Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet puur 2200 en 2300? De 6100 is al de stoptrein tussen Roosendaal en Vlissingen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 12200 bestaat vooral omdat Dordrecht - Roosendaal 's ochtends later opgestart wordt, je hebt in de vroege ochtend dus een 2206 Rotterdam - Dordrecht en een 12206 Roosendaal - Vlissingen. Om dezelfde reden bestaat de 6400/16400 serie voor twee treinen per week die in Eindhoven geknipt zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 12200 bestaat al even niet meer, sinds de snelle IC ook buiten de spits is gaan rijden, zonder vleugeltrein.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 12206 bestaat nog steeds om de hierboven genoemde reden, al wordt deze tegenwoordig doordeweeks met een SNG gereden die keert op de 6100: https://treinposities.nl/ritinfo/20230828/12206
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat? Daarmee vervalt ook de laatste mogelijkheid om vanuit de Randstad voor 8:00 in Middelburg te zijn
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door een stroomstoring bij Schiphol (?) reed mijn 2400 niet verder dan Leiden Centraal.
Gelukkig rijdt de 2100 nog wel, dus neem ik die nu maar naar Amsterdam Centraal, waarna ik met de metro naar kantoor ga.
Gelukkig rijdt de 2100 nog wel, dus neem ik die nu maar naar Amsterdam Centraal, waarna ik met de metro naar kantoor ga.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zojuist 4% van de dagelijkse hoeveelheid passagiers op de Eschmarke gezien, om 22:20 vanuit een trein uit Münster. Knul met koffer stapt uit, knul met fiets stapt in. Geen nutteloze stop op dit tijdstip dus.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat keer je verrassend vroeg op de avond terug uit Duitsland, ben ik niet van je gewend.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
1. Ik pas deze week op huisdieren van een collega die op vakantie is dus ik kom niet al te laat terug.
2. Morgen ook nog het een en ander op het program.
3. Zekere voor het onzekere, door ervaring. Zelfs in deze hoek, ben niet eens in de Pott of heel ver weg geweest, gaat van alles mis: door een Notarzteinsatz stonden we met vier treinen naast elkaar te apegapen voor de inrijder van Münster en ben ik alsnog om 23:40 terug in plaats van 22:40.
2. Morgen ook nog het een en ander op het program.
3. Zekere voor het onzekere, door ervaring. Zelfs in deze hoek, ben niet eens in de Pott of heel ver weg geweest, gaat van alles mis: door een Notarzteinsatz stonden we met vier treinen naast elkaar te apegapen voor de inrijder van Münster en ben ik alsnog om 23:40 terug in plaats van 22:40.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 2225 kwam 2 minuten te laat aan te Leiden Centraal en toen was de 11627 al weg.
Omdat de 2416 ook al niet rijdt, reis ik nu maar opnieuw via Haarlem en Amsterdam Centraal. Ik zie laatstgenoemde station de laatste tijd vaker dan me lief is.
Omdat de 2416 ook al niet rijdt, reis ik nu maar opnieuw via Haarlem en Amsterdam Centraal. Ik zie laatstgenoemde station de laatste tijd vaker dan me lief is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege het uitvallen van treinen 4645 en 4644 in Almere zijn treinen 2645 en 2644 vandaag doorgereden naar Almere Oostvaarders met extra stops te Weesp, Almere Parkwijk en Almere Buiten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag was in de 1150 mijn tweede ICNG-ritje. Dit ging een stuk minder soepel dan de voorganger: aankomst in Delft was al met +12 nadat 'ie in Rotterdam was blijven steken, en toen duurde het ook nog eens 10 minuten voordat we weer vertrokken omdat de trein niet wilde optrekken.
Uiteindelijke schade was +21 bij aankomst in Den Haag Centraal en dus was mijn beoogde 11761 naar Amersfoort al foetsie. De 2063 was vervolgens zeer krap bemeten met een VIRM-4 en stond dus van voor tot achter vol. We bungelden ook nog achter de vertraagde 6963, waarna in Utrecht de aansluitende 661 naar wereldstad Akkrum de deuren dichtgooide op het moment dat wij aan de overkant tot stilstand kwamen. Dan maar de eveneens erg volle 1763 met ICM-8...
Als andere kuren aan de ICNG ervoer ik dat de stiltezone nog steeds erg karig is aangeduid. Alleen een kleine vierkante sticker boven de tussendeuren wijst erop, en ik vrees nu dat het definitief daarbij blijft De paarse verlichting tel ik niet mee, aangezien een reiziger de betekenis van de kleurtjes pas kan weten als die de sporadisch op de schermen getoonde uitleg over de zones toevallig ziet (en dan ook nog snapt dat het verschil in de lichtkleur zit).
Daarnaast blies de omroepende HC bij elke omroep eerst 1 of 2 keer in de microfoon alvorens z'n praatje af te draaien, wat nogal storend luid aankwam in de coupé.
Uiteindelijke schade was +21 bij aankomst in Den Haag Centraal en dus was mijn beoogde 11761 naar Amersfoort al foetsie. De 2063 was vervolgens zeer krap bemeten met een VIRM-4 en stond dus van voor tot achter vol. We bungelden ook nog achter de vertraagde 6963, waarna in Utrecht de aansluitende 661 naar wereldstad Akkrum de deuren dichtgooide op het moment dat wij aan de overkant tot stilstand kwamen. Dan maar de eveneens erg volle 1763 met ICM-8...
Als andere kuren aan de ICNG ervoer ik dat de stiltezone nog steeds erg karig is aangeduid. Alleen een kleine vierkante sticker boven de tussendeuren wijst erop, en ik vrees nu dat het definitief daarbij blijft De paarse verlichting tel ik niet mee, aangezien een reiziger de betekenis van de kleurtjes pas kan weten als die de sporadisch op de schermen getoonde uitleg over de zones toevallig ziet (en dan ook nog snapt dat het verschil in de lichtkleur zit).
Daarnaast blies de omroepende HC bij elke omroep eerst 1 of 2 keer in de microfoon alvorens z'n praatje af te draaien, wat nogal storend luid aankwam in de coupé.
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Geen ‘test één twee, test één twee?’
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, wel tweemaal een klassieke "truuuuu"-inbeltoon over de omroep toen in Den Haag HS net de deuren geopend waren. Die had ik ook al op mijn eerste rit meermaals onderweg gehoord.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hebben andere forummers hier ook meegemaakt dat de ICNG over de omroep "over gaat"? Net alsof je iemand belt, zo'n lage herhalende pieptoon. Lijkt zeker uit luidsprekers te komen, en varieert in hoe lang het aanhoudt tussen ~10 seconden tot soms wel meerdere minuten. Heel bizar.
Oh, nieuwe bericht van DDietzen werd tegelijk geplaatst. Nou.. ja dus.
Oh, nieuwe bericht van DDietzen werd tegelijk geplaatst. Nou.. ja dus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is dat de personeelsoproep, gelijk aan in Thalys- en TGV's maar ook soms in getrokken treinen in Frankrijk te horen is?
Het is immers een trein van Alstom
Het is immers een trein van Alstom
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is inderdaad een personeelsoproep aanwezig (overigens ook al op het huidige ICR/TRAXX materieel).
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe klinkt die personeelsoproep bij ICR/TRAXX? Ik kan me niet herinneren daar ooit iets dergelijks gehoord te hebben namelijk.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja die ´beltoon´ viel me laatst ook al op, nogal irritant want het hield best een tijdje aan...Dionysusnu schreef: ↑do 31 aug 2023, 19:57 Hebben andere forummers hier ook meegemaakt dat de ICNG over de omroep "over gaat"? Net alsof je iemand belt, zo'n lage herhalende pieptoon. Lijkt zeker uit luidsprekers te komen, en varieert in hoe lang het aanhoudt tussen ~10 seconden tot soms wel meerdere minuten. Heel bizar.
Oh, nieuwe bericht van DDietzen werd tegelijk geplaatst. Nou.. ja dus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteravond vlak voor vertrek de 11773 in Den Haag Centraal ingestapt. Ongeveer tien minuten na vertrek werd er omgeroepen dat het voorste stel niet meer werkte en dat de trein werd opgeheven. Dus het werd de 1775 (die gelukkig met DDZ6 reed). Aankomst in Zwolle was +31. Jammer dat de laatste rit van de 2000 al om 19:10 is, want volgens mij is er tussen Den Haag en Utrecht nog best wel wat reizigersaanbod...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toen ik nog in Den Haag werkte (4 jaar geleden alweer) had ik ook een voorkeur voor de 2000 (Den Haag - Utrecht) boven de 1700 - 11700 (Den Haag - Amersfoort e.v.)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten