Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door erjeebee »

Ligt er al sneeuw en/of ijs op de perrons dan?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Tom024 schreef: zo 19 nov 2023, 10:51 Abject en infaam.
:?:
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3472
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Te flauw. -0-
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Daarom: zout :Y
🗣
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

en-es schreef: za 18 nov 2023, 12:56 Groeten uit de IC van 12.45 van Schiphol naar Venlo die met 7 minuten vertraging is vertrokken. Mijn aansluiting in Utrecht haal ik waarschijnlijk niet. Er zijn zoals gewoonlijk weer werkzaamheden aan het spoor. Ben met de vliegtuig uit Boston aangekomen en merk dat het erg chaotisch is op Schiphol. Plotselinge spoorveranderingen zijn heel normaal en de perronschreeuwers doen hun werk.
Ik had de IC van Zwolle naar Den Haag Centraal die om iets voor half twaalf vertrok vanuit Schiphol. Vertrek vanuit Amsterdam Zuid was op tijd, uit Schiphol met +6 en aankomst in Leiden met +3.

Spoor 6 werd gebruikt voor treinen richting Hoofddorp, 4 richting Amsterdam en 5 voor beide richtingen. En bij een minimale vertraging krijg je bij deze werkzaamheden een sneeuwbaleffect.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Treinen hadden vandaag bijzonder veel moeite om af te remmen voor Veenendaal-De Klomp.

Verder werd in Utrecht Centraal de t544 naar Rotterdam tien minuten na vertrektijd opgeheven vanwege een niet nader gespecificeerde storing. Gelukkig rijdt de 2800 vandaag, zodat ik nog alsnog mooi op tijd was in Rotterdam voor het passeren van de 1700 excursietrein :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Suus schreef: zo 19 nov 2023, 17:52Treinen hadden vandaag bijzonder veel moeite om af te remmen voor Veenendaal-De Klomp.
Niet alleen vandaag overigens, dat is al een paar weken zo door alle bladval en neerslag. De trein waarmee ik vanaf Driebergen-Zeist m'n rit huiswaarts begon vanmiddag had meer weg van een heistelling dan een trein bij binnenkomst :p Zo extreem heb ik vierkante wielen nog niet eerder gehoord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Suus schreef: zo 19 nov 2023, 17:52...Gelukkig rijdt de 2800 vandaag, zodat ik nog alsnog mooi op tijd was in Rotterdam voor het passeren van de 1700 excursietrein :)
Waarom rijdt die vandaag (en gisteren trouwens ook)?
Vanwege de werkzaamheden tussen Rotterdam en Den Haag?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Op Lage Zwaluwe rijden de komende uren alle sprinters naar Roosendaal vanaf spoor 3 ipv spoor 1.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Wat is daar nu weer kapot gegaan?
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

En vandaag weer de Schiphol sneeuwbal: de 1863 kwam door het filerijden met +3 aan op Schiphol, en dit liep op de Zuidtak en Flevolijn op tot +8 bij Almere. Die vertraging werd tot en met Zwolle niet meer ingehaald. Dag aansluiting!
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Dat wordt nog wat over een paar jaar als er niet een paar weken maar iets van een half jaar twee sporen buiten dienst gaan op die corridor...
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gebruikersnaam »

Suus schreef: zo 19 nov 2023, 17:52 Treinen hadden vandaag bijzonder veel moeite om af te remmen voor Veenendaal-De Klomp.
Dat merkte ik gisteren ook bij vertrek uit Veenendaal-De Klomp in de 3061. Van Klp naar Ed deden we er 5 minuten langer over dan normaal...
IIVQ
Berichten: 899
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

De Eurostar 9126 die om 16:13 te Asd zou moeten aankomen, vertrok, ondanks enige minuten stilstand te Noorderkempen (op het doorgaande spoor) op tijd te Rtd. Na Rijpwetering is er niet meer dan geboemeld, we hebben nog een minuut of 5 langs Hfd perron 4 stilgestaan en ik heb het idee dat we daarna niet meer boven de 60 uit zijn gekomen. Uiteindelijk was het +30 te Asd.

Overigend stopte deze trein te Lille (en stapten er mensen uit en ik geloof ook in), waar vrijdag ri Londen (9157, v Asd 16:47) ook Lille als halte aangekondigd is, maar we daar niet gestopt zijn.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Bemined schreef: ma 20 nov 2023, 20:49 Dat wordt nog wat over een paar jaar als er niet een paar weken maar iets van een half jaar twee sporen buiten dienst gaan op die corridor...
Volgens mij is dat beter behapbaar dan drie sporen buiten dienst. Nu heb je één spoor per richting, en spoor 5 dat voor beide richtingen dient. Vier sporen is misschien wat makkelijker qua spoorwijzigingen.
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ik doelde op Amsterdam Zuid waar langdurig twee sporen buiten dienst gaan over een paar jaar, alle intercity's moeten dan over 1 perronspoor per richting en de sprinters keren in RAI via het tijdelijke kruiswissel wat er al een tijdje ligt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Stoppen de Intercity’s dan ook extra te RAI?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er is de afgelopen twee dagen weer sprake van (veel) te korte treinen. Gisteren reed de 2416 met een propvolle VIRM-IV en stonden de gangpaden in de 725 (met 7 bakken ICM) ook goed vol.
Vandaag lijkt het nog erger te zijn met een VIRM-IVin de 2418 en een ICM-III in de 1827. :shock: Dat laatste kun je bijna poging tot doodslag noemen.

Komt het door de werkzaamheden bij Rotterdam en Schiphol dat de materieelplanning nu totaal niet klopt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 1863 vertrok gisteravond met +12 uit Den Haag Centraal, omdat deze pas na de vertrektijd binnen kwam rijden. Nu snap ik dat de gebruikelijke kering van 37 minuten wat aan de ruime kant is, maar 7 minuten is gewoon vragen om problemen bij lange ritten. Vroeger keerde deze op de 2100... De vertraging bij aankomst in Zwolle was opgelopen tot +22 door het gebruikelijke filerijden bij Schiphol (werkzaamheden) en de storing bij Weesp.
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Tot de nieuwe dienstregeling vertrekken blijkbaar de treinen van 8u53 en 16u53 8 minuten eerder uit Almelo om dan 9 minuten in Wierden te wachten. Is daar een reden voor? Al vind ik dat niet erg, lekker in warme trein zitten *O*
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

jelmerrr schreef: wo 22 nov 2023, 09:04 Tot de nieuwe dienstregeling vertrekken blijkbaar de treinen van 8u53 en 16u53 8 minuten eerder uit Almelo om dan 9 minuten in Wierden te wachten. Is daar een reden voor? Al vind ik dat niet erg, lekker in warme trein zitten *O*
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de lengte van spoor 4b: de 7000 rijdt nu immers met dubbele stellen, en ik denk dat dit hier niet past. Daarom nu een spoorwijziging naar 4a, maar hier moet IC 17900 naar Zwolle staan op deze tijdstippen. Enige oplossing is dan vertrekken voor aankomst daarvan, en in Wierden de tijd afwachten.
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Op 4b passen maximaal 6 bakken SNG, treinen die met SNG7 rijden moeten dus naar 4a.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Maar Keolis rijdt in de spits planmatig vaak al 7 tot 8 bakken op de IC
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Alleen de 17966 rijdt planmatig dubbel zo te zien de rest solo. Maar dat maakt in deze situatie niet uit want de 17900 moet alsnog via 4a vertrekken, vanaf 4b kan je niet (meer) via 5a vertrekken omdat iemand die wissels heeft weggehaald. Dus moet de 7000 indien deze op 4a staat alsnog eerder weg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Trein 6657 kwam vanmiddag met een vrij bruuske remactie tot stilstand in station Tilburg Reeshof en ging daarna defect. Ik rook al een branderige lucht toen de deuren open gingen, dus de storing leek iets met de ATB of de remmen te maken te hebben. Gelukkig was het relatief snel opgelost met de welbekende harde reset.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten