Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarschijnlijk wist het personeel van de trein het ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is planmatig op maandagen, dus het zal gewoon op het dienstkaartje staan. Grappige is wel dat het afgetrapte stel vervolgens gewoon als LM 3 minuten achter de 2266 aan rijdt naar Den Haag HS
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NOS meldt Geen treinverkeer van en naar Amsterdam Zuid door plofkraak.
NS meldt "Hulpdiensten" van/naar Amsterdam Zuid, met als oorzaak "Hulpdiensten" en rode streepjes Shl-Ut/Hvs.
Maar als ik een reis Dvd-Hvs plan kan dat gewoon.
Weet iemand of er nou geen treinen rijden of dat de treinen gewoonweg niet stoppen op Asd? (Ik moet zo van Dvd naar Hvs, of alternatief de bus nemen naar Wp en dan Hvs...)
NS meldt "Hulpdiensten" van/naar Amsterdam Zuid, met als oorzaak "Hulpdiensten" en rode streepjes Shl-Ut/Hvs.
Maar als ik een reis Dvd-Hvs plan kan dat gewoon.
Weet iemand of er nou geen treinen rijden of dat de treinen gewoonweg niet stoppen op Asd? (Ik moet zo van Dvd naar Hvs, of alternatief de bus nemen naar Wp en dan Hvs...)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik las op NH Nieuws dat de treinen wel rijden, maar niet op Amsterdam Zuid stoppen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NS lijkt het opgegeven te hebben met controles in de Brusselaar. Nu al 4x op rij van Breda maar Zaventem gereisd of terug en geen enkele keer gecontroleerd op het hele traject. Het waren alle vier treinen met NS-personeel.
Zijn de Belgische kaartjes te moeilijk?
Zijn de Belgische kaartjes te moeilijk?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De meeste wel. Alleen spoor 4 niet.
Ik vond het met letters veel duidelijker. Ik vermoed dat de meeste mensen dit concept niet eens door hebben zonder de tekst "u bent hier" erbij.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Denk het niet hoor en misschien pak je ook nét de verkeerde treinen maar dat weet ik ook niet.Chrysa schreef: ↑di 26 mar 2024, 07:43 NS lijkt het opgegeven te hebben met controles in de Brusselaar. Nu al 4x op rij van Breda maar Zaventem gereisd of terug en geen enkele keer gecontroleerd op het hele traject. Het waren alle vier treinen met NS-personeel.
Zijn de Belgische kaartjes te moeilijk?
Toen ik in de 5500 richting Baarn zat, zat ik ook te bedenken dat ik nog geen één keer gecontroleerd ben, maar toen kwamen er op Soest-Zuid opeens vier medewerkers van Veiligheid & Service de trein binnenlopen en werd ik alsnog gecontroleerd. Wat die hier deden weet ik overigens niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de intercity naar/vanuit Enschede word ik bijna elke keer gecontroleerd, het is maar net wat je treft.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb een hele lange tijd gehad dat ik dagen niet werd gecontroleerd, maar recent gebeurt het weer veel vaker vgm
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
OVgek uit Grunn
Mijn naam is Anna.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
^^ lees nou eens goed; Chrysa noemt een specifieke trein / traject.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die persoon was in de boogbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal geklommen en zat helemaal bovenin op de top.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Yep, specifiek op de Brusselaar valt het me op. Binnenlands wordt ik niet altijd gecontroleerd, maar wel op de helft van mijn reizen naar mijn idee. Zeker gezien ze in België normaal best fanatiek controleren vind ik het gek dat je in de Brusselaar nooit gecontroleerd wordt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik werd tot een paar maanden geleden op iets van 75% van mijn wekelijkse ritten met de Brusselaars gecontroleerd (alhoewel bijna altijd door een Belgisch team, geloof ik).
De afgelopen tijd is het inderdaad een stuk minder frequent.
Voor m'n gevoel valt het samen met minder binnenlandse controles in België, maar dat kan ik niet hard maken. Eerder werd ik op praktisch elke rit Leuven-Mechelen wel gecontroleerd, wel 95%, maar dat is flink afgenomen voor m'n gevoel.
De afgelopen tijd is het inderdaad een stuk minder frequent.
Voor m'n gevoel valt het samen met minder binnenlandse controles in België, maar dat kan ik niet hard maken. Eerder werd ik op praktisch elke rit Leuven-Mechelen wel gecontroleerd, wel 95%, maar dat is flink afgenomen voor m'n gevoel.
請勿靠近車門
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er schijnt een storing in het NS-inchecksysteem te zijn, op Asb stonden poortjes open maar voor reizigers die voor mij binnenkwamen weer niet. Op andere stations deden olgens de HC's de paaltjes het weer niet en op weer andere de paaltjes wel maar de kaartautomaten niet, terwijl omgeroepen werd dat je een kaartje bij de kaartautomaat moet halen.
Gelukkig moet ik er uit op een paaltjesstation (dus gratis en zonder poortje openbeuken/meelopen).
Gelukkig moet ik er uit op een paaltjesstation (dus gratis en zonder poortje openbeuken/meelopen).
Oeh, dat heb ik ook altijd al eens willen doen maar ik ben niet verward genoeg om het ook daadwerkelijk te doen. Bedankt voor de info - en fijn dat ze heb binnen korte tijd er af hebben kunnen praten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege werkzaamheden op de Veluwelijn vertrok de 622 net vóór mijn 722 uit Zwolle. Volgens mij is elk halfuur op Zwolle in één richting de crossplatform-overstap om zeep geholpen. Overigens riep Karin pas één minuut na vertrek van de 622 om dat reizigers voor Utrecht konden omreizen met de omgeleide IC...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klopt, de omgeleide IC stopt ook niet te Lls omdat deze in Alm het pad van de 14900 naar Ut moet halen, anders was deze omleiding niet mogelijk zonder verdere aanpassingen in de treindienst op andere baanvakken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
O, dan is dat dus de reden dat reizigers van Groningen naar Utrecht via Amsterdam Zuid moeten reizen?
Kun je in de omgekeerde richting wel gebruik maken van de omgeleide 600?
Kun je in de omgekeerde richting wel gebruik maken van de omgeleide 600?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8741
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat kan, maar dan wel met een lange overstaptijd in Almere of Zwolle: de intercity Utrecht - Leeuwarden arriveert om :08 en :38 in Almere en de intercity Den Haag - Groningen vertrekt om :03 en :33 uit Almere. Of in Zwolle of Meppel overstappen op de sprinter naar Groningen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het andere reisadvies voor de verbinding Groningen <-> Utrecht is dan ook met de sprinter naar Meppel en dan overstappen. In beide richtingen gaat dat in 4 minuten op hetzelfde spoor. Samen met de optie via Amsterdam Zuid is er nu 4x/uur een verbinding van exact 2:29 uur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De meeste hebben als sluiting alleen het vierkantslot en geen hendeltje meer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten