Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie net dat het in de ns app staat dat de lift buiten dienst is. Dat kun je zien door naar het kopje voorzieningen op een station te gaan. Daar staat dan lift tijdelijk buiten dienst en als je er op klikt zie je om welke lift het gaat. In Breda is bijvoorbeeld de lift aan de centrumzijde buiten dienst en staat dus in de app aangegeven
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar Scotty weet het toch niet?
- Spoiler: show
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik verwachtte een Star Trek-verwijzing
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou, straal mij maar op.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En hoe goed wordt dit bijgehouden?Michael schreef: ↑za 14 okt 2023, 09:18 Ik zie net dat het in de ns app staat dat de lift buiten dienst is. Dat kun je zien door naar het kopje voorzieningen op een station te gaan. Daar staat dan lift tijdelijk buiten dienst en als je er op klikt zie je om welke lift het gaat. In Breda is bijvoorbeeld de lift aan de centrumzijde buiten dienst en staat dus in de app aangegeven
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik hoop goed uiteraard maar hoe het in de praktijk gaat weet ik niet
-
- Berichten: 610
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Even met steekproef: 4 van de 5 laatste storingen van stationsliftstoringen staan ook bij NS. De meest recente, 2 dagen geleden aangemeld in Dronten, (nog) niet, of misschien dat die snel verholpen is. De twee langdurige voorbeelden (Geldrop en Breda) staan er ook in.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aangezien Arriva vandaag maar 1x/2 uur rijdt tussen Heerlen en Aachen, en ik in Aachen op een minuut de trein miste, ben ik met bus 350 naar Maastricht gegaan. Ik geloof dat ik wel bingo heb op de Arriva-bingokaart.
- Bij Elisenbrunnen was iemand het niet eens met de rijstijl van de chauffeur en ging toeteren.
- Bij Schanz werd een vrouw die via de achterdeur was ingestapt er weer uitgegooid
- Bij Vaals Busstation was de bus 5 minuten te vroeg. Dit werd afgewacht terwijl de bus meedreunde op de kermis er direct naast.
- Bij de volgende halte moest iemand een ticket hebben. De pin werkte twee keer niet. We vertrokken twee minuten te laat.
- Na twee haltes besloot de vrouw dat ze opnieuw ging proberen een ticket te kopen. De pin werkte twee keer niet. We vertrokken vier minuten te laat.
- In Lemiers bevroor de reisinformatie en de kaartlezers.
- Iemand anders moest ook een kaartje. De pin werkte nog steeds niet. Na één keer mocht ze gratis gaan zitten.
- In Gulpen stond de aflossing van de chauffeur nog niet klaar, ondanks dat we al 4 minuten vertraging hadden. We vertrokken uiteindelijk met 6 minuten vertraging.
- Een paar haltes verder stond er een defecte bus van lijn 350 met de motorkap achter open. Er kwamen dus nog wat reizigers in onze bus erbij. De pin werkte nog steeds niet, blijkbaar was de nieuwe chauffeur niet geïnformeerd.
- Op een gegeven moment besloot de reisinformatie het af en toe weer te doen, maar de aangegeven tijden waren niet die van onze bus. Gemiddeld werd elke derde halte omgeroepen.
- De detectie voor de bus in Maastricht werkte voor geen meter. Alle lichten werden steeds groen maar het negenoog niet wit.
- We gingen de bocht om bij het station waar we de intercity naar Amsterdam precies konden zien wegrijden.
De spelersbus van De Graafschap werd ingezet voor de stopbusdienst Roermond - Venlo, die stond prachtig zijn vertrektijd af te wachten op het busstation van Roermond. Niet zo lang geleden zag ik die van NAC Breda al eens bij Lage Zwaluwe, dus voor de liefhebber: verzamel ze allemaal
Ook leuk: de intercity Heerlen - Schiphol is weer terug. Dit is overigens bereikt met een geplande stop van ... ZESENTWINTIG MINUTEN op Eindhoven Centraal. We kwamen in Eindhoven aan toen de TBP het nog niet eens tijd vond om de trein aan te kondigen, zo lang staat hij er
- Bij Elisenbrunnen was iemand het niet eens met de rijstijl van de chauffeur en ging toeteren.
- Bij Schanz werd een vrouw die via de achterdeur was ingestapt er weer uitgegooid
- Bij Vaals Busstation was de bus 5 minuten te vroeg. Dit werd afgewacht terwijl de bus meedreunde op de kermis er direct naast.
- Bij de volgende halte moest iemand een ticket hebben. De pin werkte twee keer niet. We vertrokken twee minuten te laat.
- Na twee haltes besloot de vrouw dat ze opnieuw ging proberen een ticket te kopen. De pin werkte twee keer niet. We vertrokken vier minuten te laat.
- In Lemiers bevroor de reisinformatie en de kaartlezers.
- Iemand anders moest ook een kaartje. De pin werkte nog steeds niet. Na één keer mocht ze gratis gaan zitten.
- In Gulpen stond de aflossing van de chauffeur nog niet klaar, ondanks dat we al 4 minuten vertraging hadden. We vertrokken uiteindelijk met 6 minuten vertraging.
- Een paar haltes verder stond er een defecte bus van lijn 350 met de motorkap achter open. Er kwamen dus nog wat reizigers in onze bus erbij. De pin werkte nog steeds niet, blijkbaar was de nieuwe chauffeur niet geïnformeerd.
- Op een gegeven moment besloot de reisinformatie het af en toe weer te doen, maar de aangegeven tijden waren niet die van onze bus. Gemiddeld werd elke derde halte omgeroepen.
- De detectie voor de bus in Maastricht werkte voor geen meter. Alle lichten werden steeds groen maar het negenoog niet wit.
- We gingen de bocht om bij het station waar we de intercity naar Amsterdam precies konden zien wegrijden.
De spelersbus van De Graafschap werd ingezet voor de stopbusdienst Roermond - Venlo, die stond prachtig zijn vertrektijd af te wachten op het busstation van Roermond. Niet zo lang geleden zag ik die van NAC Breda al eens bij Lage Zwaluwe, dus voor de liefhebber: verzamel ze allemaal
Ook leuk: de intercity Heerlen - Schiphol is weer terug. Dit is overigens bereikt met een geplande stop van ... ZESENTWINTIG MINUTEN op Eindhoven Centraal. We kwamen in Eindhoven aan toen de TBP het nog niet eens tijd vond om de trein aan te kondigen, zo lang staat hij er
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heerlen - Schiphol? Rijdt die dan tussen Schiphol en Eindhoven gekoppeld met de IC van en naar Venlo?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Werkzaamheden Eindhoven-Blerick
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de IC 144 tussen Amf en Asd. De omroep is in uitstekend en zeer goed verstaanbaar Nederlands, maar met een duidelijk Zuid-Duits accent neigend naar het Zwitsers. Er wordt onder andere omgeroepen dat je niet binnenlands fietsen mag meenemen, dat is bepaald geen standaardtekst. (Met een internationale fietsreservering mag het vast wel, maar het is een logische aanname dat fietsers die op Hvs ri. Asd instappen die niet hebben.)
Laatst gewijzigd door gpvos op ma 16 okt 2023, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sinds wanneer mag je geen fietsen meenemen in de IC Berlijn voor binnenlandse ritten? Die fungeert toch gewoon als een binnenlandse intercity? Als het al vol staat met internationaal reizende fietsen pak je natuurlijk gewoon de volgende, net zoals bij alle andere binnenlandse treinen.
Op de route naar Duitsland kan ik me nog het nut voorstellen van een omroep dat internationale fietsreserveringen voorrang hebben, maar dit is juist richting Amsterdam.
Op de route naar Duitsland kan ik me nog het nut voorstellen van een omroep dat internationale fietsreserveringen voorrang hebben, maar dit is juist richting Amsterdam.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoezo mag dat niet dan? Alleen vanwege de spits toch? Of is een fietsreservering in de ICB tegenwoordig verplicht?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oja, de 144 rijdt inderdaad deels in de spits, die optie had ik even over het hoofd gezien. Maar dankzij de vertraging (+8 aldus Treinposities) was 'ie nog vóór Amersfoort alweer in de daluren, dus dan mag het alsnog
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NS international is verder opmerkelijk expliciet:
https://support.nsinternational.com/app ... -een-fietsns international schreef:Tijdens de spits en in juli en augustus is fietsvervoer in Intercity Berlijn wegens drukte alleen mogelijk voor reizigers met een internationaal fietsticket en fietsreservering voor de betreffende trein. Buiten bovengenoemde periodes mogen ook binnenlandse reizigers een fiets meenemen in Intercity Berlijn. Zij hebben daarvoor geen reservering nodig, alleen een binnenlands fietsticket.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door de werkzaamheden tussen Woerden en Gouda rijdt de 2800 deze week de hele dag. Daar ben ik wel blij mee, omdat deze een betere aansluiting heeft met de metro op Rotterdam Centraal.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan zat de HC van de 144 ernaast.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waar zat ie naast?
Edit: oh wacht, naast z'n fiets natuurlijk.
Edit: oh wacht, naast z'n fiets natuurlijk.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als de treinen om het kwartier en de metro's om de tien minuten rijden, sluiten niet alle treinen en metro's even goed op elkaar aan.
Iets anders: ik zie bij de actuele vertrektijden dat de 3516 tot en met Schiedam Centrum rijdt. Weet iemand waarom?
Iets anders: ik zie bij de actuele vertrektijden dat de 3516 tot en met Schiedam Centrum rijdt. Weet iemand waarom?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Rotterdam Centraal is spoor 2 dan niet beschikbaar vanwege de Eurostar naar Londen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als ik het goed vernomen heb van mijn kennissen en de NS-reisplanner, rijdt er nu tijdens de werkzaamheden tussen Gouda en Woerden geen TVV. Heel matig voor zo'n druk traject. Lijn 107 en de treinen tussen Gouda en Alphen en Alphen en Utrecht zullen nu vast uitpuilen.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 2471 kwam met +4 aan te Asdz en precies toen de deuren opengingen, gingen de deuren van de 3560 dicht. Was het nou echt zo veel moeite om even een halve minuut te wachten op de overstappers?
Gelukkig stond de 3560 enkele minuten stil te Shl (wat het niet wachten eigenlijk nog erger maakte), waardoor we met een beetje rennen daar alsnog konden overstappen.
Gelukkig stond de 3560 enkele minuten stil te Shl (wat het niet wachten eigenlijk nog erger maakte), waardoor we met een beetje rennen daar alsnog konden overstappen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat mij betreft had het deze week verboden geweest om fietsen mee te nemen tijdens de spitsuren op de TAG-spoorlijn; van de omlopen had ik vanmiddag slechts de losse 2011 en die was in Alphen a/d Rijn best vol en vervolgens wilden er in Waddinxveen nog ff drie fietsen mee. Met wat proppen ging het wel, maar handig is toch anders
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten