er achter aan te blijven hangen. Overigens was de 722 wel wat drukker vanwege de storing bij Apeldoorn.
Beul van de blindegeleidelijn
Joey
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Joey »

Toch wel fascinerend om te zien dat mensen die in een intercity naar Meppel, Steenwijk, Heerenveen en Leeuwarden zitten in Zwolle overstappen op een intercity naar Meppel, Steenwijk, Heerenveen en Leeuwarden, omdat ze daarmee 5 minuten eerder zijn. Ik begrijp het helemaal, want ruimere overstap in Leeuwarden onder andere, maar grappig om over te stappen op een trein met precies dezelfde bestemmingen.
verfmeer
Berichten: 786
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door verfmeer »

Waarom rijdt die latere trein überhaupt nog verder dan Zwolle?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8721
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Om extra capaciteit de bieden voor de reizigers naar Groningen die via Leeuwarden reizen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7957
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanmiddag ging er rondom Gouda iets niet helemaal lekker; een groot aantal treinen liep flink in de plus. Record was een 2800 die ik met +18 nog zag vertrekken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
April064
Berichten: 702
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Ik was daar inderdaad ook een toeschouwer van. Veel treinen voornamelijk vanuit Utrecht hadden vertraging. Mijn record was de 2054 met +17, toen hij binnenkwam dacht ik dat het de 1700/11700 was die voor een of andere reden met SLT reed. Ik gok dat er iets was op het baanvak.
zij/haar/hen/hun
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Roeland »

Milco schreef: di 20 jun 2023, 17:27 Om extra capaciteit de bieden voor de reizigers naar Groningen die via Leeuwarden reizen.
Waarom stopt die eerste trein dan ook in Meppel, Steenwijk en Heerenveen? waarom rijdt-ie niet non-stop naar Leeuwarden voor die Groningse reizigers?
Bemined
Berichten: 5969
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Brugopeningen waardoor een sneller pad niet past?
Bemined
Berichten: 5969
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Door beperkingen in de materieelinzet is de 900 vandaag de hele dag opgeheven, de 1100 is de hele ochtend opgeheven tussen Gvc en Rtd door logistieke beperkingen. Gaat lekker.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Wat zijn die beperkingen precies?
Beul van de blindegeleidelijn
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Verzögerungen im Betriebsablauf. ;)
Dionysusnu
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

VIRM schreef: wo 21 jun 2023, 14:02 Wat zijn die beperkingen precies?
Hoogst waarschijnlijk gebrek aan inzetbare Traxx-stammen, ik denk ook mede door het missen van 2 locs deze week voor de koninklijke trein. En de ICNGs zijn vandaag ook niet beschikbaar voor inzet.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Als dat echt komt door die twee TRAXX’en voor de koninklijke trein, dan weet ik niet of ik dergelijk gebruik wel kan goedkeuren, eigenlijk. Dan hadden ik liever gezien dat ze per auto de grens over waren gegaan.

Regulier reizigersvervoer gaat wat mij betreft voor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50930
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vind dit wel erg makkelijk geruchten de ether ingooien. Dat het al weken erg warm is wat veel problemen geeft met de treinen op de HSL lijkt mij een logischere verklaring. In de tunnelbakken wordt het makkelijk 50 graden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iamthedutchdude
Berichten: 1017
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

Trein 758 rijdt met 10 bakken DDZ op halve tractie, met vertraging volgende op de vertraagde binnenkomst in Leeuwarden (met trein 547) en het koppelen van het extra treinstel (dat blijkbaar nog niet klaarstond, want op de voorzijde gekoppeld). Daarnaast in de achterste bak ook nog geen airco...
Bemined
Berichten: 5969
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Dionysusnu schreef: wo 21 jun 2023, 15:40Hoogst waarschijnlijk gebrek aan inzetbare Traxx-stammen, ik denk ook mede door het missen van 2 locs deze week voor de koninklijke trein.
Dat was gisteren en materieel is direct weer teruggegaan naar Nederland. Sowieso zou daarmee ten hoogste één stam moeten uitvallen, er vielen er echter 6 of 7 uit vanmorgen.
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Suus schreef: wo 21 jun 2023, 16:56 Vind dit wel erg makkelijk geruchten de ether ingooien. Dat het al weken erg warm is wat veel problemen geeft met de treinen op de HSL lijkt mij een logischere verklaring. In de tunnelbakken wordt het makkelijk 50 graden.
De reden zit inderdaad eerder in de warmte. Er zijn afgelopen week meerdere serieus overwegingen geweest landelijk te dienstregeling aan te passen omdat de materieel stand de laatste weken er landelijk slecht voor staat, ook mede door personeelstekorten in de onderhoudsbedrijven.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dionysusnu
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Bemined schreef: wo 21 jun 2023, 17:16
Dionysusnu schreef: wo 21 jun 2023, 15:40Hoogst waarschijnlijk gebrek aan inzetbare Traxx-stammen, ik denk ook mede door het missen van 2 locs deze week voor de koninklijke trein.
Dat was gisteren en materieel is direct weer teruggegaan naar Nederland. Sowieso zou daarmee ten hoogste één stam moeten uitvallen, er vielen er echter 6 of 7 uit vanmorgen.
Zelfde dag terug, weer op een stam rangeren, en dan vanavond weer eraf halen om morgen de koning op te halen? Dat zou me verbazen.
Het was niet mijn bedoeling om te impliceren dat het tekort alleen maar door de koninklijke inzet komt, maar met de beperkte beschikbaarheid van Traxx op dit moment kan je alle kleine beetjes wel gebruiken.
Als je kijkt naar hoe vaak beperkingen in de materieelinzet als storing voorkomt op de HSL-trajecten was dat voor de zomer toch ook al meer dan een enkele keer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50930
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Zo moeilijk is het ook weer niet om een locomotief van een stam los te maken en voor een andere stam te zetten. Dat gebeurt toch behoorlijk regelmatig, anders zouden er ook geen Benelux-treinen zijn waar zowel een locomotief van de NMBS als de NS aan één stam zitten ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 598
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Vanochtend op Utrecht een overstap van formeel 1 minuut gehaald tussen de IC uit (Dordrecht-)A'dam Bijlmer (A 8.48, naar Venlo) en de IC naar Amersfoort(-Groningen) (oorspr. V 8.49, van Rotterdam). De laatste was iets vertraagd. Dus het was wèl de moeite om op Amstel de met +5 vertraagde stoptrein naar Bijlmer(-Utrecht) te nemen (oorspr. V 8.19) toen ik ontdekte dat de IC's van .24/.54 niet rijden op vrijdagen, waardoor er dan dus maar een halfuursdienst naar Amersfoort is, met overstap in Utrecht.

Het keren van de trein Rotterdam-Groningen in Utrecht duurde trouwens maar 2 minuten. Nou was het maar een zeswagenstel, dus niet zo heel ver lopen, maar ik vind het toch snel. Of staan er op Utrecht machinisten klaar om het keren te versnellen?
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Doorgaans staat er in Ut een nieuwe machinist klaar, net als bij de 3000 in Ah.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten