Vertel meer!
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wisselstoring op de HSL tussen Schiphol en Rotterdam. Gisteravond was alles nog in orde, vanochtend thuis stond er dat de IC Brussel vanaf Rotterdam zou rijden, maar eenmaal op Asd blijkt-'ie toch van daar te rijden, maar omgeleid. Dus voor mijn ruim genomen overstap op de Eurostar in Brussel ziet het er nog goed uit.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aan de omroep te horen zouden we eerst niet op Schiphol stoppen, maar we doen dat toch. Maar we gaan wel via het klassieke spoor.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vóór Corona had ProRail een soort instapassistenten aan het werk gezet bij sporen 1 en 2 op Schiphol Airport om reizigers beter te spreiden en toeristen van dienst te zijn.
Dat ging gepaard met luidkeelse kreten als 'amsterdam central, platform 1' en 'no more boarding!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'. Vandaar dat ik dat zelf had omgedoopt tot de Schiphol Schreeuw Service. .
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ah, die waren even uit mijn geheugen weggedrukt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De perronschreeuwers.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een defecte bovenleiding zorgt sinds vanmiddag voor flink wat hinder tussen Gouda en Rotterdam Centraal; alleen de 4000 rijdt hier nog maar. De 1700/11700 rijdt van/tot Gouda en keert op spoor 8 en de 500/600 van/tot Utrecht Centraal. Wel funest voor de aansluitingen, omdat je hiermee in Gouda geen aansluiting hebt tussen de Sprinter en de wel rijdende IC in Gouda.
Ik had de 4060 vanuit Rotterdam en deze stond van voor tot achter vol, met notabene een SLT-10. Ook veel reizigers die naar Bijlmer Arena moesten reizen voor Coldplay.
Ik had de 4060 vanuit Rotterdam en deze stond van voor tot achter vol, met notabene een SLT-10. Ook veel reizigers die naar Bijlmer Arena moesten reizen voor Coldplay.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jammer dat men niet de intercity's alsnog naar Den Haag stuurde; de werkzaamheden daar gingen immers niet door. Meer capaciteit voor mensen die om moesten reizen en fijn voor reizigers naar Den Haag.
''Ja maar dan klopt de materieel- en personeelsinzet niet meer.''
Materieel: In plaats van in Rotterdam te keren, keert het nu in Den Haag waarbij het in Gouda op dezelfde trein uitkomt. Dit is zelfs gunstiger dan eerder keren in Gouda.
Personeel: Degene die met hetzelfde materieel terug zouden gaan, komen gewoon weer terug op hun oorspronkelijk geplande trein. Degene die in Rotterdam zouden uitlopen, kunnen dat nu ook niet bereiken.
''Ja maar dan klopt de materieel- en personeelsinzet niet meer.''
Materieel: In plaats van in Rotterdam te keren, keert het nu in Den Haag waarbij het in Gouda op dezelfde trein uitkomt. Dit is zelfs gunstiger dan eerder keren in Gouda.
Personeel: Degene die met hetzelfde materieel terug zouden gaan, komen gewoon weer terug op hun oorspronkelijk geplande trein. Degene die in Rotterdam zouden uitlopen, kunnen dat nu ook niet bereiken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar hoe ga je dan om met personeel dat in Rotterdam overstapt op een andere route? En wat doe je met aan/afkoppelen van materieel, is daar een nieuw rangeerplan voor?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Personeel: dat kan nu ook niet doorreizen, dus je zult sowieso iets aan je personeelsplanning moeten doen. Misschien is het zelfs sneller om via Den Haag op hun oorspronkelijke route te komen. Zoals Etienne al aangaf was er in Gouda geen goede aansluiting op de 4000, die ook nog eens vaker stopt dan de intercity.
Materieel: Materieel dat in Rotterdam stond kon in Gouda ook niet bijgeplaatst worden. In Den Haag is de kans groter dat er op de Binckhorst nog iets staat; anders is het jammer dan. Rijden met een kleinere trein is nog altijd beter dan niet.
Materieel: Materieel dat in Rotterdam stond kon in Gouda ook niet bijgeplaatst worden. In Den Haag is de kans groter dat er op de Binckhorst nog iets staat; anders is het jammer dan. Rijden met een kleinere trein is nog altijd beter dan niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is een probleem dat NS zelf gecreëerd heeft en waar we al 30 jaar over klagen. Maar ja, de werknemer komt op 1, het materieel komt op 2, er komt vast nog wel wat anders op 3, 4 en 5 en als hij geluk heeft komt de reiziger op half 7.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alles rond Rotterdam is gewoon open, dus personeel kan prima na een rit Utrecht->Rotterdam richting Dordrecht bijgepland zijn. Als je dan ineens naar Den Haag rijdt, is het ineens knap lastig om dezelfde trein richting Dordrecht te halen.Reiziger Delft schreef: ↑do 20 jul 2023, 10:01 Personeel: dat kan nu ook niet doorreizen, dus je zult sowieso iets aan je personeelsplanning moeten doen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op het moment dat de omgeleide Pimpel richting Amsterdam langs Almere rijdt, want werkzaamheden bij Apeldoorn, rijdt de 4300 van Almere Centrum naar Weesp als het ware in het pad van de 4900, rijdt die 4900 juist in het pad van de 4300 en rijdt die 4900 bovendien naar Amersfoort Vathorst en rijdt de 5800 op datzelfde tijdstip vanuit Hilversum juist naar Utrecht.
Iemand die überhaupt begrijpt waar dit allemaal goed voor is?
Iemand die überhaupt begrijpt waar dit allemaal goed voor is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 572
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je mist volgens mij het punt dat er een storing was op Gd-Rtd. Alleen de 4000 bleef rijden. Dus dat personeel bereikte Rotterdam toch al niet op tijd.Z2N schreef: ↑do 20 jul 2023, 10:22Alles rond Rotterdam is gewoon open, dus personeel kan prima na een rit Utrecht->Rotterdam richting Dordrecht bijgepland zijn. Als je dan ineens naar Den Haag rijdt, is het ineens knap lastig om dezelfde trein richting Dordrecht te halen.Reiziger Delft schreef: ↑do 20 jul 2023, 10:01 Personeel: dat kan nu ook niet doorreizen, dus je zult sowieso iets aan je personeelsplanning moeten doen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat schrijf je zelf al: om de pimpel om te leiden. Dat lukt niet zonder te schuiven op de Flevolijn, wat weer gevolgen heeft voor de 4900 en uiteindelijk voor de 5800. Om toch overal de gewenste frequenties te behouden, krijg je andere bestemmingen/tijdsliggingen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8714
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heeft de Pimpel dan een ander pad dan voorheen? Eerder werd op Almere Centrum namelijk altijd de 4600 ingehaald (toen nog 14600, maar dat even terzijde).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, is een wat complexer verhaal met o.a. het keren van de 4300 in Almere (maar dat is alleen avond/weekend). Zal ik t.z.t. even uitzoeken als er gelegenheid voor is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De omgeleide IC Berlijn haalt in Weesp richting Zwolle de 4300 in. Die moet daardoor iets langer blijven staan. De korte kering van de 4300 in Almere in de avond en het weekend komt daardoor in de knel. Om dit op te lossen, zijn de 4300 en 4900 richting Weesp/Naarden-Bussum omgewisseld. En daardoor ook de 5800. Waarom dit ook overdag gedaan wordt, als de 4300 niet kort keert, kan ik niet achterhalen. Evenmin waarom oplossingen zoals het keren van de 4300 op 4900 niet gedaan worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Datlaatste werd nog een vorige keer gedaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen loopt niet bepaald vlotjes vanmiddag, de pendeltreinen tussen beide plaatsen hebben vertragingen tot wel ruim 30 minuten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
^^ waren toch werkzaamheden aan de bovenleiding op Arnhem centraal? Daardoor ook kortere treinen. Mensen mochten niet van de vierdaagse viering weg, hoorde ik. (stel vertrek uit, was de boodschap).
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bovenleiding was stukgegaan en moest worden gerepareerd.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarom rijden er dan /kortere/ treinen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten