Afgelopen zaterdag van Zwolle naar Valkenburg gereisd. In de
800 nog een bedelaar aangegeven via de NS Whatsapp, die binnen twee minuten tijd aangaf het personeel op de hoogte te hebben gebracht. Geen idee wat er vervolgens is gebeurd. In ieder geval op het hele stuk tussen Utrecht en Heerlen geen serviceronde of controle gehad.
In Valkenburg de nieuwe geleidelijnen van ProRail voor spoorwegovergangen mogen aanschouwen. Mooie toevoeging, al vraag ik mij af hoe glad die dingen worden als het heeft geregend of gevroren.
Zondag van Maastricht naar Zwolle. Het tvv in Maastricht was goed geregeld: rond 16:00 stonden er enkele snelbussen naar Sittard klaar, en bus vol betekende bus weg. De reisplanner hield een rijtijd van 35 minuten aan, maar wij waren er al in twintig minuten.
Nog iets sneller, en we hadden wellicht de trein van een half uur eerder gehaald. Je moest wel uitchecken bij de mobiele incheckzuil en weer inchecken bij de poortjes in Sittard. Mijn reisgenote zag nog een zwartrijder door de poortjes heenglippen: toen wij dat aangaven bij het NS-personeel op het perron (inclusief omschrijving), deden zij helemaal niks toen de reiziger in kwestie het perron kwam oplopen. Tja...
In Utrecht de IC van 18:49 ingestapt, die kort na vertrektijd werd opgeheven wegens een defecte trein tussen Den Dolder en Amersfoort. Die stond kennelijk gruwelijk in de weg, want er heeft tot iets van kwart voor tien niks gereden. Dan maar een alternatief uit de mouw schudden: de IC naar Schiphol van 19:12 en de aansluitende
1800 naar Zwolle vanaf Amsterdam Zuid. Deze optie was sneller dan het alternatief van NS dat ik uiteindelijk in de reisplanner zag verschijnen (via Hilversum en Amersfoort naar Zwolle). Uiteindelijk met +64 in Zwolle aangekomen.