Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

NOS: NS vergeet station Amsterdam Zuid te openen, reizigers gedupeerd
Reizigers op treinstation Amsterdam Zuid hebben vanochtend rond 06.00 uur voor gesloten rolluiken gestaan: door miscommunicatie tussen de NS en een beveiligingsbedrijf waren die nog niet open, terwijl de treinen al wel reden. Het station was uiteindelijk zo'n 45 minuten later dan gepland volledig toegankelijk.

Het gaat om de twee hoofdingangen van het station, aan het Gustav Mahlerplein en het Zuidplein. Een zij-ingang aan de Parnassusweg was wel steeds toegankelijk, maar die is bij veel reizigers niet bekend.
:lol:
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

_O-

Ik ben ook benieuwd hoe het de uitstappers is vergaan, hebben die de Parnassusweg wél kunnen vinden of hebben die drie kwartier rondgedwaald achter de luiken?
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

En was het metrostation dan wél toegankelijk? Ik vermoed eigenlijk van niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2471 (met een ICM-IV) werd te Leiden Centraal opgeheven, omdat er geen HC beschikbaar was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Een 302471 rijdt zojuist (19:06) met stel 4217 Rotterdam Centraal binnen, op weg naar Dordrecht?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Overeenkomstig treinposities is die ICM inderdaad leeg naar Rotterdam gegaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Als gevolg van een aanrijding tussen Uitgeest en Wormerveer werd de 3000 vanmiddag enige tijd omgeleid via Haarlem, maar wel in een ontzettend traag pad. In Alkmaar 10 minuten wachten, in Beverwijk 6 minuten wachten, in Haarlem 5 minuten wachten en voor het mooie werd in Amsterdam Centraal de 3061 aangekoppeld aan de 3059 waar ik in zit, die weer via de normale route kon rijden. Uiteindelijk met +33 aangekomen in Utrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door YSH »

Die omleiding gaf ook de onhandige situatie dat er 10 bakken VIRM op Bv moesten halteren, waarbij het achterste treinstel nog half in de Velsertunnel stond.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De treinvervangenden busdienst Weesp - Utrecht Overvecht was halverwege de middag nogal onregelmatig te noemen. Hoewel elke tien minuten een bus werd beloofd (leek mij eerlijk gezegd wel erg optimistisch, gezien de ervaringen de afgelopen maanden), arriveerde ik rond 14:45 bij de bushalte richting Utrecht Overvecht van Hollandsche Rading. Daar stonden al vier reizigers die toch minstens al een half uur tot drie kwartier aan het wachten waren. Na ongeveer een kwartier wachten kwam een bus voorrijden met plek voor drie instappers, maar we waren toen met zeven :s

Na nog eens twintig minuten en zich nog wat meer wachtenden zich bij de groep hadden aangesloten kwamen er vervolgens twee bussen tegelijk voorrijden, een Sloveense en een Poolse, waar zover ik kon zien praktisch iedereen in mee kon. Eenmaal aangekomen in Overvecht (het was toen 15:40) waren we nog even aan het napraten van deze wat bijzondere situatie en daar vertelde iemand dat ze al sinds 13:00 bezig was van Bussum Zuid in Utrecht te komen, maar dat de bus met "Utrecht Overvecht" voor het raam in Bussum Zuid naar Naarden-Bussum reed, en daarna hadden opeens alle buschauffeurs pauze :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Vorige week ook veel Poolse en Sloveense bussen op Gdm-Ut v.v.. Blijkbaar hebben ze uit alle windstreken bussen moeten huren om enigszins aan de vraag te kunnen voldoen...
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Suus schreef: zo 07 aug 2022, 20:11 ...en daarna hadden opeens alle buschauffeurs pauze :X
Da's natuurlijk ook wel zo gezellig :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Precies als ik straks vanuit Almere naar de oogarts in Leiden moet is er een wisselstoring tussen Hoofddorp en Leiden. :( Dat wordt dan omreizen via Haarlem…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Een gescheurd puntstuk van een wissel, aldus ProRail. Dat zal dus wel even duren...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Wel jammer dat de 700, 1800 en 2400 dan allemaal al in Almere keren en niet doorrijden tot Schiphol of eventueel tot Amsterdam Zuid rijden. Omdat de 5700 ook al niet rijdt, moeten alle reizigers tussen Amsterdam Zuid en Almere met de 4300 mee; dat zal krapjes worden gok ik…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

PHS schreef: ma 08 aug 2022, 12:05 Een gescheurd puntstuk van een wissel, aldus ProRail. Dat zal dus wel even duren...
Ik weet niet of de term 'sectiestoring' zo handig is om te gebruik in externe communicatie. Dat zegt het publiek toch niks?
Welk wissel was er overigens kapot?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Gescheurd puntstuk zal het gewone publiek ook weinig zeggen. Hou het gewoon bij een 'kapotte wissel'.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Met een beetje uitleg over wat het is, zie ik het probleem eigenlijk niet zo. Zo leren ze nog eens wat.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Het lijkt me in dit geval best makkelijk aan te nemen dat het puntstuk van een wissel het driehoekige stukje is dat beweegt, en een sectiestoring een stuk rails is waar je op dat moment niet over kan rijden. Maar als je zou beginnen over de baanvaksnelheid van een 1:9 engelse wissel ter hoogte van een spanningssluis na station Rtb, dan kan ik me goed voorstellen dat de gemiddelde leek het spoor bijster raakt.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

Het punststuk beweegt in de meeste gevallen niet. Of het wissel in dit geval een 1:34,7 is (met wel een beweegbaar puntstuk) weet ik niet, maar aangezien beweegbare puntstukken een stuk kwetsbaarder zijn is niet onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Dat dacht ik nou toch ook...
Commendatore schreef: di 09 aug 2022, 10:42 Met een beetje uitleg over wat het is, zie ik het probleem eigenlijk niet zo. Zo leren ze nog eens wat.
Mijn idee. Daarna is het dan aan de schrijvende pers om er een potje van te maken. AD had het over "een wisselstoring" — wat het feitelijk natuurlijk niet is, want het kreng functioneert, maar moet wel subiet vervangen worden.

(Compleet off topic had de NOS het overigens over de brandene olietankers op Cuba, waar het toch echt over olietanks gaat, dus het kan altijd erger. Oliedom.)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door katvis »

Ik zag gisteravond op de HSL tussen Hoofddorp en Leiden een ICR stam en Thalys stilstaan, en bij de Thalys stond Prorail incidentenbestrijding. Iemand enig idee wat hier was gebeurd?
PSA: Links gaan, rechts staan
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

De Thalys was gestrand. Geen idee wat het exacte (technische) probleem was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De Nightjet naar Wenen/Innsbruck staat op de borden in Amsterdam Centraal met 4 uur vertraging door teveel vertraging in het buitenland. Zo te zien op treinposities is de aankomende trein vanmorgen niet verder dan Duisburg gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Op 5 september 2022 zullen de huidige treinserie-nummers 14600 en 15800 vervallen en vervangen door de verlengde 4600 en 5800 zoals het voorheen ook al een tijdje was.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Zou dat bericht niet eerder in het topic over de 'dienstregeling 2022' thuishoren?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten