Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
CamilleKreemers
Berichten: 4392
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door CamilleKreemers »

Niet puur 2200 en 2300? De 6100 is al de stoptrein tussen Roosendaal en Vlissingen.
Bemined
Berichten: 5959
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

De 12200 bestaat vooral omdat Dordrecht - Roosendaal 's ochtends later opgestart wordt, je hebt in de vroege ochtend dus een 2206 Rotterdam - Dordrecht en een 12206 Roosendaal - Vlissingen. Om dezelfde reden bestaat de 6400/16400 serie voor twee treinen per week die in Eindhoven geknipt zijn.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De 12200 bestaat al even niet meer, sinds de snelle IC ook buiten de spits is gaan rijden, zonder vleugeltrein.
Bemined
Berichten: 5959
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

De 12206 bestaat nog steeds om de hierboven genoemde reden, al wordt deze tegenwoordig doordeweeks met een SNG gereden die keert op de 6100: https://treinposities.nl/ritinfo/20230828/12206
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Ook die wordt in 2024 omgenummerd tot 6106, met dezelfde padsnelheid als de rest van de 6100.

Overigens wordt de 2206 opgeheven en de 2208 start volgend jaar ook pas op in Dordrecht, ipv Rotterdam Centraal (tevens als 2308).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Wat? Daarmee vervalt ook de laatste mogelijkheid om vanuit de Randstad voor 8:00 in Middelburg te zijn :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3827
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De enige optie die overblijft is dan:
1119 > 3615 > 2308, dat is slechts 7 minuten langer, v 6:14 ipv 6:21
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21379
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door een stroomstoring bij Schiphol (?) reed mijn 2400 niet verder dan Leiden Centraal.
Gelukkig rijdt de 2100 nog wel, dus neem ik die nu maar naar Amsterdam Centraal, waarna ik met de metro naar kantoor ga.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Zojuist 4% van de dagelijkse hoeveelheid passagiers op de Eschmarke gezien, om 22:20 vanuit een trein uit Münster. Knul met koffer stapt uit, knul met fiets stapt in. Geen nutteloze stop op dit tijdstip dus.
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5328
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Wat keer je verrassend vroeg op de avond terug uit Duitsland, ben ik niet van je gewend. (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

1. Ik pas deze week op huisdieren van een collega die op vakantie is dus ik kom niet al te laat terug.

2. Morgen ook nog het een en ander op het program.

3. Zekere voor het onzekere, door ervaring. Zelfs in deze hoek, ben niet eens in de Pott of heel ver weg geweest, gaat van alles mis: door een Notarzteinsatz stonden we met vier treinen naast elkaar te apegapen voor de inrijder van Münster en ben ik alsnog om 23:40 terug in plaats van 22:40.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21379
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2225 kwam 2 minuten te laat aan te Leiden Centraal en toen was de 11627 al weg. :x
Omdat de 2416 ook al niet rijdt, reis ik nu maar opnieuw via Haarlem en Amsterdam Centraal. Ik zie laatstgenoemde station de laatste tijd vaker dan me lief is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Tja, die twee-minuten crossplatform overstappen zijn altijd een tombola. Vandaag en gisteren ging het mij in Utrecht goed af van de 600 naar de 2000.
Beul van de blindegeleidelijn
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

De 5747 klokte vandaag bij vertrek uit Ndb +4, waarmee mijn overstap op de 3049 op spoor 19 niet haalbaar werd geacht door de App. Maar bij nader inzien klokte deze eveneens +5, dus werd het rielekst door de tunnel lopen op Ut :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8701
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Vanwege het uitvallen van treinen 4645 en 4644 in Almere zijn treinen 2645 en 2644 vandaag doorgereden naar Almere Oostvaarders met extra stops te Weesp, Almere Parkwijk en Almere Buiten. :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DDietzen
Berichten: 1323
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Vandaag was in de 1150 mijn tweede ICNG-ritje. Dit ging een stuk minder soepel dan de voorganger: aankomst in Delft was al met +12 nadat 'ie in Rotterdam was blijven steken, en toen duurde het ook nog eens 10 minuten voordat we weer vertrokken omdat de trein niet wilde optrekken.
Uiteindelijke schade was +21 bij aankomst in Den Haag Centraal en dus was mijn beoogde 11761 naar Amersfoort al foetsie. De 2063 was vervolgens zeer krap bemeten met een VIRM-4 en stond dus van voor tot achter vol. We bungelden ook nog achter de vertraagde 6963, waarna in Utrecht de aansluitende 661 naar wereldstad Akkrum de deuren dichtgooide op het moment dat wij aan de overkant tot stilstand kwamen. Dan maar de eveneens erg volle 1763 met ICM-8...

Als andere kuren aan de ICNG ervoer ik dat de stiltezone nog steeds erg karig is aangeduid. Alleen een kleine vierkante sticker boven de tussendeuren wijst erop, en ik vrees nu dat het definitief daarbij blijft -0- De paarse verlichting tel ik niet mee, aangezien een reiziger de betekenis van de kleurtjes pas kan weten als die de sporadisch op de schermen getoonde uitleg over de zones toevallig ziet (en dan ook nog snapt dat het verschil in de lichtkleur zit).
Daarnaast blies de omroepende HC bij elke omroep eerst 1 of 2 keer in de microfoon alvorens z'n praatje af te draaien, wat nogal storend luid aankwam in de coupé.
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Geen ‘test één twee, test één twee?’
DDietzen
Berichten: 1323
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Nee, wel tweemaal een klassieke "truuuuu"-inbeltoon over de omroep toen in Den Haag HS net de deuren geopend waren. Die had ik ook al op mijn eerste rit meermaals onderweg gehoord.
Dionysusnu
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Hebben andere forummers hier ook meegemaakt dat de ICNG over de omroep "over gaat"? Net alsof je iemand belt, zo'n lage herhalende pieptoon. Lijkt zeker uit luidsprekers te komen, en varieert in hoe lang het aanhoudt tussen ~10 seconden tot soms wel meerdere minuten. Heel bizar.

Oh, nieuwe bericht van DDietzen werd tegelijk geplaatst. Nou.. ja dus.
IIVQ
Berichten: 905
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Is dat de personeelsoproep, gelijk aan in Thalys- en TGV's maar ook soms in getrokken treinen in Frankrijk te horen is?
Het is immers een trein van Alstom ;-)
Jultar
Berichten: 576
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Er is inderdaad een personeelsoproep aanwezig (overigens ook al op het huidige ICR/TRAXX materieel).
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Hoe klinkt die personeelsoproep bij ICR/TRAXX? Ik kan me niet herinneren daar ooit iets dergelijks gehoord te hebben namelijk.
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Dionysusnu schreef: do 31 aug 2023, 19:57 Hebben andere forummers hier ook meegemaakt dat de ICNG over de omroep "over gaat"? Net alsof je iemand belt, zo'n lage herhalende pieptoon. Lijkt zeker uit luidsprekers te komen, en varieert in hoe lang het aanhoudt tussen ~10 seconden tot soms wel meerdere minuten. Heel bizar.

Oh, nieuwe bericht van DDietzen werd tegelijk geplaatst. Nou.. ja dus.
Ja die ´beltoon´ viel me laatst ook al op, nogal irritant want het hield best een tijdje aan... :lol:
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteravond vlak voor vertrek de 11773 in Den Haag Centraal ingestapt. Ongeveer tien minuten na vertrek werd er omgeroepen dat het voorste stel niet meer werkte en dat de trein werd opgeheven. Dus het werd de 1775 (die gelukkig met DDZ6 reed). Aankomst in Zwolle was +31. Jammer dat de laatste rit van de 2000 al om 19:10 is, want volgens mij is er tussen Den Haag en Utrecht nog best wel wat reizigersaanbod...
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7653
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Toen ik nog in Den Haag werkte (4 jaar geleden alweer) had ik ook een voorkeur voor de 2000 (Den Haag - Utrecht) boven de 1700 - 11700 (Den Haag - Amersfoort e.v.)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten