Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik werd aangesproken door een reiziger in de oosttunnel van Asd, noordkant. "Is dit spoor 15b, naar Amersfoort?" <Ze laat een telefoon zien waar google 15b naar Amf over een paar minuten zegt".
Ik "Ik denk het wel!"
"Oh gelukkig, ik wil niet naar het buitenland!"
Nu pas valt me op dat er een bordje "15 paspoortcontrole" staat.
Ik "Ik denk het wel!"
"Oh gelukkig, ik wil niet naar het buitenland!"
Nu pas valt me op dat er een bordje "15 paspoortcontrole" staat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De trein is niet opgeheven vanwege de vertraging, maar vanwege een defect aan de snelheidsmeter van treinstel 4230 (die mocht dus niet meer voorop lopen, wat na Utrecht het geval zou zijn). Omdat er alleen plek was op spoor 20 op Utrecht (en dus vanaf daar niet naar Leeuwarden gereden kon worden) besloot men om de 540 te laten keren als vervangende 300645, en het overgebleven ICM-3tje (nadat de 4230 eraf was gehaald) als 300540 terug naar Rotterdam.Bemined schreef: ↑vr 19 jan 2024, 16:35 Trein 645 lijkt Rotterdam Alexander bijna volledig voorbij gereden te zijn vanmiddag. Ik zag de trein staan met 6 van de 7 bakken buiten het perron terwijl de reizigers op het perron naar de achterste deuren liepen in de hoop dat deze nog ontgrendeld werden. Of dat ook gebeurde heb ik niet kunnen zien, trein heeft wel bijna 10 minuten zo gestaan waarna deze is doorgereden naar Capelle Schollevaar (om reizigers uit het voorste stel eruit te laten vermoed ik?) en daarna verder naar Gouda en Utrecht Centraal waar de trein uiteindelijk met +11 opgeheven is vanwege te grote vertraging.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die defecte snelheidsmeter zal dan 156km/u verklaren op de heenweg naar Rotterdam toen de 4230 op kop reed: https://treinposities.nl/ritinfo/20240119/634
Op de terugweg met stel 4078 op kop ziet de snelheidsgrafiek er wel goed uit (op de iets te late remming bij Alexander na): https://treinposities.nl/ritinfo/20240119/645
Op de terugweg met stel 4078 op kop ziet de snelheidsgrafiek er wel goed uit (op de iets te late remming bij Alexander na): https://treinposities.nl/ritinfo/20240119/645
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De Eurostar 9167 vanuit Amsterdam is gister voor Brussel stil komen staan, en heeft lang stil gestaan, daarna is deze afgesleept naar Brussel (a3:15), waar het nog een tijd duurde voor ze het station in konden. Mensen kregen een slaapzak, masker en oordoppen (maar geen voedsel) en mochten in de lounge slapen.
Een vriend van me zat in deze trein en heeft zelf een hotel geboekt. De Business Lounge heeft volgens hem goede ontbijten. Hij moest zelf herboeken, maar dat snapt de Eurostar-app niet voor een ticket voor gisteren.
Hij is net met 18u vertraging aangekomen.
https://www.nu.nl/buitenland/6298546/re ... onden.html
Een vriend van me zat in deze trein en heeft zelf een hotel geboekt. De Business Lounge heeft volgens hem goede ontbijten. Hij moest zelf herboeken, maar dat snapt de Eurostar-app niet voor een ticket voor gisteren.
Hij is net met 18u vertraging aangekomen.
https://www.nu.nl/buitenland/6298546/re ... onden.html
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Liever te vaak controle dan helemaal geen controle.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op een gegeven moment is het wel genoeg geweest, zeker als er geen nieuwe reizigers hebben kunnen instappen.
Bij DB Fernverkehr kun je met online inchecken ervoor zorgen dat je niet meer gecontroleerd wordt
Bij DB Fernverkehr kun je met online inchecken ervoor zorgen dat je niet meer gecontroleerd wordt
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vaak komen ze je dan alsnog controleren, ondanks het gebruik van Komfort Check-in.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ach, de SNCF is nog wat erger. Afgelopen zomer controle gehad alvorens op Paris Est het perron op te kunnen en vervolgens onderweg met de non stop TGV naar Strasbourg nogmaals. De kans dat die conducteur iemand zonder kaartje trof lijkt me nul geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De kans op zwartrijden is erg klein, maar de kans op grijsrijden is natuurlijk nog steeds best groot. Als er gegarandeerd geen controle meer is na de poortjes is een eerste klas lastig te handhaven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De IC van Schiphol naar Amersfoort van 21.10 bleef om ombekende redenen stilstaan in Hilversum. Reizigers besloten om over te stappen op de sprinter van 21.45 naar Amersfoort Centraal die zelf ook 5 minuten vertraging had.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik was alweer een paar weken niet op Den Haag HS geweest en was enigszins verbaasd in de stationshal twee rijen poortjes achter elkaar aan te treffen, waarbij vanaf het plein gezien de eerste rij normaal werkte en de tweede rij geopend en op buiten dienst staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Opvallend,vorige week was het precies andersom,toen was de 1e rij open en de 2e dicht.
Vertrokken er wellicht treinen van spoor 1?
Vertrokken er wellicht treinen van spoor 1?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat komt omdat Komfort Check In alleen geldig/een service is in Duitsland. Daardoor kun je buiten Duitsland alsnog controle krijgen ondanks dat je jezelf wel netjes hebt ingecheckt met Komfort Check In.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ook in Duitsland zelf komen ze je vaak alsnog controleren. Of de boel is nog niet geladen in hun systeem, of het systeem wijst steekproefsgewijs aan dat iemand toch nog gecontroleerd moet worden.
Ik doe zelf niet aan Komfort Check-In. Heb het een paar keer geprobeerd, maar ik vind het onzin om administratie voor een ander uit te gaan zitten voeren, je wordt toch gestoord als de HC langskomt en ik kan de knop ook nooit goed vinden. Plus, ik ben nu eenmaal gehecht aan mijn stempels, al krijg je die ook niet meer altijd (en toegegeven, voor simpele reizen print ik mijn kaartje ook niet meer altijd).
Ik doe zelf niet aan Komfort Check-In. Heb het een paar keer geprobeerd, maar ik vind het onzin om administratie voor een ander uit te gaan zitten voeren, je wordt toch gestoord als de HC langskomt en ik kan de knop ook nooit goed vinden. Plus, ik ben nu eenmaal gehecht aan mijn stempels, al krijg je die ook niet meer altijd (en toegegeven, voor simpele reizen print ik mijn kaartje ook niet meer altijd).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vlak voor ik met de 6661 Breda binnenreed viel mij op dat de trein ingekort werd tot Lage Zwaluwe, voor naar later bleek een seinstoring. De TBP's bevestigden de inkorting en ik ben snel overgestapt op de eerstvolgende 900 naar Rotterdam (gelijk mijn eerste reiservaring met de ICNG), waar het door de uitwerkingen van de grote stroomstoring in Utrecht ook chaos was met vertraagde treinen. Mijn laatste overstap was de 5971, die nog op tijd was bij aankomst in Dordrecht Zuid, maar volgens een blik op Treinposities pas net het eiland af is op het moment van schrijven (19:58)...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met zo'n gigantische storing begrijp ik best goed dat NS zegt we kunnen geen bussen inzetten, want dat past nooit. WAt ik persoonlijk wel jammer vind is dat NS niet het initiatief neemt door te zeggen "Reis met de reguliere lijnbussen, de kosten kun je bij ons terugvragen" o.i.d. Natuurlijk krijg je dan lang niet iedereen mee, maar een groot deel van de reizigers kun je dan vaak nog wel vervoeren en als je met een driekwart volle bus vertrekt heb je nog ruimte over voor de reguliere reizigers.
Nu staat een groot deel van de reizigers waarschijnlijk op een station als Utrecht te wachten tot er eindelijk weer een trein gaat rijden "want ik heb een abonnement en de bus valt daar niet onder".
Nu staat een groot deel van de reizigers waarschijnlijk op een station als Utrecht te wachten tot er eindelijk weer een trein gaat rijden "want ik heb een abonnement en de bus valt daar niet onder".
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat ik persoonlijk ook jammer vind, is dat de 3700 ingekort is tot Leiden Centraal, waardoor er veel minder treinen rijden tussen Leiden Centraal en Amsterdam Zuid.
Was het geen optie om de 3700 te keren bij Diemen Zuid (zoals de 2400 vroeger 's avonds deed)?
Was het geen optie om de 3700 te keren bij Diemen Zuid (zoals de 2400 vroeger 's avonds deed)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als station Duivendrecht onder het door de stroomstoring getroffen gebied valt is dat sowieso niet mogelijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, dat gaat niet goed.
Tussen Amsterdam en Utrecht rijden in de spits - naast 4 sprinters, ook nog 12 IC's per uur, dat zijn vaak 144 bakken VIRM, ofwel 14400 zitplaatsen per uur, maar er zullen zeker ook staanplaatsen zijn. Daarvoor heb je 184 bussen per uur nodig. Lijn 120 - de enige buslijn tussen Amsterdam en Utrecht (die er al 1h15 langer over doet dan de trein) rijdt 2x per uur. Succes.
Zelfs als er een storing op Schiphol is kan de 300 het niet bolwerken, en die reed voor corona in de spits elke 5 minuten met een 21m gelede met, als ik het goed herinner, 130 plaatsen (zit+sta). En daar zijn er nog tientallen alternatieven, zoals metro naar Amstelveenseweg en daar de 397.
Als het té druk wordt en er vechtpartijen dreigen dan kan een busmaatschappij besluiten maar tot de halte voor het station te rijden (en ja, dat gebeurt met enige regelmaat!)
Tussen Amsterdam en Utrecht rijden in de spits - naast 4 sprinters, ook nog 12 IC's per uur, dat zijn vaak 144 bakken VIRM, ofwel 14400 zitplaatsen per uur, maar er zullen zeker ook staanplaatsen zijn. Daarvoor heb je 184 bussen per uur nodig. Lijn 120 - de enige buslijn tussen Amsterdam en Utrecht (die er al 1h15 langer over doet dan de trein) rijdt 2x per uur. Succes.
Zelfs als er een storing op Schiphol is kan de 300 het niet bolwerken, en die reed voor corona in de spits elke 5 minuten met een 21m gelede met, als ik het goed herinner, 130 plaatsen (zit+sta). En daar zijn er nog tientallen alternatieven, zoals metro naar Amstelveenseweg en daar de 397.
Als het té druk wordt en er vechtpartijen dreigen dan kan een busmaatschappij besluiten maar tot de halte voor het station te rijden (en ja, dat gebeurt met enige regelmaat!)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
144 volle bakken VIRM is echt overdreven. Maar verder:
Als je van Utrecht naar Amsterdam moet, is de 120 natuurlijk stampvol. De lijn is ook veel te traag daarvoor. Je kunt beter naar het Science Park reizen, met de snelbus naar Huizen en dan naar Amsterdam. Het vraagt enige creativiteit, maar het idee is gewoon dat 90% afhaakt. Een andere bekende tactiek is een halte terugreizen, zodat je in een lege bus instapt. Bij de 120 kan dan niet, maar bij veel lijnen wel.
Als je van Utrecht naar Amsterdam moet, is de 120 natuurlijk stampvol. De lijn is ook veel te traag daarvoor. Je kunt beter naar het Science Park reizen, met de snelbus naar Huizen en dan naar Amsterdam. Het vraagt enige creativiteit, maar het idee is gewoon dat 90% afhaakt. Een andere bekende tactiek is een halte terugreizen, zodat je in een lege bus instapt. Bij de 120 kan dan niet, maar bij veel lijnen wel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
EBS weet er alles van inderdaad. Vlak na het ongeluk bij Voorschoten kreeg lijn 45 ook met zo'n ongekende overbelasting te maken, omdat de verbussing van het treinverkeer tussen Den Haag en Leiden ook traag op gang kwam. Uit coulance reden ze alle ritten zelfs min of meer dubbel.
De grote vertraging die trein 5971 vanavond opliep heeft overigens een reden: https://www.ad.nl/dordrecht/man-valt-me ... ~a609eac4/
Ik heb zelf niets van het voorval meegekregen overigens. Wel knap dat het mishandelde personeelslid gewoon is door blijven werken en zo kordaat optrad.
De grote vertraging die trein 5971 vanavond opliep heeft overigens een reden: https://www.ad.nl/dordrecht/man-valt-me ... ~a609eac4/
Ik heb zelf niets van het voorval meegekregen overigens. Wel knap dat het mishandelde personeelslid gewoon is door blijven werken en zo kordaat optrad.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo ben ik bij een verstoring tussen Valkenburg en Maastricht ook wel eens uitgeweken naar lijn 8. Maar ja, die rijdt met een 8-persoonsbus, dus het devies was toen om zo onopvallend mogelijk richting de halte te schuifelen. Wat lukte, want ik was de enige.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten