Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Profail, prutsrail. :oops:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Omroep op Almere Centrum: “Door werkzaamheden rijdt er vervangend vervoer van en naar Den Haag Centraal. Plan uw reis in de app. U kunt ook omreizen.”

Duidelijk toch? :X
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De t523 rijdt met drie stelletjes SNG. In ieder geval genoeg capaciteit, maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen het comfort op prijs stelt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Er zijn dit weekend wegens verbussingen op Den Haag Centraal en Breda - Tilburg ook rechtstreekse Sprinters van Roosendaal naar Lelystad Centrum door diverse doorkoppelingen in Dordrecht, Den Haag HS en Hoofddorp. Hierop rijdt een mix van SLT en SNG, en met SNG lijkt mij dat ook een marteling van drieënhalf uur langs 37 tussengelegen stations. :p

Deze is ook wel een leuke misser: Op de AV van Den Haag Centraal staan treinvervangende metro's van het GVB tussen Den Haag Centraal en Den Haag Laan van NOI via Dordrecht Stadspolders...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

GVB? :| Het is in elk geval een afbeelding van een metro van de RET.
Dat hij via Ddrs rijdt is inderdaad onzin.
Als je op het "treinnummer" klikt zie je wel dat het een Qbuzz Stopbus naar Dordrecht is. _O- Had dat trouwens niet een Stopbuzz moeten zijn? :p
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 09 mar 2024, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Wat blijven die sluitseinaansluitingen toch waardeloos. In Den Bosch de laatste tijd regelmatig tussen de 3600/2900, net in Std tussen de 2900/32500. Op de seconde vertrekken terwijl de aansluiting komt binnenrijden.

Enniewee, dan maar van Maastricht naar Spaubeek lopen om de laatste Limburgse etappe van het Pieterpad te voltooien.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Meltrain schreef: za 09 mar 2024, 09:09 GVB? :| Het is in elk geval een afbeelding van een metro van de RET.
Dat hij via Ddrs rijdt is inderdaad onzin.
Als je opbhet "treinnummer" klikt zie je wel dat het een Qbuzz Stopbus naar Dordrecht is. _O- Had dat trouwens niet een Stopbuzz moeten zijn? :p
Er wordt hier klaarblijkelijk door de afdeling Reisinformatie meegelezen, want beide missers zijn inmiddels weggewerkt. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Waren ze vanmorgen al vlak na jouw post, het ging alleen over een paar vroege metros waar die rare via bij stond. Gezien de tijden bij Dordrecht en Dordrecht Stadspolders (laat op de avond) stonden bij die ritnummers is de overlap met eerder gebruikte nummers voor vervangend vervoer vanzelf verdwenen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Waren het toevallig tijden na middernacht? De nachtgrens blijft een leuk fenomeen. Zo rijdt er in de nacht van zaterdag op zondag een trein 201786 om een conflict met treinnummer 1786 op zondagavond te voorkomen. Door werkzaamheden start de 1786 komende nacht namelijk in Utrecht i.p.v. Enschede waardoor er dus twee treinen 1786 op zondag zouden starten (eentje om 00:28 in Utrecht en eentje om 22:46 in Enschede). Daar kunnen de plansystemen niet mee overweg en dus krijg je een 201786.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Aha, bedankt voor deze uitleg. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Bemined schreef: za 09 mar 2024, 10:30 Waren het toevallig tijden na middernacht?
Nee, bij de trein waar ik naar keek waren het tijden rond 22.00 uur. Maar je ziet de tijden keurig elk halfuur oplopen tot 0.07 uit Dordrecht Stadspolders (wat daar inderdaad ook de laatste vervangende busrit is) en daarna staat die rare via er niet meer in bij de NS Metro's naar Laan van NOI.

Ik kijk nu net op de actuele vertrektijden van Dordrecht Stadspolders trouwens en daar hebben ze alle vervangende bussen opgeheven en vervangen door een bus met ander treinnummer op dezelfde tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Tom024 schreef: za 09 mar 2024, 09:23 Enniewee, dan maar van Maastricht naar Spaubeek lopen om de laatste Limburgse etappe van het Pieterpad te voltooien.
Dat lijkt me bij de finish toch echt een anticlimax. :X
en-es
Berichten: 4472
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door en-es »

Op een spoorwegovergang in het Drentse Broekhuizen is een trein op een auto gebotst. Daarbij viel een gewonde, meldt de politie. Vanwege de aanrijding is het treinverkeer tussen Meppel en Hoogeveen in beide richtingen tot 15.00 gestremd geweest, inmiddels rijden de treinen weer. De oorzaak van het ongeluk is nog niet duidelijk.
(NOS Teletekst)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

umbusko schreef: za 09 mar 2024, 15:24
Tom024 schreef: za 09 mar 2024, 09:23 Enniewee, dan maar van Maastricht naar Spaubeek lopen om de laatste Limburgse etappe van het Pieterpad te voltooien.
Dat lijkt me bij de finish toch echt een anticlimax. :X
Andersom had ook mijn voorkeur, maar was me geen 29 minuten in Sittard wachten waard. ;)
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Maar ben je die tijd nu dan niet alsnog verloren doordat je naar de Sint-Pietersberg op en neer moest? Of ben je vanaf het station gaan lopen?
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Milco schreef: za 09 mar 2024, 06:59 Omroep op Almere Centrum: “Door werkzaamheden rijdt er vervangend vervoer van en naar Den Haag Centraal. Plan uw reis in de app. U kunt ook omreizen.”

Duidelijk toch? :X
Ben benieuwd of dat goed is gegaan in Den Haag, gelet op de CPC-loop gisteren.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

NS is er net op tijd achter gekomen dat er op station Tilburg Universiteit maar één spoor beschikbaar is om te keren, maar dat de 6400 en 6600 wel allebei tegelijk voor hetzelfde doel daar moeten zijn. Daarom rijden er nu tussen Tilburg en Tilburg Universiteit minder Sprinters door een 'Noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling'.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Snap ook eerlijk gezegd niet echt waarom er op zondag 4 treinen per uur naar Tbu zouden moeten?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

In de gewone dienstregeling moet men wel omdat er dan niet gekeerd kan worden in Tilburg. Tijdens werkzaamheden moet NS zoveel mogelijk de gebruikelijke dienstregeling rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

ArrivaBas schreef: zo 10 mar 2024, 09:13 NS is er net op tijd achter gekomen dat er op station Tilburg Universiteit maar één spoor beschikbaar is om te keren, maar dat de 6400 en 6600 wel allebei tegelijk voor hetzelfde doel daar moeten zijn. Daarom rijden er nu tussen Tilburg en Tilburg Universiteit minder Sprinters door een 'Noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling'.
Dit was zaterdag ook al het geval,reizigers met de stopbus moeten nu voor Ht dus 2x overstappen:eerst in Tbu voor de 6400,daarna in Tb nog een keer op de 6600
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

henrivanderweijden schreef: zo 10 mar 2024, 10:47 Snap ook eerlijk gezegd niet echt waarom er op zondag 4 treinen per uur naar Tbu zouden moeten?
Omdat ze beiden op de stopbus zouden moeten aansluiten en uit 2 richtingen komen:Ht en Ehv
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: zo 10 mar 2024, 09:13 NS is er net op tijd achter gekomen dat er op station Tilburg Universiteit maar één spoor beschikbaar is om te keren, maar dat de 6400 en 6600 wel allebei tegelijk voor hetzelfde doel daar moeten zijn. Daarom rijden er nu tussen Tilburg en Tilburg Universiteit minder Sprinters door een 'Noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling'.
Kon dat niet opgelost worden door de 6400 en 6600 kort op elkaar te laten keren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Dan zouden ook de materieel- en personeelsplanningen aangepast moeten worden en dat lijkt mij last-minute nogal een opgave.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat hadden ze natuurlijk al moeten doen toen ze toch al bezig waren de planning aan deze werkzaamheden aan te passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Als de 6400 en 6600 op elkaar zouden keren houd je ook dezelfde zes minuten overlap.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten