Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had toen ik nog in Utrecht werkte bij treinstoringen altijd de ideale situatie dat ik vanaf Kanaleneiland een bus richting Science Park kon pakken. En dan bij Rijnsweerd Noord kon overstappen naar Amersfoort zodat ik al in de bus zat als de bulk van de treinreizigers er op de Heidelberglaan bij kwam (die met lijn 12 vanaf CS gekomen waren) .
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is ook altijd leuk als Hengelo plat ligt. Lijn 51 en 9 zijn dan compleet overbelast, maar de slimme reiziger gaat van Enschede via Haaksbergen naar Goor (63/97) of Zutphen (63/58) of via Oldenzaal naar Almelo (62/66).
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Welke slimme reiziger vanuit Enschede neemt bij een stremming bij Hengelo nu de combi 63-58 (dus overstappen in Borculo) naar Zutphen? Eenmaal in Borculo is het sneller om de 23 naar Ruurlo te pakken en daar op de trein naar Zutphen te stappen. Daarmee ben je 7 minuten eerder in Zutphen en haal je de knoop. Lijn 58 komt pas om .30 aan in Zutphen. Bovendien is de route via Ruurlo 2x p/u af te leggen en rijdt lijn 58 maar 1x p/u.
Voor de nog slimmere reiziger die naar Utrecht wilt (want voor de meesten zal Zutphen niet de bestemming zijn), is het praktischer om gewoon de 74 naar Varsseveld te pakken en daar op de trein naar Arnhem te stappen. De route is 2:45 met 2 overstappen (Varsseveld 74->trein en Arnhem C trein op trein), terwijl de route via Borculo en Zutphen weliswaar in dezelfde tijd kan, maar dan 5 overstappen vergt: Rietmolen (74->63), Borculo (63->23), Ruurlo (23->trein), Zutphen (trein->trein) en Arnhem C (trein->trein). Bovendien op momenten dat de ICE rijdt is de route via Varsseveld zelfs sneller (2:37) indien je de ICE naar Utrecht pakt.
Voor de nog slimmere reiziger die naar Utrecht wilt (want voor de meesten zal Zutphen niet de bestemming zijn), is het praktischer om gewoon de 74 naar Varsseveld te pakken en daar op de trein naar Arnhem te stappen. De route is 2:45 met 2 overstappen (Varsseveld 74->trein en Arnhem C trein op trein), terwijl de route via Borculo en Zutphen weliswaar in dezelfde tijd kan, maar dan 5 overstappen vergt: Rietmolen (74->63), Borculo (63->23), Ruurlo (23->trein), Zutphen (trein->trein) en Arnhem C (trein->trein). Bovendien op momenten dat de ICE rijdt is de route via Varsseveld zelfs sneller (2:37) indien je de ICE naar Utrecht pakt.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
'Mijn' 327 is bij treinstremmingen tussen Bd en Tb altijd mudvol, gelukkig weten de meeste omreizigers de 328 minder goed te vinden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
12 12-baks VIRMs was voor Crona niet ongebruikelijk. Ik tel nu 50 bakken het komende uur tussen Ut en Asa (waaronder een 4'tje) en 32 tussen Ut en Asb (maar dat zijn maar 4 treinen pu) dus voeg daar nog 2 10-baks 3300's aan toe en je komt aan 102 bakken. Die in de spits, naar mijn ervaring, nauwelijks lege zitplaatsen hebben.Philip schreef: ↑ma 22 jan 2024, 21:21 144 volle bakken VIRM is echt overdreven. Maar verder:
Als je van Utrecht naar Amsterdam moet, is de 120 natuurlijk stampvol. De lijn is ook veel te traag daarvoor. Je kunt beter naar het Science Park reizen, met de snelbus naar Huizen en dan naar Amsterdam. Het vraagt enige creativiteit, maar het idee is gewoon dat 90% afhaakt. Een andere bekende tactiek is een halte terugreizen, zodat je in een lege bus instapt. Bij de 120 kan dan niet, maar bij veel lijnen wel.
Die snelbus naar Huizen heeft zijn laatste vertrek om 17:30. Dan was je bij deze storing te laat geweest.
Uiteraard zijn er meer mogelijkheden maar daarvoor moet je een netkenner zijn, die opties komen niet uit 9292.
Een bevriende chauffeur reed gisteravond op de 130 Breukelen-Uithoorn, hij heeft (1.5 uur uit elkaar) 2x een "voor de streep nog 10 staanplaatsen"-rit gehad, en dat was alleen al de afvoer van de aldaar gestrande sprinters, daar kwam dus geen aanvoer bij. En die lijn rijdt al 4xpu, dus na 6 bussen afvoer waren er nog steeds wachtenden.
En nee, een busmaatschappij heeft in deze tijden in de spits vaak maar 0 bussen en -5 chauffeurs over, dus "ff bijrijden" gaat niet. Vroeger gebeurde het wel dat al het kantoorpersoneel en monteurs dan op de bus sprongen omdat er toch 20 oude bussen achter stonden en je geen code-95-plicht had als je minder dan 12 uur per week reed, maar die tijd is geweest.
Hoe laat begon de storing trouwens? Ik zat om 17:35 in een spr bij Bussum Zuid en bij het optrekken ging ineens alle verlichting 3 seconden uit - gek genoeg ook geen noodverlichting. Kan het zijn dat er net een onderstation van stroomvoorziening schakelde?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tegenwoordig rijden daar de trams maar dat was wel een goed alternatief voor de reizigers die tussen Utrecht Centraal en Utrecht Vaartsche Rijn hoefden te reizen.Daniel schreef: ↑ma 22 jan 2024, 21:38 Ik had toen ik nog in Utrecht werkte bij treinstoringen altijd de ideale situatie dat ik vanaf Kanaleneiland een bus richting Science Park kon pakken. En dan bij Rijnsweerd Noord kon overstappen naar Amersfoort zodat ik al in de bus zat als de bulk van de treinreizigers er op de Heidelberglaan bij kwam (die met lijn 12 vanaf CS gekomen waren) .
En met de tram kan je idd ook op het Science Park overstappen op de bussen die daar zijn maar dat waren gisteravond ook niet echt gek veel meer ofzo. -Wie heeft er ook om 20:00 les..- (Heb totaal zelf geen tentamen van 17:00 - 20:00 ofzo maar hé)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vergis je daar maar niet in. De combinatie 326 en 328 met 7 minuten overstap in Oosterhout weten mensen ook steeds vaker te vinden. En wat ik zelf ook altijd doe is mijn bus niet helemaal vol laden maar nog ruimte vrijhouden voor de reizigers die onderweg nog bij de haltes staan.JordiBrabant schreef: ↑di 23 jan 2024, 08:26 'Mijn' 327 is bij treinstremmingen tussen Bd en Tb altijd mudvol, gelukkig weten de meeste omreizigers de 328 minder goed te vinden.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat een beroerde journalistiek in dat artikel in het AD. "De NS-man reageerde kordaat door de agressieveling direct een knal terug te verkopen." Bekt lekker, maar ik vind zulke taal een krant/nieuwssite onwaardig.ArrivaBas schreef: ↑ma 22 jan 2024, 21:24 EBS weet er alles van inderdaad. Vlak na het ongeluk bij Voorschoten kreeg lijn 45 ook met zo'n ongekende overbelasting te maken, omdat de verbussing van het treinverkeer tussen Den Haag en Leiden ook traag op gang kwam. Uit coulance reden ze alle ritten zelfs min of meer dubbel.
De grote vertraging die trein 5971 vanavond opliep heeft overigens een reden: https://www.ad.nl/dordrecht/man-valt-me ... ~a609eac4/
Ik heb zelf niets van het voorval meegekregen overigens. Wel knap dat het mishandelde personeelslid gewoon is door blijven werken en zo kordaat optrad.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is Adje, hè
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor de sfeer?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wel. Toen pendelde ik nog dagelijks tussen Utrecht en Amsterdam. Het was zeer ongebruikelijk dat alle treinen in de spits met 12 bakken VIRM reden. Net als nu veel treinen met 10 of minder.
Tussen Ut en Shl was het ook nog maar 4x/uur.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kordaat
Maar het kan altijd beter:
"De NS-functionaris reageerde doortastend door de querulant ogenblikkelijk een oorvijg te geven."
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet stante pede?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor Corona reden er ook maar vier treinen per uur tussen Ut en Asb. De 3200 (en dus niet 3300) rijdt pas sinds december 2021.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 23 jan 2024, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik dacht nog even aan voetstoots.
Mogelijkheden te over. Nederlands is een rijke taal, vond ook Drs. P; daar moeten en kunnen we beter mee omgaan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
terstond van repliek te dienen met een muilpeer - onder het uitroepen van "Schavuit! Dondersteen! Vlegel!"
Fluks werd de lange arm der wet opgetrommeld, maar het sujet was reedsch gevlogen!
Laatst gewijzigd door IIVQ op di 23 jan 2024, 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Onverrrrrwijld!
-
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, dat laatste mag alleen voor conducteurs van RRReis
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kwartier verplichte overstap op Lage Zwaluwe omdat de 5900 en 6600 niet tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijden. De 900, 1100 en 9200 reden ook niet tussen Breda en Rotterdam Centraal dus het was er behoorlijk gezellig. En nat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maakte de 2200/2300 dan een extra stop te Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe?
Of reed er niks tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe?
Of reed er niks tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als ik kijk bij de actuele vertrektijden, zie ik intercity's aangekondigd staan te Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er zijn deze week al meerdere sein- en wisselstoringen geweest op hetzelfde traject en zowel gisteren als vandaag is er minstens één keer een stop in Lage Zwaluwe bijgestuurd op de 2200 en 2300.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1824 wist ondanks de drukte (solo DDZ4 op een donderdagochtend leverde dus staanplaatsen op) de vertraging te beperken: vanaf Zwolle was het +1. Maar voor Schiphol stond de trein uiteraard in de file: aankomst was met +5 en vertrek met +6.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag zowel heen als terug controle gehad, ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst is voorgekomen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten