Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

tjoektjoek schreef: wo 04 mei 2022, 14:59 Plaatje van somda geplukt: https://i.postimg.cc/mgPhqYJw/864-CF7-E ... DF5-BE.jpg

Op station Amersfoort zijn ze begonnen met het tonen van de vakborden op het perronscherm. Zo zie je waar de trein stopt.
Zijn dat van die vakborden als op Schiphol voor bijvoorbeeld de Thalys? Lijkt mij inderdaad handig. Vooral ook eind dit decennium bij de instroom van de nieuwe dubbeldekkers (en waar de gelijkvloerse instap komt).
Beul van de blindegeleidelijn
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

De trein van vannacht om 1:06 van Zwolle naar Enschede staat wel op treinposities maar komt niet uit de reisplanner. Snap dat het een veegtrein is, maar waarom bied je deze verbinding dan ook niet proactief aan in de reisinfor?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Omdat er dan meer mensen op gaan rekenen dan je eigenlijk wil.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Precies, het is een veegtrein, bedoeld om iedereen die niet met de laatste trein mee kan toch weg te krijgen. Hij verschijnt wel in de reisinfo, maar pas iets van 70 minuten voor vertrek
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Ik had toevallig die trein vannacht van Hengelo naar Enschede. Wij waren er van tevoren al op de hoogte dat deze trein zou rijden. Hij verscheen gewoon ruim van tevoren in de reisplanner. Vrij rustige trein trouwens hoor. Stopte in Hengelo wel aan de verkeerde kant.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Hij rijdt altijd in de nachten vr/za en za/zo. Alleen nu was ie extra op do/vr en die stond er dus niet in. Had ook afwijkende nummertjes, normaal is het de 7992/7987 maar de extra trein was de 7998/7999.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Er staat een ICE blijkbaar al bijna twee uur langs spoor 2 in Helmond… :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Dat komt zeer waarschijnlijk hierdoor.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Verdachte koffer op Utrecht CS... duss geen treinverkeer.
(..)Van en naar treinstation Utrecht Centraal rijden geen treinen meer. De politie heeft de stationshal ontruimd in verband met de vondst van een achtergelaten koffer. Het Team Explosieven Verkenning (TEV) is onderweg, zegt de politie.

De NS verwacht dat de verstoring tot 00.30 uur vannacht duurt. Spoorbeheerder ProRail zegt dat de verstoring gevolgen heeft voor verschillende spoorverbindingen binnen de Randstad, Oost- en Noord Nederland. (..)
https://nos.nl/artikel/2427889-geen-tre ... ven-koffer
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Op het moment dat je dat bericht plaatste had de politie het station alweer vrijgegeven want vals alarm, maar de NS had daarna nog 1,5 uur nodig het treinverkeer weer op te starten.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Misschien is het een idee om de politie voortaan eerst zelf vervangend vervoer te laten regelen voor dat ze dit soort trucjes uithalen? :Y
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 2665 reed afgelopen vrijdag met een verdwaalde DDZ6. Op Almere werd deze trein op spoor 2 binnengenomen, wat helaas niet werd omgeroepen door het treinpersoneel. Gelukkig wel de overstap op de 700 gehaald.
Beul van de blindegeleidelijn
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Ik heb gisteren vier uur gedaan over een reis die normaal twee uur duurt. Ik vertrok om 15:49 uit Brummen om terug te gaan naar Rotterdam. Als allereerst moest ik omreizen vanwege werkzaamheden tussen Utrecht en Arnhem. Hierom moest ik van Zutphen helemaal naar Breda volgens de reisplanner. Gistermiddag ging er echter iets mis tussen Breda en Tilburg. Er reed opeens geen enkele trein meer waardoor ik eerst met de bus naar Oosterhout moest om daar over te stappen op een bus naar Breda. Echt verschrikkelijk, voorlopig geen lange reizen meer met de NS.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Balen joh; er waren gisteren meerdere aanrijdingen in korte tijd. Dat is pas echt verschrikkelijk. Maar gelukkig ben jij heelhuids thuisgekomen; dat geldt duidelijk niet voor iedereen...
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Was via Apeldoorn reizen niet sneller geweest?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Of vanaf Ht alsnog via Ut.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Selivio »

@Ferdinand
Wat kon NS er aan doen dat je een (veel) langere reistijd had? Zij bedenken de werkzaamheden niet, dat doet Prorail (moet toch gebeuren...), en ik denk ook niet dat je ze de schuld kan geven van een aanrijding (wat sowieso een heel stuk erger is voor alle direct betrokkenen dan voor jouw). :(
Grt. Stefan
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Meltrain schreef: ma 09 mei 2022, 10:15 Was via Apeldoorn reizen niet sneller geweest?
De sneltrein naar Apeldoorn vertrok (gepland) precies op het moment dat de sprinter uit Brummen aankwam. Via Tilburg reizen was volgens de reisplanner iets sneller naar Rotterdam Centraal. Ook was met de snelbus vanaf Arnhem net iets langzamer dan via Tilburg. Dus gewoon erg veel pech gehad. Ik had van tevoren natuurlijk niet kunnen weten dat het fout zou gaan bij Tilburg, maar vanaf daar naar Rotterdam omreizen met de trein is erg lang.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Via Deventer is soms net zo snel als Zutphen - Apeldoorn, afhankelijk van je overstap in Apeldoorn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Is er iemand op Utrecht Centraal aangereden? Er rijden nu geen treinen tussen Utrecht en Amsterdam en niet tussen Utrecht en Ede-Wageningen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Door een aanrijding op het traject Amsterdam – Utrecht is het treinverkeer ernstig gehinderd rond Utrecht. De reisplanner en de borden op het station worden op dit moment bijgewerkt. Houd er rekening mee dat in ieder geval geen treinen rijden tussen Amsterdam en Utrecht en tussen Schiphol en Utrecht. Omreizen kan via Amersfoort. Voor verdere informatie check de melding over deze verstoring op de app.
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... recht.html
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Hoe kan het dat de impact van die storing zo vergaand is? Op het traject Utrecht - Eindhoven pendelt als enige intercity de 3500 nog toch ‘s-Hertogenbosch en Eindhoven.
Ik ben maar in de 4400 blijven zitten en heb gelukkig de overstap van 0 minuten op de 6000 net gehaald. We hebben net op Zaltbommel wel al een hoop mensen op het perron achter moeten laten. Dat had ik sinds corona eigenlijk al niet meer meegemaakt.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Volgens de nieuwsberichten was de aanrijding bij Abcoude, mijn vermoeden van Utrecht Centraal klopte dus niet.
teun schreef: di 10 mei 2022, 09:48 Hoe kan het dat de impact van die storing zo vergaand is?
En het is niet voor het eerst de afgelopen tijd dat door één storing een groot deel van de treinen van NS niet rijdt.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Prognose is inmiddels gewijzigd van 11.15 uur in 12.30 uur...
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

Spelen ontbrekende wissels misschien een rol?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten