Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Ik zie net dat het in de ns app staat dat de lift buiten dienst is. Dat kun je zien door naar het kopje voorzieningen op een station te gaan. Daar staat dan lift tijdelijk buiten dienst en als je er op klikt zie je om welke lift het gaat. In Breda is bijvoorbeeld de lift aan de centrumzijde buiten dienst en staat dus in de app aangegeven
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

cassie127 schreef: za 14 okt 2023, 08:30 Zelfs ÖBB kan het door meldingen in Scotty te plaatsen
Maar Scotty weet het toch niet? :mrgreen:
Spoiler: show
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Ik verwachtte een Star Trek-verwijzing :mrgreen:
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Nou, straal mij maar op.
🗣
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Michael schreef: za 14 okt 2023, 09:18 Ik zie net dat het in de ns app staat dat de lift buiten dienst is. Dat kun je zien door naar het kopje voorzieningen op een station te gaan. Daar staat dan lift tijdelijk buiten dienst en als je er op klikt zie je om welke lift het gaat. In Breda is bijvoorbeeld de lift aan de centrumzijde buiten dienst en staat dus in de app aangegeven
En hoe goed wordt dit bijgehouden? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Ik hoop goed uiteraard maar hoe het in de praktijk gaat weet ik niet
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Even met steekproef: 4 van de 5 laatste storingen van stationsliftstoringen staan ook bij NS. De meest recente, 2 dagen geleden aangemeld in Dronten, (nog) niet, of misschien dat die snel verholpen is. De twee langdurige voorbeelden (Geldrop en Breda) staan er ook in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Aangezien Arriva vandaag maar 1x/2 uur rijdt tussen Heerlen en Aachen, en ik in Aachen op een minuut de trein miste, ben ik met bus 350 naar Maastricht gegaan. Ik geloof dat ik wel bingo heb op de Arriva-bingokaart.

- Bij Elisenbrunnen was iemand het niet eens met de rijstijl van de chauffeur en ging toeteren.
- Bij Schanz werd een vrouw die via de achterdeur was ingestapt er weer uitgegooid
- Bij Vaals Busstation was de bus 5 minuten te vroeg. Dit werd afgewacht terwijl de bus meedreunde op de kermis er direct naast.
- Bij de volgende halte moest iemand een ticket hebben. De pin werkte twee keer niet. We vertrokken twee minuten te laat.
- Na twee haltes besloot de vrouw dat ze opnieuw ging proberen een ticket te kopen. De pin werkte twee keer niet. We vertrokken vier minuten te laat.
- In Lemiers bevroor de reisinformatie en de kaartlezers.
- Iemand anders moest ook een kaartje. De pin werkte nog steeds niet. Na één keer mocht ze gratis gaan zitten.
- In Gulpen stond de aflossing van de chauffeur nog niet klaar, ondanks dat we al 4 minuten vertraging hadden. We vertrokken uiteindelijk met 6 minuten vertraging.
- Een paar haltes verder stond er een defecte bus van lijn 350 met de motorkap achter open. Er kwamen dus nog wat reizigers in onze bus erbij. De pin werkte nog steeds niet, blijkbaar was de nieuwe chauffeur niet geïnformeerd.
- Op een gegeven moment besloot de reisinformatie het af en toe weer te doen, maar de aangegeven tijden waren niet die van onze bus. Gemiddeld werd elke derde halte omgeroepen.
- De detectie voor de bus in Maastricht werkte voor geen meter. Alle lichten werden steeds groen maar het negenoog niet wit.
- We gingen de bocht om bij het station waar we de intercity naar Amsterdam precies konden zien wegrijden.

De spelersbus van De Graafschap werd ingezet voor de stopbusdienst Roermond - Venlo, die stond prachtig zijn vertrektijd af te wachten op het busstation van Roermond. Niet zo lang geleden zag ik die van NAC Breda al eens bij Lage Zwaluwe, dus voor de liefhebber: verzamel ze allemaal :D

Ook leuk: de intercity Heerlen - Schiphol is weer terug. Dit is overigens bereikt met een geplande stop van ... ZESENTWINTIG MINUTEN op Eindhoven Centraal. We kwamen in Eindhoven aan toen de TBP het nog niet eens tijd vond om de trein aan te kondigen, zo lang staat hij er :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Heerlen - Schiphol? Rijdt die dan tussen Schiphol en Eindhoven gekoppeld met de IC van en naar Venlo?
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

Werkzaamheden Eindhoven-Blerick ;)
Bij twijfel: gebruik beton.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

In de IC 144 tussen Amf en Asd. De omroep is in uitstekend en zeer goed verstaanbaar Nederlands, maar met een duidelijk Zuid-Duits accent neigend naar het Zwitsers. :pos: Er wordt onder andere omgeroepen dat je niet binnenlands fietsen mag meenemen, dat is bepaald geen standaardtekst. (Met een internationale fietsreservering mag het vast wel, maar het is een logische aanname dat fietsers die op Hvs ri. Asd instappen die niet hebben.)
Laatst gewijzigd door gpvos op ma 16 okt 2023, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Sinds wanneer mag je geen fietsen meenemen in de IC Berlijn voor binnenlandse ritten? Die fungeert toch gewoon als een binnenlandse intercity? Als het al vol staat met internationaal reizende fietsen pak je natuurlijk gewoon de volgende, net zoals bij alle andere binnenlandse treinen.

Op de route naar Duitsland kan ik me nog het nut voorstellen van een omroep dat internationale fietsreserveringen voorrang hebben, maar dit is juist richting Amsterdam.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Hoezo mag dat niet dan? Alleen vanwege de spits toch? Of is een fietsreservering in de ICB tegenwoordig verplicht?
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Oja, de 144 rijdt inderdaad deels in de spits, die optie had ik even over het hoofd gezien. Maar dankzij de vertraging (+8 aldus Treinposities) was 'ie nog vóór Amersfoort alweer in de daluren, dus dan mag het alsnog :mrgreen:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

NS international is verder opmerkelijk expliciet:
ns international schreef:Tijdens de spits en in juli en augustus is fietsvervoer in Intercity Berlijn wegens drukte alleen mogelijk voor reizigers met een internationaal fietsticket en fietsreservering voor de betreffende trein. Buiten bovengenoemde periodes mogen ook binnenlandse reizigers een fiets meenemen in Intercity Berlijn. Zij hebben daarvoor geen reservering nodig, alleen een binnenlands fietsticket.
https://support.nsinternational.com/app ... -een-fiets
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Door de werkzaamheden tussen Woerden en Gouda rijdt de 2800 deze week de hele dag. Daar ben ik wel blij mee, omdat deze een betere aansluiting heeft met de metro op Rotterdam Centraal. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Dan zat de HC van de 144 ernaast.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Waar zat ie naast?

Edit: oh wacht, naast z'n fiets natuurlijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

Etienne schreef: ma 16 okt 2023, 20:23 Door de werkzaamheden tussen Woerden en Gouda rijdt de 2800 deze week de hele dag. Daar ben ik wel blij mee, omdat deze een betere aansluiting heeft met de metro op Rotterdam Centraal. :)
Is de frequentie van de metro zo uitgekleed dat dit uitmaakt? :shock:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Als de treinen om het kwartier en de metro's om de tien minuten rijden, sluiten niet alle treinen en metro's even goed op elkaar aan. ;)

Iets anders: ik zie bij de actuele vertrektijden dat de 3516 tot en met Schiedam Centrum rijdt. Weet iemand waarom?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Op Rotterdam Centraal is spoor 2 dan niet beschikbaar vanwege de Eurostar naar Londen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Als ik het goed vernomen heb van mijn kennissen en de NS-reisplanner, rijdt er nu tijdens de werkzaamheden tussen Gouda en Woerden geen TVV. Heel matig voor zo'n druk traject. Lijn 107 en de treinen tussen Gouda en Alphen en Alphen en Utrecht zullen nu vast uitpuilen.
zij/haar/hen/hun
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

Kudos voor de machinist in de 5757 vandaag, die een +16 vanaf Dvd wist om te buigen naar een +1 op Ut, waardoor ik nog de 3059 zonder rennen kon halen. En een uitbrander voor Arriva, die "vanwege herfstvakantie" de 30900 in de spits laat rijden met een enkele GTW 2/6, waardoor overvolle balkons.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2471 kwam met +4 aan te Asdz en precies toen de deuren opengingen, gingen de deuren van de 3560 dicht. :x Was het nou echt zo veel moeite om even een halve minuut te wachten op de overstappers?
Gelukkig stond de 3560 enkele minuten stil te Shl (wat het niet wachten eigenlijk nog erger maakte), waardoor we met een beetje rennen daar alsnog konden overstappen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Wat mij betreft had het deze week verboden geweest om fietsen mee te nemen tijdens de spitsuren op de TAG-spoorlijn; van de omlopen had ik vanmiddag slechts de losse 2011 en die was in Alphen a/d Rijn best vol en vervolgens wilden er in Waddinxveen nog ff drie fietsen mee. Met wat proppen ging het wel, maar handig is toch anders :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten