Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Er was eerder een verstoring bij Wehl, dat schopte alles nogal in de war.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8694
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Dat is Wehl balen dan :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

rikthoff schreef: vr 08 sep 2023, 17:58 De 30757 viel uit vanwege personeelsproblemen, dus waren alle ogen van het overvolle spoor 9 gericht op de 30957. Die mocht uiteindelijk met een solo GTW 2/6 vertrekken i.p.v. de beloofde GTW2/6 - GTW2/8. Achterblijvers in Ah, Ahp en Wtv.
Zou je de volgende keer expliciet willen melden op welk station dit was? Dat helpt bij de duiding.
F.k.a. Bollenstad
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

In die hoek heeft alleen station Arnhem Centraal een spoor 9, maar dat moet je maar net weten.
Gamma
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

T-hijs schreef: vr 08 sep 2023, 18:53
rikthoff schreef: vr 08 sep 2023, 17:58 De 30757 viel uit vanwege personeelsproblemen, dus waren alle ogen van het overvolle spoor 9 gericht op de 30957. Die mocht uiteindelijk met een solo GTW 2/6 vertrekken i.p.v. de beloofde GTW2/6 - GTW2/8. Achterblijvers in Ah, Ahp en Wtv.
Zou je de volgende keer expliciet willen melden op welk station dit was? Dat helpt bij de duiding.
Dat is toch een no-brainer?
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Zoals Waldo al zei: dat moet je maar net weten. Nu moest ik zoeken, induceren, reduceren en interpoleren. O ja, en interpreteren. Ik kwam er uiteindelijk wel uit, maar toch...
F.k.a. Bollenstad
en-es
Berichten: 4477
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik wist het ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Het helpt ook niet dat er geen t voor de treinnummers staat, zodat de mouse-over ook niet werkt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Op de telefoon lukt het me niet zo'n werkende verwijzing te maken voor een treinnummer, stationsafkortingen werken wel.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Jawel. Gewoon t<treinnummer> (zonder haakjes) typen, en klik op verstuur. Het werkt niet in het voorbeeld.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Oké, 3624 is ernstig vertraagd geraakt vanwege een paar ooievaars.

Check, het werkt :trein:
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Er zijn twee treinen stilgevallen, zonder airco. Mensen onwel, 70mn wachten op reddingstrein.

900 reizigers vast in twee treinen, passagiers onwel door hitte - https://nos.nl/l/2489788
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Dat valt echt in de categorie "vette pech". Een trein kan nou eenmaal stuk gaan onderweg. Erg vervelend, want dan stopt de airco er bijna altijd ook mee. Maar met dit weer is het dan wel heel belangrijk om zo snel mogelijk te evacueren, omdat er geen ramen open kunnen. 70 minuten is objectief gezien best snel, maar in zo'n hete trein is 10 minuten al lang genoeg om serieus last te krijgen van de warmte.
F.k.a. Bollenstad
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Tsja. Als ik er in gezeten had was ik denk ik op een gegeven moment buitendeuren gaan openttrekken.

Gister ben ik aan de Belgische kust geweest, in de nieuwste kusttram (CAF Zeeliner, een Urbos) en hoewel goed beairco'd, konden daar de raampjes open. Rond 2 uur, toen de tram ramvol zat en stond was dat ook wel echt nodig en lekker, want de tram die ik had zonder ramen open was wel erg warm. Volgens mij hebben de Amsterdamse en Utrechtse Urbossen dat niet.
Op alle ramen stond dan ook een sticker met "Deze ramen staan open voor uw gezondheid", wellicht een Covid-restant.

Rond 7 uur vertrok ik uit Knokke met een moderne dubbeldekker (M6 of 7?) die daar incl wat vertraging 15 minuten overstond, ik heb er zo'n 7 minuten in gezeten tot vertrek zónder luchtverversing en ondanks dat er maar 3 mensen in de bovenbak zaten werd het er erg snel erg bedompt. De hitte viel wel mee, deze treinen hebben uitstekende stralingswerende folie op de ramen, ik kon dan ook géén GPS ontvangen.

Daarna is het wel fijn om in een break te zitten met open ramen, maar in de volle zomerzon overdag is dat heel nostalgisch maar een werkende airco is dan toch prettiger.

Kortom, het zou fijn zijn als meer treinen ramen hebben die on geval van nood open kunnen. Overigens ga je het met weer zoals gister daar absoluut niet mee redden: Met 50 kop in één dek van een DDZ (600 koppen in de trein) en géén wind zijn 2 halve ramen die open staan absoluut onvoldoende voor de noodzakelijke luchtverversing.
en-es
Berichten: 4477
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Groeten uit de IC van 7.52 uit Amersfoort naar Enschede. Met 5 minuten vertraging vertrokken vanaf spoor 2 nadat die eerst van spoor 5 zou vertrekken. Maar dat spoor werd geblokkeerd door een vertraagde IC naar Schothorst. Ik lees nu ook iets over een of andere storing in Apeldoorn. Afwachten maar.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Wisselstoring gemeld rond Apd.
en-es
Berichten: 4477
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Gelukkig geen last van gehad. Zojuist op tijd uit Almelo vertrokken. De trein is zeer matig bezet, veel lege twee- en vierzitters. Op een lange bank ligt een kerel te slapen. Volgens mij een zwerver.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

T-hijs schreef: za 09 sep 2023, 07:28 Dat valt echt in de categorie "vette pech". Een trein kan nou eenmaal stuk gaan onderweg. Erg vervelend, want dan stopt de airco er bijna altijd ook mee. Maar met dit weer is het dan wel heel belangrijk om zo snel mogelijk te evacueren, omdat er geen ramen open kunnen. 70 minuten is objectief gezien best snel, maar in zo'n hete trein is 10 minuten al lang genoeg om serieus last te krijgen van de warmte.
Er kunnen in elke NS-trein behalve SLT enkele ramen per rijtuig open voor noodventilatie, maar dat moet het treinpersoneel zelf doen met de vierkantsleutel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

ICM-III alarm, 3628 komt aan en vertrekt te Ht met staanplaatsen.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ah, in Zp volgt een verlenging van de trein :Y
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

ArrivaBas schreef: za 09 sep 2023, 09:04
Er kunnen in elke NS-trein behalve SLT enkele ramen per rijtuig open voor noodventilatie, maar dat moet het treinpersoneel zelf doen met de vierkantsleutel.
Nog steeds genoeg ingrediënten om het flink warm te krijgen.
F.k.a. Bollenstad
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

De 3665 is in Zp gewijzigd naar spoor 2b en kwam leeg binnen. Vertrek met +13.
en-es
Berichten: 4477
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Zit nu in een behoorlijk smerige koploper van Hengelo naar Amersfoort. Alsof er al tijden niet meer schoongemaakt is, zo vies. Vooral etenresten. Verder doet de Wifi het niet. Ook is een groep muzikanten met instrumenten ingestapt. Maar de airco doet het wel.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Wat voor instrumenten? Dat maakt wel veel uit namelijk.

Ik vind er heel andere dingen van als het een drumstel blokfluit en een theremin zijn dan als het een doedelzak, trekharmonica en scrubboard zijn. Voor die laatste instrumenten heb ik toch iets meer een zwak.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Het is gissen, maar ik ga ervan uit dat het geen vleugelpiano, kerkorgel en/of alpenhoorn zullen zijn geweest. Instrumenten die ik overigens best kan waarderen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten