Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Goederenvervoer is gewoon cruciaal. En er rijden heel veel goederentreinen via Emmerich. De oplossing met bussen voor reizigers is zeker niet ideaal maar het is even niet anders.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Had men dan niet beter de ICE's kunnen opheffen en alleen de RE's laten rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En al die internationale reizigers in die kleine RE’s vervoeren?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Of beter gezegd erin proppen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er was volgens de prognoses een tekort van 60 treinpaden per dag tijdens een volledige stremming. En voor een RE is vervangend vervoer makkelijker te regelen dan voor een ICE of goederentrein.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De logica is dus dat een ICE in zo'n pad stoppen meer reizigers kan vervoeren, omdat er meer mensen in een ICE passen. Daar komt het feit dat een RE verbussen makkelijker is dan een ICE verbussen dus nog bovenop.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oh deze logica is gecancelled omdat alle omlopen door de war zijn. Lw-Zl heeft bijv nu 3 storingen tegelijkertijd met koperdiefstal, een defecte trein en een aanrijding op Zl-Mp.Treintje1989 schreef: ↑vr 29 dec 2023, 18:30 In het kader van logica: 579 met ICM6, achterste ICM3 gaat er in Zl af en wordt in 587 weer bijgeplaatst zodat die trein midden in de nacht met ICM9 rijdt. Terwijl zowel de 579 en 587 allebei in Gn uitlopen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een Br 406 heeft 419 zitplaatsen. Een vijfdelige FLIRT heeft ongeveer 280 zitplaatsen. Als Eurobahn met dubbele stellen gaat rijden, bieden ze zelfs meer capaciteit.
En aangezien de ICE minder vaak rijdt dan de RE, zal de totale capaciteit zelfs bij een vijfdelige FLIRT nog niet eens zo veel minder zijn.
Als je de RE met dubbele stellen rijdt, kun je de reizigers van de ICE ook nog meenemen en heb je zelfs geen bussen nodig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar als de RE vaker laten rijden dan de ICE kunnen er dus nóg minder goederentreinen rijden. Het is namelijk niet zo dat de paden in de uren dat er geen ICE rijdt ongebruikt zullen zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is letterlijk dringen vanwege het enkelspoor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Had men Venlo - Viersen niet eerst moeten verdubbelen, voordat men eens ging knutselen bij Emmerich.
Overigens, wat is er ineens zo anders bij deze werkzaamheden, waardoor er verbusd moet gaan worden, terwijl Emmerich er wel vaker/langer compleet uit heeft gelegen.
Overigens, wat is er ineens zo anders bij deze werkzaamheden, waardoor er verbusd moet gaan worden, terwijl Emmerich er wel vaker/langer compleet uit heeft gelegen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door de werkzaamheden is er ook enige vraaguitval want zelfs met deze maatregelen is er een tekort aan treinpaden tijdens een volledige stremming. Ik vermoed dat bij eerdere werkzaamheden de stremming minder lang aaneengesloten was waardoor men voor en na de volledige stremming wat extra goederenverkeer kon verwerken. Nu wordt elke volledige stremming echter gevolgd door een enkelsporige stremming waardoor er nauwelijks ruimte is om extra treinen voor en na de stremming te faciliteren. Want ook tijdens een enkelsporige stremming zit men volgens de prognoses op zo'n 95% van de capaciteit.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij de afgelopen buitendienststellingen van Emmerich zie je ook dat de RE13 de nodige problemen heeft op tijd rijden of überhaupt te rijden.
Helaas geven de Duitsers niet enorm veel prioriteit aan de planvorming voor de verdubbeling van dit spoor. Het project staat ergens voor na 2030 op stapel.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Over verwarring gesproken. Voor wat betreft trein 579 en dan met name welk deel in Zl blijft. Het achterste treinstel zou tot Zl gaan volgens NS app en omroep van HC. Vanaf Ut is dit het voorste stel dus. Dat zou in Zl natuurlijk heel onhandig zijn want dan moet eerst het stel leeg en afgerangeerd worden alvorens de 579 kan vertrekken. Dus ik had al mijn bedenkingen. Terwijl we onderweg zijn naar Ut is de boel alsnog omgedraaid in de NS app. Dus voorste stel vanaf Rtd, achterste vanaf Ut gaat tot Zl. De HC blijft echter vrolijk de oude situatie omroepen dus achterste vanaf Rtd en voorste stel vanaf Ut gaat maar tot Zl. Hou ze toch gewoon lekker gecombineerd, veel makkelijker
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat zeg ik ook niet, maar je pakt wel 2/3e van de reizigerspaden af. Ofwel "je kunt toch ook niet tegen het reizigersvervoer maar zeggen dat ze het heen en weer kunnen krijgen @waldo79".
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tja, hoe moet het dan. Die spoorlijn moet echt aangepakt worden. We kunnen niet doormodderen. Busvervoer is zeker niet ideaal maar we moeten wat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk ook dat er naar de kwaliteit van de geboden dienst gekeken met worden. Iedereen die het verkeer beetje volgt rond Venlo, als Emmerich eruit ligt, weet dat het daar elke keer gigantisch in de soep loopt. De RE13 is dan toch vooral 1 grote loterij met hoeveel vertraging je aankomt of vertrekt, of dat tie überhaupt rijdt.
Als een vervangende busdienst kan worden ingelegd die veel betrouwbaarder is, dan zou ik daar eerder voor kiezen. Ja, het is overlast, maar liever een betrouwbaar alternatief dan aanmodderen in de oude situatie.
Als een vervangende busdienst kan worden ingelegd die veel betrouwbaarder is, dan zou ik daar eerder voor kiezen. Ja, het is overlast, maar liever een betrouwbaar alternatief dan aanmodderen in de oude situatie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het zou in geval van deze verbussingen wel prettig zijn als er naast een busdienst die alle stations aandoet ook een non-stopverbinding komt tussen Venlo en Viersen, of zelfs Mönchengladbach. Behalve in Mönchengladbach ligt de snelweg redelijk dichtbij het station, waardoor het tijdverlies gering blijft voor doorgaande reizigers.
Maar alles wat met Duitsland te maken heeft aan spoorwerkzaamheden is voorlopig aanmodderen doordat Duitsland nog altijd stevig verzand is in bureaucratie en trage procedures bij onderhoud en uitbreiding van de infrastructuur, een soap die zowel op het spoor als op de Autobahn speelt. Simpele viaducten over en in snel- en spoorwegen vervangen duurt negen van de tien keer jaren, waar dat in andere landen in een paar maandjes tot hooguit een jaar werk gedaan kan worden.
Maar alles wat met Duitsland te maken heeft aan spoorwerkzaamheden is voorlopig aanmodderen doordat Duitsland nog altijd stevig verzand is in bureaucratie en trage procedures bij onderhoud en uitbreiding van de infrastructuur, een soap die zowel op het spoor als op de Autobahn speelt. Simpele viaducten over en in snel- en spoorwegen vervangen duurt negen van de tien keer jaren, waar dat in andere landen in een paar maandjes tot hooguit een jaar werk gedaan kan worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan is het wel te hopen dat er genoeg bussen en chauffeurs zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend personeelstekort bij Eurobahn. Daarom een 2 uursdienst voor de RE13. Maar ik heb niet de indruk dat er vervangende bussen worden ingezet.
@MaartenD: zolang er bussen worden ingezet, wordt er voor reizigers gezorgd. Het is zoals MarkNL al aangeeft: de bestaande treindienst is ook belabberd. En ik zou me verheugen als je een wat positievere manier van posten hanteert.
@MaartenD: zolang er bussen worden ingezet, wordt er voor reizigers gezorgd. Het is zoals MarkNL al aangeeft: de bestaande treindienst is ook belabberd. En ik zou me verheugen als je een wat positievere manier van posten hanteert.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Eurobahn zelf houdt het op een tweeuursdienst op Venlo-Kaldenkirchen en een treinvervangende bus voor het stukje de grens over. Klinkt als een tekort aan Nederland-bevoegd personeel.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je doet het bijna goed, je gebruikt alleen de verkeerde url. Je pakt nu de url van de webpagina, maar je hebt echt de url van het plaatje zelf nodig, die eindigt op .jpg in dit geval.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is vaak uitval op RE13. Begin oktober zelf nog gemerkt. Op 26 december en gisteren geen problemen gehad met RE13. Maar RE19 is ook een hoofdpijndossier.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten