Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21452
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

sneltram schreef: za 06 mei 2023, 12:20 De 1100 stopt 1x/uur in Rtb en is in Rtd gekoppeld aan de 1000.
Waarom 1x/uur?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8747
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik heb even naar de actuele vertrektijden gekeken en zie dat 1x/uur de 9200 vlak voor de 1100 uitrijdt, wat een extra stop van laatstgenoemde verhindert.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Commendatore
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Trein 2952 werd net zonder opgave van reden opgeheven in Den Bosch. Dat werd dan mooi sardientjesvervoer voor de eerstvolgende trein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39256
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Milco schreef: za 06 mei 2023, 13:48 Ik heb even naar de actuele vertrektijden gekeken en zie dat 1x/uur de 9200 vlak voor de 1100 uitrijdt, wat een extra stop van laatstgenoemde verhindert.
Verhindert? Ik denk eerder veroorzaakt, zodat de ruimte tussen die treinen wat toeneemt.

M'n tripje naar het laatste stukje spoor in het land dat ik nog niet bereisd had werd vandaag ook wel wat goedkoper trouwens...
Op de heenweg door een NS-trein met +20 zelf +60 opgelopen, nu op de terugweg omreizen via Leeuwarden omdat in Haren het perron weggespoeld is (die bui zag ik vanuit de trein bij Zuidbroek vallen en dat had ook wel meer weg van een wasstraat dan van regen :p )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dionysusnu
Berichten: 619
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Weldegelijk verhindert. De 1100 vertrekt 2 minuten eerder dan normaal uit Rtd om de stop op Rtb te maken. Dat kan niet op het halve uur dat de 9200 ook rijdt, want dan zouden ze om :11 en :12 achter elkaar aan moeten. (En om :13 is er de 5200 naar Ddr via het andere tunnelspoor. Als het qua planning al zou mogen om :11 en :13 naar hetzelfde spoor te vertrekken, is dat nu toch niet haalbaar vanwege de TSB op de HSL die de 9200 zo'n 2 a 3 minuten vertraging oplevert)
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op za 06 mei 2023, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39256
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Maar waarom stopt 'ie dan in Blaak, het is ook niet om directe verbindingen te bieden want door werkzaamheden begint hij in Rotterdam pas.
Dionysusnu
Berichten: 619
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Goede vraag. Misschien gewoon omdat het kan, met de doorkoppeling aan de 1000? Eerder in Rtd, dus waarom niet wat eerder vertrekken en extra capaciteit bieden in Rtb.
Bemined
Berichten: 6007
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Van/naar Delft is sneller met de overstap op Blaak dan omreizen via Centraal.
RobertT
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Schiedam gaat ook via Blaak door de werkzaamheden
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15379
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Commendatore schreef: za 06 mei 2023, 16:04 Trein 2952 werd net zonder opgave van reden opgeheven in Den Bosch. Dat werd dan mooi sardientjesvervoer voor de eerstvolgende trein.
Gisteren kon ik zelf aardig tussen de werkzaamheden en de diverse verstoringen op mijn reis door laveren. Al werd de laatste trein die ik op weg naar huis had halverwege wel haring-in-ton-vervoer. Gelukkig had ik een zitplaats.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21452
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: za 06 mei 2023, 17:42 Van/naar Delft is sneller met de overstap op Blaak dan omreizen via Centraal.
Zijn de vervoerbewijzen van NS dan ook geldig in de metro? Anders heb je er alsnog niets aan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 6007
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ja
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8747
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

NS adviseert bovendien zelf in het bericht over de werkzaamheden om met de metro te reizen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15379
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Dat klopt ja. Maar staan er dan op de reisroute van de metro de poortje open voor NS reizigers?
waldo79
Berichten: 7685
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Lijkt me wel, anders hebben treinreizigers alsnog extra kosten.
Commendatore
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

ODRAIL schreef: zo 07 mei 2023, 11:16
Commendatore schreef: za 06 mei 2023, 16:04 Trein 2952 werd net zonder opgave van reden opgeheven in Den Bosch. Dat werd dan mooi sardientjesvervoer voor de eerstvolgende trein.
Gisteren kon ik zelf aardig tussen de werkzaamheden en de diverse verstoringen op mijn reis door laveren. Al werd de laatste trein die ik op weg naar huis had halverwege wel haring-in-ton-vervoer. Gelukkig had ik een zitplaats.
Ik heb die eerstvolgende trein maar mooi laten wegrijden, want met een koffer erbij had ik daar nog minder zin in dan anders. (Die GTBV-claim komt er alsnog wel trouwens.)

Overigens vond ik het opheffen op zich niet zo erg, maar wel dat het zonder achtergrondinfo gebeurde. Gevalletje ‘we hebben zojuist te horen gekregen dat deze trein niet verder gaat dan ‘s-Hertogenbosch, zo en zo kun je verder reizen, kthxbye.’
Hans
Berichten: 720
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hans »

Daniel schreef: za 06 mei 2023, 17:26
Milco schreef: za 06 mei 2023, 13:48 Ik heb even naar de actuele vertrektijden gekeken en zie dat 1x/uur de 9200 vlak voor de 1100 uitrijdt, wat een extra stop van laatstgenoemde verhindert.
Verhindert? Ik denk eerder veroorzaakt, zodat de ruimte tussen die treinen wat toeneemt.

M'n tripje naar het laatste stukje spoor in het land dat ik nog niet bereisd had werd vandaag ook wel wat goedkoper trouwens...
Op de heenweg door een NS-trein met +20 zelf +60 opgelopen, nu op de terugweg omreizen via Leeuwarden omdat in Haren het perron weggespoeld is (die bui zag ik vanuit de trein bij Zuidbroek vallen en dat had ook wel meer weg van een wasstraat dan van regen :p )
Grappig, ik neem aan Eemshaven. Gisteren ook voor de eerste keer geweest, ook vanwege het enige stukje nog niet bereden spoor. Alleen had al om 08.52 de trein uit Groningen en was voor de ellende bij Haren daar al weer voorbij.
April064
Berichten: 719
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Doet mij denken aan toen ik een week terug naar Eemshaven wilde gaan. De intercity vanuit Utrecht naar Groningen kwam toen met +10 in Groningen aan, waardoor wij onze overstap miste. De volgende trein die kant op ging 2.5 uur later, dus wij zijn maar naar Weener gegaan (wat voor ons ook nog een stuk onbereden spoor was).
zij/haar/hen/hun
waldo79
Berichten: 7685
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ik zu net in de bomvolle 149 (IC Berlijn) te Asd waarbij het zelfs druk is bij de bar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39256
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Hans schreef: zo 07 mei 2023, 13:58 Grappig, ik neem aan Eemshaven. Gisteren ook voor de eerste keer geweest, ook vanwege het enige stukje nog niet bereden spoor. Alleen had al om 08.52 de trein uit Groningen en was voor de ellende bij Haren daar al weer voorbij.
Nee Weener, ik had die paar meter voorbij Nieuweschans nog nooit gehad. En da's zo'n lekker krappe overstap van 5 minuten.
Zou als ik daar een uur eerder was geweest waarschijnlijk ook net voor de ellende Haren voorbij geweest zijn.

Zo heb je tijden geen vertraging en nu opeens voor heen én terugweg GTBV voor +60 kunnen aanvragen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7702
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

henrivanderweijden schreef: vr 05 mei 2023, 18:25 De Klomp telt bij NS gewoon niet mee.
Is de laatste jaren echt drama. Tot dec 2021 toen de 3000 stopte ging het prima: elk half uur een trein en aansluiting op lijn 5, 50 , 80 en 83.
Toen er zonodig ETMET moest komen tussen Ut en Ah begon het gedonder: een 3200 overdag stopt, een 3100 die begin vd avond en in het weekend stopt en een 3000 die stopt als de rest niet rijdt. Busaansluitingen gingen verloren.
Toen, na een paar maanden viel de 3200 weer uit, ging de 3100 van ma-vr weer stoppen op Klp. Later viel de 3100 in het weekend weer uit en werd dat de 3000.

Snapt u het nog?
Het verbaasd mij werkelijk dat er überhaupt nog reizigers via Klp reizen.
NS had een Heilootje moeten doen. Wat betreft IC'sDaar stopte tot wat jaren geleden de 800 overdag en 's avonds de 3000. Bij de overgang ontstond er een 'gat' in de dienstregeling. Op een gegeven moment is daar alleen de 3000 gaan stoppen.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7685
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Maar het afschalen van de dienstregeling tussen Utrecht en Arnhem het laatste jaar is ingegeven door personeelsgebrek. En een dienstregeling ontwerpen blijft een ingewikkelde puzzel.

Hier lijkt de suggestie te worden gewekt dat er onwil is om De Klomp goed te bedienen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39256
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef: zo 07 mei 2023, 17:14Hier lijkt de suggestie te worden gewekt dat er onwil is om De Klomp goed te bedienen.
Die is er ook, want het probleem is überhaupt ontstaan doordat men de stoppende treinserie in 2020 gewijzigd heeft. Daarmee maakte NS het voor de busbedrijven al volstrekt onmogelijk om alle aansluitingen te bieden. Vooral ook in de avond als er uren verschil per richting in de stoppende treinserie zat.
Als die eerste wisseling er niet geweest was, dan waren alle latere problemen door tussentijdse wisselingen a.g.v. personeelstekorten terwijl de aansluitende busdienstregeling al vastlag er ook niet geweest.

Juist op een station dat het voor 90% van overstappers op overig OV moet hebben moet je niet gedurende de dag met drie verschillende treinseries gaan stoppen. Dat is vragen om problemen met aansluitingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21452
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: zo 07 mei 2023, 15:44 Zo heb je tijden geen vertraging en nu opeens voor heen én terugweg GTBV voor +60 kunnen aanvragen.
Je kunt toch alleen GtbV aanvragen als je tijdens je reis met NS minimaal 30 minuten vertraging hebt?
Dus als je met +20 aankomt in Groningen en daardoor +60 oploopt, heb je toch geen recht op GtbV?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sirvinniei »

Als je een aansluiting mist telt de uiteindelijk de aankomsttijd. Zelfs met 5 minuten vertraging kan je dus het volledige bedrag terugkrijgen als je de aansluiting op een uursdienst mist.
Zelf vaak genoeg gehad.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten