Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
DingeZ schreef: ↑za 20 apr 2024, 14:00
Dit weekend is Zlw - Bd buiten dienst, dus de 5900 rijdt extra voor de bediening van Zlw en Ddzd alsmede mogelijk omreizende reizigers vanaf deze stations die via Roosendaal naar Bd willen.
Bemined schreef: ↑za 20 apr 2024, 13:12
De 5100 rijdt vanwege werkzaamheden in een 19/41 patroon van Rotterdam naar Dordrecht, hierdoor past de doorkoppeling met de 5900 slechts eens per uur met een korte stop. Wel vreemd dat men het als doorkoppeling heeft ingevoerd in het andere halve uur.
Bij 5175 werd in de reisinfo getoond dat de 5177 eerder in Dordrecht zou zijn omdat de 5175 lange tijd in Dordrecht zou blijven staan
Bemined schreef: ↑za 20 apr 2024, 13:12
De 5100 rijdt vanwege werkzaamheden in een 19/41 patroon van Rotterdam naar Dordrecht, hierdoor past de doorkoppeling met de 5900 slechts eens per uur met een korte stop. Wel vreemd dat men het als doorkoppeling heeft ingevoerd in het andere halve uur.
Bij 5175 werd in de reisinfo getoond dat de 5177 eerder in Dordrecht zou zijn omdat de 5175 lange tijd in Dordrecht zou blijven staan
Dat klinkt niet logisch.
Bemined schreef: ↑za 20 apr 2024, 14:45
Het doorrijden van de 5100 valt samen met de lange stop in Rotterdam voor overstappers vanaf de 500/600. Hierdoor zou een overstap op de 5900 in Dordrecht niet meer haalbaar zijn en wordt er dus doorgekoppeld. Waarschijnlijk vind men de overstap van de 500/600 niet meer nodig op tijden dat de 2400/3700 rijdt. In december zal de doorkoppeling dus wel definitief verdwijnen als 's avonds juist de 2800 zal rijden vanuit Utrecht.
Tegenwoordig rijdt de 2800 ook weer in het weekend, zodat overstappen van een half uur van/naar Utrecht bijna niet meer voorkomen. Ik denk dat de 5100 dus alleen op andere tijden rijdt als de 2800 niet rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vandaag zowaar in alledrie mijn treinen (Utrecht-Rotterdam-Antwerpen-Leuven) gecontroleerd, dat is me volgens mij nog nooit overkomen.
Dat de controlekans bij de NS laag ligt weet iedereen hier wel ondertussen, maar in België was het de laatste tijd ook ineens een stuk minder.
Daarnaast was het op Rotterdam Centraal natuurlijk een gezellige herrie van alle Feyenoordsupporters die net op weg waren naar huis. Ik had nog niet door dat ze de beker hadden gewonnen, totdat hun gezang me toch maar de NOS-app deed checken Geeft 'plan uw reis in de app' toch een ander tintje.
Laatst gewijzigd door Cas op zo 21 apr 2024, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
En ik heb vandaag in alle treinen (4 stuks) controle gehad.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vergeet niet dat Schiphol dat fenomeen ook had onlangs. ;(
De 1859 rijdt nu met een solo DDZ4. De Mikosin van dienst riep na een rondje door de trein om dat jassen en tassen van de stoel afmoesten. Na vertrek uit Amsterdam Zuid riep zij om dat beide toiletten defect waren, en ze al had gebeld voor een extra of vervangend treinstel (met als alternatief dat je op het station gaat als je hoge nood hebt). En ietsje later riep ze weer om dat ze achterin de trein zit, en vanwege drukte kan er even op het perron worden gezwaaid als ze echt nodig is.
Edit: en zojuist werd omgeroepen dat er in Zwolle een vervangend treinstel klaar zal staan. Ik zie bij rijdendetreinen dat deze gaat rijden onder treinnummer 301859 met een DDZ4.
De Stationsenquête gaat weer rond. Ik heb het wel te doen met de beste meneer die deze koude ochtend de enquête moet aansmeren op station Dordrecht Zuid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM schreef: ↑ma 22 apr 2024, 16:50
Vergeet niet dat Schiphol dat fenomeen ook had onlangs. ;(
De 1859 rijdt nu met een solo DDZ4. De Mikosin van dienst riep na een rondje door de trein om dat jassen en tassen van de stoel afmoesten. Na vertrek uit Amsterdam Zuid riep zij om dat beide toiletten defect waren, en ze al had gebeld voor een extra of vervangend treinstel (met als alternatief dat je op het station gaat als je hoge nood hebt). En ietsje later riep ze weer om dat ze achterin de trein zit, en vanwege drukte kan er even op het perron worden gezwaaid als ze echt nodig is.
Edit: en zojuist werd omgeroepen dat er in Zwolle een vervangend treinstel klaar zal staan. Ik zie bij rijdendetreinen dat deze gaat rijden onder treinnummer 301859 met een DDZ4.
De HC van dienst is een bekende HC op Twitter; daar heeft ze hetzelfde gemeld.
Ik heb op Hilversun wel bijzonder veel werkmat langs horen komen vandaag, zeker 2x de Videoschouwtrein (binnen 3 minuten, alsof die aan de oostkant van het station gekeerd was, maar ik kon niet zien of het dezelfde was), een strukton 1600 en nog wat locs die ik niet herkende aan het geluid maar geen lange goederentrein achter zich hadden. Van waar ik zat kon ik spoor 1 niet goed zien.
En volgens mij gister of eergister zag ik een 600 met een geel rijtuig er achter ri het westen. (nee, geen blokkendoos), was dat het oude Ultrasoonrijtuig?
Edit: Nee, CTO Meetrijtuig: https://www.nicospilt.com/index_Meettreinen.htm
Laatst gewijzigd door IIVQ op wo 24 apr 2024, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat heb ik zo vaak al gezien als de 32300 weer eens niet rijdt, in het bijzonder begin 2022 toen er alleen gependeld werd tussen Nm en Ck in de ochtendspits.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.