Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
iamthedutchdude
Berichten: 957
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

Volgens mij was het alweer even geleden (de laatste keer dat ik kan herinneren was pre-corona), maar de 8028 stopte vandaag door de drukte weer eens niet in Dalfsen. Ook niet gek dat het druk is als je de drukste rit van de dag met 1xGTW2/8 bakken probeert te rijden terwijl 2xGTW2/8 en 1xGTW2/6 gepland staan... :X

Het lijkt erop dat er in de opstart twee omlopen verwisseld zijn: de volgende trein (13828) reed met 2xGTW2/8 en 1xGTW2/6 ipv. met 1xGTW2/8.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Gisterenavond het TVV tussen Zwijndrecht en Rotterdam Lombardijen uitgespeeld.

Mijn trein vanuit Breda stond een paar minuten stil in Dordrecht om vertrektijd om :52 af te wachten. Ik zag in de app dat de trein uit Vlissingen, die om :51 aankomt en om :52 zou vertrekken, zou worden opgeheven vanwege een overwegstoring. De trein uit Vlissingen kwam inderdaad om :51 binnen, er was geen cross-platform dus de meeste reizigers zaten nu tot :09 vast in Dordrecht.

Ik had bij het instappen in Breda al de juiste deur uitgezocht. De trein reed in Zwijndrecht om :56 iets verder door dan gedacht, maar ik was alsnog zeer snel bij de trap naar beneden. Beneden stonden mensen te twijfelen welke kant ze op moesten, maar ik sloeg vastberaden naar links af.

Toen ik buiten kwam was net een bus vertrokken en werd een nieuwe lege bus voorgereden. Ik kon er als eerste in en om :02 reed de bus vol weg.

In Barendrecht moest er niemand uit. Een vrouw mocht er niet in, en begon een uitgebreide klacht op te sommen. Daar had de chauffeur geen trek in, dus deur dicht en weggereden.

Uiteindelijk om :25 in Lombardijen, en daar de intercity van :33 gehaald die gepland niet stopte op Rotterdam Blaak.

Al met al een uitstekende prestaties gezien de chaos de afgelopen dagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Philip »

Haha, geweldig. Het gevoel van trots is herkenbaar...
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jjasloot »

Gisteravond kwam de 1775 (Den Haag-Enschede) met een ICM3 in Utrecht tjokvol binnen. In Utrecht liep de trein goed leeg, onderweg naar Amersfoort. In Amersfoort blijven we een tijdje staan en dan komt er een omroep "In verband met de hoge drukte wordt deze trein hier opgeheven". Zucht

De 1677 naar Enschede van een half uur later reed ook met een ICM3 dus hoe dat zou moeten helpen weet ik ook niet. 1775 is vanaf Apeldoorn gewoon weer in dienst verder gereden naar Enschede.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Hendrik schreef: di 30 mei 2023, 07:23 Door uitloop van werkzaamheden rijden er geen treinen tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht.
Ik heb een goede dag uitgekozen om me te verslapen. :')
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Het is vandaag geen beste dag om in de Efteling te zijn nee. In de Raveleijn stond eerder vandaag het decor in de hens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De 665 rijdt vandaag van Utrecht naar Leeuwarden met SLT :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Reden dus indirect Den Haag - Leeuwarden, want materieel was afkomstig van trein 2067.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Nouuu, in de 4800 zitten ze best vaak hoor... (A)
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

En tijdens het blaadjesseizoen rijdt er een Sandite SLT naar Leeuwarden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

PHS schreef: di 30 mei 2023, 20:09 Sowieso al bijzonder dat een SLT noordelijker dan Zwolle komt.
Voorbij Amersfoort Vathorst komen ze ook al niet bepaald vaak, hoewel de 11% SLT in de 5600 die treinposities weergeeft nog meer is dan ik verwacht had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Negen
Berichten: 76
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Negen »

DDietzen schreef: di 30 mei 2023, 20:22 Nouuu, in de 4800 zitten ze best vaak hoor... (A)
:p dat is net zo standaard als andere SLT trajecten zoals de 5500.
Daniel schreef: di 30 mei 2023, 20:33
PHS schreef: di 30 mei 2023, 20:09 Sowieso al bijzonder dat een SLT noordelijker dan Zwolle komt.
Voorbij Amersfoort Vathorst komen ze ook al niet bepaald vaak, hoewel de 11% SLT in de 5600 die treinposities weergeeft nog meer is dan ik verwacht had.
Hierover gesproken.. Afgelopen week reden er enkele SLT'jes op de 5600, waarschijnlijk i.v.m. werkzaamheden, net als aankomend weekend trouwens. (zie treinposities.nl)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag was de 6661 opgeheven tussen Arnhem en 's-Hertogenbosch vanwege logistieke beperkingen (lees: geen HC aanwezig). Het leeg materieel kwam pas vier minuten na vertrektijd binnenrollen, en zodoende vertrokken we met +6. Die vertraging had de machinist er in Dordrecht Zuid volledig uit gereden, en zodoende ben ik in een recordtijd van 49 minuten van 's-Hertogenbosch naar Dordrecht gereisd per trein.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Dan hebben wij in dezelfde trein gezeten.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Timon91 »

Vraagje over fietskaartjes: ik neem een heel enkele keer m'n fiets mee in de trein, maar ik vind het in Nederland eerlijk gezegd behoorlijk duur (€7,50), zeker als het voor een klein stukje is. Nu kun je bij de NMBS online internationale fietskaartjes kopen voor €4, die gewoon geldig zijn als je zelf een geldig vervoersbewijs hebt (dus bijvoorbeeld ingecheckt bent). Je route moet wel op een logische route richting België liggen via de grensovergangen bij Roosendaal of Maastricht, een "via"-optie heb ik nog niet gevonden bij de internationale fietskaartjes van de NMBS. Echter, als je je fiets van bijvoorbeeld Hengelo naar Arnhem mee wilt nemen in de trein, dan kun je gewoon een fietskaartje Hengelo-Luik kopen voor €4 en heb je toch weer een paar blikken bier bespaard :Y Kunnen conducteurs hier moeilijk over gaan doen? Het lijkt me een beetje grijs gebied namelijk.
Mijn Flickr account.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Niet grijs, maar gewoon legaal. Hooguit zul je een verwarde blik krijgen bij controle.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Ze zouden wellicht naar je internationaal vervoerbewijs kunnen vragen,maar zolang je dat gewoon hebt lijkt me dat er niet veel aan de hand is.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Timon91 »

Een internationaal kaartje heb je dus niet, maar je kan natuurlijk altijd zeggen dat je het kaartje voor het Belgische stuk "in Maastricht gaat kopen", wat nog best plausibel is. De andere kant op is het een lastiger verhaal, de conducteur kan natuurlijk zien dat je in Arnhem bent ingecheckt en vragen naar je kaartje voor het stuk Luik-Arnhem.
Mijn Flickr account.
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Philip »

Helaas bestaan er nog geen Belgische stations waar de OV-chipkaart geldig is. Anders was dat een mooie oplossing...
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Als er ook echt op staat dat het om een INTERNATIONAAL fietskaartje gaat,dan kunnen ze bij een louter binnenlandse reis waarschijnlijk wel moeilijk gaan doen.
Op de NMBS site kan ik ook alleen maar een int. fietskaartje kopen,als er ook daadwerkelijk een buitenlands station in zit.
Anders heb je denk ik toch te maken met de reisvoorwaarden voor NS bij een binnenlandse reis
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Als je ten zuiden van Roermond de fiets wilt meenemen, kan ik in ieder geval het euregioticket fiets aanraden. Kost ook €4, niet te koop bij NS maar wel bijvoorbeeld in de automaat van Arriva (zonder toeslag), en wel degelijk (buiten de spits) geldig bij NS ook al weten ze het zelf misschien niet. :mrgreen:

Voor de Maaslijn kun je 35 cent besparen als je de Dal Dagkaart Fiets Trein en Bus van Arriva koopt voor €7,15.

En in Friesland en Groningen heb je (buiten de spits) Arriva Fiets Mee Dag voor €4,15.

Maar goed, daar heb je van Hengelo naar Arnhem helaas niet zoveel aan. :cry:
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Timon91 »

RobertT schreef: wo 31 mei 2023, 21:46 Als er ook echt op staat dat het om een INTERNATIONAAL fietskaartje gaat,dan kunnen ze bij een louter binnenlandse reis waarschijnlijk wel moeilijk gaan doen.
Op de NMBS site kan ik ook alleen maar een int. fietskaartje kopen,als er ook daadwerkelijk een buitenlands station in zit.
Anders heb je denk ik toch te maken met de reisvoorwaarden voor NS bij een binnenlandse reis
Wat je koopt bij de NMBS is een "internationaal fietskaartje", als voorwaarde staat er bij dat de reiziger een "geldig vervoersbewijs" moet hebben - niet een "geldig internationaal vervoersbewijs". Als je daadwerkelijk van Hengelo naar Luik gaat en van Hengelo tot Maastricht met de OV-chipkaart reist en in Maastricht een papieren kaartje naar Luik uit de automaat trekt, vermoed ik niet dat dit een probleem zou zijn.
Mijn Flickr account.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Andersom kun je natuurlijk zeggen dat je dat kaartje al hebt weggegooid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten