Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

In Dordrecht is een defect geconstateerd aan spoor 4b. Vandaar dat er sindsdien tot 20:00 gekeerd is in Lage Zwaluwe. Daarna heeft de 6600 weer van/naar Dordrecht gereden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Commendatore
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Treinstel 7621, toilet in rijtuig direct achter het stuurstandrijtuig: de open/sluit en vergrendelknoppen zijn door iemand letterlijk door de muur geramd met een stuk muur erbij. (Ze deden het nog wel trouwens.)
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Vandaag even in Rotterdam geweest. Heen het bizarre reisadvies opgevolgd om met trein/bus/metro van Baarn naar Rotterdam Alexander te reizen via Amersfoort, Utrecht en Capelse Brug. De sprinter van 9.20 van Baarn naar Amersfoort was 5 minuten vertraagd. Op Amersfoort Centraal zag ik dat twee V&S medewerkers bezig waren met een jonge zwartrijder. Mijn aansluitende IC van 9.40 was ook een minuut of 5 vertraagd maar ik haalde in Utrecht wel bus 295 naar Capelse Brug. Een leuke maar ook lange rit. Daarna overstappen op de metro naar Rotterdam Alexander. Na wat rondgekeken te hebben vertrok ik om 12.51 voor een kort treinritje naar Rotterdam Noord. Die kwam op tijd ondanks de +10 mededeling op de CTA. Daarna volgde een wandeling naar het centrum van Rotterdam via de Bergweg en de Schiekade waarbij ik ook het viaduct van de voormalige Hofpleinlijn zag. Terug naar Baarn nam ik de INCG van 15.24 naar Amsterdam Zuid. Mijn eerste ritje in die nieuwe trein. Het viel me iets tegen in deze treinstel 3222. Wifi werkte niet, vieze ruiten, en nogal lawaaierig tijdens het rijden. Tenslotte met de sprinter naar Baarn met overstap in Weesp. Was wel een duur dagje, bijna 30 euro van mijn OV-chipkaart afgeschreven.
IIVQ
Berichten: 900
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik reis tegenwoordig 1x per week van 15mn fietsenn naar Asb, sprinter naar Rtn en dan 25mn lopen. En dat kost al €30,20 retour. Als ik de door 9292 aanbevolen route neem ben ik €50,94 kwijt voor een dagje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

en-es schreef: za 03 feb 2024, 17:44 ... Utrecht wel bus 295 naar Capelse Brug. Een leuke maar ook lange rit.
Deze busrit duurt van het begin tot het eind zo'n 90 minuten. Ik had deze bus vanmiddag ook.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik was 1u 15m onderweg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Officiële rijtijd van de 295 is 1 uur 16 minuten, wat voor die afstand helemaal niet slecht is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Zeker niet. De voormalige lijn 90 deed er ongeveer 2 uur over om vanaf Utrecht Centraal naar Rotterdam Zuidplein te rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Die reed dan ook een compleet andere route dan lijn 295.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DPDelft »

De 295 is volgens mij vrijwel helemaal gestrekt over de provinciale weg. De oude hoofdlijn, lijn 195, ging veel meer door de dorpen. Gezien de frequentie verhogingen de afgelopen jaren is de omzetting succesvol qua reizigersaantallen.
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

Lijn 195 rijdt door de dorpskern van Benschop; lijn 295 (behalve die 3 ochtendritten tegenwoordig) eromheen.
Verder is het dezelfde route.
Bij twijfel: gebruik beton.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DPDelft »

Dat is de huidige route van de 195. In het verleden reed lijn 195 toch door meer kernen heen?
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Zover ik kan vinden op de wiki ging de 195 alleen door Benschop. Alleen t/m 1995 reden er spitsritten vanaf Utrecht tot in de kern Lopik, en eindigde er tot in het zelfde jaar de meeste ritten vanuit Rotterdam bij het veer van Schoonhoven, omdat er toen een knip was in Schoonhoven. De ritten uit Utrecht eindigde bij het Stationsplein in Schoonhoven
zij/haar/hen/hun
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Ook op lijnfolders.jouwweb.nl staat een Connexxion-folder van 10 juni 2001 waar de route van de 195/295 overeenkomt met de route zoals we die nu kennen.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DPDelft »

Aha, dan heb ik een te romantische herinnering over die lijn :@ .

Maar goed, zowel de huidige lijn 195 als de edities in het verleden reden op de weg en niet op het spoor. Dus maar weer terug naar het onderwerp van dit topic :trein: .
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door nvdw »

Over de route door Lopik en Cabauw komt al veertig jaar geen streekbus naar Utrecht meer. Die is omgebogen naar Nieuwegein/Houten en ergens voor 2008 helemaal de nek omgedraaid. Zie ook de wiki (lijn 25 en 27).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Boosdorp
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2023, 19:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Boosdorp »

Ik zat zojuist in de 28748, en het viel me op dat we na Rotterdam Noord goederen naar het linkerspoor wisselden. Kennelijk rijden alle treinen voor/na dit punt (afhankelijk van de rijrichting) aan de linkerzijde. Zou dit iets te maken hebben met de beperkte wisselmogelijkheden na Rotterdam Noord?
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Dat is standaard bij een pendeldienst Rotterdam - Nieuwerkerk, er wordt op de vrije baan gekeerd waardoor de treinen om en om via spoor 1 en spoor 2 rijden tussen Rotterdam Alexander en Nieuwerkerk a/d IJssel. In Nieuwerkerk zijn sleutelkastjes aanwezig om de rijrichting te keren waarna men over hetzelfde spoor terug rijdt.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

Komende week geen treinen tussen Almelo en Mariënberg. Er ligt asbest op 240 meter spoor en dat wordt in een tempo van 2 meter per uur verwijderd.
https://www.prorail.nl/nieuws/geen-trei ... marienberg
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Boosdorp schreef: zo 04 feb 2024, 14:30 Ik zat zojuist in de 28748, en het viel me op dat we na Rotterdam Noord goederen naar het linkerspoor wisselden.
Welke trein is dit en in welke richting? De meeste gewone treinseries (her)ken ik wel, maar dit soort afwijkingen echt niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

Dat is de pendeldienst Rotterdam Centraal - Nieuwerkerk a/d IJssel (wegens werkzaamheden), met als ik me niet vergis de even treinnummers richting Nieuwerkerk a/d IJssel.
Dionysusnu
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Tweemaal correct, namelijk de 14:07 uit Rotterdam.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door omaylie »

Dennenboom schreef: zo 04 feb 2024, 15:39 Komende week geen treinen tussen Almelo en Mariënberg. Er ligt asbest op 240 meter spoor en dat wordt in een tempo van 2 meter per uur verwijderd.
https://www.prorail.nl/nieuws/geen-trei ... marienberg
"Geen treinen tussen Almelo en Mariënberg"; laat vervolgens twee treinen van de Noordelijke Nevenlijnen zien. :')
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Dennenboom schreef: zo 04 feb 2024, 15:39 Komende week geen treinen tussen Almelo en Mariënberg. Er ligt asbest op 240 meter spoor en dat wordt in een tempo van 2 meter per uur verwijderd.
https://www.prorail.nl/nieuws/geen-trei ... marienberg
Hoe komt er ineens asbest op het spoor te liggen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Door een brand in Vroomshoop, het spoor lag precies in het pad van de rook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten