Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Dan neem ik aan dat er ofwel in Susteren en Echt een tijdelijk NS-paaltje is gezet voor de reizigers uit Eindhoven en/of dat je met je Arriva-kaartje in de NS-trein mag stappen
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Volgens de reisplannen is er ook nog een stopbus van Arriva tussen Sittard en Roermond, ik weet het dus niet zo zeker.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Volgens een foto op de NS community staat er zelfs een mobiel omcheckmeubel in Susteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

De OV-chipvoorzieningen zijn prima in orde, maar ik heb zojuist ondervonden dat het busvervoer matig is. Er komt met moeite een bus per 30/40 minuten, die altijd een batch reizigers moet laten staan. Ze hebben bussen uit Duitsland moeten oproepen om aan de vraag te voldoen. Inmiddels hebben ze de dienstregeling losgelaten en proberen ze maar zoveel mogelijk te pendelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: vr 23 sep 2022, 07:44 Iets wat men nu dus ook daadwerkelijk doet, want Arriva-bussen rijden naar de dus genoemde NS-treinen Stn-Ec-Rm.
https://treinposities.nl/vertrektijden/echt
Als je afkortingen gebruikt, gebruik dan wel de goede. ;) Susteren is Srn.

En puur uit nieuwsgierigheid: waarom gebruik je treinposities en niet (bijvoorbeeld) Rijden de Treinen? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk dat dat laatste is omdat MetroRET meer bij Treinposities dan bij RdT betrokken is. :p
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Meltrain schreef: vr 23 sep 2022, 09:56
MetroRET schreef: vr 23 sep 2022, 07:44 Iets wat men nu dus ook daadwerkelijk doet, want Arriva-bussen rijden naar de dus genoemde NS-treinen Stn-Ec-Rm.
https://treinposities.nl/vertrektijden/echt
Als je afkortingen gebruikt, gebruik dan wel de goede. ;) Susteren is Srn.

En puur uit nieuwsgierigheid: waarom gebruik je treinposities en niet (bijvoorbeeld) Rijden de Treinen? :)
Gelukkig mag iedereen wel eens een foutje maken.

En Treinposities heb ik via Roel niet alleen meer tips gegeven over hoe en wat, maar ik vind die site persoonlijk meer bieden dan RdT. :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 3341 vertrok gisteren met +19 uit Zaandam vanwege een defecte trein bij Purmerend. Mijn trein mocht de geëvacueerde passagiers van die trein overnemen. Vertrek uit Schiphol was met +20 (al had de HC het over een kwartier vertraging), en de vertraging bij aankomst in Den Haag Centraal was teruggebracht tot +14.
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ
Berichten: 888
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Rob357 schreef: do 22 sep 2022, 17:51 Beetje gehannes op Hfd het laatste half uur: allemaal vertragingen van +/- 5 minuten. Rond 17:30 vertrokken er twee stellen SNG van spoor 3 die volgens mij om 17:05 hadden moeten vertrekken. Maar weet niet of dat de oorzaak is van het gehannes, nu om 17:45 nog steeds allemaal treinen met vertraging. Op vertrektijd van de 5765 kwamen er bijvoorbeeld leeg ICM stellen over spoor 4. 5765 nu met +7 en zo zijn er dus meer.
Het was gisteravond te Hvs ook al puin, alles +5-+15, en er was een overwegstoring bij de "Kleine Spoorbomen". Il had geluk dat ik daardoor de spr naar hfd met +15 net haalde die één minuut stopte te Wp, en daardoor in dmnz uit kon stappen. Normaal zou ik de IC naar Dvd en dan de spr terug nemen, maar dat ging hem niet meer worden.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Plutona schreef: vr 23 sep 2022, 09:48 De OV-chipvoorzieningen zijn prima in orde, maar ik heb zojuist ondervonden dat het busvervoer matig is. Er komt met moeite een bus per 30/40 minuten, die altijd een batch reizigers moet laten staan. Ze hebben bussen uit Duitsland moeten oproepen om aan de vraag te voldoen. Inmiddels hebben ze de dienstregeling losgelaten en proberen ze maar zoveel mogelijk te pendelen.
In Sittard was de wachttijd voor de bussen vanmiddag ongeveer 2-2,5 uur. :shock:
IIVQ
Berichten: 888
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Het leuke is dat tussen Sittard en Roermond géén normale busverbindingen zijn. Er is dus geen alternatief voor de trein per OV, tenzij je via BE of DE reist.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Fout, waar geen bus tussen rijdt is tussen Ec en Srn, laat daar nog wél de 800/2900 rijden.

De treinonderbreking is dus slechts tussen Std en Srn, waar wel een (taxi)busverbinding is als "gematigd" alternatief :mrgreen: .
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De reguliere lijnbusverbinding Srn-Std is nu ook niet echt daverend. De overstap in Srn tussen IC en bus 65 is (tijdens de werkzaamheden, maar normaal met de 32400 scheelt het niet veel) 24-25 minuten richting Nieuwstadt, en een prachtige 30-31 minuten richting Roermond. In Nieuwstadt bij halte Susterderweg is de overstap tussen lijn 65 en 19 dan 0-1 minuten, en als ik zo kijk naar de vertragingen van beide buslijnen vandaag in OVinfo lijkt er niet op elkaar te worden gewacht, dus sta je met gemak 35 minuten te wachten richting Sittard (of een vol uur richting Susteren, maar lijn 19 lijkt veel minder vaak vertraagd aan te komen dan lijn 65).
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ICE105 »

MetroRET schreef: do 22 sep 2022, 21:46 Tja, ook in Zwolle zijn alle sporen gedurende de knoop ook vol (waarom de 4600 dus niet meer paste sinds eind 2016).
De pendeltrein gaat keren op spoor 4 en in Amersfoort op 5b. 15600 is opgeheven.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

DDietzen schreef: vr 23 sep 2022, 21:42 De reguliere lijnbusverbinding Srn-Std is nu ook niet echt daverend. De overstap in Srn tussen IC en bus 65 is (tijdens de werkzaamheden, maar normaal met de 32400 scheelt het niet veel) 24-25 minuten richting Nieuwstadt, en een prachtige 30-31 minuten richting Roermond. In Nieuwstadt bij halte Susterderweg is de overstap tussen lijn 65 en 19 dan 0-1 minuten, en als ik zo kijk naar de vertragingen van beide buslijnen vandaag in OVinfo lijkt er niet op elkaar te worden gewacht, dus sta je met gemak 35 minuten te wachten richting Sittard (of een vol uur richting Susteren, maar lijn 19 lijkt veel minder vaak vertraagd aan te komen dan lijn 65).
Toch waren er wat lieden - in totaal 4, waaronder mijzelf - die eieren voor hun geld kozen en de route met lijn 19 & 65 namen. Alsnog vertrek je in Sittard om 16:32 en heb je in Susteren pas 17:48 de Intercity, maar het blijft sneller dan wachten in Sittard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

ICE105 schreef: vr 23 sep 2022, 21:53 De pendeltrein gaat keren op spoor 4 en in Amersfoort op 5b. 15600 is opgeheven.
Hmm, keren op een spoor met een lengte van 131 meter. Veel meer dan losse ICM-viertjes kan die pendeltrein dan ook niet uit bestaan.
Of dat nou zoden aan de dijk zet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Sittard - Susteren is 11.000 stappen, en dat was met omweg via het meest westelijke punt van Duitsland. Als je een beetje een stevig wandeltempo aanhoudt zou je de afstand tussen de stations in circa 75 minuten moeten kunnen lopen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Daniel schreef: vr 23 sep 2022, 22:09
ICE105 schreef: vr 23 sep 2022, 21:53 De pendeltrein gaat keren op spoor 4 en in Amersfoort op 5b. 15600 is opgeheven.
Hmm, keren op een spoor met een lengte van 131 meter. Veel meer dan losse ICM-viertjes kan die pendeltrein dan ook niet uit bestaan.
Of dat nou zoden aan de dijk zet...
Ik heb ergens in een artikel over die extra trein gelezen dat 'ie zou worden gereden met een "enkel dubbeldekstreinstel". Kon zweren dat dat in de Roverpublicatie was, maar daar zie ik het niet (meer?) in terug.

DDZ-4 of VIRM-4 is dan de vraag.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ICE105 »

Daniel schreef: vr 23 sep 2022, 22:09 Hmm, keren op een spoor met een lengte van 131 meter. Veel meer dan losse ICM-viertjes kan die pendeltrein dan ook niet uit bestaan.
Of dat nou zoden aan de dijk zet...
Spoor 4 in Zwolle is nog korter. Er gaat met DDZ4 gereden worden. In het pad van de vervallen Hanzelijn IC treinen rijdt de pendel Zwolle in en uit.
mattie156
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door mattie156 »

Rob357 schreef: do 22 sep 2022, 17:51 Beetje gehannes op Hfd het laatste half uur: allemaal vertragingen van +/- 5 minuten. Rond 17:30 vertrokken er twee stellen SNG van spoor 3 die volgens mij om 17:05 hadden moeten vertrekken. Maar weet niet of dat de oorzaak is van het gehannes, nu om 17:45 nog steeds allemaal treinen met vertraging. Op vertrektijd van de 5765 kwamen er bijvoorbeeld leeg ICM stellen over spoor 4. 5765 nu met +7 en zo zijn er dus meer.

Dit is dagelijkse kost. Tijdens de spits is het altijd een groot drama op Hfd. Treinen keren dan vaak gelijk op spoor 3 in plaats van spoor 1/2-> opstel > spoor 3/4 als ze vertraging hebben.
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Plutona schreef: vr 23 sep 2022, 08:25 Dan neem ik aan dat er ofwel in Susteren en Echt een tijdelijk NS-paaltje is gezet voor de reizigers uit Eindhoven en/of dat je met je Arriva-kaartje in de NS-trein mag stappen
In Susteren stonden wel mobiele NS-paaltjes,in Echt helaas niet.Dit is ook doorgegeven en waarschijnlijk staan die er dit weekend wel
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

De pendeldienst Sittard-Susteren wordt vandaag gereden door de Duitse firma Kravag met twee gelede bussen (een Mercedes en een Man). Ze waren de chauffeur wel nog even de weg aan het wijzen voor vertrek uit Sittard...
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Wegens het vervallen van de sprinter Ut - Gvc tussen Ut en Gd neemt de IC naar Ledn de stops over tussen Ut en Wd.
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

En alsnog wordt 'ie als IC aangeduid _O-
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ach, nu is het over de hele lengte een sprinter. Tussen Ht en Ledn :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten