Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik zag hem vanochtend ook te Rotterdam Centraal. Volgens de borden ging hij via Haarlem naar Amersfoort.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

De slaaptrein was waarschijnlijk de Green City Trip uit Venezia. Deze tweede keer dat de Green City Trip rijdt had de terugreis 'slechts' anderhalf uur vertraging.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

De Slaaptrein reed richting Eindhoven/Den Bosch, dus ik weet niet zo zeker of het de aankomende rit was.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Allicht na aankomst leeg richting opstellocatie? Geen idee waar die trein gestald wordt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Hainje schreef: za 23 okt 2021, 18:10 De Slaaptrein reed richting Eindhoven/Den Bosch, dus ik weet niet zo zeker of het de aankomende rit was.
Ik heb 'm in Bd zien staan, de trein was leeg. De Kameel zag ik nog staan in Rsd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

De nachttrein bestaat uit 16 rijtuigen. Dat past niet op de tailtrack in Breda. Een kerende nachttrein moet dus automatisch doorrijden naar een locatie waar de trein makkelijk kan keren en voorbereid worden op de vervolgrit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Ik meende dat de trein in Eindhoven opstart.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Wat is de reden dat de 1100 dit weekend niet rijdt en er een vervangende serie 28500 rijdt met VIRM? Is er iets op de HSL en/of is er wellicht ook onderhoud aan het ICR?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Werkzaamheden op de HSL inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

ArrivaBas schreef: za 23 okt 2021, 18:58 De nachttrein bestaat uit 16 rijtuigen. Dat past niet op de tailtrack in Breda. Een kerende nachttrein moet dus automatisch doorrijden naar een locatie waar de trein makkelijk kan keren en voorbereid worden op de vervolgrit.
cassie127 schreef: za 23 okt 2021, 21:00 Ik meende dat de trein in Eindhoven opstart.
Ah zo, dan was de trein waarschijnlijk onderweg naar Eindhoven inderdaad.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Milco schreef: za 23 okt 2021, 21:51 Wat is de reden dat de 1100 dit weekend niet rijdt en er een vervangende serie 28500 rijdt met VIRM? Is er iets op de HSL en/of is er wellicht ook onderhoud aan het ICR?
Rijdt er helemaal geen ICR? Dat is wel raar, meestal rijdt dat nog wel mee als er via Dordrecht wordt gereden.

De zuidtak van de HSL is gesloten tot Breda aansluiting. Thalys en Eurostar rijden via Roosendaal, de Benelux rijdt wel via Noorderkempen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Heb vanmiddag tijdens die twee uur poetsen ('t was nodig :@ ) helemaal geen ICR gezien inderdaad, viel mij na een tijdje ook al op.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 23 okt 2021, 21:59Rijdt er helemaal geen ICR? Dat is wel raar, meestal rijdt dat nog wel mee als er via Dordrecht wordt gereden.
In de afgelopen jaren al wel meerdere varianten gezien. Zowel VIRM op de vervangende IC als ICR via Dordrecht (dat laatste een paar weken terug nog geloof ik)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat bij werkzaamheden op het zuidelijk deel van de HSL vrijwel elke keer een andere dienstregeling wordt gereden is mij ook een doorn in het oog, die van dit weekend is wel een van de gunstigste die ik in tijden heb gezien. Maar wellicht zit hem daar ook de clue, zo weinig extra rijtijd én een extra stop in Schiedam Centrum is krap met ICR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Door werkzaamheden rijden er dit weekend geen treinen tussen Rm en Ehv, en de hele volgende week niet tussen Rm en Wt. In Roermond keren alle IC's op spoor 2. Er is wel gegoocheld met de dienstregeling: richting Mt vertrekt de 700800 al om .27 en .57 in plaats van .00 en .30, dus een krappe crossplatform van 2 minuten vanaf de Maaslijn. Andersom komt de 700800 pas om .03 en .33 binnen in plaats van .01 en .31 waardoor dus exact 0 minuten overblijven van de overstap. -0- Fijn ook voor de mensen die om willen reizen. -0-

Overigens blijf ik het een blamage vinden dat ProRail de bakborden zo heeft verschoven dat de treinen niet meer recht tegenover elkaar staan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: za 23 okt 2021, 22:26 Dat bij werkzaamheden op het zuidelijk deel van de HSL vrijwel elke keer een andere dienstregeling wordt gereden is mij ook een doorn in het oog, die van dit weekend is wel een van de gunstigste die ik in tijden heb gezien. Maar wellicht zit hem daar ook de clue, zo weinig extra rijtijd én een extra stop in Schiedam Centrum is krap met ICR.
Ik vind het ook wel raar dat de 28500 niet in Dordrecht, maar wel in Schiedam stopt (en een ander serienummer heeft).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

1100 is gekoppeld aan de HSL-diensten van personeel (en dus NS-international), daarom een ander treinnummer.
Niet stoppen in Ddr zorgt ervoor dat er voldoende afstand zit tussen de 2400/3700 en de omgeleide IC.

Het stoppen in Schiedam Centrum is waarschijnlijk om de rijtijd voldoende op te rekken, dat er niet precies in 30 minuten gekeerd wordt in Gvc.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Bijzonder dat die afstand dit weekend dan wel nodig was, terwijl er bij eerdere werkzaamheden juist ook in Dordrecht gestopt is (met ICR zelfs).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Waarin met een lange stop werd gewerkt in Breda (en men dus +30 aankwam in Gvc, ipv +6 nu)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: zo 24 okt 2021, 19:22 1100 is gekoppeld aan de HSL-diensten van personeel (en dus NS-international), daarom een ander treinnummer.
Wordt de 1100 dan (nog steeds) door personeel van NS International gereden? Ik dacht dat sinds de nieuwe concessie HRN het vervoer van binnenlandse treinen over de HSL volledig NS was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

De 28500 dit weekend heeft dezelfde rijtijd als de oude 1900 Den Haag - Eindhoven (- Venlo), alleen is de dienstregeling hier en daar een minuutje verschoven om het in te passen in de huidige dienstregeling, waarbij ook de stop in Dordrecht vervangen is door een stop in Schiedam.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 14642 had vanmiddag wat problemen om Zwolle te verlaten: dat ging uiteindelijk met +10. Mijn 742 heeft hem denk ik in Dronten of Lelystad ingehaald in plaats van Almere Oostvaarders.
Beul van de blindegeleidelijn
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Meltrain schreef: zo 24 okt 2021, 21:18
MetroRET schreef: zo 24 okt 2021, 19:22 1100 is gekoppeld aan de HSL-diensten van personeel (en dus NS-international), daarom een ander treinnummer.
Wordt de 1100 dan (nog steeds) door personeel van NS International gereden? Ik dacht dat sinds de nieuwe concessie HRN het vervoer van binnenlandse treinen over de HSL volledig NS was.
De 1100 wordt gewoon door 'binnenland' gereden
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Ik reis een keer met blauwnet maar alle mensen worden aangemoedigd om naast elkaar te gaan zitten en alle zitplaatsen te gebruiken. Daarnaast heeft medewerkster van S en V tijdens controlerondje de deuren van de stiltecoupe weer dicht gedaan zodat je weer echt in stiltecoupe zit :trein: en je dus dat knopje in moet drukken om stiltecoupe uit te lopen.

Wel fijn om te zien dat we op sommige vlakken weer steeds verder teruggaan naar het oude normaal
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Oh ik had de laatste week al meerdere stellen waarin alle deuren tussen de stilcoupé en de rest van de trein weer gesloten waren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten