Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er was eerder een verstoring bij Wehl, dat schopte alles nogal in de war.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is Wehl balen dan
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zou je de volgende keer expliciet willen melden op welk station dit was? Dat helpt bij de duiding.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In die hoek heeft alleen station Arnhem Centraal een spoor 9, maar dat moet je maar net weten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zoals Waldo al zei: dat moet je maar net weten. Nu moest ik zoeken, induceren, reduceren en interpoleren. O ja, en interpreteren. Ik kwam er uiteindelijk wel uit, maar toch...
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik wist het ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het helpt ook niet dat er geen t voor de treinnummers staat, zodat de mouse-over ook niet werkt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op de telefoon lukt het me niet zo'n werkende verwijzing te maken voor een treinnummer, stationsafkortingen werken wel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jawel. Gewoon t<treinnummer> (zonder haakjes) typen, en klik op verstuur. Het werkt niet in het voorbeeld.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er zijn twee treinen stilgevallen, zonder airco. Mensen onwel, 70mn wachten op reddingstrein.
900 reizigers vast in twee treinen, passagiers onwel door hitte - https://nos.nl/l/2489788
900 reizigers vast in twee treinen, passagiers onwel door hitte - https://nos.nl/l/2489788
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat valt echt in de categorie "vette pech". Een trein kan nou eenmaal stuk gaan onderweg. Erg vervelend, want dan stopt de airco er bijna altijd ook mee. Maar met dit weer is het dan wel heel belangrijk om zo snel mogelijk te evacueren, omdat er geen ramen open kunnen. 70 minuten is objectief gezien best snel, maar in zo'n hete trein is 10 minuten al lang genoeg om serieus last te krijgen van de warmte.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tsja. Als ik er in gezeten had was ik denk ik op een gegeven moment buitendeuren gaan openttrekken.
Gister ben ik aan de Belgische kust geweest, in de nieuwste kusttram (CAF Zeeliner, een Urbos) en hoewel goed beairco'd, konden daar de raampjes open. Rond 2 uur, toen de tram ramvol zat en stond was dat ook wel echt nodig en lekker, want de tram die ik had zonder ramen open was wel erg warm. Volgens mij hebben de Amsterdamse en Utrechtse Urbossen dat niet.
Op alle ramen stond dan ook een sticker met "Deze ramen staan open voor uw gezondheid", wellicht een Covid-restant.
Rond 7 uur vertrok ik uit Knokke met een moderne dubbeldekker (M6 of 7?) die daar incl wat vertraging 15 minuten overstond, ik heb er zo'n 7 minuten in gezeten tot vertrek zónder luchtverversing en ondanks dat er maar 3 mensen in de bovenbak zaten werd het er erg snel erg bedompt. De hitte viel wel mee, deze treinen hebben uitstekende stralingswerende folie op de ramen, ik kon dan ook géén GPS ontvangen.
Daarna is het wel fijn om in een break te zitten met open ramen, maar in de volle zomerzon overdag is dat heel nostalgisch maar een werkende airco is dan toch prettiger.
Kortom, het zou fijn zijn als meer treinen ramen hebben die on geval van nood open kunnen. Overigens ga je het met weer zoals gister daar absoluut niet mee redden: Met 50 kop in één dek van een DDZ (600 koppen in de trein) en géén wind zijn 2 halve ramen die open staan absoluut onvoldoende voor de noodzakelijke luchtverversing.
Gister ben ik aan de Belgische kust geweest, in de nieuwste kusttram (CAF Zeeliner, een Urbos) en hoewel goed beairco'd, konden daar de raampjes open. Rond 2 uur, toen de tram ramvol zat en stond was dat ook wel echt nodig en lekker, want de tram die ik had zonder ramen open was wel erg warm. Volgens mij hebben de Amsterdamse en Utrechtse Urbossen dat niet.
Op alle ramen stond dan ook een sticker met "Deze ramen staan open voor uw gezondheid", wellicht een Covid-restant.
Rond 7 uur vertrok ik uit Knokke met een moderne dubbeldekker (M6 of 7?) die daar incl wat vertraging 15 minuten overstond, ik heb er zo'n 7 minuten in gezeten tot vertrek zónder luchtverversing en ondanks dat er maar 3 mensen in de bovenbak zaten werd het er erg snel erg bedompt. De hitte viel wel mee, deze treinen hebben uitstekende stralingswerende folie op de ramen, ik kon dan ook géén GPS ontvangen.
Daarna is het wel fijn om in een break te zitten met open ramen, maar in de volle zomerzon overdag is dat heel nostalgisch maar een werkende airco is dan toch prettiger.
Kortom, het zou fijn zijn als meer treinen ramen hebben die on geval van nood open kunnen. Overigens ga je het met weer zoals gister daar absoluut niet mee redden: Met 50 kop in één dek van een DDZ (600 koppen in de trein) en géén wind zijn 2 halve ramen die open staan absoluut onvoldoende voor de noodzakelijke luchtverversing.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groeten uit de IC van 7.52 uit Amersfoort naar Enschede. Met 5 minuten vertraging vertrokken vanaf spoor 2 nadat die eerst van spoor 5 zou vertrekken. Maar dat spoor werd geblokkeerd door een vertraagde IC naar Schothorst. Ik lees nu ook iets over een of andere storing in Apeldoorn. Afwachten maar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wisselstoring gemeld rond Apd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gelukkig geen last van gehad. Zojuist op tijd uit Almelo vertrokken. De trein is zeer matig bezet, veel lege twee- en vierzitters. Op een lange bank ligt een kerel te slapen. Volgens mij een zwerver.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er kunnen in elke NS-trein behalve SLT enkele ramen per rijtuig open voor noodventilatie, maar dat moet het treinpersoneel zelf doen met de vierkantsleutel.T-hijs schreef: ↑za 09 sep 2023, 07:28 Dat valt echt in de categorie "vette pech". Een trein kan nou eenmaal stuk gaan onderweg. Erg vervelend, want dan stopt de airco er bijna altijd ook mee. Maar met dit weer is het dan wel heel belangrijk om zo snel mogelijk te evacueren, omdat er geen ramen open kunnen. 70 minuten is objectief gezien best snel, maar in zo'n hete trein is 10 minuten al lang genoeg om serieus last te krijgen van de warmte.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nog steeds genoeg ingrediënten om het flink warm te krijgen.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zit nu in een behoorlijk smerige koploper van Hengelo naar Amersfoort. Alsof er al tijden niet meer schoongemaakt is, zo vies. Vooral etenresten. Verder doet de Wifi het niet. Ook is een groep muzikanten met instrumenten ingestapt. Maar de airco doet het wel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat voor instrumenten? Dat maakt wel veel uit namelijk.
Ik vind er heel andere dingen van als het een drumstel blokfluit en een theremin zijn dan als het een doedelzak, trekharmonica en scrubboard zijn. Voor die laatste instrumenten heb ik toch iets meer een zwak.
Ik vind er heel andere dingen van als het een drumstel blokfluit en een theremin zijn dan als het een doedelzak, trekharmonica en scrubboard zijn. Voor die laatste instrumenten heb ik toch iets meer een zwak.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is gissen, maar ik ga ervan uit dat het geen vleugelpiano, kerkorgel en/of alpenhoorn zullen zijn geweest. Instrumenten die ik overigens best kan waarderen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten