Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

De seinen in buis 1 zijn niet de bedienen na de werkzaamheden die daar de afgelopen weken hebben plaatsgevonden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Zucht. -0-
Maar dan kan men toch terugvallen op de dienstregeling van afgelopen weken, waarbij alles via buis 2 ging?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik vraag mij af of je logistiek gezien zo snel kan overschakelen. Je moet dan maar alles op de juiste plek hebben in korte tijd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Gewoon de helft van ritten opheffen, en het probleem is opgelost.
En dat wordt nu (weer eens) perfect uitgevoerd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Oh ja: na drie weken werkzaamheden met bijbehorende rotzooi bij Schiphol, werd het feestje vanochtend doorgezet.
Vanochtend dan maar over Utrecht naar Den Haag. De 622 reed met een ICM6: in Zwolle had er een stel klaar moeten staan, maar dat was er niet. Dus staanplaatsen alom. Op Utrecht Centraal stond de 2022 aan de overzijde van het perron, en ik werd door de HC naar binnengehaald aan de arm. :pos:
Vlak nadat ik er voorbij was, was er overigens een wisselstoring tussen Utrecht en Bilthoven. Daar vindt nu technisch onderzoek plaats.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

De 6600 rijdt de hele dag niet tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe door een wisselstoring. Dat moet dan wel een hele hardnekkige zijn... :N
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Of een wisselstoring die men alleen kan oplossen tijdens een buitendienststelling die men, vanwege de omgeleide goederentreinen door de werkzaamheden aan het derde spoor in Duitsland, liever niet overdag doet.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Gescheurd puntstuk van een wissel, met herstel in de nacht.
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

IIVQ schreef: ma 04 dec 2023, 07:53 Op Shl is een "systeemstoring". Meer meldt NS niet, behalve dat het tot ±10:30 duurt. Gezien de huidige vertragingen is dat al minstens vanaf 6:50 bezig.
Inmiddels verwachte duur tot 15:30.
gpvos
Berichten: 597
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Die wisselstoring tussen Utrecht en Bilthoven werd vanochtend rond 8u45 ook al omgeroepen op Ut. De IC van 8u37 ri Enschede eindigde, wellicht daarom, op Ut, maar de IC ri Groningen van 8u49 reed wel.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Zit nu in een vertraagde 2249 waar we net een Thalys gekruisd zijn thv Dvk, daarna een stilstaande EST gekruisd zijn bij Ledn en vervolgens een tweede EST tegen zijn gekomen tussen Had en Hil. Tussen Ledn en Gv had ik het wel verwacht, maar tussen Hlm en Ledn? :?:
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Systeemstoring bij Schiphol (inmiddels gelukkig verholpen), waardoor de treinen omgeleid zijn via Haarlem.
Zie ook dit bericht:
cassie127 schreef: ma 04 dec 2023, 08:54 De seinen in buis 1 zijn niet de bedienen na de werkzaamheden die daar de afgelopen weken hebben plaatsgevonden
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: ma 04 dec 2023, 11:52 Of een wisselstoring die men alleen kan oplossen tijdens een buitendienststelling die men, vanwege de omgeleide goederentreinen door de werkzaamheden aan het derde spoor in Duitsland, liever niet overdag doet.
Ik dacht dat goederentrein zo veel mogelijk 's nachts rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Ik kan je het tegendeel bevestigen, gezien wat er op een dag voor mijn deur langs komt denderen.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Met alleen de capaciteit die je 's nachts hebt red je het niet om voldoende ruimte te creëren, niet alleen al door het enkelspoor tussen Venlo en Viersen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Het materieel van mijn 757 zal wel lekker de hele dag wortels hebben lopen schieten, want mijn coupé was best koud toen ik eenmaal binnen kwam nadat de deuren waren ontgrendeld. En de materieelomloop zal wel niet zo heel lekker gaan, want de 1859 van een halfuur later rijdt met SNG8.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: ma 04 dec 2023, 15:48 Met alleen de capaciteit die je 's nachts hebt red je het niet om voldoende ruimte te creëren, niet alleen al door het enkelspoor tussen Venlo en Viersen.
Maar juist 's nachts rijden geen passagierstreinen en heb je dus meer ruimte tussen Venlo en Viersen. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

En hoe wil je dat overdag oplossen dan? Alle goederentreinen verplicht vanaf de ochtend stilzetten zodat ze ‘s avonds hun rit kunnen vervolgen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

De volumes zijn te groot om alleen 's nachts te rijden. Over de grensovergang Emmerich rijden meer dan 100 goederentreinen per dag, dat krijg je niet over een enkelsporige lijn in 6 uur tijd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Bovendien heb je 's nachts ook veel buitendienststellingen voor (klein) onderhoud aan het spoor, wat de capaciteit in de nacht ook weer beperkt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Gedurende de ochtendspits is het in Dordrecht echt een komen en gaan van goederentreinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanochtend was het al filerijden met diverse kleine en grote vertragingen om in Rotterdam te komen en vanmiddag ging in omgekeerde richting precies hetzelfde. En een losse VIRM4 in de 2800 is zelfs op maandag wat krapjes (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Gisterenavond is er een dassenburcht ontdekt onder het spoor tussen Tilburg en Eindhoven. Ten minste tot vrijdag is de 6400 opgeheven tussen Tilburg Universiteit en Eindhoven Centraal.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

VIRM schreef: ma 04 dec 2023, 16:16 Het materieel van mijn 757 zal wel lekker de hele dag wortels hebben lopen schieten, want mijn coupé was best koud toen ik eenmaal binnen kwam nadat de deuren waren ontgrendeld. En de materieelomloop zal wel niet zo heel lekker gaan, want de 1859 van een halfuur later rijdt met SNG8.

In Lelystad liep deze 757 wat vertraging op, omdat de passagiers van de op Lelystad defect geraakte 1855 werden overgenomen.
Beul van de blindegeleidelijn
Hensepens
Berichten: 110
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hensepens »

Zojuist voor het eerst na de werkzaamheden op Schiphol van trein gewisseld. Sporen 1 tm 3 zijn verhoogd waardoor de SLT en overigen nu gewoon aansluiten bij het perron.
En kabelbreuk bij de bovenleiding zal op Schiphol niet meer plaatsvinden. Omdat de trein "hoger staat" is de bovenleiding vervangen door een metalen constructie aan het plafond.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten