Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de categorie: hoe houd je vertraging erin. IC 3026 Nijmegen - Den Helder had vanaf Ede-Wageningen +7. Bij de Haar aansluiting mocht de Sprinter ervoor, opzich begrijpelijk maar die +7 werd +9 te Utrecht Centraal.
- Bij Asb mocht de Sprinter naar Uitgeest ervoor, IC reed er achteraan.
- Te Asd werd de Sprinter niet ingehaald.
- Te Ass of Zd werd de Sprinter niet ingehaald.
- De IC hobbelde er vrolijk achteraan.
- Te Wmv werd de Sprinter niet ingehaald: waar is dat inhaalspoor dan voor?
- In Utg uiteindelijk wel, resultaat +13.
- Bij Asb mocht de Sprinter naar Uitgeest ervoor, IC reed er achteraan.
- Te Asd werd de Sprinter niet ingehaald.
- Te Ass of Zd werd de Sprinter niet ingehaald.
- De IC hobbelde er vrolijk achteraan.
- Te Wmv werd de Sprinter niet ingehaald: waar is dat inhaalspoor dan voor?
- In Utg uiteindelijk wel, resultaat +13.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vind het eerder opmerkelijk dat een IC die 100 km achter een stoptrein aan hobbelt maar 6 minuten extra vertraging krijgt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat heeft te maken met speling (o.a. halteringen).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die speling heb je toch alleen op Amsterdam Centraal in de 3000?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je alleen naar de wachttijden op stations kijkt wel ja. Maar er zit natuurlijk ook wat speling in de rijtijden tussen de stations, met name richting een knoopstation. Dit is bijvoorbeeld ook waarom voor de 3000 Ede->Arnhem en De Klomp->Utrecht net iets langer duren dan Arnhem->Ede en Utrecht->De Klomp.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag was ik onderweg met de t8652. Bij aankomst in Waddinxveen hoorde ik iemand achter mij via de SOS-knop contact zoeken met de machinist omdat een persoon was flauwgevallen. Nadat de machinist EHBO had verleend is deze persoon door een ambulance opgehaald. De trein is daarna met een kwartier vertraging verder gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Trein t9212 heeft er de geest aan gegeven op Breda
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Amersfoort Vathorst kwam ik erachter dat de sprinter van 16.53 naar Amsterdam Centraal gecanceld was. Ik besloot de sprinter van 16.39 naar Utrecht Centraal te nemen. De sprinter naar Amsterdam Centraal bleek wel vanaf Amersfoort Centraal te rijden vanaf het afwijkende spoor 4a. Ik zag ook dat een IC naar Groningen gecanceld was wegens aanpassingen in de dienstregeling.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Momenteel lijken veel treinen die in Lelystad aankomen in de serie 9000 te keren op de terugrit van niet (ongeveer) 15, maar 45 minuten later. De trein van 20:24 uit Lelystad kwam pas zeer kort voor vertrek aanrijden vanuit zuidelijke richting, maar daar liggen geen keersporen.
Weet iemand of dit planmatig is zo’n lange kering en waar er dan gekeerd wordt?
Weet iemand of dit planmatig is zo’n lange kering en waar er dan gekeerd wordt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, die spoorwijziging had ik gezien, maar niet bedacht dat dat de reden kan zijn. Het is dus tijdelijk die lange kering begrijp ik? Vond het al zo inefficiënt…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sowieso is die kering in Lelystad komend uit Zwolle niet heel ideaal: je moet ofwel bij aankomst ofwel bij vertrek liefst 3 km links rijden want er liggen pas wissels bij de aansluiting van Lelystad Opstel.
De overstappen vanuit/naar die Sprinter kan je dus ook maar in één richting cross-platform aanbieden, de andere kant uit moet je altijd via de stationshal en dus door de poortjes. Voor wie nog een kortingsabonnement op saldo heeft kan dat rond spitstijden een dure overstap worden die je ook alleen kunt vermijden door via Zwolle om te reizen.
De overstappen vanuit/naar die Sprinter kan je dus ook maar in één richting cross-platform aanbieden, de andere kant uit moet je altijd via de stationshal en dus door de poortjes. Voor wie nog een kortingsabonnement op saldo heeft kan dat rond spitstijden een dure overstap worden die je ook alleen kunt vermijden door via Zwolle om te reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dubbele spoorstaafbreuk in Vught.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De ETMET dienstregeling leent zich helaas niet goed voor het uitdunnen bij een verstoring.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sinds 17:00 is het een zooitje tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, ik heb geen storingsmelding gezien wat er aan de hand is maar bij één trein stond als reden “noodzakelijke aanpassing van de dienstregeling” en bij de uiteindelijk 27 minuten na vertrektijd te Dordrecht opgeheven 2367 stond “Defecte trein”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 755
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als je binnen 35 minuten uit en weer incheckt bij het korting tarief toch geldig? Of is dat ook al niet meer?Daniel schreef: ↑zo 07 jan 2024, 20:49 Sowieso is die kering in Lelystad komend uit Zwolle niet heel ideaal: je moet ofwel bij aankomst ofwel bij vertrek liefst 3 km links rijden want er liggen pas wissels bij de aansluiting van Lelystad Opstel.
De overstappen vanuit/naar die Sprinter kan je dus ook maar in één richting cross-platform aanbieden, de andere kant uit moet je altijd via de stationshal en dus door de poortjes. Voor wie nog een kortingsabonnement op saldo heeft kan dat rond spitstijden een dure overstap worden die je ook alleen kunt vermijden door via Zwolle om te reizen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is alleen bij Flex, niet bij reizen op saldo.
Vroegâh voordat NS Flex een ding was begon ik een treinreis voor 9:00, en kwam ik na 9:00 aan in Dordrecht. Daar stapte ik over op de trein van toen nog Arriva, en daar betaalde ik dan wel het kortingstarief.
Vroegâh voordat NS Flex een ding was begon ik een treinreis voor 9:00, en kwam ik na 9:00 aan in Dordrecht. Daar stapte ik over op de trein van toen nog Arriva, en daar betaalde ik dan wel het kortingstarief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij reizen op saldo blijft het oude kortingstarief gelden als je binnen 35 minuten na uitchecken weer incheckt en niet van vervoerder wisselt. Bij reizen op rekening (NS Flex) blijft het oude kortingstarief altijd gelden als je binnen 35 minuten na uitchecken weer incheckt, zelfs als je van vervoerder wisselt. Aangezien er in Lelystad niet kan worden overgestapt op een andere vervoerder (en er geen sprake is van een omweg) leidt in- en uitchecken niet tot extra kosten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat kan niet conflictvrij, de 800 zit in de weg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 800 is er :02-:06 & :25-:28
De 3900 keert er :10-:18, ik zie dan niet hoe dat in conflict is.
De 3900 keert er :10-:18, ik zie dan niet hoe dat in conflict is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het valt me net op dat de 1900 weer nieuw leven in geblazen is - als treinserienummer dan. Met wel één hele rit, de 1986 van Eindhoven naar Rotterdam. https://treinposities.nl/treinseries/1900/2024-01-08
Tot en met gisteren reed deze nog als 1186. Foutje, bedankt? Of zit hier een verklaarbare reden achter?
Tot en met gisteren reed deze nog als 1186. Foutje, bedankt? Of zit hier een verklaarbare reden achter?
-
- Berichten: 610
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Deze rit reed zo-do via Ddr ipv de HSL. Dit lijkt sinds Drgl 2024 zelfs elke dag te zijn. De s1900 was IC Ehv-Ddr (maar niet Rtd). Niet geheel onlogisch dus, dat deze rit nu bij de 1100 weg is en in de s1900 terecht kan.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op di 09 jan 2024, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten