Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Inderdaad, ik heb de chaos met eigen ogen op Den Haag HS gezien (gelukkig moest ik naar Centraal), en hoe irritant het ook is, voor de betrokkenen en mogelijke nabestaanden bij dit ongeval is dit veel erger.
zij/haar/hen/hun
- ThatPCDude
- Berichten: 424
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het was daarvoor 's middags ook al een zooitje op de Oude Lijn richting noorden (zo had de 2359 +37 in Delft en reden er een hoop treinen met minimaal 5 min vertraging rond)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Net zoals gisteren trad er een seinstoring op tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht en bleef de 2200/2300 de enige (zwaar vertraagde) treinserie tussen die twee stations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Pas bij het kijken naar de vertrektijden zie ik dat de 2400 vandaag (en blijkbaar ook morgen) ook tijdens de spitsuren aan de 3500 gekoppeld is. Wat is daar nu weer de oorzaak van?
Ik zie geen werkzaamheden op het traject en zelfs de 3200 blijft rijden, dus er is ook geen verstoring bij Schiphol.
Daarnaast rijden zowel de 2418 als 3229 met losse stellen.
Ik zie geen werkzaamheden op het traject en zelfs de 3200 blijft rijden, dus er is ook geen verstoring bij Schiphol.
Daarnaast rijden zowel de 2418 als 3229 met losse stellen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 2400 naar Lls past niet door:Meltrain schreef: ↑wo 14 feb 2024, 07:49 Pas bij het kijken naar de vertrektijden zie ik dat de 2400 vandaag (en blijkbaar ook morgen) ook tijdens de spitsuren aan de 3500 gekoppeld is. Wat is daar nu weer de oorzaak van?
Ik zie geen werkzaamheden op het traject en zelfs de 3200 blijft rijden, dus er is ook geen verstoring bij Schiphol.
Daarnaast rijden zowel de 2418 als 3229 met losse stellen.
Aangepaste 4900 door omgeleide 3000 en ICE.
De extra 3900 naar Ekz te Shl.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bedankt.
NS had alleen wel duidelijker mogen zeggen dat hierdoor de dienstregeling tussen Amsterdam Zuid en Lelystad ook aangepast is.
Mijn teamleider vroeg gisteren ook nog aan me of hij deze dagen wel van Breukelen naar Amsterdam Amstel kan, aangezien er staat dat er geen of minder treinen rijden tussen Amsterdam en Utrecht. Pas na veel zoeken zag ik dat er geen treinen rijden tussen Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Centraal.
Echt, communicatie bij werkzaamheden is niet het sterkste punt van NS.
NS had alleen wel duidelijker mogen zeggen dat hierdoor de dienstregeling tussen Amsterdam Zuid en Lelystad ook aangepast is.
Mijn teamleider vroeg gisteren ook nog aan me of hij deze dagen wel van Breukelen naar Amsterdam Amstel kan, aangezien er staat dat er geen of minder treinen rijden tussen Amsterdam en Utrecht. Pas na veel zoeken zag ik dat er geen treinen rijden tussen Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam Centraal.
Echt, communicatie bij werkzaamheden is niet het sterkste punt van NS.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 3000 vertrekt op Utrecht Centraal van spoor 4 waardoor zowat alle sprinterseries op de kopsporen van andere sporen vertrekken: 5500 en 5600 vertrekken van spoor 1, 5700 van spoor 2 en 4900 van spoor 3. Overigens is de 5500 ook deels aangepast omdat deze nu op Utrecht Overvecht richting Utrecht Centraal 5 minuten blijft staan in plaats van 3. (Heb er zelf ingezeten)MetroRET schreef: ↑wo 14 feb 2024, 08:12De 2400 naar Lls past niet door:Meltrain schreef: ↑wo 14 feb 2024, 07:49 Pas bij het kijken naar de vertrektijden zie ik dat de 2400 vandaag (en blijkbaar ook morgen) ook tijdens de spitsuren aan de 3500 gekoppeld is. Wat is daar nu weer de oorzaak van?
Ik zie geen werkzaamheden op het traject en zelfs de 3200 blijft rijden, dus er is ook geen verstoring bij Schiphol.
Daarnaast rijden zowel de 2418 als 3229 met losse stellen.
Aangepaste 4900 door omgeleide 3000 en ICE.
De extra 3900 naar Ekz te Shl.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat kan wel zo zijn, maar ik vind de informatie op https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor/ nu niet bepaald het toonbeeld van duidelijkheid.
Dan vind ik dit een stuk overzichtelijker: https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaam ... am-utrecht.
Ik mis alleen nog steeds een bericht waarin staat dat de dienstregeling tussen Amsterdam Zuid en Lelystad aangepast is.
Dat kan wel zo zijn, maar als de "gewone" treinen (zoals 3229) daardoor korter zijn, levert dat niet veel voordeel op.Daarentegen rijdt de 3200 met extra ritten en daarmee een langere spitsperiode.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
INformatie rondom werkzaamheden is al heel lang een gestuntel van jewelste: informatie dat pas anderhalve maand van tevore bekend is bij de reiziger, en aangrenzende deeltrajecten die ineens ook last hebben van werkzaamheden elders zonder dat je als reiziger dat van tevoren weet.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zonder enige vermelding van werkzaamheden op het traject Amersfoort-Utrecht blijkt mijn 5600 nu ook enkele minuten verschoven te rijden, aannemelijk door die 3000 in Utrecht op spoor 4 waar ik nu van hoor. Daardoor gaan buiten de spits alle aansluitingen vanuit Amersfoort op de bussen in Bilthoven naar de filistijnen (en ook in de spits zul je 'm vaker missen).
Ik ga de komende week-en-een-beetje maar vaker thuiswerken...
Ik ga de komende week-en-een-beetje maar vaker thuiswerken...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gaan we hier ook al elke spellingsfout benoemen, lekker kinderachtig weer zeg
En als je hier ook even onderaan had gekeken, had ook deze opmerking over de 3229 niet nodig geweest en had je gezien dat het weldegelijk VIRM8 gepland zou zijn.
https://treinposities.nl/ritinfo/20240214/3229
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En in het jaarplan rijdt de 3229 met SNG12 dus deze was in dagplan al versterkt, alleen was het tweede stel blijkbaar op het laatste moment niet beschikbaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik weet niet welke bussen je in Bilthoven moet hebben maar de 77 en 30/31 (ik vergeet altijd welke het is) rijden in de spits in ieder geval om het kwartier dus dat valt nog mee dan.DDietzen schreef: ↑wo 14 feb 2024, 10:09 Zonder enige vermelding van werkzaamheden op het traject Amersfoort-Utrecht blijkt mijn 5600 nu ook enkele minuten verschoven te rijden, aannemelijk door die 3000 in Utrecht op spoor 4 waar ik nu van hoor. Daardoor gaan buiten de spits alle aansluitingen vanuit Amersfoort op de bussen in Bilthoven naar de filistijnen (en ook in de spits zul je 'm vaker missen).
Ik ga de komende week-en-een-beetje maar vaker thuiswerken...
En het is een beetje raar om te zeggen dat je 'maar' gaat thuiswerken omdat je anders een kwartier moet wachten. In dat geval kan je net zo goed helemaal niet met het OV gaan want als er een trein of bus uitvalt moet je ook wachten.
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Lijn 31 rijdt van en naar Bilthoven en maar 2x/uur, alleen in de ochtendspits 4x/uur. Lijn 31 biedt (normaliter) aansluiting op de sprinter van en naar Zwolle.
Lijn 30 rijdt van en naar station Overvecht en biedt daar aansluiting op de sprinters van en naar Hilversum en verder.
Lijn 30 rijdt van en naar station Overvecht en biedt daar aansluiting op de sprinters van en naar Hilversum en verder.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat iedere Amsterdammer dan op zijn blote knietjes onze lieve heer zou bedanken
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sterker nog, de eerstvolgende dag dat heel Amsterdam Centraal weer in dienst is (inclusief Oosterdok en Westelijk eiland) ligt, voor zover ik nu kan inzien in het derde kwartaal van 2029, als stap 2e2 klaar is. Daarna volgt nog de ombouw van het Westelijk eiland, maar daar heb ik nog geen planning van.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En als dat klaar is, kunnen ze gaan starten met de bouw van de sluiting van de Ringlijn...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
...en de gecombineerde voetgangers-, fiets- en AI-biketunnel achter het station.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tussen de bouwstappen 1m5 en 1n1 zijn toch ook alle sporen even in dienst begin 2028?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Excuses, ik had even niet door dat er ca. 2 maanden tussen bak 2 en 1 zit. Het lijkt er inderdaad op dat tussen 3 en 28 april 2028 de sporen even allemaal in dienst zijn.
Overigens heeft de lange ombouwtijd niet zozeer met de spoorinfra te maken, maar de renovatie (praktisch bijna compleet nieuwbouw) van de kunstwerken, met name de Oostertoegangsbruggen en het verbreden van de Oosttunnel. Voor elke bak wordt 9 maanden uitgetrokken om deze geheel te vernieuwen, daarmee krijgen de Oostertoegangsbruggen ook een volwaardig perron.
De stappen die nog geen planning hebben zijn 2e3 + 2e4 (ombouw Asdwe), 3b (verwijderen 15 en verbreden perron bij spoor 14) en 3c (ombouw Asdta).
Overigens heeft de lange ombouwtijd niet zozeer met de spoorinfra te maken, maar de renovatie (praktisch bijna compleet nieuwbouw) van de kunstwerken, met name de Oostertoegangsbruggen en het verbreden van de Oosttunnel. Voor elke bak wordt 9 maanden uitgetrokken om deze geheel te vernieuwen, daarmee krijgen de Oostertoegangsbruggen ook een volwaardig perron.
De stappen die nog geen planning hebben zijn 2e3 + 2e4 (ombouw Asdwe), 3b (verwijderen 15 en verbreden perron bij spoor 14) en 3c (ombouw Asdta).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Over die "stap 3b", waarom moet spoor 15 verdwijnen om het perron van spoor 14 te verbreden? Ik dacht altijd dat dat perron (het huidige perron 13-14) al werd verbreed door het huidige spoor 13 te overkluizen zodat het huidige spoor 12 langs dat perron komt te liggen. Net zoals ook spoor 9, 6 en 3 zouden worden vervangen tbv een breder perron. Of heb ik nu een verkeerd beeld in mijn hoofd van al die perronverbredingen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten