Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Meltrain schreef: zo 22 okt 2023, 16:16 Waarom stopt de 3900 vandaag ook in Zaandam?
Ik vermoed omdat de normale intercity's Amsterdam-Alkmaar niet rijden en de 3900 samen met de omgeleide 3000 (Den Helder-Nijmegen) zo alsnog voor 4x per uur een intercity zorgen voor Zaandam?

De sprinters moeten immers al meer reizigers meenemen, aangezien ook reizigers uit Heiloo en Castricum (die normaal per IC gaan) nu met die sprinters moeten (en zelfs voor reizigers uit Alkmaar komt een reis met de sprinter uit de adviezen). Wellicht is ook Zaandam vooral afhankelijk maken van die sprinters te veel?
TreinenFreak
Berichten: 238
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TreinenFreak »

Milco schreef: za 21 okt 2023, 19:35 Tijdens de werkzaamheden aan de Flevolijn vanaf dinsdagavond rijden er NS-bussen, deze rijden anders dan normaal:
- Snelbus Almere Oostvaarders - Naarden-Bussum
- Stopbus Almere Oostvaarders - Buiten - Parkwijk - Centrum
- Snelbus Almere Centrum - Weesp
- Stopbus Almere Muziekwijk - Poort - Weesp

Er rijden dus geen NS-bussen tussen Almere Centrum en Muziekwijk (reis maar op eigen kosten met de stadsbus?) en waarom de snelbus vanaf Almere Oostvaarders niet naar Weesp rijdt maar naar Naarden-Bussum (kleine straatjes daar...) is me eveneens een raadsel.
Almere Oostvaarders heeft al bijna 10 jaar geen directe trein verbinding met Naarden-Bussum, maar krijgt nu voor een weekje een directe busverbinding :s
MetroRET
Berichten: 3823
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Treinserie_4900_(2016)Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Laatst gewijzigd door MetroRET op zo 22 okt 2023, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Volgens de ritinfo op treinposities zou Nightjet 403 met een ICE stel rijden. OBB meld dat de trein vanwege het rijdend met vervangend materieel niet verder dan Frankfurt zal rijden en reizigers met NJ 408 mee kunnen.
en-es
Berichten: 4475
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik zie het, ook nog met minstens 50 minuten vertraging uit Nederland. Deze Nightjet naar Zurich is echt een hoofdpijndossier. De reizigers krijgen een nachtelijke overstap in Frankfurt erbij.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Overdrijven is ook een kunst, hoor!

ICE (van/naar NL en B) is veel meer een hoofdpijndossier, maar bij de Nightjet valt het meer op, omdat er per richting "slechts" eentje per etmaal rijdt.
F.k.a. Bollenstad
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

en-es schreef: zo 22 okt 2023, 19:10 Ik zie het, ook nog met minstens 50 minuten vertraging uit Nederland.
Dat scheelt dan wel weer wachten in Frankfurt waar de 403 eigenlijk om 2:20 zou aankomen en de alternatieve 408 waar men verder mee moet pas om 4:00 vertrekt. Maar het wordt dan wel een korte nacht voor die reizigers van 4:00 tot 9:05, als er überhaupt genoeg slaaprijtuigen beschikbaar zijn in de 408 voor iedereen die eigenlijk een slaapplek in de 403 had geboekt.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

En in een ICE slaapt het ook niet zo geweldig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

SuperGhost schreef: zo 22 okt 2023, 17:11
Meltrain schreef: zo 22 okt 2023, 16:16 Waarom stopt de 3900 vandaag ook in Zaandam?
Ik vermoed omdat de normale intercity's Amsterdam-Alkmaar niet rijden en de 3900 samen met de omgeleide 3000 (Den Helder-Nijmegen) zo alsnog voor 4x per uur een intercity zorgen voor Zaandam?
Die treinserie (de 800) rijdt in het weekend niet ten noorden van Amsterdam Centraal, dus rijden er normaliter ook maar twee IC's per uur tussen Amsterdam en Alkmaar.
(Sowieso lijkt het me beter om in het weekend de 800 maar helemaal op te heffen en een doorgaande 3900 te rijden, maar dat is weer een andere discussie.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3823
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Die zal per dec 2023 volgen, in de vorm van de 2900 die vr-za-zo ook overdag zal gaan rijden.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

En dan weer een aparte pendel naar Heerlen vanuit Eindhoven?
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Afgelopen zaterdag van Zwolle naar Valkenburg gereisd. In de 800 nog een bedelaar aangegeven via de NS Whatsapp, die binnen twee minuten tijd aangaf het personeel op de hoogte te hebben gebracht. Geen idee wat er vervolgens is gebeurd. In ieder geval op het hele stuk tussen Utrecht en Heerlen geen serviceronde of controle gehad.
In Valkenburg de nieuwe geleidelijnen van ProRail voor spoorwegovergangen mogen aanschouwen. Mooie toevoeging, al vraag ik mij af hoe glad die dingen worden als het heeft geregend of gevroren. :pos:

Zondag van Maastricht naar Zwolle. Het tvv in Maastricht was goed geregeld: rond 16:00 stonden er enkele snelbussen naar Sittard klaar, en bus vol betekende bus weg. De reisplanner hield een rijtijd van 35 minuten aan, maar wij waren er al in twintig minuten. :pos: Nog iets sneller, en we hadden wellicht de trein van een half uur eerder gehaald. Je moest wel uitchecken bij de mobiele incheckzuil en weer inchecken bij de poortjes in Sittard. Mijn reisgenote zag nog een zwartrijder door de poortjes heenglippen: toen wij dat aangaven bij het NS-personeel op het perron (inclusief omschrijving), deden zij helemaal niks toen de reiziger in kwestie het perron kwam oplopen. Tja...
In Utrecht de IC van 18:49 ingestapt, die kort na vertrektijd werd opgeheven wegens een defecte trein tussen Den Dolder en Amersfoort. Die stond kennelijk gruwelijk in de weg, want er heeft tot iets van kwart voor tien niks gereden. Dan maar een alternatief uit de mouw schudden: de IC naar Schiphol van 19:12 en de aansluitende 1800 naar Zwolle vanaf Amsterdam Zuid. Deze optie was sneller dan het alternatief van NS dat ik uiteindelijk in de reisplanner zag verschijnen (via Hilversum en Amersfoort naar Zwolle). Uiteindelijk met +64 in Zwolle aangekomen.
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3823
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

waldo79 schreef: ma 23 okt 2023, 08:06 En dan weer een aparte pendel naar Heerlen vanuit Eindhoven?
In theorie wel, maar er wordt een aantal keer per dag gecombineerd en gesplitst van/naar de 2900 in Ehv.
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Dank, ik ga het zien.
MetroRET
Berichten: 3823
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Op vrijdagen:
3927 naar Heerlen
3929 naar Heerlen
3961 naar Heerlen
3963 naar Heerlen

3922 vanuit Heerlen
3930 vanuit Heerlen
3962 vanuit Heerlen

Op zaterdagen:
3931 naar Heerlen
3955 naar Heerlen
3963 naar Heerlen

3934 vanuit Heerlen
3958 vanuit Heerlen
3962 vanuit Heerlen

Op zondagen:
3963 naar Heerlen
3967 naar Heerlen

3934 vanuit Heerlen
3970 vanuit Heerlen
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Dank voor het uitzoeken, dat zijn echt een aantal losse ritten. Meestal toch overstappen in Std of Ehv dan.
Treintje1989
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Treintje1989 »

VIRM schreef: ma 23 okt 2023, 08:10 In Utrecht de IC van 18:49 ingestapt, die kort na vertrektijd werd opgeheven wegens een defecte trein tussen Den Dolder en Amersfoort. Die stond kennelijk gruwelijk in de weg, want er heeft tot iets van kwart voor tien niks gereden. Dan maar een alternatief uit de mouw schudden: de IC naar Schiphol van 19:12 en de aansluitende 1800 naar Zwolle vanaf Amsterdam Zuid. Deze optie was sneller dan het alternatief van NS dat ik uiteindelijk in de reisplanner zag verschijnen (via Hilversum en Amersfoort naar Zwolle). Uiteindelijk met +64 in Zwolle aangekomen.
Ik had de 571 Rtd-Gn op de planning staan maar deze werd ook opgeheven vanaf Ut. Ik ben via Hilversum omgereden en dat gaf mij +30. Vanuit Rtd kon ik in Ut de 3700 niet meer halen om via Asdz te gaan.
Laatst gewijzigd door Tom024 op ma 23 okt 2023, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 1824 kwam met +6 Zwolle binnenrijden, en vertrok met +7 (ondanks een stop van vijf minuten volgens de dienstregeling), om de overstap van en naar de 524 mogelijk te maken. Resultaat is een oplopende vertraging (inmiddels rond de +12) vanwege andere treinen vlak na Zwolle, op de Flevolijn en na Schiphol.
Beul van de blindegeleidelijn
Boosdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2023, 19:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Boosdorp »

Ik keek net even naar de Intercity Direct treinen op de NS reisplanner, en ik zie dat er aardig wat vertragingen zijn opgelopen...
https://ibb.co/DQdvhzq
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik zag net tussen Asb en Dmnz een ICNG naar Warschau.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8694
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Je wil niet weten hoeveel bestemmingen er ingevoerd kunnen worden op die displays!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik heb me wel eens laten vertellen: Alles waar de afgelopen pakweg 20 jaar een trein die Nederland heeft aangedaan is gestopt is. Kennelijk ook Kirchberg in Tirol: https://www.dumpert.nl/item/100026715_86c297d1 (lees ook de comments)

Maar ook Hengelo FBK, Stroe en Dordrecht Baanhoek. Staat OLV ter Nood er ook in?
Treintje1989
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Treintje1989 »

Heeft iemand enig idee waarom de 8100 as zondag een groot deel van de dag niet rijdt? 500/700 rijdt wel maar alleen met stop in Asn en ik zie niks over werkzaamheden.
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Dat is inderdaad apart, er staan inderdaad geen sprinters gepland terwijl de intercity's gewoon via beide sporen rijden. Maar dus ook alternatief vervoer of überhaupt geen melding in de reisplanner.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8694
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Er wordt gek genoeg ook geen alternatief busvervoer getoond. Is NS dat soms vergeten te regelen? De 8100 rijdt wel "gewoon" tussen Almere Oostvaarders en Zwolle komende zondag.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten