Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het hangt er natuurlijk vanaf welke aansluiting je moet hebben. Maar volgens mij kun je best meer dan alleen elk halfuur een IC laten rijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Indertijd werd nog tot ongeveer 21 uur een kwartiersdienst geboden tussen Den Haag en Utrecht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, maar alle kwartierdiensten na de avondspits zijn vanwege het personeelstekort geschrapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
niet op de A2 corridor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, maar die krijgt ook tot erg laat 16 bakken VIRM per uur vol.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door een sein- en wisselstoring bij Weesp die al de hele dag duurt vallen diverse treinen uit en werd vanochtend van Weesp tot vlak voor Hilversum in beide richtingen links gereden. Momenteel gebeurt dat nog tussen Weesp en Bussum Zuid. Best wel apart.
Overigens reed mijn sprinter (v. Almere Centrum om 7:34) ook links tot na Almere Muziekwijk, al bleek dat gepland te zijn vandaag…
Overigens reed mijn sprinter (v. Almere Centrum om 7:34) ook links tot na Almere Muziekwijk, al bleek dat gepland te zijn vandaag…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
F.k.a. Bollenstad
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ah, dat wist ik niet. Dat wordt door NS ook niet als reden gegeven…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tsja ... de NS en ProRail doen er tegenwoordig alles aan om de werkelijke reden van verstoringen te verdoezelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Koperdiefstal veroorzaakt een sein- en wisselstoring, dus de storingsreden lijkt mij niet bepaald een verdoezeling toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
-
- Berichten: 552
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heeft ODRAIL ongelijk dan? Over de intentie om te verdoezelen wel, maar reëel gezien is het om moe van te worden hoe vaak er "logistieke beperkingen" als reden opgegeven wordt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Koperdiefstal is de werkelijke oorzaak van de verstoring en niet de sein- en wisselstoring. De sein- en wisselstoring is een gevolg van de koperdiefstal. En dus een verdoezeling van de werkelijke oorzaak van de verstoring.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, over de intentie om te verdoezelen inderdaad heeft die inderdaad ongelijk. En de toonzetting is bijzonder tendentieus en riekt naar stemmingmakerijDionysusnu schreef: ↑zo 03 sep 2023, 23:10 Heeft ODRAIL ongelijk dan? Over de intentie om te verdoezelen wel, maar reëel gezien is het om moe van te worden hoe vaak er "logistieke beperkingen" als reden opgegeven wordt.
Overigens: we weten allemaal dat die logistieke beperkingen vooral betrekking hebben op een tekort aan beschikbaar personeel, gevolgd door een tekort aan beschikbaar materieel.
F.k.a. Bollenstad
-
- Berichten: 552
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is helemaal niet meer zo. Tijdens corona vaak wel, maar tegenwoordig valt 75% van de defecte ICNGs ook uit als "logistieke beperking" - wat dus gewoon "defecte trein" zou moeten zijn. Ook bij te veel opgelopen vertraging is het vaak "logistieke beperkingen" terwijl er ook een "te grote vertraging"-reden is. Niet dat die nou veel uitlegt, maar toch beter dan de nul waarde van "logistieke beperkingen".T-hijs schreef: ↑zo 03 sep 2023, 23:26Ja, over de intentie om te verdoezelen inderdaad heeft die inderdaad ongelijk. En de toonzetting is bijzonder tendentieus en riekt naar stemmingmakerijDionysusnu schreef: ↑zo 03 sep 2023, 23:10 Heeft ODRAIL ongelijk dan? Over de intentie om te verdoezelen wel, maar reëel gezien is het om moe van te worden hoe vaak er "logistieke beperkingen" als reden opgegeven wordt.
Overigens: we weten allemaal dat die logistieke beperkingen vooral betrekking hebben op een tekort aan beschikbaar personeel, gevolgd door een tekort aan beschikbaar materieel.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar wat is er precies de meerwaarde van om te weten waardoor de sein- en wisselstoring wordt veroorzaakt? Resultaat blijft hetzelfde: er rijden minder treinen of ze rijden helemaal niet. Er wordt een prognose gegeven tot hoe laat men denkt dat de storing duurt en wat de omreisadviezen zijn. Die laatste twee lijken mij het meest belangrijk voor de doorsneereiziger. Kan het hem/haar het schelen of die storing wordt veroorzaakt door diefstal of door een kapot relaitje of weet ik veel wat.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sommige personen hier op het forum vergeten nog wel eens dat zij niet de gemiddelde reiziger zijn. Een gemiddelde reizigers wil gewoon weten of diens trein rijdt, en zo niet, wat dan het advies is. Het wáárom niet is totaal niet relevant voor de meeste reizigers...
Grt. Stefan
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En sommige andere personen overschatten dan weer het aantal gemiddelde reizigers. En onderschatten de geestelijke vermogens van die gemiddelde reiziger.
Ten eerste is het qua beeldvorming oliedom om een duidelijke reden te verhullen. De 'gemiddelde' reiziger wil bij een duidelijk geval van overmacht echt nog wel zeggen: daar konden jullie (NS/Prorail) ook niets aan doen. Maar als je niet uitlegt wat er aan de hand is, wordt de conclusie getrokken dat het op het spoor allemaal een incompetente bedoening is. En niet alleen door de reizigers zelf, maar ook door allen die door hen geïnformeerd worden dat ze later komen. Die negatieve beeldvorming verspreidt zich als een olievlek.
Andersom is het qua psychologie juist positief als je vertelt wat er aan de hand is, als je "inside info" geeft. Want dan word je er als reiziger bij betrokken. Dan word je niet behandeld als een klein kind dat maar moet luisteren, maar als een gelijkwaardige partner, ook al heb je als reiziger geen invloed op wat de vertraging veroorzaakt.
Ten tweede kan een beetje ervaren reiziger (en dan heb ik het echt niet alleen over forummers, ook forenzen hebben al snel een hoop ervaring) zeker wel iets met de reden: namelijk zelf beoordelen hoe betrouwbaar/gevoelig voor verandering de prognose is. In het geval van koperdiefstal of een tekort aan rijvaardig materieel is wel duidelijk: dat kan nog wel eens lang gaan duren. Maar is er weer eens een brandmelding in de tunnel bij Best, dan zou dat nog wel eens snel verholpen kunnen zijn, prognose of geen prognose. Als je allebei een logistieke beperking noemt, is niemand geholpen.
Ten eerste is het qua beeldvorming oliedom om een duidelijke reden te verhullen. De 'gemiddelde' reiziger wil bij een duidelijk geval van overmacht echt nog wel zeggen: daar konden jullie (NS/Prorail) ook niets aan doen. Maar als je niet uitlegt wat er aan de hand is, wordt de conclusie getrokken dat het op het spoor allemaal een incompetente bedoening is. En niet alleen door de reizigers zelf, maar ook door allen die door hen geïnformeerd worden dat ze later komen. Die negatieve beeldvorming verspreidt zich als een olievlek.
Andersom is het qua psychologie juist positief als je vertelt wat er aan de hand is, als je "inside info" geeft. Want dan word je er als reiziger bij betrokken. Dan word je niet behandeld als een klein kind dat maar moet luisteren, maar als een gelijkwaardige partner, ook al heb je als reiziger geen invloed op wat de vertraging veroorzaakt.
Ten tweede kan een beetje ervaren reiziger (en dan heb ik het echt niet alleen over forummers, ook forenzen hebben al snel een hoop ervaring) zeker wel iets met de reden: namelijk zelf beoordelen hoe betrouwbaar/gevoelig voor verandering de prognose is. In het geval van koperdiefstal of een tekort aan rijvaardig materieel is wel duidelijk: dat kan nog wel eens lang gaan duren. Maar is er weer eens een brandmelding in de tunnel bij Best, dan zou dat nog wel eens snel verholpen kunnen zijn, prognose of geen prognose. Als je allebei een logistieke beperking noemt, is niemand geholpen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
^^ dat zal gerust zo zijn.. maar het is wellicht ook een beetje de tijdsgeest dat er vaak verhullende taal wordt gebruikt / containerbegrippen die veelal niets inhoudelijk zeggen maar degene die ze gebruikt heeft de taak weer voldaan.
Ik ervaar dat ook als ik mensen het woord ingewikkeld hoor gebruiken in antwoord op een vraag die gesteld wordt. Het is tegenwoordig zo dat men niet het werkelijke antwoord ingewikkeld vindt.. maar men het vooral ingewikkeld vindt om dat te zeggen.. want tja.. je zal maar eens iemand met dat antwoord voor het hoofd stoten of kwetsend zijn of een niet veilige omgeving creëren.
Enfin, als spoorreiziger in de ochtend het nieuws hadden gelezen/gehoord dan was er wel bekend dat er koperdiefstal was gepleegd en dat er daardoor minder treinen reden.
Kennelijk duurde e.e.a een stuk langer dan de begrote eindtijd van 11 uur in de ochtend.. want Mieke van der Weij hield er haar intro praatje nog erover bij radio 1. Jajaja.. mevrouw moest met mede reizigers met enkele honden, een hamburger etende eigenaar daarvan en een ergens krijsende baby de treinzit delen van A'dam naar Hilversum-Mediapark. 't is wat.
Ik ervaar dat ook als ik mensen het woord ingewikkeld hoor gebruiken in antwoord op een vraag die gesteld wordt. Het is tegenwoordig zo dat men niet het werkelijke antwoord ingewikkeld vindt.. maar men het vooral ingewikkeld vindt om dat te zeggen.. want tja.. je zal maar eens iemand met dat antwoord voor het hoofd stoten of kwetsend zijn of een niet veilige omgeving creëren.
Enfin, als spoorreiziger in de ochtend het nieuws hadden gelezen/gehoord dan was er wel bekend dat er koperdiefstal was gepleegd en dat er daardoor minder treinen reden.
Kennelijk duurde e.e.a een stuk langer dan de begrote eindtijd van 11 uur in de ochtend.. want Mieke van der Weij hield er haar intro praatje nog erover bij radio 1. Jajaja.. mevrouw moest met mede reizigers met enkele honden, een hamburger etende eigenaar daarvan en een ergens krijsende baby de treinzit delen van A'dam naar Hilversum-Mediapark. 't is wat.
-
- Berichten: 552
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Even een voorbeeld, de verdeling van de opgeheven treinen op een willekeurige dag (Vr 2023-06-30):
- Spoiler: show
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarvan inzet van ander materieel vaak niet een echte opgeheven trein is, maar eerder een knip in een rit met extra overstap op ander materieel tot gevolg (wel bekende 3××××× nummers)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag in 3 van de 5 treinen gecontroleerd
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
"door logistieke problemen" is de drogreden der drogredenen. Als een trein niet rijdt komt dat altijd door een logistiek probleem. Alle andere categoriën zijn namelijk ook logistieke problemen.
De reizigers hebben vervolgens ook weer een logistiek probleem.
LP als reden geven is hetzelfde als zeggen dat de trein vertraagd is omdat 'ie te laat is.
De reizigers hebben vervolgens ook weer een logistiek probleem.
LP als reden geven is hetzelfde als zeggen dat de trein vertraagd is omdat 'ie te laat is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Persoonlijk heb ik liever "logistieke problemen" dan "de machinist van deze trein zit aan de andere kant van een verstoring vast en kon dus niet deze trein meenemen en de reservemachinist heeft het ook al druk". Als er iets aan de hand is op mijn traject wat niet door iets groters komt maakt het ook niet echt uit wat de onderliggende reden is achter een logistiek probleem, want de volgende rijdt dan als het goed is wel weer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten